پرچمدار جدید هواوی، گوشی Huawei P20 به سیستم های جدیدی مجهز خواهد بود.

1
۶,۰۷۲

با نزدیک شدن به MWC یا همان کنگره بین المللی سال موبایل، هریک از کمپانی های تولید کننده ی گوشی های هوشمند تلاش می کنند تا توجه ها را به خود جلب نمایند و از این فرصت به بهترین شکل استفاده نمایند. یکی از کمپانی هایی که نگاه های زیادی به آن است تا شاهد محصولات جدید آن باشیم، کمپانی هواوی است که در سال های گذشته نشان داده است که می تواند دستگاه های بسیار باکیفیتی را طراحی و تولید نماید.

نسل گذشته ی پرچمدارهای سری P این کمپانی با نام P10 روانه ی بازار شد. حالا به نظر می رسد که این کمپانی قصد ندارد این روند را ادامه دهد و می خواهد نام پرچمدار جدید خود را با یک جهش، P20 انتخاب کند. هنوز در مورد این که نام گوشی آینده ی هواوی چه خواهد بود، اخبار متناقضی منتشر می شود. اما این نام هرچه که باشد، اطلاعات جذابی در مورد این گوشی را شاهد هستیم.

در نگاه اول به طراحی استفاده شده در تصاویر اولیه ی فاش شده از این گوشی، شاهد استفاده از یک طراحی بسیار جذاب و کاربر پسند هستیم. با نگاه به پنل جلویی گوشی، حاشیه ی بسیار اندک موجود در اطراف صفحه نمایش را مشاهده خواهید کرد که پرچمدار آینده ی کمپانی چینی هواوی را جزو بهترین دستگاه های موجود در بازار از نظر طراحی قرار می دهد.

قسمت بالایی این حاشیه میزبان سنسورها و دریافت کننده های موردنیاز دستگاه می باشد که اطلاعات موردنیاز را به قسمت های مختلف ارسال می کنند. همچنین، قسمت حاشیه ی پایینی صفحه ی نمایش، میزبان یک دکمه ی هوم بسیار کوچک به همراه سنسور اثر انگشت یکپارچه شده با آن می باشد که کاربر را از لمس قاب پشتی دستگاه برای دسترسی به سنسور اثر انگشت بی نیاز می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی P20 در سه نسخه شامل اسم های P20 و P20 Plus و P20 Pro معرفی خواهد شد. تفاوت این سه گوشی در طراحی دوربین ها و پنل جلویی آن ها می باشد. در نسخه ی معمولی این گوشی همانطور که پیشتر اشاره شد، یک دکمه ی هوم فیزیکی در قسمت پایینی صفحه ی نمایش وجود دارد. نسخه ی Plus نیز از همین طراحی بهره مند شده است. اما نسخه ی پرو از این گوشی میزبان یک صفحه نمایش کاملاً یک دست می باشد که هیچ دکمه ی فیزیکی در اطراف آن وجود ندارد.

از همین رو، گوشی P20 Pro از سنسور اثر انگشت بروی قاب پشتی دستگاه استفاده می کند که اندکی دسترسی به آن در مقایسه با نسخه های دیگر P20 دشوارتر می باشد اما به صورت کلی ظاهر این گوشی از دو گوشی دیگر جذاب تر خواهد بود. یکی دیگر از تغییرات موجود در طراحی این سه گوشی هم چینش دوربین های آن ها می باشد.

در حالی که بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی های P20 به سه دوربین اصلی مجهز شده اند، به نظر می رسد که هوای از سه طراحی متفاوت برای دوربین های این سه گوشی استفاده کرده است. گوشی P20 به سه دوربین در قسمت بالا و سمت چپ قاب پشتی مجهز شده است که درون یک پکیج با یکدیگر قرار گرفته اند. دوربین های استفاده شده در این سه مدل گوشی ممکن است تا رزولوشن 40 مگاپیکسل قابلیت ثبت تصاویری بسیار باکیفیت را داشته باشند و انتظار می رود که در آن ها از لنزهای لیکا استفاده شود.

گوشی P20 Plus از سه دوربین با چینش عمودی بهره مند شده است که این سه دوربین هم در قسمت بالا و سمت چپ قاب پشتی دستگاه جای گذاری شده اند. اما گوشی P20 Pro به سه دوربین با طراحی عمودی مجهز شده است که این سه دوربین در میانه های قاب پشتی دستگاه قرار دارند و یک سنسور اثر انگشت نیز در زیر آن های جای گرفته است.

البته در هفته های گذشته شاهد انتشار گزارش هایی از فروم XDA نیز بودیم که بر این اساس، هواوی در حال تجهیز گوشی های جدید خود به طراحی مشابه با iPhone X می باشد که در آن ها، تنها قسمتی از حاشیه ی بالای صفحه ی نمایش به دوربین سلفی و سنسورهای دستگاه اختصاص داده شده است.

از دیگر مواردی که در هفته های گذشته شاهد انتشار آن ها بودیم، استفاده از سیستم تشخیص چهره یا Face ID در گوشی های نسل جدید هواوی می باشد. از همین رو، به نظر می رسد که کمپانی هواوی در حال طراحی یک سیستم تشخیص چهره با الهام گیری از سیستم تشخیص چهره ی کمپانی اپل می باشد.

بخش سخت افزار این سه گوشی احتمالاً میزبان چیپ قدرتمند کایرین 970 خواهد بود که پیشتر شاهد عملکرد بسیار خوب این چیپ در گوشی های میت 10 و میت 10 پرو نیز بودیم. کمپانی هواوی معمولاً نسل جدید چیپ های خود را هم زمان با معرفی گوشی های سری میت رونمایی می کند و پس از آن از همان چیپ در گوشی های سری P نیز استفاده می نماید. علاوه بر این ها، پیش بینی می شود که گوشی های سری P20 میزبان هشت گیگابایت رم باشند که عملکرد بی نقص در قسمت ها و اپلیکیشن های مختلف را به کاربر نوید می دهد.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در مراسم رونمایی از P20 شاهد آن باشیم، معرفی یک سیستم دستیار صوتی برای گوشی های هواوی می باشد. این سیستم ممکن است با همکاری کمپانی هایی چون گوگل طراحی و تولید شود یا ممکن است به صورت اختصاصی به وسیله ی خود هواوی طراحی شده باشد.

گوشی P20 هرچه که باشد، احتمالاً دستگاهی جذاب برای دنیای اسمارت فون های سال 2018 خواهد بود. هواوی همواره در تلاش بوده است تا با بکارگیری از قابلیت های جدید در گوشی های خود، محصولاتی جذاب را برای کاربران عرضه نماید. دلیل موفقیت این کمپانی در سال های گذشته هم همین موضوع بوده است که آن را از یک کمپامی چینی نه چندان شناخته شده در زمینه ی تولید گوشی های موبایل، به یکی از بهترین تولیدکنندگان موبایل در دنیا تبدیل کرده است.

انتظار می رود که گوشی های سری P20 در جریان MWC 2018 که از تاریخ 25 فبریه ( در حدود سه هفته ی دیگر ) معرفی شوند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here