کمیسیون فدرال ارتباطات: هواوی و ZTE برای امنیت ملی خطرناکند

1
۲۰,۴۱۲

روز سه شنبه همین هفته، اداره FCC یا همان کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا رسما دو شرکت مخابراتی هواوی و ZTE را به عنوان تهدیدی بر امنیت ملی کشور ها معرفی کرد.

“بنابر دستوراتی که بر اساس مدارک و شواهدی محکم بدست آمده است، این اداره رسما دو شرکت مخابراتی هواوی و زد‌تی‌ای را به عنوان تهدیدی بر امنیت ملی قلمداد کرده و ریسک استفاده از تجهیزات آنها برای شبکه ارتباطی آمریکا و آینده صنعت 5G را نمی پذیرد.”

رئیس اداره FCC آقای آجیت پای در اظهاراتش این چنین می گوید:

“هر دو این شرکت ها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با حزب کمونیست چین و دستگاه نظامی چین دارند، و هر دو این شرکت ها به طور گسترده تابع قوانین کشور چین بوده که آنها را ملزم به همکاری با سرویس های اطلاعاتی کشورشان می کند.”

FCC با تعیین هواوی و ZTE به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده، ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور را از استفاده از پول یارانه دولت از طریق 8.3 میلیارد دلار صندوق خدمات جهانی برای خرید تجهیزات از شرکت ها برای شبکه های خود منع می کند. FCC به اتفاق آرا رای داد که مانع از استفاده شرکت تله کام از وجوه فدرال برای خرید تجهیزات از هواوی در ماه نوامبر گذشته از راه دور کند ، این سفارش روز سه شنبه نهایی شده بود.

هر دو شرکت هواوی و ZTE هنوز هیچ واکنشی به این اظهارات نشان نداده اند. با این حال، هر دو آنها بار ها اعلام کرده اند که هیچ تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا نیستند و این اظهارات پایه و بی اساس است.

این حرکت FCC می تواند باعث شود تا کمپانی های کوچکتر نتوانند سرویس های ارزان قیمت را در اختیار عموم مردم قرار دهند و اکنون تنها شرکت های بزرگ می توانند از تجهیزات 5G استفاده کنند که به احتمال زیاد، دولت آمریکا قصد دارد تا شرکت سوئدی اریکسون را تصاحب کند تا آن را جایگزین هواوی چین کند.

در طی چند سال گذشته، دولت فدرال خواستار محرومیت شرکت های مخابراتی وابسته به چین مانند هواوی و ZTE به دلیل نگرانی های مربوط به جاسوسی و امنیت ملی از طرف ایالات متحده شد. دولت ترامپ همچنین به منظور ممنوعیت پیمانکاران دولت از استفاده از تجهیزات در سال 2018 اقدام کرد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here