کانال ها و صفحه های اجتماعی پرکاربر برای ادامه فعالیت باید مجوز کسب کنند.

3
۵,۶۹۴

telegram-channel
امروزه شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرام، به ابزاری مهم برای انتشار اخبار و اطلاع رسانی در زندگی روزمره ما بدل شدند. حدود یک سال از اضافه شدن قابلیت کانال به تلگرام میگذرد و در این مدت کانال های فارسی زبان بسیار زیادی با اهداف مختلف در این برنامه ایجاد شدند.

گسترش این کانال ها و صفحه های اختصاصی در شبکه های اجتماعی نیازمند نظارت بیشتر بر روی آنهاست. صبح امروز وزیر ارتباطات در حاشیه دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت.

محمود واعظی در حاشیه این مراسم خبر از اعطای مجوز به کانال ها و صفحه های اجتماعی پرکاربر داد. بر این اساس در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

البته دریافت مجوز تنها مربوط به کانال ها و صفحاتی میشوند که در زمینه خبری فعالیت میکنند و صفحه های شخصی افراد و همینطور کانال های سرگرمی، تفریحی، فناوری و … که در زمینه های دیگر فعالیت میکنند مشمول این قانون نخواهند شد. همچنین هنوز منظور از “بیش از حد خاص” و اینکه حداقل عضو برای دریافت مجوز چه مقدار باید باشد مشخص نیست.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

3 دیدگاه ها

  1. اخه به اینا چه مربوطه
    دیکتاتوریه دیگه
    یکی دیگه شبکه اجتماعی ساخته
    یکی دیگه توش پیج ساخته
    اونوقت اینا میگن باید از ما مجوز بگیرید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here