گوگل اذعان میکند: تلاش هایِ بی وقفه سونی باعث ارتقایِ کیفیت صدا در اَندروید O شده است.

53
۹,۸۹۱

همانطور که در جریان هستید، گوگل دیشب رسماً از اَندروید O، نسخه بعدی سیستم عامل محبوب خود پرده برداشت. گوگل دیشب به همراه انتشار اولین نسخه توسعه دهندگان اَندروید O، برخی از ویژگی هایِ منحصر به فرد این نسخه از سیستم عامل اَندروید را نیز بیان کرد، که کاربران در پاییز سال جاری آنرا بر رویِ گوشی هایِ هوشمند خود تجربه خواهند کرد.

این بروزرسانی شاید در نگاه اول آنچنان بروزرسانی عظیمی به نظر نرسد، اما وقتی وارد جزئیات آن میشویم، متوجه تغییرات اساسی و مهمی که گوگل در این نسخه از سیستم عامل اَندروید ایجاد کرده است میشویم. فارغ از این ویژگی ها و تغییراتی که حاصل شده است، همکاری کمپانی هایِ مختلف و یاری رساندن به گوگل برایِ هر چه کامل تر شدن سیستم عامل اَندروید نقطه قوت بروزرسانی پیشِ رویِ سیستم عامل محبوب گوگل میباشد.

گوگل اذعان میکند که سونی به عنوان یکی از شرکایِ اصلی گوگل در تکمیل کردن و اضافه کردن ویژگی هایِ جدید به سیستم عامل اَندروید تلاش هایِ وقفه ای را انجام داده است. بر اساس گفته هایِ سخنگویِ کمپانی گوگل: « سونی بیش از 30 ویژگی سیستم عامل اَندروید را بهبود بخشیده است و نزدیک به 250 حفره بسیار مهم را برطرف ساخته است، که این موضوع باعث بهبود کُلی سیستم عامل اَندروید شده است ».

اینطور که به نظر میرسد، سونی تلاش بسیار ویژه ای در عرصه انتقال صدایِ باکیفیت بیسیم ( LDAC Hi-Res Audio Streaming ) برایِ اَندروید O انجام داده است. سونی با یک تصمیم درون سازمانی بسیار وسیع، تکنولوژی انتقال صدایِ با کیفیت بالایِ بیسیم خود را که به LDAC شهرت دارد وارد اَندروید O کرده است. این ویژگی برایِ کاربران محصولات اکسپریا بسیار آشناست، چون هم اَکنون نیز در حال استفاده از این تکنولوژی منحصر به فرد و برتر در محصولات پرچمدار اکسپریا میباشند.

در واقع LDAC به نوعی به ارتقایِ کیفیت انتقال صدا در بستر بلوتوث کمک شایانی میکند. به این ترتیب، با فناوری LDAC، گوشی هایِ هوشمند سایر کمپانی ها در آینده ای نزدیک با سیستم عامل اَندروید O میتوانند کیفیت صدایِ برتری را تجربه کنند. این موضوع کمک میکند گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اَندروید O صدایِ بسیار با کیفیتی را با بیت ریت 990 کیلوبیت بر ثانیه به صورت بیسیم ارسال کند. سونی درباره فناوری اختصاصی LDAC خود چنین توضیح میدهد:

برخلاف سایر تکنولوژی هایِ انتقال صدا بر بستر بلوتوث ( همچون SBC )، فناوری اختصاصی LDAC سونی باعث کاهش بیت ریت فایل هایِ بسیار با کیفیت صدا ( Hi-Res ) نمیشود و میتواند در این بستر 3 برابر بیشتر از سایر فناوری ها کیفیت صدا را بر بستر بلوتوث و به صورت بیسیم به هدفون ها و هدست هایِ با کیفیت بالا انتقال داده تا کاربران نهایت لذت لازم را از موسیقی خود ببرند.

همانطور که میدانید، محصولات سونی از این فناوری اختصاصی بهره میبرند و کاربران محصولات سونی میتوانند صدایِ بسیار با کیفیت Hi-Res را بر رویِ بستر بلوتوث به صورت بیسیم به هدفون ها، هدست ها و اسپیکرهایِ قابل حمل انتقال دهند، اما اَکنون کاربران گوشی هایِ سایر کمپانی ها نیز با این حرکت بزرگ سونی میتوانند کیفیت صدایِ مثال زدنی را بر رویِ محصولات مجهز به این فناوری تجربه کنند.

اما انتقال این فناوری به کمپانی گوگل برایِ کدام طرف مفید فایده است؟ گوگل یا سونی؟ شاید در قدم اول اینگونه به نظر برسد که کاربران سایر محصولات اَندرویدی از این قابلیت منتفع خواهند شد و این موضوع برگ برنده ای برایِ آنهاست؛ اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در حال حاضر سونی تنها کمپانی دنیاست که از فناوری LDAC در انواع و اقسام محصولات خود همچون هدفون ها، هدست ها و اسپیکرهایِ بلوتوث بهره میگیرد و این فناوری، یک فناوری اختصاصی است.

پس بدیهی است که این فناوری ساخت هیچگاه به دست سایر کمپانی ها نخواهد رسید و سونی فناوری سخت افزاری LDAC را برایِ محصولات خود نگاه خواهد داشت. با این شیوه، در واقع سونی تکنولوژی نرم افزاری LDAC را به گوگل و سایر کمپانی هایِ تولید کننده گوشی هوشمند اهدا خواهد کرد، اما سخت افزار همیشه در دستان سونی باقی خواهد ماند و بدین ترتیب کاربران محصولات سایر کمپانی ها باید برایِ تجربه صدایِ با کیفیت بر بستر بلوتوث همچنان از محصولات سونی بهره بگیرند.

در قدم بعدی شاید این موضوع مورد سوال قرار گیرد که آیا برایِ کاربران مهم است که هزینه ای بابت تجربه صدایِ بینظیر Hi-Res بپردازند؟ در این مورد نیز باید اشاره کنیم که تحقیقات نشان میدهند کاربران گوشی هایِ هوشمند همیشه در پی تجربه کیفیت صدایِ برتری هستند، پس یقیناً از این فناوری استقبال خواهند کرد.

موضوع آخری که میماند هم بحث پشتیبانی نرم افزاری است. در حال حاضر عده قلیلی از آلبوم ها و آهنگ هایِ دنیا با کیفیت خارق العاده Hi-Res در دسترس کاربران قرار دارند و برخی از سرویس هایِ پخش موسیقی آنلاین همچون اسپاتیفای از این فرمت پشتیبانی به عمل می آورند، که با بیشتر شدن تقاضا قطعاً در آینده ای نزدیک تعداد آنها بیشتر از قبل خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

53 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان سال نو همگی مبارک عزیزان گوشیم Z5 هس اندروید ۷ چرا خیلی از برنامه ها رو نمیشه نصب کرد مثلا الان آپدیت واسه Album اومده همین دو روز پیش طرح Beta هم نیس و توی قسمت ساپورتش هم نوشته اندروید ۴٫۴ تا ۷ ولی وقتی من دان میکنم میخوام نصب کنم نصب نمیشه ارور میده با چندتا برنامه دیگه هم همین مشکل رو دارم آیا راه حل خاصی داره؟

    پاسخ

  2. گوگلو کوالکوم وابسته ان به سونی !
    اینو دیگه همه می دونن !
    طرفدارای برند تو پاچه کن سیب و برند آتنش فشانی سامسونگ لطفا سخت نگیرن بالاخره یه شرکتایی هستن که به تکنولوژی کمک می کنن یه شرکتاییم هستن که محصولاتشون آتیش می گیره این به اون در ! :)))
    من موندم سامسونگ چه کمکی به تکنولوژی کرده انقد سنگشو به سینه می زنن !
    یا دقیقا چی داره !
    اگه گوشیاش انقد ارزون نبود هیچ کس سراغشون نمی رفت ، تشریفتونو از این سایت ببرید بیرون

    پاسخ

  3. سلام
    دوستان یعنی کسی نیست اطلاع داشته باشه؟؟
    اندروید نوگت برای XA مگه قرار نبود اوایل ۲۰۱۷ بیاد؟
    من باسونی موبایل توی بخش چتشون حرف زدم گفتن یک ماه پیش ریلیز شده منتهی ریجن های متفاوت زمانبندی متفاوت دارند.
    خب پس چرا هیچ سایتی هیچ خبری نمیذاره در این رابط؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۰

    دوست عزیز هنوز سونی هنوزاندروید نوقا برای XA عرضه نکرده!
    توصیه میکنم از فکر نوقا بیرون بیاید باور کن بروز بودن هم مشکلات خودش داره
    قدر اندروید ۶٫۰٫۱ بدون اگه صبور باشی حتما ابدیت نوقا هم برای گوشیتون میاد

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۹

    سلام منم دارم اما نیومده…شما چطوری با سونی موبایل چت کردین؟؟؟ منم میخوام

    پاسخ

    nimazar7 گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۵۴

    لینک نتونستم بفرستم براتون چون تایید نمیشه ولی تو گوگل سرچ کنید chat sony mobile اولین لینک رو بزنید گزینه chat supportهست.

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۸

    ممنونم

    19arman95 گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۳

    دوست عزیز من که آندروید نوقا اومده برام هنوز تمایلی به اپدیت ندارم چون واقعا خیلی کار داره که به ۶ برسه من با ۶ خیلی راحتم ۱ هفته بیشتر من روی ۷ نبودم و برگشتم به ۶ از همون۶ لذت ببر

    پاسخ

  4. دوستان یه ایرفون حرفه ای Hi-res سونی
    مدل EX 750 AP رنگ مشکی با گارانتی ایران رهجو از دیجی کالا خریدم شنبه میرسه دستم 🙂
    جالب اخرین ثبت سفارش این ایرفون مطلق به من بود یعنی موجودیش تموم شد
    http://uupload.ir/files/iir6_screenshot_۲۰۱۷۰۳۲۲-۲۰۲۹۰۵.png

    پاسخ

    IWO JIMA گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۱

    داوش ARMTIN راسته میگن این سایت جیبی کالا گوشیای برگشتی و اوهوم اوهومو دوباره بسته بندی میکنه میفرسته
    برای مشتریاش؟؟؟؟؟؟؟
    واقعاً اگه اینجوری باشه
    این کار خیانت به مشتری نیست؟؟؟؟!!!

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۹

    خیر دوست عزیز چنین چیزی صحت نداره
    بنده چندین بار از این فروشگاه خرید کرده ام فروشگاه معتبر هست
    در ضمن بنده کالا بدون گارانتی به هیچ عنوان خرید نمیکنم
    البته این ایرفون سایت نگین خاورمیانه هم داره اما رنگ مشکی موجود نیست فقط دیجی کالا رنگ مشکی داشت

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۰

    نه اون گوشی ها رو در طرح openbox میفروشن

    پاسخ

  5. توی اینستاگرام فارسی سونی موبایل، یه عکس خلاقانه از Z5 های سبز که باهاشون سبزی سفره ی هفت سین رو درست کردن گذاشتن
    یعنی فوق‌العاده بی نظیره
    حتماً ببینید ارزششو داره

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۴۰

    منم دیدمش. خیــلی توپ بود.
    یه بارم همین زی ۵ سبزو به خاطر روز معلم کرده بودن تخته سیاه. اونم خیلی خوب بود.

    پاسخ

  6. اگر سونی نبود اندروید الان به خاطره ها پیوسته بود، مثل ویندوز فون
    واقعاً دنیا به کدام سمت و سو میره
    یه مشت بنگاه هایی که با سرمایه‌گذاری های عظیم چند نفر از عربستان و… با تبلیغات فراوان خوب مردم ساده لوحو
    فریب میدن
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    همه شدن برده ی پول
    از جمله سایت های به اصطلاح تکنولوژی که با دروغ وجهه سایر برندها رو خراب میکنند فقط به خاطر اینکه از برند فلان سود بیشتری عایدشون میشه

    پاسخ

  7. قابل توجه کسانی که میگن سونی در اپدیت هاش هیچکار نمیکنه.
    سونی داره اساسی از ریشه روی اپدیت های اندروید کار میکنه. میاد به گوگل به صورت جدی کمک میکنه وقتی هم اپدیت اندروید اومد سریع میفرسته روی گوشی هاش نه مثل سام هنگ که اس ۶ تازه داره اپدیت میگیره.
    یکی از دلایل اینکه سونی کم هنگ ترین گوشی شناخته شد همینه که از ریشه و از بیخ و بن داره محکم کاری میکنه. این پست هم ثابت کرد که سونی بیشترین فعالیت رو در اپدیت اندروید داره. بهبود ۳۰ ویژگی اندروید بعدی و رفع ۲۵۰ باگ کمه آیا؟

    پاسخ

    seven گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۴

    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ – ساعت: ۱۹:۲۳
    جل الخالق!!!!!
    تلاشهای بی وقفه سونی باعث افزایش کیفیت صدا در اندروئید o شده است!!!!؟؟؟؟؟
    خدا کنه این دروغ راست باشه.
    سونی تو آپدیت نوقا برای گوشی های خودش مونده،پر از باگ و امور،اون وقت……
    فکر میکردم این دروغشم فقط تو مملکت خودمان باب هستش،ای ول به سونی که این رکورد رو از ما گرفتی.

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۳

    ارزش نداشتی واست حتی یک ثانیه وقت بزارم، ولی برای بقیه میگم!
    اگر دقت کنید مطلب، منبع داره!
    مقاله اختصاصی نیست که بگیم نویسنده از خودش یک چیزی رو بازآفرینی کرده!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۲۵

    بقیه برندها که هنوز نتونستن اندروید۷ بدن بهتره طرفداراش لال بشن فعلا

    پاسخ

  8. سونی از شرکت های مادر و اصیل در تکنولوژی است اما افسوس و صد افسوس که جو رسانه ای داخلی نه تنها سونی رو سانسور خبری کردند بلکه وارونه هم جلوه میدهند، الان سایت هارو برید نگاه کنید هیچکدام از این مطالب که اکسپریان نشون میده بازتابی اونجا ندارند که مخاطبین زیادی دارند و توسط این سایت ها گمراه میشن، سایت اکسپریان و سونی چه برنامه ای برای این فضای ناجوانمردانه رسانه ای دارند؟ این مشکل احتمالا فقط در ایران باشه، کانال اکسپریان هم نزدیک به ۸ هزار عضو داره آیا جوابگوی خنثی کردن آشغال ها فروش ها هست؟

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۰

    اینکه جوابگو هست یا نیست نیاز به بررسی های دقیق داره، اما راه حل هم بنظرم استفاده از استراتژی های جدید و نوین هست.
    اما چیزی که اهمیت خاصی داره این هست که در کنار هم بایستیم و نه اینکه به خاطر منافع شخصی و… در مقابل هم قرار بگیریم.

    پاسخ

  9. شرکت اپلم خدمت کرده برداشته گوشی ضدآب بزنه دیده نمیشه جک هدفونو حذف کرده
    خخخخخ
    خدایا این شادیارو از ما نگیر
    و از رهروان صدیق سیب زمینی گاز زده بپذیر

    پاسخ

    IWO JIMA گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۳

    سوپر بیگ لایک

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۱۷

    اگه یکم فک کنی میفهمی ک حذف کردن جک هدفون کوچکترین ربطی به ضد آب کردن گوشی نداشت

    پاسخ

  10. همچنان مثله ستاره درخشان ، آرزو دارم یه روز سامسونگ جلوی سونی تعظیم کنه به امید این روز

    پاسخ

    امیر1999 گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۵۰

    تو خواب ببینی همجین روری رو
    خخخخ
    چیزی تا معرفی گلکسی اس۸ نمونده
    حالتونو می پرسک

    پاسخ

    امیر1999 گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۵۱

    می پرسم اون روز

    پاسخ

    mahdimi گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۰۶

    نکنه میخواد سوپر اسلوموشن یا صفحه ۴k HDR بزنه یا رکورد کم هنگ ترین گوشی جهان که سونی هست رو بزنه یا میخواد یا نکنه دوباره میخواد تکنولوژی های مسخره جدیدی توی گوشی هاش بزنه که فقط پول دوبله بخوره و هیچ استفاده ای مردم ندارن از اون تکنولوژی؟
    یادم میاد سنسور ضربان قلبش توی اس ۵ چقدر سر و صدا کرد اما الان هیشکی سراغ ندارم بگه من از این سنسور استفاده میکنم. فقط میزاره که پول دوبله بخوره فقط همین.

    محمد لک گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۳

    S8هم بیاد بینیم چی هس. والا اینzxpکه من دیدم s8که سهله ،s20هم بزنه جلوش کم میاره .

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۲۶

    با چه روییs8نون بربریو با xzpمقایسه میکنی؟ با چیش امید داری جلوی xzpکم نیاره؟

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۰

    اره اون موقع که سامسونگ مولتی ویندوز میذاشت تو گوشیش و بعدا گوگل اینکارو کرد کجا بودید؟
    الان قابلیت تغییر رزولوشن گوشی بصورت نرم افزاری قابلیت بیخودیه بنظرتون؟
    یکی از دوستان بهنکته خوبی اشاره کردن،سونی بعد اپدیت گوشی های خودش مشکل صدا پیدا کردن،الان داره به گوگل کمک میکنه؟
    درخصوص ضربان سنج هم مطمعنم اگه سونی همچین سنسوری رو تو گوشی هاش میذاشت و خسیس بازی در نمیاورد کسایی مثل شما میومدن کامنت هایی مثل این میذاشتین:
    سونی درخدمت بشریت و علم پزشکی 😉

    پاسخ

    IWO JIMA گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۸

    به عقل مردمی که با چشماشون ترکیدن و آتش گرفتن گوشی های بنجل ساکسونگو دیدید اما همچنان چشم به معرفی بمبی دیگر از ساکسونگ دوخته اند باید شک کرد و به حال بدشان گریست

    IWO JIMA گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۷

    به عقل مردمی که با چشماشون ترکیدن و آتش گرفتن گوشی های بنجل ساکسونگو دیدید اما همچنان چشم به معرفی بمبی دیگر از ساکسونگ دوخته اند
    باید شک کرد
    و به حال معلولشان گریست
    والسلام

    پاسخ

  11. پرچم اندرویدو سونی برده بالا وگرنه سامسونگ از بس داغونه که همه از اندروید روزبروز دارن فراری میشن بسمت ios.

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۵

    خدایی سامسونگ توی بحث آپدیت و پشتیبانی و احترام ب خریداران خیلی داغونه .یه آپدیت میده بعد یه سال ،همش باگ اصن ادم دلش میخواد گوشیو بکوبه تو دیوار وقتی اپدیت میکنه.

    پاسخ

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۷

    چیش درسته؟ اونو بگو!
    خخخخ

    پاسخ

  12. از سامی نترس که هایوهو دارد 😀
    از سونی بترس که سر به تو دارد 😉
    بله سونی نبود اندروید هم مثل سیمبیان گم و گور میشد، سونی غول دنیای فناوری 🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here