چند روز قبل بود که کمیسیون تجارت فدرال موسوم به FTC به چند کمپانی مطرح دنیا از جمله سونی، مایکروسافت، نینتندو و … در خصوص وجود بندهای غیر قانونی در گارانتی محصولات هشدار داد. اخطاریه FTC به این شرکت ها به خاطر وجود بندهایی در قوانین بود که گارانتی محصولات را ابطال میکرد.

کمیسیون تجارت فدرال به بندهایی در قوانین گارانتی این شرکت ها اشاره داشت که تعمیرات محصول توسط نمایندگی های غیر معتبر را موجب ابطال گارانتی دانسته بود. FTC وجود این بندها را در قوانین شرکت های مذکور غیر قانونی تلقی کرد و به تمام شرکت ها 30 روز فرصت داد تا قوانین مربوط به گارانتی محصولات خود را اصلاح کنند.

در حالی که کمتر از 10 روز از اخطار کمیسیون تجارت فدرال میگذشت، سونی امروز رسماً تایید کرد که قوانین مربوط به گارانتی را اصلاح نموده است. سونی قوانین گارانتی محصولات خود را مطابق با قانون کمیسیون تجارت فدرال به روز کرده و آن ها را در دو شاخه اصلاح نموده است. یکی از این شاخه ها مربوط به استفاده مشتریان از لوازم جانبی غیر اورجینال و دیگری مربوط به تعمیرات محصولات توسط نمایندگی های غیر رسمی است. سونی در این رابطه مینویسد:

گارانتی های قبلی ما بیان کردند که گارانتی در صورتی که محصول توسط یک تعمیرکار که مجوز قانونی نداشته باشد تعمیر گردد، باطل خواهد شد. حال گارانتی جدید ما این را تایید میکند که تعمیرات ناشی از تعمیرکاران فاقد مجوز نیز تاثیری بر گارانتی محصول نخواهد داشت.

البته این گارانتی به بخش پلی استیشن و کنسول های بازی سونی مربوط میگردد و از آنجایی که کنسول های سونی فاقد نماینده رسمی در ایران هستند، متاسفانه چنین قوانینی که به صورت کامل از مشتریان حمایت میکند در ایران کاربردی نخواهد داشت. با این حال سونی خیلی سریع نسبت به اصلاح قوانین گارانتی محصولات خود اقدام نمود که نشان از احترام به مشتریان دارد.

منبع: