آیا امیدی به معرفی اکسپریا XZ Compact در آینده ای نزدیک هست؟ سونی پاسخ میدهد!

26
۹,۸۵۵

maxresdefault
سونی معمولا در هر سال، یک اسمارت فون مینی پرچمدار را در نیمه های دوم سال معرفی میکند که مشخصات پرچمدار همان سال را در قالبی کوچکتر به همراه دارد. اکسپریا Z1 Compact، اکسپریا Z3 Compact و اکسپریا Z5 Compact سه کامپکت سونی در سال های اخیر هستند که در بسیاری از زمینه ها با پرچمداران هم دوره خود برابری میکنند.

با این حال امسال، در نمایشگاه IFA 2016 با وجود این که سونی یک مدل کامپکت را در کنار پرچمدار اصلی خود معرفی کرده بود اما ماجرا با قبل متفاوت است. اکسپریا XZ نام پرچمدار اصلی سونی است در حالی که کامپکت امسالِ سونی اکسپریا X Compact نام دارد! یعنی مدل کوچکتر شده اکسپریا X که چند ماه قبل معرفی و به بازار فرستاده شد.

مدیر ارشد بازاریابی محصولات سونی، آقای جان ماکینو در گفتگو با یکی از رسانه ها به سوال خبرنگار پاسخ داده و دلایل چنین اقدام سونی را بازگو میکند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر این که چرا سونی امسال به جای معرفی اکسپریا XZ Compact، دست به معرفی اکسپریا X Compact زده اینگونه پاسخ میدهد:

مطالعات ما از مشتریان و دوست داران اسمارت فون های کامپکتِ سونی نشان میدهد که آنها بیشتر به دو فاکتور مهم در گوشی های کوچکِ سونی اهمیت میدهند. دوربین و باتری برای علاقه مندان به سری کامپکت اهمیت ویژه ای دارد در حالی که علاقه مندان به این سری کمتر به پردازنده قدرتمند و یا مقاومت در برابر آب تمایل نشان میدهند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا امسال یک مدل کامپکت با نام اکسپریا X Compact را با تکیه بر تمایلات مشتریان ما و با قیمت بسیار پایین تر از کامپکت های قبلی معرفی کنیم.
screen-650-80

آقای ماکینو همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر این که با این حساب، اکسپریا X Compact چه تفاوتی با اکسپریا X دارد نیز پاسخ جالبی میدهد. وی معتقد است DNA اکسپریا X Compact با اکسپریا XZ یکی است و سونی بسیاری از مشخصه های مهم اکسپریا XZ را در این کامپکت جای داده است. تکنولوژی های برتر دوربین مثل فوکوس لیزری، سنسور تشخیص رنگ به همراه لرزشگیر 5 محوره در چارچوب یک طراحی جدید مشخصه هایی هستند که در اکسپریا X وجود نداشتند اما سونی آنها را در اکسپریا X Compact به مانند اکسپریا XZ به کار گرفت.

تمامی این موارد باعث میشود ما یک نگاه متفاوت به اکسپریا X Compact داشته باشیم. این دستگاه هرچند نام کامپکتِ اکسپریا X را دارد، اما نسبت به اکسپریا X برتری هایی دارد. به همین خاطر اکسپریا X Compact برای دوست داران سری کامپکت سونی بهترین انتخاب است.

در این مصاحبه، مدیر ارشد بازاریابی سونی بیشتر به حذف امکانات غیر ضروری مثل فیلم برداری 4K و در مقابل توجه به نیازهای مشتریان این خانواده تاکید دارد تا نهایتِ امر، یک کامپکت قدرتمند با کمترین هزینه و قیمت به دست مشتری برسد. حرف آخر آقای ماکنیو نیز چیزی نیست جز این که سونی برنامه ای برای معرفی اکسپریا XZ Compact در آینده ندارد چرا که اکسپریا X Compact میتوانند نیازهای مشتریان سری کامپکت را برطرف کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تصمیم سونی برای معرفی اکسپریا X Compact با چنین مشخصاتی که میبینیم درست است یا این که سونی میتوانست مشخصات اکسپریا XZ را در قالب کوچکتر و البته با قیمتی گرانتر از اکسپریا X Compact معرفی و عرضه کند؟

sony-xperia-x-compact-2648-009

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

26 دیدگاه ها

  1. من زیاد این کار رو نپسندیدم، چون میخواستم گوشی بعدی از سری کامپکتهاش باشه که هم قدرتمند و هم خوش دست!
    ولی با این کارش تو ذوقم زد، پس گوشی بعدیم باز هم ۵٫۲ اینچی خواهد بود.( تقربیا دارم برای پرچمدار نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ ـهش نقشه میکشم، اگه تا اونموقع چیزی تحت عنوان اسمارتفون وجود داشته باشه.

    پاسخ

  2. طرفداری کامپکت به خوشدستی اهمیت میدن…
    با این قطری که تو زدی، پاره آجر خوشدست تره…. همینجوری زذ۵ کامپکت کلفت بود. این از اونم ضخیمتره!!
    قطرش شده اندازه ی Z1 compact

    پاسخ

    Mahdii7 گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۴۰

    داداش چون گوشی کوچک تره فضا برای جا دادن قطعات کمه پس گوشی قطرش زیاد میشه

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۷

    مهدی جان… منم میدونم این رو.
    اما مساله اینه این مدل هم ضخامتش بیشتر از قبلی هاست (هم z3c هم z5c) هم ضد آب نیس هم حجم باریش کم شده… اما با این حال قطرش بیشر شده! شما الآن آیفون۵s رو ببین… اندازه هاش رو با این مقایسه کن و ببین توی قطر ۷٫۶ همه ی اینها رو جا داده. سونی توی طراحی این کامپکت بد عمل کرده و باید قبول کرد….

    پاسخ

  3. سلام.
    به نظر من باید اسنپ ۶۵۲ میزاشت که از نظر قیمت فرق چندانی با ۶۵۰ نداره ولی بخاطر داشتن ۴ هسته A72 واسه خودش هیولاییه دهن همه بسته میشد ولی سونی خواسته پردازندش با ایکس یکی باشه که واسه آپدیت راحت تر باشه.
    حذف فیلمبرداری ۴k هم که یه خودکشی بزرگ بود و شک نکنید ایکس کامپکت کم فروش ترین گوشی کامپکت سونی میشه با این ضخامت مسخرش.

    پاسخ

  4. بنظرمن حرکت اشتباهی بود!
    من همیشه سری کامپکت سونی رو قویترین اسمارت فون اندرویدی سال میدونستم! تنها گوشی هایی بودن که قدرتشون با آیفون در یک حد بود ! اما الان چی؟!
    فکرش رو بکنید اگر از ۸۲۰ استفاده میکرد روی صفحه نمایش HD چه بازده فوق العاده ای داشت؟؟!!!!
    اگر پردازنده ۸۲۰ ، فیلمبرداری ۴K و ضد آبی با گواهینامه ip68 داشت عالی میشد! چون همیشه از رم ۲ گیگ سری کامپکت ایراد گرفته میشد اما الان ۳ گیگ شده! حیف! چیزایی هستن که خود سونی نخواسته بزاره وگرنه گذاشتنشون که کاری نداشت!
    اگر برای XZ هم رم ۴ میزاشت خیلی عالی میشد!

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۱

    حرف هات قبول دارم درسته حجم رم x كامپكت با xz يكي هست اما سرعت رم فرق ميكنه در x كامپكت رم DDR3 ,و xz رم DDR4

    پاسخ

  5. این ضخامتو کم کنه فقط هرکاری میکنه بکنه…

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۱

    کم کردن ضخامت خوب نیست
    هرچی ضخامت کمتر باشه گوشی پتانسیل خم شدنش بیشتر هست، و امکان اینکه توی جیب جنابعالی خم بشه (هرچند جزعی) زیاده
    و اگر حتی خیلی کم و جزعی خم بشه، قابلیت ضدآب گوشی کاملا پایین میاد و حتی ممکنه ازبین بره (برای جریان چسب های ضدآب)
    مخصوصا اینکه گوشی های سونی حسگر اثرانگشت روی لبه فرم دارن و احتمال خم شدن مخصوصا از اونجا خیلی بالا هست

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۶

    جناب هیز دلیلتون مث دلیل ادمایی هست که یه کلاس سواد بیش ندارند خو چه ربطی داره برادر من کجای دنیا خم شدگی رو با ضخامت جبران می کنند حرف زیاد دارم اما دلیلتونو از شکمتون در نیارید

    پاسخ

  6. به نظر من بهتر بود سونی X Compact رو یکم زودتر و نزدیک به X معرفی می کرد و از نظر طراحی و دوربین هم مشابه X میشد چون دوربین X به اندازه کافی خوب هست و نیاز کاربران کامپکت رو برطرف میکنه و از نظر طراحی هم نسخه کامپکت باید از نسخه بزرگترش تبعیت کنه و البته چقدر هم خوش دست تر میشد
    اینطوری XZ تنها معرفی میشد و از نظر طراحی و … منحصر به فرد میشد

    پاسخ

  7. خوب اسمشو میزاشت XZ Mini دیگه !

    Z1 C و Z3 C و Z5 C به معنای واقعی کامپکت بودن , واقعا ناراحتم میبینم سونی دچار سردرگمی و یه جوری هول تو بخش موبایلش شده , اتفاقا یکی از مهمترین فاکتورهایه من که Z3 C الان گوشیه منه ضد آب بودن و ظبط ۴K هستش که دم سونی درد نکنه اونارم حذف کرد , تا امسال که iphone 7 معرفی شد هیچ گوشی تو این سایز با این ویژگی ها تو بازار وجود نداشت , این عقب گردو هر چه قدر میخوام واسه خودم معنی کنم بازم غیر قابل درک واسم !

    با این اوصاف فعلا Z3 C خودم بهترین گزینه هست تا منتظر Pixel C یا گوشی بعدی سونی شم.

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۷

    عزیز دل مینی برای سامسونگه

    پاسخ

  8. دوستان سلام
    یه اپدیت اوند برای زی ۵ من
    میگفت باید ب کامپیوتر وصل شم.الان دیگه نیست.چجوری باید برش گردونم ببینم درباره چی بود….

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۰

    احتمالا از طریق آپدیت سنتر (OTA) در دسترس باشه!

    پاسخ

  9. واقعا دوستداشتنی هست x compact و نکته بارزش اینه که پردازندش از بهترین پردازنده امسال کوالکام هست که واقعا اکسال بی نقص بود هم مصرف انرژیش و هم دماش. کافیه x رو با z5 از نظر سرعت مقایسه کنید واقعا متوجه میشید s650 چقدر سرعتش بالاست. ولی کاش s652 جای s650 استفاده میشد

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۹

    موافقم ای کاش S652 بود!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here