آموزش اختصاصی: چگونه از اطلاعات گوشی اکسپریایِ خود نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کنیم؟

26
۲۵,۶۱۱

برنامه اختصاصی Backup & Restore اختصاصی اکسپریا را به یاد دارید؟ سونی در گوشی هایِ سال 2015 خود این نرم افزار اختصاصی را حذف کرد، نرم افزاری که شاید کارایی لازم را در بسیاری از مواقع نداشت. اما آیا جایگزینی برای برنامه اختصاصی تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی هایِ اکسپریا در رامهایِ رسمی سونی وجود دارد؟ جواب شما مثبت است.

سونی پس از معرفی گوشی هایِ سری 2015 خود و به صورت تخصصی، بخش تهیه نسخه پشتیبان و بازگردانی اطلاعات را به تنظیمات دستگاه آورده است. محصولات خانواده Z5 سونی که پرچمداران این شرکت محسوب میشوند ( و گوشی هایِ سری 2015 به بعد ) از این قابلیت بهره میبرند، اما شاید بسیاری با این بخش آشنایی لازم را نداشته باشند. از همین رو تصمیم گرفتیم آموزش تصویری تهیه و بازگردانی نسخه پشتیبان در گوشی هایِ اکسپریایِ سونی را برای شما عزیزان آماده کنیم. با ما همراه باشید…

 

نکته بسیار مهم:

به این موضوع توجه داشته باشید که با بروزرسانی سیستم عامل گوشی، نسخه نرم افزار Backup & Restore گوشی شما نیز ارتقا می یابد و در نتیجه بعد از بروزرسانی هایِ سیستمی بزرگ نمیتوانید از نسخه هایِ پشتیبان تهیه شده در نسخه هایِ قبل بر رویِ نسخه جدید بهره بگیرید. برایِ برطرف شدن این مشکل، بهتر است یا قبل از بروزرسانی به صورت کامل از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید و بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه بر رویِ همان نسخه از اَندروید، نسخه پشتیبان خود را بازگردانید و سپس گوشی را بروزرسانی کنید یا اینکه برایِ نتیجه بهتر گوشی خود را به نسخه جدید اَندروید بروزرسانی کرده، در نسخه جدید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس بازگشت به تنظیمات کارخانه کرده و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

 

« تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات به صورت اتوماتیک »

1. ابتدا به تنظیمات دستگاه بروید و به پایین اسکرول کنید تا به بخش Bacup & Reset برسید. وارد این بخش شوید. گزینه Automatic Backup را انتخاب کنید. در بخش جدید باز شده طبق شکل زیر گزینه غلطکی Off را به On تغییر وضعیت بدهید.

2. وقتی که گزینه Off را به On تغییر وضعیت دادید، پنجره ای برای شما نمایش داده میشود که از شما میخواهد محل ذخیره سازی نسخه پشتیبانتان را انتخاب کنید. بسته به نیاز، یکی از 3 گزینه آنلاین، مموری کارت یا ابزار ذخیره سازی قابل حمل را برایِ تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید. پس از انتخاب محل ذخیره سازی، میتوانید سایر گزینه ها را به دلخواه تغییر دهید. به عنوان مثال، اولین گزینه برای تغییر محل ذخیره سازی پس از انتخاب اولیه است. دومین گزینه مربوط به زمان تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شما به صورت اتوماتیک ( روزانه، هفتگی و ماهیانه ) و در نهایت گزینه هایِ بعدی مربوط به انتخاب هر یک از بخش هایِ مذکور برای تهیه نسخه پشتیبان میباشد.

 

« تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات به صورت دستی »

1. ابتدا به تنظیمات دستگاه بروید و به پایین اسکرول کنید تا به بخش Bacup & Reset برسید. وارد این بخش شوید. گزینه More را انتخاب کنید. در بخش جدید باز شده طبق شکل زیر گزینه Manual Backup را انتخاب کنید.

2. در این بخش میتوانید از طریق گزینه اول محل ذخیره سازی نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان و از طریق سایر گزینه ها اطلاعات مد نظرتان را برای تهیه نسخه پشتیبان به صورت دستی انتخاب کنید. همچنین از طریق گزینه دیگری که در بخش More قرار دارد ( Edit Backup File ) میتوانید نسخه هایِ پشتیبان تهیه شده از اطلاعاتتان را ویرایش کنید یا تغییر دهید.

 

« بازگرداندن اطلاعات »

1. برای بازگرداندن نسخه پشتیبان اطلاعات خود به تنظیمات دستگاه بروید و به پایین اسکرول کنید تا به بخش Bacup & Reset برسید. وارد این بخش شوید. حالا گزینه Restore Data را انتخاب کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

26 دیدگاه ها

  1. سلام به دوستان عزیز
    یه سئوال داشتم ممنون میشم جواب بدین؟
    .
    .
    حدود چند ماه پیش بکاپ گرفتم از شماره ها و پیما و صفحه تماس و … ، موقع ریستور کردن متأسفانه پسورد فایل یادم رفته، الان به چیزی دسترسی ندارم، ممنونمیشم دوستانی که به این مشکل برخوردن و تونستن پسورد رو بردارن، راهنمائی کنن؟

    پاسخ

  2. هیچ وقت از بکاپ استفاده نمیکنم.چه تو ویندوز چ اندروید..چند بار قبلا از بکاپ استفاده کردم ولی هر دفه کلی مشکل پیش اومد
    بهترین روش برام اینه ک خودم ب صورت دستی دیتا هامو جابجا میکنم.شماره ها هم که vcf هستن

    پاسخ

  3. این که فقط از اس ام اس و مخاطبین بکاب میگیره اون برنامه ای که روی z2 بود باهاش میشد از برنامه هاام بکاب بگیری.ولی الان دیگه از z3 به بعد نیست.

    پاسخ

  4. باسلام و تبریک شب یلدا به شما

    من یک سوالی درباره گوشی Sony Xperia Z3 Plus داشتم میخواستم بدونم ایا مشکل داغ شدن پیش از حد این گوشی رفع شده و دیگه پیش از حد داغ نمیکنه ? لطفا جواب بدید

    و یک سوال دیگه درباره گوشی sony xperia z5 میخواستم بدونم ایا این دومدل E6633. E6653 با هم چه تفاوتی داره?

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۹

    خیلی بهتر شده.دیگه میشه گفت عادیه و روکارایی دستگاه تاثیری نمیزاره.اندروید6 بهترم میشه

    پاسخ

    Kaveh-AP گفته:
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۴۵

    سلام ، تو اندروید ۷ با نت فورجی و بازی انلاین غیر قابل باور داغ میشه
    با نت فورجی باشی فقط گرم میشه
    کلا گوشی خنکی نیست بهت ایکس رو پیشنهاد می کنم این گوشی وحشتناک داغ می کنه
    البته اندروید ۶ باشی وضعیتت ۵۰ ۶۰ درصد بهتر از هفته به لحاظ گرمایشی

    پاسخ

  5. سلام به دوستان عزیز . دوستانی که گوشی اکسپریا زد دارند و به 5.1 آپ کردند بگن آیا به صلاح هست که من این کار رو انجام بدم یا بذارم تو 4.4 باقی بمونه

    پاسخ

    Mh گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۳

    سلام دوست عزيز اگه روون بودن گوشی برات ملاکه اپدیت کنی گوشیت روون تر ميشه و همچنین رابط کاربری بهتری خواهی داشت ولی اگه بخوای اپدیت کنی به لالی پاپ باید تحمل داغ شدن بیش از حد و زود خالی شدن باطری و نویز هایه دوربین سلفی و دوربین اصلی رو تحمل کنی ميتوني اپدیت کنی و گرنه همون کیت کت خیلی خوبه به هر این تجربه منه الانم دستم داره میسوزه پشته گوشی داغ شده بخدا راست ميگم…. امیدوارم کمکت کرده باشم بدرود….

    پاسخ

  6. آقا سینا مبارکه 🙂
    ایشالله به سلامتی! اسنپ دراگونش واست بچرخه! 😐
    شیرینی نمیدی ولی؟ لطفا اسمال اپ های این z5 رو پورت کنید بدون روت نصب بشه(در صورت امکان)والا رو z2 هر برنامه روتی رو که فکر کنید نصب کردم و جواب نگرفتم pc هم ندارم!

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۴

    اسمال اپ خاصی نداره دوست عزیز فقط آیکوناشون متریال دیزاین شده

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۵۶

    خب منم واسه متریال شدن میخوام دیگه وگرنه میدونم کارایی همونه 😀

    پاسخ

    عرفان گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۳۸

    چیی؟؟ پورت کنه ؟
    مگه الکیه !؟! هر کی بلد باشه پورت کنه که دیگه کار به کجا خواهد کشید…

    پاسخ

  7. آقا سینا کامپکت گرفتید؟
    مبارک باشه

    پاسخ

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۲۴

    عزیز جان کامپکت نسخه دو سیم داره ؟!
    Z5 Premium دارم .
    سلامت باشید .

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۲۷

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    پاسخ

    SONY 1946 گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۶

    آقا سینا مبارک باشه 😉 😐

    پاسخ

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۲

    سلامت باشی عزیز …

    Yasamin گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۴۱

    مبارکتون باشه 🙂

    پاسخ

    javad گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۱۰

    سینا جان مبارک باشه.انشاا.. به شادی استفاده کنی.
    حالا چه رنگیش رو گرفتی؟

    پاسخ

    Alireza گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۴۵

    تک سیم یا دو سیم

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۸

    اصلا به اون بالا نگاه نکردم فقط از روی سایز عکس ها حدس زدم بازم مبارک باشه منم پرمیم گرفتم ولی از شانس من هندزفریو از توش کش رفتن

    پاسخ

  8. چه خوب

    پاسخ

    اد بون گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۱۲

    چه آموزشه خوبی….
    ایکاش آموزشه چگونه پول لازم برای خرید یک دستگاه کسپریا زد ۵ پریمیوم را تهیه کنیم؟؟؟
    هم میگذاشتید!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here