یک توییت و طرح فرضیه های جدید: آیا سونی با یک سورپرایز به IFA 2018 وارد میشود؟

31
۸,۳۹۷


از ابتدای استقلال سونی از اریکسون در سال 2012 تا امروز، شاید هیچ وقت مثل این روزها، سونی زیر بار انتقادات قرار نداشت. انتقاداتی که سونی را تا حدودی به انزوا کشاند و حالا این برند کهنه کار را در آستانه خروج از چند بازار مهم قرار داد. سونی موبایل در طی سال های اخیر کم و کاستی هایی داشت که متاسفانه این کم و کاستی ها اثرات منفی زیادی به بدنه این شرکت وارد کرد.

در ابتدای سال 2018، سونی سعی کرد تا با دگرگونی زبان طراحی گوشی های اکسپریا، بتواند دوباره در بازار گوشی های هوشمند سر و صدایی ایجاد کند، اما اکسپریا XZ2 محصولی نبود که بتواند نجات بخش سونی در این بازار پر تلاطم باشد. اکسپریا XZ2 هر چند که یک اسمارت فون کم نقص و متفاوت از سونی بود، اما به حدی توانا نبود که بتواند انقلابی در گوشی های اکسپریا ایجاد کند. حتی اقدام عجیب سونی در معرفی ناگهانی و عرضه نصف و نیمه اکسپریا XZ2 Premium نیز سبب شد تا نیمه اول سال 2018 عملاً به عنوان یک فرصت مناسب برای برپایی یک انقلاب برای سونی از دست برود.

در فاصله حدود یک ماه تا نمایشگاه IFA 2018، شایعاتی در خصوص معرفی اکسپریا XZ3 در این رویداد مطرح میشود. با توجه به شایعات و تصاویر درز کرده از این دستگاه تا این لحظه، به نظر میرسد اکسپریا XZ3 هم در ایجاد یک انقلاب در گوشی های سونی ناکام خواهد شد. چرا که تصاویر و مشخصات بدست آمده از این دستگاه نشان میدهد که اکسپریا XZ3 تفاوت چندانی با اکسپریا XZ2 نداشته و تفاوت های موجود نیز در حدی نخواهند بود که بتواند یک محصول متفاوت را رقم بزند. به همین خاطر، شاید طرفداران سونی بر خلاف سال های قبل، انگیزه زیادی برای رویداد امسال IFA نداشته باشند.

تا این لحظه، میتوان به علاقه مندان و طرفداران سونی حق بدهیم که به نمایشگاه IFA 2018 امید زیادی نداشته باشند، اما سونی همواره نشان داده تا آخرین لحظه، سورپرایزهای خوبی برای طرفداران خود دارد. Ricciolo را که شاید بسیاری از شما به خوبی بشناسید. درز دهنده معروفی که به سبب نزدیک بودن به سونی، معمولاً اطلاعات جالبی از گوشی های اکسپریا منتشر میکند، همیشه برای طرفداران سونی مورد اعتماد بوده است. او روز گذشته یک توییت بسیار مبهم و کوتاه منتشر کرده که در ابتدا به نظر چندان مهم نمی آید. اما علائم و هشتگ های موجود در این توییت به ما سرنخ های جالبی میدهد که بتوانیم به رویداد IFA 2018 امیدوار باشیم.

همانطور که در توییت فوق مشاهده میکنید، Ricciolo متن بسیار ساده و البته عجیبی را توییت میکند. او مینویسد: آیا میخواهید با گوشی قدیمی اکسپریا XZ2 Premium کار کنید؟ IFA 2018 جایی است که … . این توییت به اعتقاد ما رازآلود ترین توییت Ricciolo در ماه ها و شاید سال های اخیر باشد که به هیچ وجه نتوانستیم به سادگی از آن عبور کنیم. توییت Ricciolo به حدی مرموز است که با چند فرضیه مختلف میتوان از آن نتایج عجیب و جالبی بدست آورد.

اگر با خواندن این توییت به سادگی از آن گذشتید، باید بگوییم که اشتباه بزرگی را مرتکب شدید. Ricciolo در این توییت به چند کلمه از جمله “OLD”، “+” و ” New” تاکید زیادی دارد. استفاده از واژه OLD برای اکسپریا XZ2 Premium که به تازگی معرفی شده، نشان میدهد که این دستگاه به زودی با ورود یک محصول قدرتمند دیگر کهنه خواهد شد. پس گوشی جدید سونی آنقدر قدرتمند است که توانایی کنار زدن اکسپریا XZ2 Premium را خواهد داشت.

Ricciolo در این توییت از علامت “+” استفاده کرده که به نظر، فرضیه قدیمی معرفی یک گوشی پرچمدار با پسوند Plus را دوباره مطرح میکند. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته و اوایل امسال شایعه ای مطرح شده بود که سونی در سال جاری دو گوشی با صفحه نمایش 4K را معرفی میکند که یکی از آنها پسوند Premium و دیگری پسوند Plus خواهد داشت. حتی در شایعات قبلی، احتمال به کارگیری صفحه نمایش 4K Oled در نسخه Plus بسیار بالا تخمین زده شده بود. حتی تاکید Ricciolo بر روی واژه OLD شاید بی ارتباط به کلمه OLED نباشد که از نظر نوشتاری بسیار شبیه به هم هستند. تمام این شایعات به گونه ای ما را در رمزگشایی این توییت راهنمایی میکند که گویا در نمایشگاه IFA 2018 یک گوشی با پسوند Plus و صفحه نمایش OLED از سونی در راه خواهد بود.

این توییت را میتوان به طرق دیگری هم رمزگشایی کرد. شاید هشتگ Fake در این توییت اشاره به تصاویر قبلی درز کرده از اکسپریا XZ3 داشته باشد که Ricciolo آنها را تقلبی میداند. حتی اشاره Ricciolo به Other Gadget هم شانس رونمایی از گجت های دیگر را در این رویداد را مطرح میکند. به هر حال، توییت جدید Ricciolo یک توییت بسیار رازآلود است که شاید نوید یک رویداد مهم برای سونی را به طرفداران آن میدهد. اگر شایعات قبلی را با طرح فرضیه های جدید که از این توییت شکل گرفته ادغام کنیم، به نظر باید منتظر گوشی اکسپریا XZ3 Plus به همراه اکسپریا XZ3 در نمایشگاه IFA 2018 باشیم. اسمارت فونی که شاید برگ برنده امسال سونی باشد تا همان انقلابی را که مدت ها انتظار آن را داشتیم برپا کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

31 دیدگاه ها

  1. آقای معراجی رندر سه بعدی XZ3 با دوربین تکی و صفحه خمیده منتشر شده لطفا پوشش شون بدین

    پاسخ

    Omid victory گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۲۲

    منم دیدمش یه عقب گرد دیگه سامسونگ و هوآوی تو پایین رده هاشون دوگانه با اپتیکال میزنن اونوقت سونی……….

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۲۸

    و دوربینهای سونی بهتره چرا جو عقب گرد عقب گرد میدی

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۵۲

    دوست عزیز گلکسی S9 و پیکسل ۲ دوربین تکی داشتن 😐

    پاسخ

  2. از اونموقع ک گفت چیزی ندیدید دیگه فهمیدم یارو چیکاره اس
    دقیقا مث اون خطای منحنی توی تیزر ک میگفتین احتمالا صدا از صفحه نمایش میاد و فلان
    هر سال قبل مراسما همینطوری میشه و اخرشم هیچ اتفاقی نمیوفته

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۴۳

    درسته یک مقداری جو میده به داستان اما ۹۹ درصد اوقات چیزایی که گفته حقیقت داشتن
    هرچند خیلی اوقات هم به اون خوبی که میکفت نبودن مثلا درباره استامینا مود جدید صحبت میکرد که فوق‌العاده است و… اما چند ماه بعد وقتی که اومد آنچنان جالب نبود!

    پاسخ

    AMIR-T گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۱۳

    دقیقا
    به حرف هیچکس دیگه اعتماد نباید کرد. بالاتر از همه خود سونی.

    پاسخ

  3. آخرش میان گوشی رو معرفی کنند که طرف دست میکنه تو جیبش گوشی رو دربیاره بعد میگن سوپرایز و از اون یکی جیبش گوشی رو درمیاره… والا اگه نصف اون قدری که این یارو به سونی امیدواره خود سونی به فکر بود الان سامسونگ داشت دمپایی میفروخت…

    پاسخ

  4. وای خدا یاد تیزر سونی افتادم قبل معرفی xz2.
    یه کلیپ داده بود هفت هشت تا خط از بالا میان پایین روی کف دست.
    عاشق اون بررسی ها و کالبدشکافیا و پیش بینی ها بودم. خخخ
    آخر‌شم اصن فقط منظور سونی خمیده بودن پشت گوشی بوده

    پاسخ

    AmirAloone گفته:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۳:۱۵

    اره ۷ تا پیش بینی شده بود همه افسانه ای
    اخر یه چیزی داد بیرون که … ولش کن چه خبر

    پاسخ

  5. پ چتونه اصلا گوشی بزنه که تا ۵ سال دیگه هم کسی نتونه مثلش تولید کنه
    ایا میتونید بخرید ؟ وقتی xz2 شده ۶ تومن! اون لابد میره تو ۹٫۱۰ lol

    پاسخ

  6. اگه قرار باشه یه همچین گوشی تو ifa معرفی کنه پس معرفی xz2 premium یه اشتباه محض بوده…چون اشتیاق کاربرارو میاره پایین و همرو ناامید کرده نسبت به سونی…درست زمانی که همه منتظر یه گوشی فوق العاده بودن سونی xz2p رو معرفی کرد که از نظر طراحی ۵ سال عقبه…وزن زیاد،حاشیه زیاد، ضخامت زیاد، در کل ظاهر نچسپ….باعث شد همه فنای سونی تمسخر بشن… بهرحال من امیدوارم بالاخره یه گوشی بی نقص از سونی ببینم و در کنارش بازاریابی و تبلیغاتشو گسترش بده تا شاهد موفقیت بیشترش باشیم…الانم گوشیای سونی با وجود فروش کم و تو آدرز بودن همیشه تیتر سایتای بزرگ تکنولوژی هستن و سریعتر از همه بررسی میشن…این یعنی اعتبارش هنوز پابرجاست

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۳۶

    متاسفانه ملاک خرید گوشی فقط شده طراحی و حاشیه… کسی نمیگه که xz2 پرمیوم و حتی این xz2 از لحاظ دوربین و صفحه نمایش و حتی جنس بدنه و سرعت گوشی بهتر از بقیه پرچمدارانی هستند که از طرف شما گوشی های انقلابی!! خوانده میشه!!!!!!!!!! والله همین xz2 از خیلی لحاظ بهتر از آیفون ۸ و اس۹ و نوکیا و بقیه هست ولی هیچکس آنها را نمیبینه!!!!! یا نمیخاد ببینه!!!!

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۹:۳۷

    داداش والله و قسم نخور.به خدا همه ی ما هم این گوشی ها رو از نزدیک دیدیم.همین ملاکی که شما ازش یاد کردین باید بپذیرین که سلیقه ی مردم و بازاره.البته که همه ی گوشیهای پرچمدار خوبن،همه دوربیناشون عالی هستن،بهترین سخت افزار رو دارن با تعصب بیجا قسم نخورین که پرچمدار سونی از همه بهتره.چیزی که هست بحث طراحی میمونه این وسط.آقا جون زوری که نمیشه سلیقه ی مردمو عوض کرد.فقط باید احترام گذاشت به سلیقشون،و نیاز بازار رو تامین کرد.این چیزیه که سونی نفهمید.البته بماند که سونی حاضر نشد توی پنل،لرزشگیر و…. هیچ تغییری ایجاد کنه.بی خیال داداش چه خبر؟؟؟!!!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۳۰

    بحث کیفیت نمایشگر هست دوربین هست صدای فرانت هست کیفیت هست که تو اینا آدم مقایسه میکنه نه فقط طراحی

  7. من واقعا نمیدونم این “محصول انقلابی” که چند ساله ازش هی صحبت میشه ینی چی! هیچکدوم از گوشیای این سالای سونی، چیزی کم از پرچمدارای بقیه شرکتا نداشتن (حداقل بجز حاشیه دور صفحه)، ولی همیشه تو بازار از اونا شکست می‌خورده.
    سونی به محصول انقلابی نیاز نداره، باید تو ساختار بخش موبایلش انقلاب ایجاد کنه، وقتی نمیتونه تبلیغات درست حسابی کنه و محصولاتش رو بفروشه. سامسونگ چن سال یه بار یه تغییر تو گوشیاش میده و بعدش تا چن سال سری s و نوت رو با همون طراحی تولید میکنه، همشونم رکورد فروش قبلی رو میزنن. آیفون ۸ از نظر وزن و حاشیه و قیمت و شباهتش به گوشیای نسل قبلش بیشتر مث یه جوکه، ولی پرفروش میشه…
    کاش سونی یه بودجه حسابی برا بخش موبایل تخصیص میداد و درست حسابی یه گوشی رو تولید و معرفی می‌کرد. سونی یه زمان رتبه سوم تولید گوشی رو داشت، الان به این بدبختی افتاده…

    پاسخ

    MOHSEN.MEHR گفته:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۳۱

    انصافاً همه حرفات درسته و کاملاً باهات موافقم.
    الان پرچمدارای همه شرکتها در ۹۵ درصد موارد مخصوصاً سخت افزار و کارایی کلی گوشی مثل هم هستن و فقط اختلافشون در ظاهر یا خیلی کم در نرم افزار و رابط کاربری هستش.
    تمام مشکل سونی برمیگرده به بازاریابی بسیار بسیار بسیار ضعیف و عرضه دیرهنگام محصولاتش به بازار، طوری که گاهی بین معرفی و عرضه یه گوشی ۴ ماه فاصله میفته.
    وگرنه اگه بدون تعصب و با انصاف به همه برندها نگاه کنیم میبینیم که هر سال پرچمدار سونی حداقل بین ۳ گوشی برتر قرار میگیره.
    هر برندی از جمله سونی نقاط ضعف و قدرت خودش رو داره ولی یکی با تبلیغات میاد بازار رو قبضه میکنه و یکی توی این هیاهو راهش رو گم میکنه و متاسفانه آروم آروم محو میشه…

    پاسخ

  8. واوو انشالله که همینطوری باشه

    البته من ک الان ایفون گرفتم ولی هنوز سونی رو دوس دارم و Z2 پیشمه و همیشه اخبار سونی رو دنبال میکنم

    امیدوارم دوباره برگرده

    پاسخ

  9. گوشی سونی با صفحه ۴K اولد قطعا در IFA معرفی میشه نزدیک به ۷-۸ ماه پیش بود که تایید کردن اولین گوشی ۴K اولد رو دارن توسعه میدن!
    هرچند امیدوارم طراحیش هم بهتر شده باشه و شاهد یک موبایل واقعا بی حاشیه باشیم و همه چیز تموم باشه

    پاسخ

  10. هیچ غلطی نمیکنه

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۰۸

    بقیه برندا چ غلطی کردن فقط ی عده رو خر کردن که انگار جواب داده!
    سونی همیشه با تکنولوژی هایی ک سالها بعد بقیه استفاده کردن موبایل معرفی کرده ولی با بازاریابیش گند زده.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here