کوالکام رسما چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 را با پردازنده Kryo معرفی کرد.

19
۷,۷۷۳

820
پس از سونی، کوالکام نیز به یکی از خبرسازترین شرکت ها در روز اول برگزاری کنگره جهانی موبایل تبدیل شد. این شرکت دقایقی قبل رسما معرفی پردازنده جدید خود را با عنوان اسنپدراگون 820 به تایید رساند. اسنپدراگون 820 قدرتمند ترین چیپست شرکت کوالکام تا به امروز لقب میگیرد که در آینده ای نزدیک بر روی اسمارت فون ها و تبلت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در چیپست اسنپدراگون 820 از پردازنده 64 بیتی مدل Kryo استفاده خواهد شد. کوالکام در این باره میگوید: ساخت نمونه های اولین این چیپست از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد. بنابراین پیش بینی میشود از این پردازنده در گوشی های هوشمند نیمه اول سال 2016 استفاده شود.

سری چیپست های اسنپدراگون 800 به عنوان بالاترین رده از پردازنده های کوالکام در پرچمداران گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد. تا به این لحظه استفاده از پردازنده اسنپدراگون 810 در پرچمدار آینده سونی یعنی اکسپریا Z4 به تایید رسیده است. اگر سونی سیاست معرفی پرچمداران خود را به یک پرچمدار در هر سال تغییر دهد، این انتظار میرود که سال آینده و اکسپریا Z5 در قلب خود از پردازنده اسنپدراگون 820 استفاده کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

19 دیدگاه ها

  1. اگه سونی تو اکسپریاZ4 از این چیپست استفاده کنه دیگه جای حرفی باقی نمیزاره و دهن تمام شرکتا رو میبنده امید واریم این تکنولوژی در اکسپریاZ4 باشد دوربین گوشی را ارتقا بده مثلا25 مگاپیکسل

    پاسخ

  2. اصن بینم سونی تا اون موقع هست یا نه، فعلا که خودش داره میگه میخواد بخش موبایل بفروشه

    پاسخ

    mehrshad tagizadeh گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۵۸

    اخه کی چنین حرفی زده اینا همش شایعه هایی بود که از سایت هایی نظیر دیجی کالا و ترنجی بیرون درز کرد و همه می دونیم که این دوتا سایت از طرف خود سام مسی پشتیبانی میشن که سونی بکوبن همین وضعیت htc پارسال هم دچارش شد ولی می بینین که تونست ادامه بده و سونی هم می بینین روز به روز قدرتمند تر حضورشو پر رنگ تر میکنه و به زودی سامی مسی یا پلاسکو سابقو می فرسته قاطی باقالیا

    پاسخ

    babak.m گفته:
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۳:۰۰

    این پلاسکو رو خوب اومدی هه هههه ههه

    پاسخ

  3. واووو خدای من ،z5 اسنپدارگون ۸۲۰ .چه شود؟

    پاسخ

    ... گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۳۵

    از کجا معلوم شاید تو z4 هم 820 کار بشه!

    پاسخ

    pouya.dadashi.97 گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۵۵

    والا من که از خدامه تو z4 استفاده بشه.ولی سونی تایید کرده که از ۸۱۰ استفاده میکنه.

    پاسخ

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۱۲

    اون واس وقتی بود که810سر بود،وای اگه تو زد4 استفاده شه اونم با رم 4 بعدشم بعد 1سال پرچمدار دیگه رو بعد زد4 بده بیرون زد4 خیلی موفق میشه……….

    pouya.dadashi.97 گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۰۷

    دوست عزیز،همون طوری که بالا هم گفتم (والا من که از خدامه تو z4 استفاده بشه) نه تنها از ۸۲۰ بلکه از فناوری جدید کوآلکام؛زمانی که آیفون ۵S در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اپل قابلیتی به نام Touch ID بر روی آن قرار داده بود که در آن زمان از سوی هیچ رقیبی، قابل به چالش کشیده شدن نبود. اما گویا در چند ماه آینده سنسور هایی که ساخت شرکت کوالکام هستند را در میان اسمارت فون ها خواهیم دید، سنسور هایی که سازنده آنها،‌ معتقد است بسیار بهتر از Touch ID اپل هستند.

    کوالکام از الگوریتم جدیدی برای خواندن شیارهای باریک بر روی انگشتان ما بهره می گیرد؛ در واقع این سنسور جدید، از امواج اولتراسونیک استفاده می کند تا به شکل سه بعدی، اثر انگشت را اسکن کند بر اساس رویداد امروز کوالکام در کنگره جهانی موبایل، نام سنسور جدید، Snapdragon Sense ID خواهد بود. این سنسور به حدی پیشرفته است که می تواند در زمانی که انگشتان شما خیس و یا کثیف هستند هم، اثر انگشت را تشخیص دهد.

    سنسور جدید همچنین می تواند اثرانگشت را از میان شیشه، آلومینیوم، استیل ضدخش، یاقوت کبود و پلاستیک شناسایی کند؛ این مساله به این معناست که سازندگان حالا می توانند سنسور را با اجزای تلفن همراه یکی سازند.

    کوالکام همچنین می گوید که تکنولوژی جدید، درصد خطای بسیار پایین تری را نسبت به فناوری های سابق به همراه دارد؛ از همین رو می توانیم انتظار داشته باشیم تا با درصد خطای بسیار کمتری در هنگام آنلاک کردن تلفن خود رو به رو شویم.

    شرکت مورد بحث همچنین می گوید که فناوری اولتراسونیک که در این سنسور به کار رفته، می تواند به لایه بیرونی پوست نفوذ کرده و اسکنی سه بعدی از آن ارائه دهد؛ این اسکن حتی نشان دهنده منافذ عرق انگشتان هم خواهند بود. با چنین کیفیتی، می توان گفت احتمال باز شدن تلفن همراه شما توسط شخص دیگر، به صفر می رسد.

    تکنولوژی جدید، درصد خطای بسیار پایین تری را نسبت به فناوری های سابق به همراه دارد
    سنسور اثر انگشت اپل، ملقب به Touch ID از یک سنسور خازنی بهره میگیرد که می تواند تصاویری دو بعدی از اثر انگشت را به ثبت رساند. اپل در سال ۲۰۱۲ شرکت AuthenTec را خرید و این تکنولوژی را که در اصل پیشرفته ترین، در آن زمان بود را برای خود به شکل انحصاری، تصاحب کرد. سایر سازندگان اسمارت فون ها مجبور شدند تا از دستاورد های شرکت Synaptics استفاده کنند که از Touch ID چند سالی عقب تر بود.

    جدیدترین سنسور اثرانگشت شرکت Synaptics که عملکردی همانند Touch ID دارد، حالا در گلکسی S6 به کار گرفته شده اما نکته اینجاست که تا چند ماه آینده، کوالکام، اسنپدراگون Sense ID را برای سازندگان عرضه می کند و در آن زمان، تکنولوژی به کار رفته در Galaxy S6 دیگر به چشم نخواهد آمد.

    Sense ID با پردازنده های اسنپدراگون ۸۱۰ و ۴۲۵ به شکل یکپارچه ادغام خواهد شد و البته سازندگان می توانند آن را به شکل جداگانه هم سفارش دهند. گفته می شود اولین موبایل هایی که دارای تکنولوژی جدید کوالکام هستند، در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.
    و در آخر امیدوارم هم از رم ۴،هم از سنسور IMX230,حافظه داخلی ۳۲،گیرنده دیجیتال،و هر چیزه دیگه که خوده سونی دوست داره ارائه بده،منم نمیگم که همه اینارو حتما به کار ببره ،نه من و بلکه هیچ کسه دیگه ای نمیتونه بگه سونی تو این کارو بکن،این کارو نکن،فقط امیدوارم از آخرین تکنولوژی که در دسترسش هست تو z4 استفاده کنه ،خیلی وقته که منتظرش هستم.

  4. چه وضعیه!

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۲۴

    چه ربطی به گوشی های سال 2016 داره ؟!
    اگه قرار باشه از نیمه دوم بیاد میشه از اوایل تیر ماه ما ! یعنی از اوایل تیرماه به بعد گوشی ها میتونن اینو استفاده کنن ! شاید سونی توی زد4 ازین پردازنده استفاده کنه ! از کجا معلوم ؟! من حدس میزنم سونی تابستون زد4 با زد4 اولترا رو با این پردازنده جدید 820 معرفی میکنه ! حدس من هیچوق اشتباه نمیکنه ! ازین حرفم اسکرین شات داشته باشین تا بعد بفهمین :پی

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۲۰

    داداش حدست اشتباه از آب در اومد .نیاز به اسکرین شات هم نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here