گوگل بخش جستجوی پلی استور را با رابط کاربری جدید بهبود می بخشد.

2
۵,۱۳۰

goolge-play-store-app-icon-2-840x473
چند وقتی است که در پلی استور گوگل تغییر چندان خاصی را شاهد نبوده ایم ولی بر اساس برخی گزارش های منتشر شده در این زمینه، این کمپانی درحال کار بروی قسمت سرچ پلی استور گوگل (سمت سرور) است تا با این کار شاهد بهبود نتایج نمایش داده شده باشیم. بر اساس همین گزارش ها قرار است تا الگوریتم های جدیدی در این جست و جو ها استفاده شود.

در رابط کاربری جدید پلی استور به نظر می رسد تمرکز اصلی طراحان آن بروی اپ هایی است که در نتایج جست و جو نمایش داده می شوند. زمانی که شما قصد پیدا کردن اپلیکیشن خاصی را داشته باشید و نام یا قسمتی از نام آن را در نوار جست و جوی پلی استور وارد می کنید، طبیعتا مثل همیشه با تعدادی نتیجه ی مرتبط روبرو می شوید. تفاوتی که در این قسمت شاهد آن هستیم این است که برخلاف گذشته که اپلیکیشن های مرتبط بصورت آیکون های کوچک و در کنار هم نمایش داده می شدند، در رابط کاربری جدید پلی استور، اپ های نمایش داده شده در نتایج بصورت کامل نمایش داده می شوند؛ به این معنی که در بالای صفحه نام و آیکون برنامه وجود دارد و اسکرین شات ها و توضیحات آن اپلیکیشن هم در پایین صفحه نمایش داده می شود. برای دیدن سایر نتایج جست و جو هم تنها کافیست که انگشت خود را از سمت راست صفحه به سمت چپ سوایپ کنید تا توضیحات اپلیکیشن بعدی مرتبط با سرچ خود را ببینید. آپشن های نصب و پاک کردن اپلیکیشن ها هم در همان صفحه ی نتایج جست و جو وجود دارد.

البته تمامی چیز هایی که گفتیم قطعی نیستند و همگی بر اساس گزارش برخی کاربران در این مورد است که ویدیویی هم در هنگام کار با این نسخه ی جدید پلی استور منتشر شده است.

بدون شک این تغییرات کاربر پسند هستند و در جهت راحتی و دسترسی سریع تر کاربران به موارد مورد نیازشان است ولی چون این تغییرات هنوز بصورت رسمی از طرف گوگل تایید نشده اند و در حد شایعه ای بیشتر نیستند، چندان قابل اعتماد نیستند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا واقعا چنین تغییرات بزرگی در پلی استور رخ خواهد داد یا خیر.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here