گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra در بررسی دوربین DxOMark امتیاز کمتری از S20 Ultra کسب کرد!

3
۱۶,۲۷۵

احتمالا شما هم با خواندن تیتر این مطلب شگفت زده شده اید که چگونه محصولی که یک سال پس از مدل موفق قبلی خود روانه بازار شده است و در بحث پردازنده ، حافظه داخلی ، نرم افزار دوربین و سخت افزار و سنسور های دوربین بهتر از نمونه قبلی می باشد ، در بحث امتیاز گیری و رتبه بندی از سوی منبعی مانند DxOMark امتیاز کمتری را کسب کرده است. این مسئله ای است که در مطلب امروز به آن خواهیم پرداخت و دلایل این شرکت را برای اعطا چنین امتیازی به گوشی جدید کره ای ها یعنی سامسونگ گلکسی S21 Ultra بررسی خواهیم کرد.

شرکت فرانسوی DxOMark همه ساله انواع گوشی های موبایل را از برند های مختلف چینی گرفته تا برند های اصیل آمریکایی ، کره ای و ژاپنی را مورد بررسی قرار داده و به سخت افزار دوربین و نرم افزار و کارایی آنها امتیازاتی را اعطا می کند که همین امتیاز ها از سوی سازندگان و حتی خریداران به عنوان نقطه عطف و دلیل خرید محصولات تلقی می شوند. این شرکت به تازگی به سراغ محصول جدید کره ای ها یعنی گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra رفته است (نسخه مجهز به سیستم روی تراشه اگزینوس 2100) و نتیجه گیری آنها از سخت افزار دوربین این گوشی خوب در نیامده است. میانگین امتیازاتی که محصول سال 2021 و پرچمدار گوشی های سامسونگ کسب کرده است به رقم 121 می رسد. این رقم نه تنها پایین است که از عدد 126 کسب شده توسط گوشی سال گذشته این شرکت یعنی سامسونگ گلکسی S20 Ultra هم پایین تر است. البته نباید فراموش کنیم که گوشی Galaxy S20 Ultra مجددا و در نسخه چهارم تست های شرکت DxOMark بررسی شده بود ، بنابراین این امتیاز می تواند با تست فعلی گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra قابل مقایسه باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra در بررسی دوربین DxOMark امتیاز کمتری از S20 Ultra کسب کرد!

بگذارید دلایل این امتیاز دهی از سوی شرکت DxOMark را باهم بررسی کنیم. مدل 2021 از گوشی های سامسونگ گلسی S21 Ultra در بخش عکاسی امتیاز 128 را دریافت کرده و این امتیاز برای بخش زوم یا همان بزرگنمایی 76 و برای بخش ویدئو و فیلمبرداری 98 ثبت شده است. نسخه سال 2020 از پرچمدار توانمند شرکت سامسونگ در بخش عکاسی مشابه مدل امسال یعنی امتیاز 128 را دریافت کرده بود و در بخش هایی دیگر مانند بزرگنمایی و فیلمبرداری به ترتیب امتیاز های بالاتری (88 و 106) را به دست آورده بود.

اکنون باید از مدیران DxOMark و سامسونگ پرسید که در این میان چه چیزی اشتباه شده است؟ خب ، در بررسی این شرکت در مورد قابلیت بزرگنمایی گوشی جدید سامسونگ ، دوربین زاویه گسترده یا همان Ultra wide وظیفه خودش را به خوبی انجام داده است ، اما مشکل از دو سنسور دیگر بوده است. دو سنسور تله فوتو ای که هر کدام از آنها به اندازه 10 مگاپیکسل رزولوشن داشته و متاسفانه نتوانسته اند بر اساس استاندارد ها و انتظارات شرکت DxOMark ظاهر شوند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra به سختی توانسته است از لحاظ امتیاز کلی و بخش بزرگنمایی از مدل عادی گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 پیشی بگیرد.

در برآورد نهایی موسسه DxOMark ، سنسور با لنز پریسکوپی و توانایی بزرگنمایی 10 برابری بدون افت کیفیت و ماژول میان رده زوم هیچ فرقی از نظر کیفیتی با سنسور بزرگنمایی اورجینال گوشی گلکسی S20 Ultra نداشته است. در این میان ، نسخه عادی از گوشی گلکسی Note 20 تنها به یک ماژول 64 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی 3 برابری دیجیتال بدون افت کیفیت مجهز شده بود.

در بخش ویدئو و توانایی فیلمبرداری این گوشی ، قدرت فیلمبرداری آن با گوشی Pixel 4a که یک مدل میان رده و مقرون به صرفه است و نمره 98 را در این بخش کسب کرده مطابقت دارد ، اگرچه فقط حالت با کیفیت 4K و به صورت 60 فریم بر ثانیه این گوشی آزمایش شده است و DxOMark زحمت بررسی فیلمبرداری با کیفیت های 8K و 30 فریم بر ثانیه یا 4K و 30 فریم بر ثانیه را به خودش نداده است. به نظر می رسد که از آنجایی که هنوز توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K در تمامی گوشی ها میسر نشده است ، این شرکت به سراغ تست کردن این قابلیت نرفته و علاوه بر آن ، آنها از تثبیت گر اپتیکال در حین فیلمبرداری نیز راضی نبوده اند.

برای جزئیات بیشتر در مورد اینکه چرا به گوشی پرچمدار گلکسی S21 Ultra چنین نمره ای داده شده است ، می توانید بررسی کامل DxOMark را از طریق این لینک مطالعه کنید. در نتیجه جای بسی تعجب است ، چرا که سامسونگ وعده داده بود با اینکه به طور کلی تغییرات خاصی بر روی سخت افزار گوشی اعمال نشده است اما از لحاظ نرم افزاری ما شاهد بهبود هایی محسوس و زیادی بر روی این گوشی و بخش دوربین آن خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با نمره اعطا شده توسط این موسسه به گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here