گوگل پیکسل، با سنسور سونی در همان شروع کار همه رقبا را سر جای خود نشاند.

36
۱۳,۶۳۸

20160928-google-pixel-phone-004
گوگل امشب در یک رویداد پربار و مهم، از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. وقتی نام گوشی های گوگل می آید همه به یاد نکسوس ها می افتند اما این بار ماجرا متفاوت است. گوگل امسال، برند نکسوس را کنار گذاشته و از نام پیکسل برای گوشی های جدید خود استفاده کرده است.

پیکسل و پیکسل XL دو گوشی جدید گوگل هستند که امشب به صورت رسمی معرفی شدند. هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون 821 و اندروید 7.1 برخوردار هستند که در هر دو مورد بالاترین های بازار را به خود اختصاص دادند.

اما گوگل طبق روال گذشته، از سنسورهای سونی در گوشی های جدید خود استفاده کرده است. سنسور به کار رفته در این دستگاه یک سنسور 12.3 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F2.0 است. شاید تا اینجا ماجرا عجیب نباشد اما وقتی مرجع تخصصی DXOMark بررسی دوربین گوگل پیکسل را رسانه ای کرد توجهات به این دستگاه بیشتر شد.

وقتی صحبت از دوربین گوشی های هوشمند میشود همه نگاه ها به پرچمداران سونی، سامسونگ، اپل، الجی و یا اچ تی سی است که در این بخش قدرتنمایی کنند. اما امسال یک رقیب جدید ظاهر شده که در همان شروع کار همه رقبا را سرجای خود نشانده است. گوگل پیکسل با سنسور سونی و قابلیت های نرم افزاری خام در اندروید 7.1 توانسته در تست مرجع تخصصی DXOMark امتیاز 89 را بدست آورده و به تنهایی رتبه نخست برترین دوربین گوشی های هوشمند را بدست آورد.
gsmarena_002
پیش از این اکسپریا X Performance، گلکسی S7 Edge و اچ تی سی 10 با امتیاز 88 بالاترین امتیاز را از این مرجع بدست آورده بودند. البته DXOMark هنوز اکسپریا XZ را وارد آزمایشگاه خود نکرده است. ما بی صبرانه منتظریم تا ببینیم اکسپریا XZ در این مرجع چه امتیازی را بدست می آورد. آیا اکسپریا XZ به یکه تازی گوگل پیکسل خیلی زود پایان میدهد یا این که از پس این رقیب تازه بر نمی آید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

36 دیدگاه ها

  1. سلام.دوستان کسی هست مردونگی کنه و سوالم رو جواب بده؟من همونیم که هفته پیش با z5 premium مشکل فریز شدن وهنگ کردن وداغی بیش از حد داشتم.دوستان دانگرید کردم به ۵٫۱٫۱ و مشکلم خدارو شکر مثل این که حل شده.به نظرتون مشکل از گوشیم بوده یا اپدیت ۶٫۰٫۱ خیلی لطف میکنید اگه جواب بدید

    پاسخ

    Eldroxo گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۴

    من یه بار آپدیت کردم همچین مشکلی پیش اومد. دو نوع آپدیت هست. یه حالت اطلاعات قبلی پاک نمیشن و روی همون ها آپدیت نصب میشه. تو این حالت من این مشکل رو داشتم و گوشی در عرض یک دقیقه داغ می کرد و ریست می شد. ولی حالت دوم که گوشی کامل پاک میشه رو امتحان کردم و بعدش فکتوری ریست کردم و مشکلی پیش نیومد. برای گوشی xperia zr

    پاسخ

    Mehrangh09 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۶

    سلام دوست عزیز احتمالا قبلا یک باگی بوجود اومده که که معمولا توی کار های نرم افزاری دور از انتظار نیست بدون هیچ واهمه ای گوشی تون رو به اخرین نسخه اندروید ارائه شده آپدیت نمایید.

    پاسخ

    ghali970 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۲

    احتمالا مشکل از رامی بوده که زدی روی گوشی . کلا مشکل نرم افزاری بوده
    حالا شما برای امتحان رام منطقه دیگه رو از سایت معتبر دانلود کن ببین بازم اونجوری میشه . البته مث سایتا منم هیچ مسئولیتی رو قبول نمیکنم درقبال مشکلات احتمالی !

    پاسخ

    >sony گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۶

    ممنون بابت پاسخگویی همتون.من از فلش تولز ونصب رام سر درنمیارم.حقیقت بعد از اپدیت ota به مارشمالو یه بار دادم نگین خاورمیانه همون رامو فلش زد که مشکل باقی موند تا این که ۲ روز پیش دوباره بردم همونجا و به ۵٫۱ برگردوند با فلش مثل این که حل شد خدارو شکر.

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۱۷

    پس شما دست نگه دار و کلا واسیا تا اندروید هفت عرضه بشه اونوقت فلش کن به نسخه جدید

  2. به به همونی که میخواستمو گوگل زد اگه پیکسل بیاد ۵x امو میفروشم یا xz میگیرم یا پیکسل چون فک کنم قیمت پیکسل خیلی به صرفه تر باشه

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۸

    خدایی پارسال ۵x باحالتر بود مخصوصا طراحی و سایزش و همچنین شرکت سازندش اما حیف که پرچمدار نبود مثل اون ۶پی زشت( از نظر من) . من که ایکس زد رو‌میگیرم البته کم پولم شاید یکم دییییر.

    پاسخ

    Meysam Teh گفته:
    ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۹

    دوست عزیز طراحی ۵x به نظر من اصلا خوب نیست به خاطر بدنه پلاستیکی و طراحی زیاد جالبی نداره ولی این پیکسل بدنش فلزیه و زیباست و پردازنده بالاتری داره نسبت به ۵x و هم چنین دوربین بهتر و طراحی زیباتر
    من که پیکسل میگیرم ایشالا

    پاسخ

  3. بااا سلام .. دوستان شاید چیزی که خیلی هارو نسبت به گوشیهای سونی بدبین کرده نویز موجود تو سمپلهای تمام رزولوشن هست . اما بهتر بدونید که اون چیزی که اسمش رو نویز میزارید صلا نویز نیست . نویز حالتی از تصویر هستش که فرای تصویر واقعی هست و به دلایلی در پردازش عکس به وجود میاد مثلا دانه های بنفش هنگام عکاسی از جای کاملا تاریک ! یا هاله های رنگی روی کل بافت تصویر ! اما چیزی که ما ایمش رو نویز میزاریم برای گوشیهای فعلی اکسپریا چیزی هست از جنس خود عکس که در همه سنسورها و دوربینها وجود داره اما سونی به دلایلی ترجیح میده که این نوع نویز رو رفع نکنه که خدمتتون عرض میکنم !
    اول برای مثال وقتی یه سنسور دوازده مگاپیکسلی چنین عکسی رو میگیره اون به اصطلاح نویز در حالت بدون زوم در عکس مشخص میشه و قابل دیدن و حالت ناخوشایندی به تصویر میده مثلا از هم گسیختگی فازها و بافتها که باید از برنامه های رفع نویز مختص به اون سنسور استفاده کنن که معایبی داره و مزایایی داره ! بزرگترین عیبش از بین رفتن جزییات ریز تصویر هست و و بزرگترین مزیتش رفع نویز سنسور و دقیق شدن خطوط و یکنواخت کردن بافت فازهای مختلف !
    اما چون رزولوشن گوشیهای سونی بیشتره در حالت بدون زوم اون نویز قابل دیدن نیست و جزییات ریز تصویر هم باقی میمونه که نیازی به رفع نویز و ریکاوری مجدد جزییات لازم نمیشه که باعث بشه تصویر از نمای واقعی و قابل دید فاصله بگیره ! که این هم خودش مزایا و معایب خودش رو داره ! بهترین مزیتش واقعیتر بودن تصویر کلی و حفظ جزییات هست و بدترین مزیتش همون به اصطلاح نویز و دقیق نبودن خطوط در هنگام بزرگنامی تصویر هستش. یادتون باشه که در عصر تصویربرداری دیجیتال سونی یه پیشگام تو این صنعت.

    مورد دیگه که باید خدمتتون عرض کنم زاویه بازتر دوربینهای سونیه ! که سونی اینجا هم متفاوت از بقیه عمل کرده و پرداختن به جزییات رو برای مقایسه کننده با رقیبهایی که زاویه دیدشون کمتره سخت میکنه ! یعنی بهتره که اصلا مقایسه نکنیم با هم چون سونی کلا سبک تصویربرداریش رو از بقیه مجزا کرده ! رو این یکی میشه خیلی بحث کرد که من حوصلش رو ندارم اما بدونید اینم یه عامل برای از دست رفتن جزییات که سونی با رزولوشن بالا سعی کرده جبرانش کنه کهبه نظر من موفق هم موفق بوده . مثلا در گوشی xa ultra زاویه دید کاملا مشابه سایر گوشیهاست و زاویه دید خیلی محدوده که جزییات و نویز رو کمتر کرده و . به هر حال سونی تو پرچمدارش نمای بزرگتر رو ببه جزییات دقیقتر ترجیح داده که رزولوشن بالای سنسور تا حدود زیادی جبرانش کرده !

    خلاصه با یه گوشی سونی سعی کنید با کمترین ایزوی ممکن عکسبرداری کنید تا هم تصویر با جزییات بالا و نمای بزرگ داشته باشید هم با نویز کم ! تصویر برداری تو شب هم که یه ذره هم کاربردی نیست و با بهترین لرزشگیرهای اپتیکال روی لنزهای موبایل هم نمیشه اون تصویر مناسب رو به دست آورد رو این موضوع حساس نشید .. عکسبرداری تو شب محدود به نماهای نزدیک و اغلب نیازمند فلش که دیر غیر این صورت هم اگه نیاز به عکسبردارری از یه منظره تاریک شد که نور فلش بدون کاربرده و با ایزوی بالا هم مخالف بودید گوشی رو ثابت کنید یه جا یا جوری نگهش دارید که لرزش کمتر بشه .

    برای فیلمبرداری گوشیهای سونی هیچ کم و کاستی ندارن و از بهترین ها هستن با زاویه دید بزرگ! حرف و حدیث فقط باید در مورد عکسبرداریشون باشه !

    پاسخ

  4. سلام
    حالا این امتیاز دهی سایت DXOMark بر چه مبنایی هست
    ۱- طبیعی بودن رنگ های اجسام
    ۲- بالا بودن کیفیت عکس
    البته برای من طبیعی بودن رنگ های اجسام خیلی مهم تر از کیفیت عکس هست

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۱

    این سایت از همه جوانب بررسی میکنه دوربین رو و به هر کدوم از جنبه ها نمره ای اختصاص میده.
    نمره نهایی فکر میکنم میانگین نمره ها باشه

    پاسخ

  5. تعجبی نداره وقتی همه برندا دارن از سنسور های سونی استفاده میکنن.در اصل سونی انگار داره با خودش رقابت میکنه
    بدون تعصب میگم همه میدونن مشکل از نرم افزار دوربینه نه خود دوربین که واقعا جای تعجب داره ک چرا سونی از ریشه نرم افزار دوربینشو عوض نمیکنه
    ناگفته نمونه که تنظیمات دستی با اتوماتیک زمین تا اسمون فرق داره و اگه بلد باشید میتونید عکس های واقعا خوبی بگیرید
    امیدوارم که این مشکل رفع بشه.

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۷

    اره واقعا منم میگم باید نرم افزار باید از ریشه عوض بشه حیف این سخت افزار نیست

    پاسخ

  6. صدر نشینی pixel دوامی نداره.
    چند روز دیگه xz با امتیاز ۹۰ یا بالاتر جاشو میگیره

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۴۴

    اگه همه چی به سنسور هست چرا خود سونی که بهترین سنسور ها برای خودش داره هیچ وقت نتونسته جایگاه خودش آون بالا ثابت کنه همیشه نویز داره تو شب و تو زوم عکس ها تار میشن.؟
    پس همه چی به سنسور نیست اگه سونی با شرکتی مثل لایکا تو بخش نرم افزاری کار کنه اونوقت که میتونه جایگاه خودش بعنوان بهترین دوربین گوشی معرفی کنه.
    و در آخر اگه این دوربین xz روی گوشی پیکسل بود شک نکن ۹۵ هم میتونست بدست بیاره

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۵

    خود لایکا در بخش دوربین سازی هم زیر سونیه اونوقت سونی بره با زیر دست خودش همکاری کنه؟!!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۷

    واقعا درست میگید! نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکنن سونی شرکت ضعیف و کوچیکیه! سونی دوربین سازیش الان برترهست در دنیا!
    توی کنفرانس گوگل توی یک قسمتش همکارانش رو برای یک محصول جدید معرفی کرد
    بالا و وسط همه شرکت ها لوگوی سونی رو گذاشته بود لوگوی شرکت هایی مثل LG و بقیه رو هم در پایین و اون گوشه ها گذاشته بود!
    سونی شرکت کوچیکی نیست!

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۱

    اشتباه نکن سونی نیازی به شرکتای کوچیک مثله لایکا نداره سونی میتونه بهترین نرم افزار بزنه ولی نمی دونم چرا لج میکنه
    شک ندارم اگه این سخت افزار رو آیفون یا سامسونگ یا الجی یا پیکسل یا حتی هووای بود امتیاز ۹۵ میگرفت

    پاسخ

  7. اینکه سونی نمیتونه به هیچ عنوان از سخت افزار ساخت خودش یعنی سنسور دوربین استفاده کنه یه حقیقت تلخه.دوران پیکسل های زیاد تموم شده. کارایی که شرکت های دیگه با سنسورهای قدیمی تر سونی انجام میدن، خوده سونی نمیتونه با جدیدترین سنسورها انجام بده.
    جای تاسف داره برای سونی

    پاسخ

    peyman_pma گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۳

    دوست عزیز سونی سنسور های خوبشو به فروش میرسونه و یک نسخه پایینتر رو در گوشی های خودش استفاده میکنه
    چون اگه این کار رو انجام نده سنسورش به فروش نمیره ، درحالی که خودش میاد امکانات دیگه ای روی سنسور گوشی خودش میزاره تا با جدید ها برابری کنه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۸

    کی گفته سنسور هایی که روی گوشی های خودش استفاده میکنه رده پایین تره؟! والا ما که از قدیم یادمونه همیشه بهترین ها رو واسه خودش میساخته!
    هنوز هم بهترین سنسور موبایل سونی imx-300 هست
    بعضی دوستان میگفتن چرا از imx-318 استفاده نکرده سونی! آخه مگه هرچی جدیدتره بهتره؟! imx-318 اندازه سنسورش خیلی کوچیکتره! هرچی سنسور کوچکتر باشه نورگیری پایین تره!
    در ضمن این سنسور ۲۳ مگاپیکسلی هست اما imx-300 در اصل یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلیه!

    بازم میگم هنوز هم بهترین سنسور موبایل سونی imx-300 هست!

    پاسخ

    ghali970 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۲

    جالبه بدونید که IMX-300 هم ۲۵ مگاپیکسله که احتمالا سونی برای حذف نویز پیکسلاژ رو کم کرده . دوستان دوربین گوشی های سونی یه جورایی میشه گفت Wide هستن چون زاویه دیدشون بیشتره

    mohsen-rashidi گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۸

    پارسال که z5 بهترین دوربین اسمارت‌فون‌ها رو داشت.
    طبق همین dxomark

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۴

    تا دیروز هم x performance یا همون x…

    پاسخ

  8. از چند به بالا خوبه؟؟؟
    فکر کنم بالای ۸۰ دیگه خوب باشه برا گوشیا.
    مگر این که بحث کَل کَل صورت بگیره

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۳

    از ۸۲ به بالا خوبه که میشه z4 و آیفون ۶s و….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here