گوگل در اَندروید 7.0 از حالتی جدید برای کنترل مصرف انرژی استفاده میکند

14
۸,۲۴۷

AndroidPIT-Data-Usage-1-w782

همانطور که در جریان هستید، گوگل چندی پیش آخرین نسخه توسعه دهندگان اَندروید 7.0 نوقا را منتشر کرد و بر اساس شایعاتی که این روزها در دنیایِ دیجیتال مطرح شده است، به نظر میرسد فاصله زیادی تا معرفی نسخه نهایی اَندروید 7.0 نداریم. اما هر روز که میگذرد یکی از ویژگی هایِ جدید اَندروید 7.0 و بهینه سازی هایِ بینظیر گوگل برایِ اصحاب رسانه آشکار میشود.

یکی از مهمترین چیزهایی که شاید کاربران از هر سیستم عاملی انتظار دارند، صرفه جویی در جهات مختلف است. اما این صرفه جویی اگر پیرامون هزینه پرداختی ما باشد میتواند بسیار برایمان لذت بخش باشد. در هر کجایِ دنیا که باشید، برایِ دریافت خدمات اینترنتی بر رویِ شبکه هایِ موبایل باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه ها بسته به اُپراتور خدمات دهنده و کشوری که در آن زندگی میکنید شاید تا حدود بسیار زیادی متفاوت باشد، اما خلاصه باید پولی برایِ دریافت این خدمات پرداخت کنید و استثنائی در این خصوص وجود ندارد. حال اگر سیستم عاملی که هر روز در تعامل با آن هستید بتواند مدیریت کامل مصرف داده شما را به عهده بگیرد و آنرا به صورت هوشمند برایِ شما مدیریت و هزینه نهایی شما را پایین بیاورد تا چه میزان میتواند در نظر شما محبوب باشد؟

معمولاً همه ما از بسته هایِ اینترنتی اُپراتورهایِ مختلف استفاده میکنیم و این بسته ها گاهی به صورت روزانه، گاهی هفتگی و ماهیانه و گاهی سالیانه میتوانند باشند. حال با توجه به پیش زمینه ای که از سیستم عامل اَندروید و نرم افزارهایِ سوء استفاده گر سیستم عامل هایِ مختلف داریم، مدیریت کردن داده هایِ پشت پرده برایِ کاربر شاید بسیار سخت باشد.

سال هاست که کمپانی هایِ مطرح گوشی سازی دنیا همچون سونی راهکارهایی همچون استامینامود را به کار گرفته اند و از این طریق به کاربران کمک میکنند در هزینه هایِ نهایی تا حدود بسیار زیادی صرفه جوئی کنند. اما حالا گوگل خود دست به کار شده است و بر اساس گزارشات به دست رسیده، حالت ذخیره مصرف داده در اَندروید 7.0 نوقا بسیار هوشمندتر و پیشرفته از سابق عمل خواهد کرد.

بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، گوگل در هسته سیستم عامل خود بخش جدیدی را تحت عنوان مدیریت ارتباطات افزوده است، که به کاربر این اجازه را میدهد که در مصرف داده هایِ خود نهایت صرفه جویی را لحاظ کند. به این صورت که این سیستم هوشمند وقتی بر رویِ شبکه هایِ موبایل هستید و بسته هایِ محدود حجمی را فعال کرده اید، مدیریت کامل دیتاهایِ ورودی و خروجی برنامه ها را در پس زمینه سیستم عامل به عهده میگیرد و از هدر رفتن حجم شما جلوگیری میکند. اما زمانی که به یک روتر یا هات اسپات با حجم نامحدود متصل میشوید، این سیستم به صورت هوشمند دست برنامه هایِ پس زمینه را باز میگذارد تا به فعالیت خود بپردازند.

گوگل از طریق بخش مدیریت ارتباطات به کاربر اجازه میدهد سرویس هایِ خود را به خوبی به سیستم عامل اَندروید بشناساند و از مصرف بیهوده داده هایِ پشت پرده به صورت کامل جلوگیری کند. البته گوگل بخشی را برایِ جُدا کردن برخی از برنامه هایِ سیستمی و ثالث در نظر گرفته است تا کاربر بتواند از طریق لیست سفید، برخی از نرم افزارهایِ دلخواه خود را از این صرفه جویی مستثنی کند.

این موضوع شاید تا حدود بسیار زیادی برایِ کاربران مفید به نظر برسد، اما از نظر توسعه دهندگان یک مرگ تدریجی و مشکلی بزرگ است؛ چون شرکت هایِ بزرگی همچون فیسبوک درآمد زیادی از راه پیام رسان هایِ خود به دست می آورند و لازمه فعالیت درست اینگونه برنامه ها، دسترسی نامحدود به شبکه اینترنت است. اما گوگل در این باره نیز توضیحاتی به توسعه دهندگان ارائه داده است و از آنها خواسته است در صورتی که برنامه شان نیاز به دسترسی مُداوم به شبکه اینترنت دارد، کاربر را با پیامی درون برنامه ای از این موضوع آگاه و در صورت لزوم به بخش مدیریت ارتباطات برایِ تأیید دسترسی و قرار گرفتن برنامه در لیست سفید انتقال دهند.

سیستم جدید « مدیریت ارتباطات » در اَندروید 7.0 نوقا تحت گزینه ای جدید با عنوان « تنظیمات شبکه » قرار گرفته است و کاربران میتوانند به راحتی و بر اساس نیازهایِ خود دسترسی کامل تمام برنامه ها به شبکه جهانی اینترنت را مسدود کرده و یکبار برایِ همیشه به صورت قطعی از شر مصرف بی رویه داده هایِ پس زمینه سیستم عامل اَندروید جلوگیری به عمل آورند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

14 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان از کجا میشه دانگل wifi برای تلوزیون سونی توی اهواز پیدا کرد و چگونه میشه تلویزیون رو بدون اینترنت اپدیت کرد فایل اپدیت رو دارم رو فلش میزنم ولی هیچ اتفاقی روی تلویزیون نمیفته

    پاسخ

  2. سلام
    دوستانی که از تکنو لایف خرید کردن قیمت ارسال کالا چقدر میخوره؟
    والا من یه قاب رفتم بگیرم یهو زد قیمت ارسال کالا ۱ میلیون و ۹۰۰:|
    خداوکیلی جا خوردم هرکار کردم درست نشد میشه شما تست کنید ببینید درسته یا نه؟

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۵

    سلام. الان چک کردیم و دیدیم متاسفانه در ورود جدیدترین قابل های یعنی برای z5 premium و xa dual اشتباه وزن رو به جای گرم، کیلوگرم انتخاب کردن! یعنی خورده ۵۰۰ کیلوگرم. الان اصلاح شد. از این بابت پوزش میخوایم و ممنونیم به خاطر اعلام مشکل. شما فردا صبح با دفتر تماس بگیرید و بگید که آقای کیوانفر گفتن که قاب من رو رایگان برام ارسال کنید 🙂

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۷

    تشکر ممنون از پیگیریتون:)

    پاسخ

    mahdi.s.z گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۵

    تبلیغات جالبی بود:)

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۳

    خخخخخخخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۹

    منکه ارسال رایگانو گرفتم حالا شما بحث کنین سر اینکه واقعیعه یا نه:دی
    اصن فکر نمیکردم سر پرسیدن سوال تو یه جا دیگه ارسال رایگان بهم بدن:)

  3. چرا هیچ خبری از پرچمدار آینده سونی نیست؟!!!! حوصله مون سر رفت
    من ۱۱ شهریور سربازی ام…
    از طرفی خیلی مشتاقم بدونم سونی چی میخواد معرفی کنه. احتمال زیاد بخوام گوشیمو عوض کنم خیلی مشتاقم بدونم پرچمدار اینده سونی چطور گوشی ای هست.

    پاسخ

  4. خیلی خوبه ولی من همچنان استامینا لالی پاپ رو دوست دارم و دلمم براش تنگ شده و از دوژ و استامینا اندروید ۶ و سونی به خاطر حذف استامینا کامل و فوق‌العاده قبلی اصلاً راضی نیستم.

    پاسخ

    Kasra tj گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۱

    الان که همه دستگاه ها استامینا رو گرفتن که

    پاسخ

  5. خوشبختانه مثل اینکه Doze هم تو اندروید ۷٫۰ بهبود های قابل توجهی داشته…
    فکر کنم دیگه بتونه با تغییراتش تو اندروید ۷٫۰ جای استامینای لالی پاپ رو بگیره وگرنه Doze که تا بحال چیز جدید به کاربران “سونی” ارائه نداده!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here