پیش درآمدی بر کنگره جهانی موبایل 2013

0
۴,۴۳۷

MWC-2013_map

بار دیگر شهر زیبا و مدیترانه ای بارسلون اسپانیا با برگزاری کنگره جهانی موبایل میعادگاه بسیاری از علاقه مندان و دست اندرکاران تلفن همراه و فناوری های مرتبط با آن خواهد بود. کنگره جهانی موبایل 2013 (MWC 2013) از روز 25 تا 28 فوریه 2013 (7 تا 10 اسفند 1391) برگزار می گردد.

امسال بیش از 1,500 کمپانی سازنده محصولات مرتبط با تلفن همراه و ارائه کننده خدمات و فناوری های وابسته به صنعت موبایل در این کنگره شرکت خواهند داشت. در سمینارها و نشست های مختلف نیز دستاوردها و نوآوری های صنعت موبایل و صنایع وابسته بررسی شده و به علاقه مندان معرفی می شود.

در کنگره امسال احتمالاً شاهد معرفی محصولات و نوآوری های جدیدی از کمپانی های سامسونگ، نوکیا، سونی، موتورولا، ال جی، اچ تی سی، ایسوس، ایسر، هواوی، زد تی ئی و بسیاری از دیگر فعالان حوزه موبایل خواهیم بود. البته برخی کمپانی ها قبل از آغاز رسمی کنگره به معرفی تعدادی از محصولات خود پرداخته اند (می پردازند.)

هرچند MWC 2013 باز هم در شهر بارسلون برگزار می شود اما مکان این کنگره از Montjuïc به Fira Gran Via انتقال یافته و بدین ترتیب شاهد افزایش فضای محل برگزاری، افزایش فضای نمایشگاه ها، افزایش تعداد صندلی ها برای کنفرانس ها و نشست های کلیدی، بهبود امکانات وای-فای، افزایش امکانات پذیرایی و برخی مزایای دیگر خواهیم بود.

MWC-2013-vs-MWC-2012

سال گذشته بیش از 67,000 نفر از 205 کشور جهان از این رویداد مهم دنیای موبایل بازدید نمودند که بیش از 3,800 نفر آنها مدیرعاملان شرکت های گوناگون بودند و 1,500 غرفه در نمایشگاه سال گذشته برپا شد. از دیگرآمار دوره قبلی می توان به حضور 3,300 نفر اعضای رسانه های خبری از 92 کشور برای پوشش خبری این کنگره از نزدیک و حضور بیش از 12,000 توسعه دهنده نرم افزار اشاره نمود. امسال نیز پیش بینی می شود که این رویداد با استقبال بسیار خوبی مواجه گردد.

MWC-2012_01(1)
تصویر بالا: نمایی از ورودی 2012 MWC از طریق Plaça Espanya

MWC-2013_01

تصویر بالا: Fira Gran Via، مکان جدید برگزاری کنگره جهانی موبایل

امسال چهارمین سال برگزاری بخش App Planet در کنگره جهانی موبایل است و همانند سه سال گذشته دست اندرکاران صنعت نرم افزار موبایل دستاوردهای خود در این حوزه را معرفی نموده و توسعه دهندگان نرم افزارها می توانند ارتباط مستقیمی با صاحبان برخی از پلتفرم های موبایل برقرار نمایند. کنفرانس های مرتبط با توسعه برنامه (ADCs) برای بسترهای گوناگون نیز بخش جذابی از کنگره جهانی موبایل 2013 را برای برنامه نویسان و علاقه مندان تولید نرم افزار تشکیل خواهد داد.

سامسونگ، نوکیا و پاناسونیک از جمله کمپانی هایی هستند که به برگزاری کنفرانس های ویژه توسعه دهندگان می پردازند.

MWC-2013_App-Planet

در بخش جوایز نیز بهترین های موبایل در بخش های مختلف معرفی شده و جوایزی به آنها اهداء می شود. امسال بخش بندی جوایز قدری تغییر کرده و مطابق زیر است:

جوایز زندگی متصل (Connected Life Awards)
بهترین سرویس های موبایل
توسعه اجتماعی و اقتصادی
برنامه های سال
بهترین گوشی ها و دستگاه های موبایل
بهترین فناوری موبایل
جوایز رهبری دولت
جایزه موفقیت برجسته
بخش mPowered Brands نیز که سال گذشته به کنگره اضافه شد بر روی استفاده از موبایل به عنوان بستری برای بازاریابی تأکید داشته و به معرفی جدیدترین راه کارهای بازاریابی تحت موبایل برای صاحبان برندها و بنگاه های تبلیغاتی می پردازد.
MWC-2013_mPowered-Brands
mobile.ir

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here