کوآلکام ممکن است چیپست اسنپدراگون 830 را در نیمه دوم سال 2017 معرفی کند.

7
۳,۸۳۷

maxresdefault

کمپانی نام آشنا و آمریکایی کوآلکام هفته گذشته از چیپست پرچمدار جدید خود تحت عنوان اسنپدراگون 835 پرده برداشت، که با همکاری شرکت سامسونگ به تولید اَنبوه خواهد رسید. متأسفانه هنوز اطلاعات زیادی از این چیپست به بیرون درز نکرده است، اما کوآلکام اشاره میکند که در هفته هایِ پیشِ رو اطلاعات بیشتری از این چیپست قدرتمند منتشر خواهد کرد.

چیزی که به وضوح مشخص است، اسنپدراگون 835 حاصل همکاری کمپانی هایِ سامسونگ و کوآلکام میباشد. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، این چیپست با فناوری ساخت 10 نانومتری FinFET سامسونگ طراحی شده است و احتمالاً برایِ تولید اَنبوه و عرضه در سه ماهه اول سال 2017 میلادی آماده خواهد بود.

اما در این بین آیا خودِ کوآلکام نیز چیپستی را در دست توسعه دارد؟ پیش از این شایعات زیادی درباره اسنپدراگون 830 کوآلکام منتشر شده بود و اَکنون بر اساس گزارشی که از چین رسیده است، به نظر میرسد کوآلکام در نظر دارد در نیمه دوم سال 2017 چیپست اسنپدراگون 830 را معرفی و به تولید اَنبوه برساند.

شایعات حکایت از 6 یا 8 هسته ای بودن اسنپدراگون 830 کوآلکام دارند، که احتمالاً هسته هایِ آن Kyro 200 بوده و با همان فناوری ساخت 10 نانومتری FinFET نیز به تولید خواهد رسید. همچنین، شایعات اشاره میکنند که اسنپدراگون 830 مجهز به چیپ گرافیکی آدرنو 519 خواهد بود و از مودم داخلی Cat12 بهره میبرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

7 دیدگاه ها

  1. اینا مهم نیست…
    فقط امیدوارم سونی تاریخ عرضه گوشی هاش رو جوری تنظیم کنه که جدیدترین چیپست رو داشته باشه. نه مثل چند پرچمدار اخیرش که تا اومده بیرون، همزمان سامسونگ و ال جی پرچمدار دادن با سی پی یو نسل بعدی

    پاسخ

  2. سلام چرا سایت مشکل داره همش انتی ویروسم مشکل میگیره ازش.!!!!!؟

    پاسخ

    ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۴

    مشکل حل شده

    پاسخ

    @mdar7529 گفته:
    ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۷

    اقای معراجی میشه با زد وان گرافیک ترین بازی رو انجام داد…مشکل که پیش نمیاد…هنگ که نمکنه

    پاسخ

    hadi_2012 گفته:
    ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۱

    ممنون .

    پاسخ

  3. اولا finfet برای سامسونگ نیست و‌طراحش اینتل هستش که خطوط تولیدش رو به شرکتهایی مثل سامسونگ و tsmc و global foundries و این جور شرکتها فروخته !! دوما طراح تمام و کمال این چیپستها خود کوالکام و سامسونگ فقط تولید کننده اونه که از لیتوگرافی کوچک ۱۰ نانومتری استفاده میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here