گوشی +HTC U11 معرفی شد.

6
۷,۱۵۵

سرانجام انتظارها به پایان رسید و کمپانی HTC هم با معرفی محصول جدید خود به جمع تولیدکنندگان گوشی های هوشمند با حداقل حاشیه ی اطراف صفحه نمایش پیوست. نام گوشی جدید این کمپانی +HTC U11 نام دارد که در حال حاضر جزو قدرتمندترین گوشی های این برند به شمار می رود.

کمپانی HTC از هفته ها پیش دعوت نامه ی مراسم دوم نوامبر خود را برای خبرنگاران ارسال کرده بود که سرانجام این روز فرا رسید و این کمپانی از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. یکی از قابل توجه ترین تغییرات موجود در این گوشی، تغییر طراحی آن است که بسیاری از طرفداران HTC منتظر آن بودند.

گوشی U11 پلاس ابعادی برابر با 158.5 میلی متر برای طول، 74.9 میلی متر برای عرض و 8.5 میلی متر برای ضخامت را دارا می باشد. با توجه به محصولات پیشین این برند، این گوشی از عرض کمتر و طول بیشتری برخوردار است که در ادامه دلیل آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین، ضخامت نسبتاً بالای 8.5 میلی متری این گوشی از بسیاری از گوشی های رده بالای موجود در بازار بیشتر است. این اسمارت فون وزنی برابر با 188 گرم را دارا است.

ماده ی اصلی استفاده شده در ساخت U11 پلاس همانطور که انتظار می رفت آلومینیوم می باشد اما برای جذاب تر شدن این گوشی، از پوشش شیشه بروی هر دو بخش جلویی و پشتی استفاده شده است.

با نگاه کردن به این گوشی، اولین نکته ای که توجه کاربر را جلب می کند، کاهش ضخامت قاب اطراف صفحه نمایش می باشد که به لطف بهینه سازی های صورت گرفته این کار در این گوشی امکان پذیر شده است.

در این گوشی دیگر خبری از استفاده از دکمه ی فیزیکی هوم نیست و این دکمه به صورت کلی حذف شده است و از آن جایی که سنسور اثر انگشت دستگاه های HTC با دکمه ی هوم آن ها یکپارچه شده بود، این سنسور به قاب پشتی دستگاه منتقل شده است.

کمپانی HTC در پرچمدار قبلی خود از قابلیت جدیدی استفاده کرد که به وسیله ی آن لبه های عمودی گوشی حساس به فشار وارد شده بودند. حالا و در گوشی جدید این کمپانی هم از این قابلیت استفاده شده است که به کمک قابلیت های نرم افزاری مناسب موجود در این زمینه، کاربر می تواند در بخش های مختلف برای تسریع عملکرد از آن ها استفاده نماید. همچنین، این گوشی به طراحی مقاوم به آب مجهز شده است و گواهینامه ی IP68 برای آن دریافت شده است.

در U11 Plus از یک صفحه نمایش بزرگ 6.0 اینچی استفاده شده است که مساحتی برابر با 92.6 سانتی متر مربع را دارا است. همچنین، همانطور که احتمالاً انتظار دارید، این نمایشگر از نسبت تصویر جدید 18:9 استفاده می کند که به معنای طول دو برابری صفحه نمایش در مقایسه با عرض آن می باشد. نمایشگر پرچمدار جدید کمپانی تایوانی به میزان 78 درصد پنل جلویی را پوشش می دهد که مقداری مناسب برای یک گوشی هوشمند رده بالا در سال 2017 به شمار می رود.

این نمایشگر از پنل Super LCD6 استفاده می کند که رزولوشن QHD با تراکم پیکسلی 538 پیکسل بر هر اینچ را دارا می باشد. همچنین، برای محافظ بیشتر در برابر خط و خش های واردشده به نمایشگر از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده شده است.

توان پردازشی این گوشی با استفاده از جدیدترین چیپ کمپانی کوالکام، اسنپدراگون 835 تامین می شود که این چیپ شامل هشت هسته ی پردازشی با حداکثر توان پردازشی 2.35 گیگاهرتز می باشد. رندرهای گرافیکی هم در این گوشی با استفاده از پردازنده ی آدرنو 540 مورد پردازش قرار می گیرند.

گوشی جدید HTC در دو نسخه و با حافظه های داخلی و رم متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه ی پایه از این گوشی شامل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ی داخلی و نسخه ی دیگر آن شامل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی می باشد که البته امکان استفاده از مموری کارت برای افزایش حافظه در هر دو نسخه وجود دارد.

چیپ تبادل سیگنال در این گوشی از شبکه ی LTE-A (4CA) Cat15 پشتیبانی می کند که امکان دستیابی به حداکثر سرعت دانلود 800 مگابیت بر ثانیه ( 100 مگابایت بر ثانیه ) و حداکثر سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه ( 19 مگابایت بر ثانیه ) را در اختیار کاربران قرار می دهد.

قاب پشتی +U11 میزبان دوربین اصلی دستگاه است که در این بخش از یک سنسور 12 مگاپیکسلی به همراه لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده شده است که می تواند عملکرد مناسبی در محیط های کم نور از خود ارائه کند. این دوربین برای عملکرد هرچه بهتر از سیستم تثبیت کننده ی اپتیکال تصویر و فوکوس با استفاده از تشخیص فاز نیز استفاده می کند. سایز هر پیکسل ثبت شده به وسیله ی سنسور دوربین یو 11 پلاس نیز برابر با 1.4 میکرون است که این ابعاد نیز می تواند عملکرد مناسبی را در محیط های کم نور در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین، با استفاده از این گوشی می توان ویدئوهایی در رزولوشن و فریم ریت 2160p@30fps, 1080p@30/60/120fps را با صدای استریو ضبط نمود. در بخش دوربین سلفی هم از یک دوربین با سنسوری 8 مگاپیکسلی به همراه پوشش لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 بکارگیری شده است که امکان ضبط ویدئوهای Full HD را در اختیار کاربران قرار می دهد.

گوشی U11 پلاس امکان پخش صدا به صورت استریو را در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این، در این گوشی جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده است و باید با استفاده از مبدل ها از هدفون های قدیمی استفاده نمود. بخش نرم افزاری +U11 هم میزبان اندروید 8.0 اوریو به همراه رابط کاربری سنس کمپانی HTC می باشد.

به صورت کلی HTC تلاش کرده است تا با عرضه ی +U11 موفقیت های U11 در زمینه ی سخت افزار و دوربین را تکرار کند. علاوه بر این که این کمپانی با استفاده از طراحی جدید در این گوشی، به رقابت با سایر کمپانی های تولیدکننده ی گوشی های هوشمند در این بخش پرداخته است.

گوشی U11 پلاس در رنگ های مشکی Translucent، مشکی سرامیکی و نقره ای با ظرفیت باتری 3930 میلی آمپر ساعت و با قیمت 800 یورو عرضه خواهد شد.

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. کسی حاشیه و وزن گوشی های سونی را توجیه نمیکنه الان تازگی ها اینجا!!! مد شده یکی دو نفر خودشان با طرفدار خیالی!!! سونی بحث می کنند و اونا رو که اصلا د اینجا وجود نداره مسخره میکنند یا به قول خودشان نصیحت میکنند
    این گوشی هم جلوش من هیچ زیبایی ندیدم و اگه اسمش را ننوشته بودند فکر می کردم یک گوشی کپی چینی هست!!!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۱۹

    البته ما مرض نداریم به گوشی زیبا میگیم زیبا!!!!
    مثلا نوت۸ سامسونگ انصافاً زیبا هست!!

    پاسخ

  2. سونی اول یه فکری واسه ظرفیت باتریاش باید بکنه ، تا کی حجم باتری زیر۳۰۰۰میلی آمپر ؟همه جا ۴۰۰۰میزنن، الانم یه عده میان میگن ۲۹۰۰سونی مث ۴۰۰۰میلی امپر شرکتای دیگس ، نه جونم از این خبرا نیس خودمونو الکی گول نزنیم ، حاشه هام باید کم شه ، صفحه نمایش یاید آمولد بشه ، دریچه دیافراگم باید کاهش پیدا کنه ، این کارا رو بکنه موفق میشه ، در غیر اینصورت باید فاتحه خودشو بخونه ،

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۷

    دوست گرامی اپل با اون همه ادعاش ۷۲ ساعت باتری پشتیبانی داد بعد الان سونی ایکس زد پرمیم ۱۰۲ الی ۱۰۸ ساعت میده سامسونگی چیزی به لطف همون اولد با قابلیت خورد شدن بالا کشته خودشو ۱۰ ساعت اختلاف داره باتریش واقعا همه لنگ اون ۱۰ ساعت هستن؟؟؟ بیخیال آقا از نظر حاشیم که همه عاشق این هستید که گوشی کلا ال سی دی بشه همشونم که شبیه هم بشه مهم نیست دیگه که البته بالاخره به اونجا میرسه به زودی.حالا دوستان عزیز دارید هی میگید حاشیه الان چهارتا برندو کنار هم میذاری شبیه هم شده خیلی عالیه همه چیز به کام میشه؟حالا شما بده طراحی گوشیت واقعا محکمه معلومم هست سونیه؟جالبه به افردی میگی سامسونگ ۳ میلیونو خورده ای با تمسخر میگن چه خبره ی عده هم که خب میخرن ولی توو حرف سونی رو اینجوری مسخره نمیکنن یا حتی اپل یهو مثلا قیمت رو میگی طرف میگه سونیه دیگههه ماشالا منتهی دهنی سامسونگو میگن سامسونگ ۳ میلیونو نیم پول پاش بدیم؟!!!!!اصلا منظورم برند کوبیدن نیستا کلی دارم میگم هر کسی از برندی ککه دستشه یا راضیه یا ناراضی ولی خداییش نقاط مثبت منفی رو باید کنار هم گذاشت.

    پاسخ

  3. اسپیکر قدرتمند،حاشیه های کم
    باتری تقریبا۴۰۰۰میلی امپر،ابعاد تقریبا برابر با پریمیوم(حالا یجاهایی مثل طول ۲میلی متر بزرگتره اما بجاش تو عرض کوچیکتر و همینطور تو ضخامت کمی بیشتره) ،اما وزن کمتر از ۱۹۰ گرم
    قابل توجه توجیه کنندگان حاشیه و وزن گوشی های سونی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here