یک طرح مفهومی از رابط گرافیکی اندروید 5.0

8
۷,۴۶۷

اندروید 5.0 یا پای لیمو، نسخه‌ی بعدی اندروید خواهد بود که بنابرگفته‌ی کارشناسان، گوگل حاصل تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود را برای توسعه‌ی سیستم‌عامل، در این نسخه‌ به کار گرفته و سعی دارد تا سیستم‌عامل خود را با کمترین نقصان ارائه کند. در ادامه تصویری مفهومی از بخش‌های مختلف رابط کاربری اندروید را مشاهده خواهید کرد که توسط Codebuild ارائه شده است. با ما همراه باشید.
شاید بتوان ملموس‌ترین نشانه‌ی این سیستم‌عامل را در اندروید کیت‌کت یافت. گوگل با ایجاد امکانی برای استفاده از ماشین مجازی ART، سعی دارد تا آن را محک زده و بازخورد کاربران را در قبال آن دریافت کند. دالویک ماشین‌مجازی کهنه‌کار اندروید است که گویا جواب‌گوی نیازهای کنونی نبوده و مشکلاتی از جمله‌ عدم مدیریت صحیح حافظه به‌همراه دارد.

از دیگری ویژگی‌های اندروید 5.0 می‌توان به احتمال پشتیبانی از پردازش‌های 64 بیتی اشاره کرد که محتملا شاهد ارائه‌ی آن در اندروید 5.0 خواهیم بود.

اما یک سیستم‌عامل کامل در پشت پرده و پردازش‌های آن خلاصه نمی‌شود، بلکه بخش اعظمی از مقبولیت یک سیستم‌عامل بر عهده‌ی ظاهر آن و در واقع رابط کاربری سیستم‌عامل است.

شاید صحبت درباره‌ی اندروید 5.0 کمی زود باشد، چراکه هنوز اندروید کیت‌کت برای بسیاری از پرچمداران نیز عرضه نشده است. اما می‌توان گمانه‌زنی‌هایی در این مورد انجام داد. آیا صفحه‌ی قفل اندروید خلوت‌تر خواهد شد؟ آیا فرم مربوط به تنظیمات تغییرات گسترده‌ای به خود خواهد دید؟ Codebuild طرحی از اندروید 5.0 را از پنجره‌ی نگاه خود ارائه داده است؟
AndroidUI
به‌نظر می‌رسد طراحانی که این طرح را ارائه داده‌اند، تا حدودی تحت تاثیر طراحی iOS 7 قرار گرفته‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟ نسخه‌‌ی کنونی اندروید چه کم و کاستی دارد؟
ZoomiT

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

8 دیدگاه ها

  1. قدرت تخیل بیش از حد بالا !
    و
    کاملا عشق ای او اس بودن !!!

    تازه هنوز 4.4 عرقش خوش نشده اینا دنبال 5 هستن !
    فک کنم موقع اعلام طرحشون حالت طبیعی نداشتن!:دی

    پاسخ

  2. من فکر نمیکنم این اندروید 5.0 باشه چون مگه گوگل مال سامسونگه شاید هم این یه برنامه است گوگل خودش هم اسمارتفون داره این سامسونگ لعنتی چیه هری چی باشه اول بنام این باشه.

    پاسخ

  3. الآن خیلی سخته قفل صفحه رو باز کنیم و تمام کارهایی که توی عکسها گفته شده مثل عوض کردن موزیک یا دیدن وضعیت هوا و یا عکس گرفتن رو انجام بدیم؟!

    همین الآنش سونی روی ورژن 4 هم واکمن رو روی صفحه قفل انداخته و رفتن به دوربین هم از کلید میشه هم از کشیدن قفل!
    بماند که تا یک سال دیگه که تازه ورژن 5 اندروید میخواد بیاد هزارتا ویژگی جدید (خود سونی و سامسونگ و ال جی و…) به موبایلاشون اضافه میکنند.

    بنظرم اندروید خام،واقعا سطحش خوب نیست و در خور یک سیستم عامل 2گیگابایتی نیست که اینهمه خرج برداشته ولی اینهمه مردم دارن استفاده میکنند.باید اندروید 5 راه سادگی و دسترسی سریع به اطلاعات داخلی رو در پیش بگیره،جوری که مثلا همیشه مجبور نباشیم ناتیفیکیشن رو بیاریم تا بتونیم مثلا فلان وضعیت رو چک کنیم.حساب کنید گوشی ها اکثرا 4.5 و 5 اینچ شدن،شما واسه اینکه ناتیفیکیشن رو بیارید باید دستتون رو 15سانت بالا ببرید و بکشید تا یه منوی ساده که ممکنه هیچ اطلاعاتی هم توش نباشه،نمایان بشه.
    ولی مثلا زمان موبایل های جاوا و سیمبین،با یدونه دکمه کل اخبار میومد جلوت!
    و مثلا دسترسی به آهنگی که من در پوشه ی فلان در موبایلم ذخیره کردم،واقعا دردسره… اندروید باید به این مسائل خیلی توجه کنه.

    حالا ما کشته مرده ی دیدن اخبار وضعیت آب و هوا نیستیم که 560 تا ویجت این شکلی تو بازار و پلازا و … پر ریختن مفت مفت میشه دانلود کرد،ما میخوایم که اندروید پرسرعت باشه،با 90 دلار یعنی با 200 هزار تومن بشه موبایلی ساخت که در عرض 1ثانیه بتونه وارد منو ها بشه،گیر نکنه،قفل نکنه.بازی های Hd پیشکش،نخواستیم،ولی توی موبایل 200 هزار تومنی مثل آب خوردن (خود اندروید) اجرا بشه.
    من اینو میخوام.

    نه اینکه باید حتما 800 هزینه کنم تا بتونم یه اندروید کم اشکال و کمتر هنگ کن بخرم،باید بتونم براحتی هر موقع عشقم کشید،کیفیتی از اندروید توی موبایل 200 تومنی ببینم،که توی موبایل 2 میلیون تومنی میبینم.دوربین و کیفیت تصویر و اسپیکر و ضد آب و اینها مال 2 میلیون تومنی،نخواستیم.ولی حداقل سرعت توی 200 تومنی واسه باز کردن یک منوی ساده ی تلفن،اینقدر افتضاح نباشه!

    همین!

    پاسخ

    mohamadbks گفته:
    ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۰:۰۵

    سلام اقا ادریان. چرا چند وقت بود که حضور نداشتید؟؟
    کاملاً حق با شماست واقعاً اندروید تو مواردی که گفتید ضعف داره و باید سعی کنه که اونارو حل کنه وگرنه کاملاً از رقباش مثل ios و winphone عقب می مونه

    پاسخ

    arEf گفته:
    ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۲:۲۸

    2nAOGK8KuXRf

    بیشتر شبیه لانچر Nova 2.3 میمونه تا یک سیستم عامل خام گوگل !!!
    با حرفای آدریان موافقم

    پاسخ

  4. عمرا اگه این باشه اینها فقط طرح های دست ساز توسط افراد هستن کلا فعلا هیچ خبری از رابط کاربری اندروید 5 نیست حتی مشخص نیست اسمش پای لیمو باشه چرا ک اسمای ورژنهای اندروید ب ترتیب حروف الفبا هستن دقت کنین:
    Cupcake
    donut
    elcair
    froyo
    gingerbread
    honeycomb
    ice cream sandwich
    jelly bean
    kitkat

    همونطور ک میبینین حرف k برای kitkat استفاده شده و احتمالا نام نسخه بعدی اندروید key lime pie نیست و شروع اسمش باید با L باشه

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ساعت: ۰۱:۳۷

    عزیز من دلبندم خوبه خودت داری میگی
    این ورژن اسمش پای لیمو هست و به انگلیسی دقیقا میشه Lemon Pie پس حالا حرف ال رو دیدی؟
    من نمیدونم این عبارت key lime pie رو از کجا آوردی اصلا واژه key این وسط چیکارس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here