چگونه فضای رم گوشی اندرویدی روت نشده خود را افزایش دهیم؟

55
۲۷,۴۲۳

RAM_extended

برای کاربران گوشی های هوشمند،فضای اشغالی رم یا حافظه موقت،یکی از دغدغه هایی است که همیشه با آن سروکار دارند.اما راه هایی وجود دارد که این فضا را کمی آزاد تر میکند و در نتیجه سرعت و عملکرد گوشی نیز به موازات آن بالا میرود.

در ابتدا ببینیم که رم یا حافظه دسترسی تصادفی چیست؟
رم یا RAM یک حافظه قابل خواندن و نوشتن است که وظیفه اصلی آن حفظ داده‌ها به صورت موقت است.وظیفه ای که رم در گوشی هوشمند شما دارد انتقال همین اطلاعات موقت است.اساسا با وجود رم است که ما قادر به اجرای همزمان برنامه ها یا عملکردهای مختلف هستیم.اما آنچه که باعث اشغال این حافظه موقت میشود فرایند خودِ سیستم عامل است که گوشه ای از فضای رم را همیشه در اختیار خود دارد.از سوی دیگر وقتی ما اقدام به نصب برنامه ها بر روی گوشی مان میکنیم عملا سیستم عامل را درگیر نرم افزارهای جدید و به تبع آن اشغال فضای رم خواهیم کرد که در بعضی مواقع حتی باعث لگ،کاهش سرعت و کندی در عملکرد گوشی مان میشویم.

همانطور که میدانید برای گوشی های روت شده به دلیل دسترسی فراوانی که در اختیار کاربر است،آزاد کردن فضای رم حتی با حذف بسیاری از نرم افزارهای سیستمی بدون کاربرد و یا نرم افزارهای مخصوص این کار راحت تر است و عملا دست کاربر بازتر خواهد بود.اما در گوشی های روت نشده نیز روشی برای کمک به کاهش فضای اشغالی رم وجود دارد؟جواب مثبت است.در ادامه شما را به 3 روش ساده آشنا میکنیم که شاید تا به حال آن را انجام نداده اید و یا برایتان کم اهمیت بوده است.

استفاده از ویجت ها یا تصاویر زنده پس زمینه(live wallpapers) ها را محدود کنید
هر دوی این عناصر،در اشغال کردن فضای رم گوشی شما بسیار حریص هستند!بسیاری از ویجت ها به علت رفرش شدن یا بروز شدن فضای زیادی از رم را اشغال میکنند زیرا مرتبا در پس زمینه در حال اجرا هستند.تصاویر پس زمینه زنده(live wallpapers) یا تصاویر متحرک نیز به دلیل ساختاری که دارند به طور مداوم فعال هستند و نتیجه آن نیز چیزی جز اشغال فضای رم نخواهد بود.این دو مورد حتی باعث زودتر خالی شدن شارژ باتری تان نیز میشوند.پس به یاد داشته باشید که اگر نیازی اساسی به ویجت یا تصاویر زنده ندارید،از آن ها استفاده نکنید.

1

 

برنامه ها را غیر فعال کنید

بعضی از نرم افزارها حتی اگر استفاده ای از آنها نکنید مقداری از فضای رم را اشغال میکنند.با سازماندهی این برنامه ها که کدامیک باید در پس زمینه اجرا شود و یا اجرای کدامیک از آنها ضرورتی ندارد میتوانید اقدام به غیرفعال کردن آنها کنید.مثلا شاید شما از نرم افزار یوتیوب یا فیسبوک و …استفاده نمیکنید،پس بهتر است تا آن را غیر فعال کنید.این کار مسلما به دلیل سرعت بخشیدن به عملکرد گوشی تان ارزشش را خواهد داشت.

برای غیر فعال کردن برنامه های مورد نظرتان،به settings و سپس appsیا(application manager) بروید،از قسمت بالا با کلیک بر روی تب ALL به لیست تمامی نرم افزارها دسترسی پیدا خواهید کرد.حالا کافی است روی نرم افزار مورد نظر کلیک کنید،بعد از آن نیز با کلیک بر روی گزینه disable و سپس تایید آن میتوانید نرم افزار را غیر فعال کنید.توجه داشته باشید که نباید همه برنامه ها یا برنامه های کاربردی ضروری را غیر فعال کنید زیرا در این صورت ممکن است گوشی تان عملکرد درستی از خود نشان ندهد.برنامه هایی که از پیش نصب شده نیستند را با خیال راحت میتوانید غیر فعال کنید و یا اگر از آن ها استفاده نمیکنید حذفشان کنید.

2 3

 

غیرفعال کردن انیمیشن ها

Animations ها اکثرا فضای رم را اشغال میکنند در حالیکه ضروری نیستند.شما میتوانید آن ها را از قسمت developer options یا همان گزینه های برنامه نویس غیرفعال کنید.ابتدا برای فعال کردن گزینه  Developer Options در اندروید 4.2 به بالا،به قسمت Settings بروید.سپس گزینه About Phone را انتخاب کنید.حالا بر روی گزینه build number  هفت مرتبه پشت سرهم کلیک کنید تا منوی توسعه دهندگان برای شما ظاهر شود.توجه داشته باشید که این کار هیچگونه تاثیر منفی ای بر روی گوشی تان نخواهد داشت.با این کار فقط گزینه developer options به منوی تنظیمات شما افزوده خواهد شد.فقط حولستان باشد که با تمامی گزینه های قسمت developer options کاری نداشته باشید،زیرا این ها تماما برای توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفته است.

4

بعد از این که 7مرتبه بر روی گزینه بلیدنامبر گوشی تان کلیک کردید به قسمت تنظیمات برگردید،و روی گزینه Developer Options که اکنون قابل مشاهده است کلیک کنید،اکنون از قسمت Drawing گزینه های زیر را انتخاب و آنها را بر روی Off قرار دهید،مانند تصویر زیر!

گزینه هایی که باید آن ها را Off کنید:

Window animation scale

Transition Animation scale

Animator duration scale

5

حالا رم گوشی تان به خاطر آزادسازی فضای اشغالی آن از شما تشکر خواهد کرد!

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

55 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید گوشی من HUAWI Y530-U00هست بااندروید4.3تاحالا با4تا نرم افزار خواستم گوشیم رو روت بکنم ولی نشده با نرم افزارهای KINGO ROOT & VROOT & UNLOCK ROOT PRO & FRAMAROOT & ODIN باهرکدومشون تاوسطش میره ولی آخرش ارور میده ROOT FAILED شما نرم افزار دیگه ای نمیشناسی؟؟؟؟ چی کارکنم؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

  2. دوستان من امروز صفحه نمایش z1 و z2 رو با هم مقایسه کردم. تکنولوژی live color led نیز در z1 وجود داره چون وقتی که از جلو به گوشی نگاه می کنی کاملاً مثل هم هستن فقط در زاویه دید با هم تفاوت دارند

    پاسخ

    مجید Z1 گفته:
    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۰۳

    صد درصد دوست من آی پی اس فقط زاویه دیدش بهتره فقط زاویه دید
    تو زد 2 روشنایی صفحه بیشتر از زد 2 شده و یکم غلظت رنگ ها

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۸:۱۳

    غلظت رنگها مثل همن تمام تکنولوژی هایی که در صفحه نمایش z2 است در z1 هم هست. تازه روشنایی صفحه نمایش z2 به دلیل استفاده سونی، 450 نیت است اما در z1،490 هست. تازه تراکم پیکسلی z1، 441 و برای z2، 424 هست. تنها فرق بین z1 و z2 زاویه دید هست و همچنین این دو گوشی رنگها رو بسیار طبیعی نشون میدن چون دارای تکنولوژی Live color Led هستن.

    پاسخ

  3. دوستان عزیز و فن های قابل احترام سونی.بنده تازه وارد شدم.
    همین اول کار یه سوالی برام پیش اومده ؟
    من یه مدتی وسوسه شدم یه رام AOKP بنصبم رو گوشیم.نمی دونم تا چه حد آشنایی دارین ولی اگه 3 تا رام خفن تو دنیا باشه یکیش حتما همینه.حالا به نظرتون ارزش نصب داره ؟
    آخه رام اورجینال سونی هم خیلی حفنه اما سرعت AOKP غیر قابل توصیفه.

    پاسخ

  4. سلام همین الان 2 اپدیت جدید اومد
    یک اپدیت سیستمی و یک اپدید movie creator

    پاسخ

    حسین z3 dual گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۰۶

    نیاز به کامپیوتر داره

    پاسخ

    على گفته:
    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۳۲

    اره دقيقا،اپديت كنم؟

    پاسخ

  5. واقعا سونی ای ابدیت اخریاش گند زده دیگه ولا برنامه های خودش یک گیگ دویصد مگ از رم رو اشغال کردن واقعا باید تو اندروید 5 مشکل رو حل کنه وگرنه باید دراینده به فکر گوشی با رم 3هم نه 4گیگ باشیم ولا

    پاسخ

  6. سلام،یه سوال، اگه من مثلاً بازی آسفالت رو بخوام دانلود کنم فرقی بین گرافیک و سرعت ورونی بازی در مورد پردازنده ادرنو و اونی که مینویسن برای همه ی پردازندها وجود داره؟

    پاسخ

  7. در ضمن xperia c پرچمداره
    خخخخخخنخخخخخخخخ

    پاسخ

    حاجی گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۰۶

    خوش بحالت که اکسپریا c برات پرچم داره ، بیچاره ما که منتظر Z4 هستیم ، خخخخخ

    پاسخ

    سهراب گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۲۷

    داش مهدی یدونه بود اگه تو هم میخوای راه اونو بری باید بدونی دیر شده

    پاسخ

    amirabbas گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۵۲

    داش مهدی دیگه کیه؟
    اون به چه گوشی ای گیر داده؟

    پاسخ

    حاجی گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۲۶

    اکسپریا ZZZZZZZ

    amirabbas گفته:
    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۱۶

    Ok

    Sony xperia گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۵۸

    به زد

    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۰۳

    زد3 پرچمداره

    amirabbas گفته:
    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۱۶

    پ نه پ

    amirabbas گفته:
    ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۲۴

    پس الان کجاست؟

    پاسخ

  8. چطور میشه مال گوشی های روت شده رو افزایش داد؟

    پاسخ

    ab گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۵۸

    یکی بگه چطور میشه زی3 رو رووت کرد 😐

    پاسخ

    msajad گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۰۸

    اتجمن!!!!

    پاسخ

    mamal گفته:
    ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۱۱

    برنامه ی kingroot از موب گیم دان کن

    پاسخ

    Toraj گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۴۴

    قربون قد و بالاتون به من مثبت بدید 🙂

    پاسخ

    mehdi گفته:
    ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۱۱

    سوال خوبیه
    سوال منم هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here