کمپانی JDI، سهام بخش صفحه نمایش های JOLED را از سونی و پاناسونیک خریداری میکند.

6
۵,۵۹۵

1212n-jdi-mobara_article_main_image
کمپانی Japan Display درحال تصاحب کمپانی تولید صفحه های نمایش، Joled است که از تلفیق فناوری های پاناسونیک و سونی و با تغییراتی درجهت بهبود آن ها به رقابت با رقیبان کره ای و چینی رفته است تا ژاپن را در این زمینه هم به رتبه ی اول ببرد. این کمپانی قصد دارد تا پایان سال 2017 سرمایه ی 15 درصدی این بخش را به 50 درصد افزایش دهد که این افزایش به وسیله ی کمپانی دولتی Innovation Network Corp. of Japan انجام می گیرد که درحال حاضر هم 75 درصد سرمایه ی این شرکت را تامین می کند. انتظار می رود این سرمایه تا 100 میلیون دلار افزایش پیدا کند. هریک از کمپانی های سونی و پاناسونیک نیز 5 درصد از سهام Joled را در اختیار دارند.

کمپانی Japan Display همچنین، سرمایه ای برابر 75 میلیون ین ( 650 میلیون دلار ) از INCJ دریافت خواهد کرد. این سرمایه نیز در جهت توسعه ی نمایشگرهای کریستالی مایع و دیودهای انتشار نور طبیعی به این کمپانی داده خواهد شد. کمپانی های همکار نیز برای انعطاف بیشتر در تولید محصولات با این کمپانی همکاری خواهند کرد تا ظرفیت بالاتری برای تولید وجود داشته باشد.

فعالیت اصلی Japan Display تولید صفحه نمایش های LCD با کیفیت بالا برای استفاده در اسمارت فون ها، نمایشگر های ماشین ها و کامپیوتر ها است. البته تا زمانی که Joled ها هنوز به تولید انبوه نرسیده اند. با بکارگیری محققان، توسعه دهندگان و فروشندگان مختلف این کمپانی به دنبال به دست گرفتن بازار فروش هر دو نوع صفحه نمایش می باشد.

نام Joled برای اولین بار در ژانویه 2015 مطرح شد. این نوع صفحه نمایش ها با استفاده از فرایندهای مختلفی تولید می شوند که در نهایت امکان استفاده در پنل های OLED برای تلوزیون ها ، استفاده های پزشکی و استفاده های صنعتی را دارا می باشد.

کمپانی Japan Display در سال 2012 و از بهم پیوستن دو کمپانی هیتاچی و توشیبا و بخش تولید پنل سونی بوجود آمد. این کمپانی درحال مبارزه با افت دومین سقوط مالی خود در سال 2015 است. فروش پایین آیفون ها که نیمی از بازار فروش Japan Display را تشکیل می دهد نیز یکی از مشکلاتی است که این کمپانی از بهار 2015 درگیر آن است. این کمپانی امیدوار است تا با قطع وابستگی خود به ساخت پنل اسمارت فون ها و دریافت کمک های مالی بتواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

کمپانی های ژاپنی تکنولوژی های پیشرفته ای در زمینه ی تولید LCD ها LED ها و سایر پنل ها دارند. ولی در سال های گذشته و با ظهور رقبای کره ای و تایوانی که ظرفیت بالایی در تولید این پنل ها دارند، عملاً برخی از این کمپانی ها ژاپنی از چرخه ی رقابت خارج شده اند.

با تصاحب کمپانی شارپ بوسیله ی Hon Hai Precision در ماه آگوست، تنها دو کمپانی ژاپنی Japan Display و Joled در میان تولید کنندگان صفحه نمایش باقی مانده اند. کمپانی Japan Display امیدوار است تا با تصاحب Joled بتواند بصورت جدی با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازد و سهم بزرگی از بازار را برای خود بدست آورد.

با تشکر از: King.SONY

[تعداد: 1    میانگین: 3/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. یه درخواست از مدیران خوب این سایت دارم.
    اگر امکانش هست زحمت بکشید و یه پست تخصصی در مورد بررسی، مقایسه و نقاط قوت و ضعف سنسورهای موبایل سونی که تو پرچمداران بکار میره بنویسید که بدونیم به غیر از رزولیشن چه فرقهایی با هم دارند.
    مثل imx300, imx398,imx

    پاسخ

  2. سامسونگ کم کم یواش یواش نمه نمه باید غزل خداحافظیو بخونه …

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۹

    اگر بار گران بودیو رفتی
    اگر بنجل ساز بودیو رفتی …

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۱

    یه پست کمک کردی کامنتا را هم میخوای پر کنی

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۱۱

    کامنتا خودش پر میشه نترس :))

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here