کوآلکام رسماً چیپست هایِ اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 را معرفی کرد.

17
۶,۲۵۵

همانطور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم، کوآلکام امروز پرده از چیپست هایِ میان رده و قدرتمند جدید خود برداشت. البته قبلاً طی خبری اعلام کرده بودیم که کوآلکام قصد دارد 3 چیپست جدید را در مراسم امروز خود معرفی کند، اما اینگونه نشد و نهایتاً کمپانی کوآلکام پرده از 2 چیپست اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 برداشت تا بازار شایعات هم جمع آوری شود.

بر اساس اعلام رسمی کمپانی کوآلکام، این 2 چیپست به ترتیب جایگزین چیپست هایِ محبوب اسنپدراگون 626 و اسنپدراگون 653 خواهند شد. ابتدا به سراغ چیپست قدرتمندتر میرویم. چیپست اسنپدراگون 660 کوآلکام همانطور که پیشتر نیز اشاره شده بود بر اساس فناوری ساخت 14 نانومتری ساخته شده است.

این چیپست مجهز به 8 هسته پردازشی شخصی سازی شده Kyro 260 میباشد، که بر رویِ فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز بسته شده اند. بر اساس گفته هایِ کوآلکام، این چیپست اولین چیپست سری 600 این کمپانی میباشد که از هسته هایِ شخصی سازی شده بسیار قدرتمند Kyro بهره میبرد، که تا پیش از این تنها در چیپست هایِ سری 800 کوآلکام شاهد آنها بوده ایم.

کوآلکام اشاره میکند که این چیپست در بحث قدرت پردازشی 20 درصد قدرتمندتر از نسل قبل خود ( چیپست اسنپدراگون 653 ) میباشد. در بخش چیپ گرافیکی نیز، کوآلکام از آدرنو 512 در این چیپست بهره گرفته است، که نسبت به چیپ گرافیکی به کار رفته در چیپست اسنپدراگون 653 ( چیپ گرافیکی آدرنو 510 ) حدود 30 درصد قدرتمندتر میباشد.

در بحث قابلیت هایِ ارتباطی نیز، این چیپست مجهز به آخرین نسل از مودم هایِ LTE کمپانی کوآلکام ( X12 ) میباشد و از آخرین استانداردهایِ ارتباط وایفای، بلوتوث نسخه 5.0، سیستم پیشرفته افزایش بهره وری آنتن دهی کوآلکام و USB نسخه 3.1 بهره میبرد. همچنین، این چیپست از تصویربرداری با رزلوشن 4K، صفحات نمایش QHD، صدایِ بسیار با کیفیت Aqstic، سیستم هوش مصنوعی کوآلکام و شارژ سریع نسل 4.0 پشتیبانی به عمل می آورد.

اما میرسیم به چیپست دوم، چیپست اسنپدراگون 630 کوآلکام. بر اساس اطلاعات منتشر شده این چیپست همچون برادر بزرگتر خود بر اساس فناوری ساخت 14 نانومتری ساخته شده است. این چیپست نیز از 8 هسته پردازشی بهره میبرد، اما هسته هایِ آن از نوع Cortex-A53 میباشند و بر رویِ فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز بسته شده اند.

بر اساس شواهد، این چیپست نیز در بحث قدرت پردازشی 10 درصد از نسل قبل خود ( چیپست اسنپدراگون 626 ) سریعتر میباشد و در بحث قدرت گرافیکی نیز به لطف مجهز شدن به چیپ گرافیکی آدرنو 508 حدود 30 درصد از نسل قبل خود بهتر عمل میکند. ویژگی هایِ ارتباطی این چیپست با برادر بزرگترش تقریباً یکسان است، اما در برخی ویژگی ها با هم متفاوت هستند. این چیپست از صفحات نمایش با رزلوشن حدأکثر Full HD یا 1080×1920 پشتیبانی به عمل می آورد، که حد فاصل این چیپست ها را با هم مشخص میکند.

کوآلکام اشاره میکند که چیپست اسنپدراگون 660 از هم اَکنون در اختیار شُرکایِ تجاری این شرکت قرار دارد و اولین دستگاههایِ مجهز به این چیپست را میتوانیم در 3 ماهه سال میلادی جاری مشاهده کنیم، اما چیپست اسنپدراگون 630 از اواخر ماه جاری میلادی در دسترس خواهد بود و اولین دستگاههایِ مجهز به این چیپست را احتمالاً میتوانیم در اولین روزهایِ 3 ماهه بعدی سال میلادی جاری ببینیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

17 دیدگاه ها

  1. دوستان دقت کنید s660 میانرده نیست و برای گوشی های شبه پرچمدار یا حتی پرچمدار ساخته شده پس توقع استفاده از این ابر پردازنده در نسل جدید میانرده های سونی اشتباه.
    احتمالاً سونی در xa2 که اسفند معرفی میشه از p30 مدیاتک استفاده می کنه که ده هسته ای هست و واقعا قدرتمند و مثل موشک تمام بازی ها و برنامه هارو اجرا می کنه.
    اما x1 compact که چهار ماه دیگه معرفی میشه به احتمال خیلی زیاد از s660 و ۴گیگ رم استفاده می کنه که عالیه فقط امیدوارم یکم باریک تر از قبل باشه.

    پاسخ

  2. سلام آقای پایدار یه سوال خیلی واجب دارم اگه میشه راهنمایی کنید

    یه z4 دارم my Xperia ـش فعال شده الانم یادم نیست چه یوزر نیم پسوردی بهش دادم هر جایی هم که میبرم میگن هیچ راهی نداری جز عوض کردن برد گوشی
    شما اگه راه دیگه ایی دارین میشه کمک کنید؟
    ممنون

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۴

    My XPERIA خودبخود فعال نمیشه. باید با دستگاهی دیگه کدشو بزنن تا از کار بندازنش

    پاسخ

    o m i d گفته:
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۶

    منم نگفتم خود به خود
    گفتم فعال شده و الان یوزر نیم پسوردشم یادم نیست

    مدیران سایت یعنی یه راهنمایی هم نمیکنن

    پاسخ

  3. به احتمال زیاد X1 کامپکت به اسنپدراگون ۶۶۰ مجهز بشه…
    طبق شواهد و تاریخ عرضه s660 این نوید میده که اول شریک تجاری کوالکام، که منظورش سونی بود .. دقیقا مثل مراسم XZp که در نمایشگاه MWC 2017 به کمک کوالکام از اسنپدراگون ۸۳۵ برای اولین بار رونمایی شد…
    شاید کوالکام قصد داره اولین گوشی که مجهز به S660 باشه در مراسم سونی در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی بکنه 🙂

    پاسخ

    kian13 گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۰

    سونی هر دو سال یک گوشی کامپکت معرفی کرده تا الان اما این پردازنده ۶۶۰ خوراک یک گوشی کامکت سونیه که بهترین تجربه رو در کنار قیمت کمتر(نسبت به ۸۳۵) به کاربر بده
    اگر سونی یک گوشی کامپکت بدون لبه با این پردازنده بده درجا x compact رو میفروشم!

    پاسخ

    kian13 گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۲

    البته اینم بگم به عنوان کاربر سنگین بعد از ۷ ماه استفاده از x compact هیچ لگی ازش ندیدم پردازنش با نرم افزارش عالی بهینه شدن!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۵

    اصلا سری xحتی xaهم جزو روان ترین گوشیهای موجود هست

  4. بنظر میاید این چیپ ۶۶۰ در برخی موارد از ۸۲۰ هم قوی تر باشه. منتظر ایکس دوم هستیم یه چیزی بین ایکس زد و ایکس زد پریمیوم

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۷

    مثل s652که از s810قویتر بود به گمونم s660هم از s820قویتر باشه. البته فقط در بخش cpu. بخش gpuسری ۸خیلی قدرتمندن.

    پاسخ

  5. هوووف نامرد انگار داره رنگ آبی جنگلی XZ تموم میشه؟آخه میخام اخر خرداد بخرمش بعد امتحانات/:
    دعا دعا میکنم تموم نشه لامصب بودجه هم ندارم xzpبخرم

    پاسخ

    *Saeed گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۱

    جمع کن بودجه رو پریمیوم بخر 😐

    پاسخ

  6. خیلی حیفه که سونی بجای این چیپستا از مدیاتک برا میانرده هاش استفاده میکنه

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۱

    اینا تازه معرفی شدنا :/

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۹

    پردازنده های مدیاتک خیلی خوب شدن از p10به بعد و از نکات بارزشون wifiقوی و آنتن دهی قوی هست. پردازنده p20هم روی سری xa1حتی میتونم بگم در حد s650و s810هست از نظر قدرت

    پاسخ

  7. هر دو عالی اند
    ۶۶۰ که ديگه واسه یک میان رده خیلی خیلی عالیه
    اگه سونی تو میانرده بعدیش ۶۶۰ رو نصب کنه خیلی توپ میشه
    به نظرم سونی، مدیاتک رو بزاره کنار و از چیپست های Qualcomm استفاده کنه بهتره.
    مثلاً همین XA 1 ULTRA اگه ۶۵۳ بود خیال آدم راحت تر بود.
    با تشکر.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here