کاهش موجودی گوشی های اکسپریا در بازار کشور به علت مقابله با قاچاق تلفن های همراه

55
۲۲,۷۷۳

Sony-Xperia-Z3-vs.-Z3-compact-box-4
آنهایی که در روزهای اخیر برای خرید گوشی های هوشمند به بازار موبایل مراجعه کردند حتما با کاهش موجودی گوشی ها در بازار مواجه شدند. در هفته های گذشته ویترین مغازه های موبایل فروشی دیگر مثل سابق نبود و کمبود گوشی های هوشمند در چند هفته اخیر کاملا به چشم می آمد.

در بین گوشی های هوشمندی که این روزها در بازار کشورمان فروش بالایی دارند، گوشی های اکسپریا بیشتر از دیگر گوشی ها با کاهش موجودی رو به رو شده است. این کاهش موجودی برای بسیاری جای سوال است که چرا به یک باره در مدت کوتاهی تهیه یک گوشی هوشمند اکسپریا در بازار کشور تا به این حد دشوار شده است.

محمد راهدار، یکی از فعالان حوزه موبایل در گفتگو با سایت تخصصی اکسپریا ضمن تایید کاهش شدید موجودی گوشی های اکسپریا در بازار کشور، این اتفاق را موقتی و ناشی از اجرای طرح جدید مبارزه با گوشی های قاچاق در کشور دانست. وی با اشاره به اینکه در هفته های گذشته صحبت از اجرای طرح رجیستری گوشی های هوشمند مطرح شده، کاهش فروش گوشی های هوشمند سونی را تا تعیین وضعیت نهایی این طرح محتمل دانست.

چند هفته قبل معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز از اجرای طرح رجیستری گوشی های هوشمند برای مبارزه با ورود گوشی ها به صورت قاچاق خبر داد و اعلام کرد این طرح از ماه مهر و با هدف ساماندهی به واردات تلفن های همراه در کشور اجرا خواهد شد. بر اساس این طرح از این پس دیگر سیم کارت های اپراتورهای داخلی کشور با گوشی های وارد شده به صورت قاچاق فعال نخواهد شد.

اجرای این طرح میتواند کمک زیادی به ارتقای کیفیت محصولات وارد شده و خدمات داشته باشد. نظارت بیشتر بر روی واردات و مقابله با ورود محصولات تقلبی به بازار کشور از مزایای اجرای این طرح خواهد بود. اجرای این طرح همچنین میتواند سهم گوشی های گارانتی دار را از بازار کشور بالا ببرد و در مقابل خرید گوشی های بدون گارانتی را برای مشتریان دشوار کند. به هر حال این روزها بازار کشور در یک برزخ قرار دارد و تا اجرای نهایی این طرح بازار گوشی های هوشمند نمیتواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.

در این بین گوشی های هوشمند سونی با توجه به تمایل بیشتر خریداران به گوشی های بدون گارانتی از یک طرف و نیز عدم فروش گوشی های بدون گارانتی از سوی فروشندگان از طرف دیگر باعث شده تا فروش گوشی های هوشمند اکسپریا در هفته های اخیر به شدت کاهش یابد. در مجموع باید منتظر اجرای این طرح بود تا ببینیم آینده گوشی های هوشمند سونی در بازار کشور به چه صورت خواهد بود؟ آیا مشتریان از گوشی های هوشمند گارانتی دار همانند گوشی های بدون گارانتی استقبال میکنند؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

[تعداد: 2    میانگین: 1.5/5]

55 دیدگاه ها

  1. وای بر ما روز ب روز داریم جای پیشرفت پس رفت میکنیم یعنی چی اخه یه گوشی رم برای ما زیاد میبینن!!!!!!! انتظار دارن اون گوشی های مزخرفشون ک حتی یه گوشی چینی ب درد نخور از اون بهتره رو بگیریم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ک راحت تو جیب جا میشه …. من اگه بی گوشی هم بشم از این اتو اشغالا یی ک راحت تو جیب جامیشن نمیگیرم ایکسپریا شیره … خخخخخخخ

    ب کمپین نخریدن گوشی داخلی خوش اومدین دوستان

    پاسخ

  2. سلام دوستان این طرح رجیستری در ترکیه هم اعمال میشه اما اونجا سیستم گمرکیشون مشکل نداره مثل ایران و اینقدر تعرفه گمرکیشون بالا نیست دولت جایی نمیخوابه که اب زیر پاش بره اینا فقط فکر خودشونن الان 90 درصد گوشی ها از طریق قاچاق وارد میشن اگع بخان برش دارن. واردارت موبایل به شدت کاهش پیدا میکنه به نظر من اصلا اجرایی نیست مثل برچسب شبنم ول ميشه

    پاسخ

  3. به نظرم دولت تو هر کاری بخواد دخالت کنه اون کار خراب میشه! فرقی هم نمیکنه دولت ایران باشه یا هر کشور دیگه.
    اگه این طرح اجرایی بشه دولت این توانایی رو پیدا میکنه که از گوشی های وارداتی گمرک بگيره و از این طریق یه پولی به جیب بزنه و از طرفی هم احتمالا مردم رو به خرید گوشی های ظاهرا داخلی (که همون گوشی های بی کیفیت و بی نام و نشان چینی هستند) ترقیب کنه، که شدیدا به ضرر مردمه.
    اگه دولت میخواد به مردم کمک کنه یا محدودیت ها رو برداره که سونی و سایر شرکت ها خودشون بتونن گوشی وارد کنند و بفروشن و خدمات ارایه بدن با اگه این کار رو نمیکنه حداقل دخالت دیگه ای نکنه و بذاره برادران قاچاقچی کارشون رو بکنن و گوشی با قیمت مناسب به دست ما برسونن.

    پاسخ

  4. چه مملکتی داریم
    میخوان پول بیشتر از مردم بگیرن .میخوان دزدی کنن. بهونه رجیستر گوشی رو آوردن
    بابا میخواین بدزدین از ما مردم چرا بهونه میارین دیگه
    به راحتی میشه سریال گوشی رو عوض کرد و به جای گوشی رجیستر شده به مردم قالب کنن.

    پاسخ

  5. خرید Z3 Plus که من دو سه هفته پیش میخواستم برای کسی بخرم داستانی بود کله بازار و زیر و رو کردم تا تونستم پیدا کنم

    پاسخ

    NIMA-Cat6 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۹

    ماه پیش بود نمایندگی فروش سونی تو پاساژ چهارسو بهم گفت زد تری کامپکت از چهار رنگ فقط سفید و نارنحی هست. ابیش به کنار، مشکیش کجاست پس

    پاسخ

  6. بابا. همین غیر قاچاقش کجاست اخه. Z4 Tablet هنوز وارد ایران نشده. داره به یک سال میرسه که معرفی شده. یعنی چی اخه. بابا فکر میکردم کل تابستون تبلت z4 دستمه مینشستم تو انجمن جواب سوالا رو میدادم. رسما این دولته شرکتان چین. زدن تو حالم. رسما بدبختم.

    پاسخ

  7. اقای معراجی یه سئوال دارم
    حالا اگر کسی یه گوشی از خارج از کشور خریده باشه برای مصرف خودش ، اون وقت چی می شه و باید چی کار کنه؟
    این موضوع در مورد اون هایی که گوشی اول فروشش از خارج می خرن یا اپل ایی ها خیلی صدق می کنه
    می شه راهنمایی کنید؟

    پاسخ

  8. خو این کار رو می کنن که برا خودشون یه منبع درآمد درس کنن ماشالا دارن قوانین جنگل رو به خوبی به اجرا در میارن ما حتی بدون گارانتی گاها حتی چند برابر قیمت جهانی برا گوشی پول خرج میکنیم حالا شما فرض کن پول گارانتی زپرتی و گمرک و هزار تا کوفت و زهر مار هم بیاد روش واقعا نمیدونم چرا این کارا رو با مردم میکنن بجا این کارا برن با کمپانی های سازنده گوشی همکاری کنن تا بصورت رسمی وارد سراسر ایران بشن با فروشگاه های زنجیره ای خودشون و همينطور امکان خرید آنلاین از سایت همون شرکتا……این هابه پول جیب مردم تشنه اند

    پاسخ

    just SONY گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۰۸

    از قاچاقچی های غیور و عزیز این سرزمین تشکر میکنیم و میخواهیم که به کار خودشون ادامه بدن و گوشی های کمیاب سونی مثل زد 3،تک سیم یا رنگ مسی و کمیاب گوشی ها و مخصوصاً شاهکار سونی، Z5 تک سیکارت به دست ما برسونن، با تشکر از زحمت این جوانمردان

    پاسخ

  9. اگه اختلاف قیمت گوشی های گارانتی دار 50 تومن باشه قابل قبوله مث هواوی
    ولی گوشی های سونی 150 به بالا اختلاف قیمت دارن پرچمدارهاش

    که اخر نامردیه

    پاسخ

  10. مشکلی نداره، همه ی اینا بازم برنامه جدید.
    آقایون بادمجون دوره قابچینا به خواسته شون برسن موضوع کلا ملتفی میشه.
    ذهنتون رو درگیر نکنین.

    پاسخ

  11. گارانتی تو ایران حقه ای بیشتر نیست
    ک بخاطرش پول بیشتری میگرن ک به نسبت کشورای دیگه خیلی بیشتر هم هست و وقتی هم ک باید خدمات رایگان بدن باز به دلایل مختلف باز پول میگیرن.

    تو متن ی قسمت نوشته بود
    ” ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺮ
    ﺭﻭﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﻭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺗﻘﻠﺒﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮐﺸﻮﺭ ”
    باید بگم اینا خودشون دنبال تقلب بازی هستن بعد میگین هدفشون مقابله با محصولات تقلبی هست؟

    پاسخ

  12. ما نخوایم از گارانتی چرت اینا استفاده کنیم باید کیو ببینیم؟ یعنی الان من از روسیه گوشی z5p بگیرم لاک میشه؟
    مسخر ها با این گارانتی.. دن

    پاسخ

  13. سلام بچه ها شاید یکی مثل بنده خواست از اونطرف براش گوشی بفرستن یا مثلا ب عنوان کادو یکی براش گوشی فرستاده شد اونوقت تکلیفش چیه؟ یعنی الان من بدم از سوعد برام زد پنج بیارن کار نمیکنه؟ راه حلی نیست که بخوایم رجیسترش کنیم؟

    پاسخ

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۱

    چرا دوست عزیز …
    باید گوشیتون رو ببرید مخابرات و با پرداخت هزینه ریجستر کنید .

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۳۶

    میدونید هزینش چقدر میشه تقریباً؟ به نظر شما میارزه از خارج بگیریم یا برامون بفرستند؟

    پاسخ

    Erfan021 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۵۷

    تشکر اقا سینا خوبه اگه مخابرات رجیستر کنه عالی میشه

    پاسخ

  14. من هیچوقت گوشی با گارانتی نمیخرم راستش پولشو ندارم اکسپریا +Z3 تو دیجی کالا با قیمت ۲۳۰۰، ۴۰۰ با گارانتی بود تو بازار بدون گارانتی ۱۷۰۰ این وسط میخواد واسه گارانتی ۵۰۰ ، ۶۰۰ هزار تومان پول بی زبون بدی که چی گوشیت نرم افزارش میریزه هم …. خودتون که هم میدونین گارانتی تو ایران …. به نظر من نباید مردم رو مجبور به خریدن گوشی با گارانتی کنن …

    پاسخ

  15. آقا من گوشی مو 3سال و نیم پیش بدون گارانتی خریدم، اونوقت از چند روز پیش که خواستم کاستوم رام رو عوض کنم و رام رسمی رو فلش بزنم، تا الان دیگه هیچ سیمکارتی رو نشناخت! پنجاه تا رام رسمی دیگه روهم امتحان کردم بی فایده بود! ازطرفی حتی دیگه گوشی به حالت فست بوت نمیره تا بشه کرنل و کاستوم رام فلش زد :-/ یعنی بخاطر همین قضیه رجیستر نشدن گوشی های قاچاقه؟؟؟!!!

    پاسخ

    m....j....s گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۲۹

    نه عزیز.گوشی منم اینطور شده.xperia j.
    دلیلش هم پریدن بیس باند و drm کد هستش که منم بکاپ نگرفتم و گوشیمم مثل مال شما شد که به دست یک تعمیر کار ناشی کلا دیگه رنگ روزگارو به چشش ندید

    پاسخ

    Mohsen.d گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۲۱

    درسته متاسفانه منم بکاپ رو جدی نگرفتم، و مشکلی که بسیار هم نادره برام پیش اومد.
    امروز رفتم دادم نمایندگی آرین برای تعمیر.

    پاسخ

    king-z5 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۵۹

    نه دوست عزیز شما فکر کنم imei گوشیتون پریده روش های بازگردانی هستند تو گوگل سرچ کن و با کد *#06# ببین imei هست یا نه

    پاسخ

    Mohsen.d گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۲۳

    نه عزیز مشکلش خیلی تخصصی تر از این حرفا بود. IMEI درست بود.

    پاسخ

  16. من هیچوقت گوشیهای سونیرو با گارانتی نمیخرم به چند دلیل. کیفیتشون بالاست و احتیاح به گارانتی ندارن و ثانیا شرکتهای وارد کننده مثل آرین و مایکروتل پلاس انقدر کمبود تنوع دارن که به هیچ وجه اونچیزی که مد نظر هست نمیدن دستت. یزمان در z3 شاهد این بودیم که فقط رنگ سفید و مشکیشو داشتن و مسی نداشتن. در z3+ هم همینجوره رنگهای خاص مثل آبی و مسی خیلی خیلی کم دارن. این یطرف قضیه، طرف دیگه اینه که انقدر گوشیهارو گرونتر از قیمت بدون گارانتیش میدن که هیچکس جرات نمیکنه با گارانتی بخره. اگه سامسونگو الجی و هواوی نمایندگیهاشون شلوغه بخاطر اینه که انقدر قیمتشون به بدون گارانتیها نزدیکه که کسی بدون گارانتی این برندهارو نمیخره دلیلشم اینه که از طرف خود کره و چین گوشیها مستقیم میاد ولی سونی در ایران از طرف خود سونی موبایل حمایت نمیشه. یکسری میاد امارات،بعد میاد ایران بعد آرین 30% رو قیمت خریداری شده میکشه تا بتونه خدمات بده. اصلا این برای من مصرف کننده نمیصرفه. اگه موضوع مبارزه با قاچاقه یکاری کنن ورود سونی به ایرانو هموار کنن تا مردم مجبور نشن بخاطر قیمت بالای آرین و مایکروتل پلاس بدون گارانتی بخرن.در ضمن باید جلوی ورود قاچاق برندهای دیگه هم به ایران گرفته بشه نه فقط سونی. اتفاقا برای منم سواله پریروز رفته بودم طبقات پنجم ششم علاالدین تعداد کمی از فروشگاهها سونی داشتن. این فروشگاهها تا هفته قبل لیستشون پر از گوشیهای سونی بود. خداکنه هدفشون از این کار ریشه کن کردن برند سونی نباشه. چون سامسونگ واسه خودشونه و بجای پول نفت وارد میشه بخاطر فروش این برند کلاهبردار سونیرو از میان بر ندارن. تو این چند ساله هیچ برندی اندازه سونی هوای ما ایرانیهارو از همه لحاظ نداشته. اگه این فکرو میکنن که کاملا در اشتباهن چون ما برای خریدن سونی تا خود دبی هم میریم تا بدستش بیاریم.

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۸

    ناموسا سیاسیش نکن آخه یه موبایل ارزش داره اینارو میگی یعنی کل ایران ضد سونی بسیج شدن؟!!!
    یاااااااا علیییییی

    پاسخ

    Armin گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۱۵

    نه دوست من اتفاقا معزز درست میگه دقیقاً مثل پارسال که برادران زحمت کش راه افتادن تو بازار وگوشیهای سونی رو از پشت ویترین مغازه‌ها جمع کردن به این خاطر که یکی از مدیران بخش فروش وبازاریابی سونی موبایل یهودی اسراییلیه «واسه کشوری که یه زمان مهد تمدن دنیا بوده این رفتار وحرکات بی نهایت زشت وغیر قابل قبوله “ هر چند که من امیدوارم دیگه از این اتفاقات نیوفته واین کار صرفاً به نفع کاربران سونی باشه در غیر اینصورت اگه طبق گفته معزز بخوان با این کارها به فروش بیشتر برندای متقلب چینی کره‌ای کمک کنن نه تنها من بلکه همه طرفداران واقعی این برند بزرگ برای تهیه محصولات سونی هیچ مانعی سر راهشون وجود نخواهد داشت حتی اگه به قیمت سفر به توکیو ژاپن تموم بشه!
    i
    t

    a
    Sony
    I

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۴۱

    داداش هر وقت رفتی برا منم بیار
    دستت درست.

    ArminAbdi گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۲

    موافقم آقای معزز
    به نظرم دولت تو هر کاری بخواد دخالت کنه اون کار خراب میشه! فرقی هم نمیکنه دولت ایران باشه یا هر کشور دیگه.
    اگه این طرح اجرایی بشه دولت این توانایی رو پیدا میکنه که از گوشی های وارداتی گمرک بگيره و از این طریق یه پولی به جیب بزنه و از طرفی هم احتمالا مردم رو به خرید گوشی های ظاهرا داخلی (که همون گوشی های بی کیفیت و بی نام و نشان چینی هستند) ترقیب کنه، که شدیدا به ضرر مردمه.
    اگه دولت میخواد به مردم کمک کنه یا محدودیت ها رو برداره که سونی و سایر شرکت ها خودشون بتونن گوشی وارد کنند و بفروشن و خدمات ارایه بدن با اگه این کار رو نمیکنه حداقل دخالت دیگه ای نکنه و بذاره برادران قاچاقچی کارشون رو بکنن و گوشی با قیمت مناسب به دست ما برسونن.

    پاسخ

  17. لطفا لطفا لطفا این کامنت رو تایید کنید
    تا دوستان قدرت عکاسی سونی در سطح فوغ حرفه ای رو ببینند ،
    ببینید که چطور سونی بهترین دوربین کنون رو به خاک و خون میکشه

    پاسخ

  18. یعنی شیفته Z5 شدم. عید میخوام بخرمش. به نظرتون تا اون موقع قیمتش چند شده؟

    ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ

    Mehdi گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۰۷

    با این تفاسیر احتمالا
    30.000.000 میلیون ریال وجه رایج بی ارزش مملکت

    پاسخ

  19. هر روز ی حرکتی میکنن
    بعد دوباره مث ” دانکی ” توش گیر میکنن

    صد بار این قضیه ریجستری رو مطرح کردن

    هر دفعه هم از ۱۰ سال قبل که من یادمه یه تهدیدی میزارن تَنگِش ، بعدش اینم مثلِ بقیه تِزاشون میره تو پیچ

    ماها ۱۰۰سال دیگشَم همینیم

    پاسخ

  20. گوشی هایی رو که قبلا خریداری شده توسط مردم چی؟

    روی اونها هم سیمکارت فعال نمیشه؟

    پاسخ

    Farhad.mz گفته:
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۷

    اگه لاک بشه که بدبختیم

    پاسخ

    S.i.L.e.N.c.E گفته:
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۹

    دقیقا سوال منم اینه
    حالا تکلیف ما که گوشی داریم چی میشه؟خواستیم سیم کارت عوض کنیم گوشیمون دیگه کار نمیکنه؟؟لطفا جواب بدین

    با تشکر

    پاسخ

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۲

    خیر برای گوشی های که الان فعال هستند مشکلی ایجاد نمیشه
    جای نگرانی نیست.

    پاسخ

    armin1256 گفته:
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۴

    تشکر جناب معراجی 🙂

    پاسخ

    z1 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۰۴

    آقا ی معراج ی در پس ت قبلی یه سوال ما کردیم اصن جواب که ندادین هیچ به زور تایید شد،، لااقل میگفتید ما در مورد این اطلاعاتی نداری م بعد برای این سوال الکی جواب میزارین،،، عجب

    پاسخ

    amir گفته:
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۲

    احتمالا طرح برخورد با چرند سازان باشه که باعث شده گوشی های اکسپریا کمیاب بشن خخخخخ
    به امید نایاب شدنشون.هر چند با این فروش others فرق چندانی هم به حالش نمیکنه خخخخ

    پاسخ

    shahabresa گفته:
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۷

    خَفخَف

    پاسخ

    nsr گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۳

    چه حرصی میخوره ایننن! خخخخخ. سونی داره هر روز پیشرفت میکنه که چشه ترولایی مثه تو دراد!!

    پاسخ

    nsr گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۴

    اشتب شد جوابم واسه amir بود!

    شایان گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۱۱

    معلومه!بالاخره نایاب میشه!چون مردم بالاخره دیر یا زود میفهمن کیفیت یعنی اکسپریا! نه دامدونگ!
    بعدش دیگه اینقدر اکسپریا میخرن تا چشمای حسود در آد!
    کور شود هر آنکه نخواهد دید! 🙂

    پاسخ

    mahdi گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۵۰

    من که به این حرفا اهمیت نمیدم
    یادمه چند سال پیش هم همین ماجرا رو اعمال میکردن و وقتی گوشی قاچاق چینی میخریدیم انلاک نبود
    بعد خود مغازه دار برامون بازش میکرد
    مطمعا باشید رجستر گوشیهای قاچاق هم به دست مغازه دارهای غیور امکان پذیر خواهد شد
    مایکرو سافت با اون عضمتش نتونست جلوی رجسترکردن غیرقانونی ویندوزهاش رو بگیره چه برسه به اینا

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۰۹

    اینو خوب اومدی ولی اگه کد IMEI در ابتدا جهت اصل بودن گوشی مورد بررسی قرار بگیره و توسط اپراتور مسدود بشه اونوقت چی ؟

    پاسخ

    gonbad-boy گفته:
    ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۳۰

    فروشندگان موبایل با برقرار تماس با گوشی های ریجستر نشده مثلا اونها ریجستر کردن

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۱۶

    چرا فقط سونی کم شده؟؟مگه بقیه قاچاق نیستن؟ سامی و آیفون که محصول مرگ بر امریکاست! سونی زیاد خریدن؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here