آمارهایی جالب از دوربین اکسپریا Z1 و برتری مطلق در برابر رقبا

7
۱۱,۷۴۵

Xperia_Z1_-_percentage_who_rated_images_4_or_5_for_Overall_Image_Quality-65b77c2e933986b00e458786ede7b8b0-460x285
در این چند روزی که از معرفی اکسپریا Z1 گذشته است به اندازه کافی درباره دوربین این دستگاه صحبت شده و میتوان به جرات ادعا کرد که برترین دوربین در بین اسمارت فون های حال حاضر دنیا اختصاص به اکسپریا زد1 دارد. روز گذشته نیز مقایسه ای میان چندین اسمارت فون برتر دنیا از شده بود که زد1 برتری قابل توجهی حتی در برابر دوربین 41 مگاپیکسلی لومیا 1020 داشت.

در یک بررسی جالب در نمودار هایی که مشاهده میکنید دوربین این دستگاه با تمامی اسمارت فونهای مطرح در کنار هم گنجانده شده که در تمامی جداول برتری مطلق اکسپریا زد1 مشخص است. به ترتیب میتوانید برترین دوربین ها را در بخش های مختلف مشاهده کنید.

برترین دوربین ضد آب و استاندارد های ان
در این جدول تمامی دوربین های ضد آب گنجانده شده که اکسپریا زد1 در صدر جدول قرار دارد. چه از نظر قدرت دوربین و چه از نظر استاندارد که بالاترین استاندارد یعنی IP58 برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

برترین دوربین میان اسمارت فونهای اندرویدی
این نیز احتیاجی به توضیح ندارد که زد1 در میان تمامی اسمارت فونهای اندرویدی با اختلافی زیاد اول است.

برترین دوربین میان اسمارت فونهای باریک
اکسپریا زد1 با وجود دوربین قدرتمندی که دارد از نظر طراحی به نسبت دیگر اسمارت فونها نسبتا باریک است که در این میان نیز زد1 صدر نشین است.

اما جدول پراکندی گوشی های ضد آب و استاندارد های آن
سونی زد1 تک و تنهاست. در حوالی زد1 هیچ رقیبی مشاهده نمیشود.

نمودار برترین اسمارت فون های اندرویدی از نظر دوربین

برترین اسمارت فون ها در هر رده از نظر دوربین
در میان دوربین های 5 مگاپیکسلی و پایینتر اچ تی سی وان پیشتاز است.
این وضعیت برای دوربین های کمتر از 10 مگاپیکسل برای ال جی G pro و برای دوربین های 13 مگاپیکسلی برای گلکسی S4 مشابه است. در بین دوربین های 16 مگاپیکسلی که تعداد آنها زیاد هم نیست میتوان گلکسی S4 Zoom را برترین دوربین دانست. اما یک پله بالاتر و رسیدن به زد1. در این رده اصلا رقیبی وجود ندارد که اکسپریا با آن مبارزه کند!

اما پراکندگی دوربین های اسمارت فون ها
در دو نمودار زیر پراکندگی اسمارت فونهای اندرویدی را مشاهده میکنید. همانطور که در جدول مشاهده میکنید ترافیک دوربینهای 8 مگاپیکسلی بسیار زیاد است. پس از آن در 12 و 13 مگاپیکسل رقابت تنگاتنگ است. اما اکسپریا Z1 در بالاترین نقطه جدول به تنهایی خودنمایی میکند.

اما در بین چند نظر سنجی که از میان کاربران در مورد دوربینهای برتر گرفته شده اکسپریا زد1 توانسته نظر بیشتر کاربران را به خود جلب کند و برتری خود را میان رقبا با اقتدار به ثبت برساند.



این آمارها و تصاویری که از اکسپریا زد1 تا قبل از عرضه رسمی این محصول منتشر شده اند اشتیاق طرفداران را برای خرید این محصول دو چندان میکند.

منبع: sonymobile

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

7 دیدگاه ها

  1. بله … واقعا اعتبار نوشته هاتون مشخص شد!!! منبع: sonymobile!!!
    بعد نوشتید بهترین دوربین با نظر کاربران سایت!!!
    شما از جی اس ام که بالاتر نیستید که، کجای سایتهای “معتبر” خارجی و ایرانی گفته شده کیفیت دوربین one از لومیا یا گلکسی بالاتره؟؟؟؟

    پاسخ

    hadi گفته:
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ساعت: ۰۰:۲۰

    کجای این مطلبی که هست ما نوشتیم کیفیت وان بالاتر از گلکسی یا لومیا هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ما اومدیم بررسی آماری انجام دادیم. مقایسه دوربین زد با رقبا!
    اون قسمت اخر هم نظر کاربران هست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here