گوگل یکی از مهمترین قابلیت هایِ انحصاری پیکسل ها را به سایر دستگاه هایِ اَندرویدی اِعطا میکند.

11
۹,۵۱۳

گوگل سال گذشته به نوعی سنت شکنی کرد و برایِ اولین بار هنگام معرفی نسخه جدید اَندروید گوشی هایِ جدید خود را معرفی نکرد. اما پس از چندی نسخه بالاتری از اَندروید گوگل که در انحصار گوشی هایِ مخصوص کمپانی مذکور بودند با نام پیکسل و نسخه 7.1، اینبار با امکاناتی بسیار خاص و به صورت محدود برایِ گوشی هایِ مذکور معرفی و سپس عرضه شدند.

چند ماهی است که از عرضه پیکسل هایِ گوگل به همراه ویژگی هایِ خاصشان میگذرد و کاربران سایر برندهایِ دنیا به نوعی حسرت امکانات گوشی هایِ گوگل را میخورند. پیکسل هایِ گوگل در بخش نرم افزاری در بین گوشی هایِ اَندرویدی از مزایایی بهره میبرند که قطعاً گوشی هیچ کمپانی دیگری از اینهمه امکانات نرم افزاری برتر بهره مند نیست؛ امکاناتی که یک گوشی هوشمند را عملاً یک دستیار شخصی هوشمند میسازد.

یکی از این امکانات بینظیر، دستیار شخصی گوگل یا همان Google Assistant است، که تا همین چند ساعت پیش در تصرف پیکسل ها بود، اما اَکنون خبرها حاکی از آن هستند که گویا گوگل در نظر دارد به نحوی شیوه رقابت خود با کمپانی هایِ زیر مجموعه اش را تغییر داده و در حرکتی بسیار هوشمندانه، دستیار شخصی خود را فارغ از هر گونه بروزرسانی سیستمی در اختیار خیل عظیمی از کاربران سیستم عامل محبوب اَندروید بگذارد.

بر این اساس، گوگل در نظر دارد برنامه اختصاصی Google Now و سرویس Now on Tap را با سرویس دستیار شخصی جدید خود جایگزین کند. گوگل این جایگزینی را صرفاً برایِ گوشی هایِ با اَندروید 6.0 و بالاتر انجام خواهد داد، که این میزان تقریباً حدود 32 درصد از کُل گوشی هایِ اَندرویدی دنیا که تا کنون مجهز به اَندروید مارشمالو و نوقا شده اند ( تقریباً 500 میلیون گوشی هوشمند ) را شامل میشود.

بروزرسانی سرویس Google Now هم اَکنون در دسترس کاربران قرار دارد، اما تا چند روز آینده Google Play Services نیز باید بروزرسانی شود تا کاربران بتوانند از دستیار شخصی گوگل بهره مند شوند. به این ترتیب، تا چند روز آینده بزرگترین بروزرسانی تاریخ اَندروید از سویِ گوگل برایِ یک سوم دستگاههایِ اَندرویدی منتشر خواهد شد که برایِ اولین بار به تأیید کمپانی هایِ سازنده گوشی هایِ هوشمند نرسیده است.

بیشتر کمپانی هایِ بزرگ دنیا در حال توسعه دستیار شخصی برایِ گوشی هایِ هوشمند پرچمدار خود میباشند، اما سونی هیچگاه دست به توسعه دستیار صوتی نرم افزاری در سیستم عامل گوشی هایِ خود نزد. این موضوع مجدداً آینده نگری کمپانی سونی و پیشتر بودن از رقبا در این عرصه را نشان میدهد، چرا که انتشار دستیار شخصی گوگل برایِ گوشی هایِ اَندرویدی دنیا قطعاً تأثیر بسیار بدی بر رویِ توسعه دستیار شخصی کمپانی ها خواهد داشت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

11 دیدگاه ها

  1. یعنی امکان اینکه Z3 و Z2 هم دریافت کنند، وجود داره؟
    زبان فارسی رو پشتیبانی میکنه؟

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۷

    گفتید زبان فارسی،یاد یه اسکرین شات از کاربرای ایرانی افتادم،طرف بهش گفته بود سلام،اون بهش goodbye جواب داد 😀
    طرف بیچاره ترجیح داد دیگ ادامه نده

    پاسخ

  2. این اپلیکیشن چه قابلیتی داره خب؟

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۴

    با استفاده از فرامین صوتی میتونی با گوشی تعامل داشته باشی مثلا میتونی بخوای برات یک آلارم ست کنه یا قرار ملاقات بزاره یا تنظیمات خاصی مثل روشن و خاموش کردن بلوتوث و وای فای رو انجام بده یا تنظیم کنی هر صبح برات وضعیت آب و هوای شهر رو بفرسته و…

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۴

    خب این کارارو همین الانم میشه انجام داد!

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۳

    بلی درسته اما دستیار صوتی علاوه بر بهبود های فراوان نسبت به دستیار صوتی فعلی از فرمان های صوتی جدید و غتی تر نسبت به نسخه قبل بهره میگیره علاوه بر اون بزرگترین مشکل دستیار صوتی Google Now که ماشینی بودنش هست رو حل کرده، برای مثال قبلا (نسخه‌ های اولیه) اگر می گفتید: “برام یک آلارم ست کن”
    شاید جواب مورد نظر رو دریافت نمی کردید(حتما باید میگفتید: لطفا برای من یک آلارم در ساعت X مشخص کن!)
    حالا راحتتر (مثل گفتگو با یک انسان) میتونید با دستیار صوتی تعامل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here