آیا درخواست تغییر طراحی برای پرچمدار سونی سبب تاخیر در معرفی این محصول میشود؟

26
۹,۹۰۶


در فاصله 10 روز مانده تا کنگره جهانی موبایل 2018، آشکار شدن متن یک نامه از سوی سونی به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا سبب آشفتگی طرفداران و هواداران این شرکت شد. این نامه سبب شد تا شایعاتی پیرامون کنسل شدن برنامه سونی برای معرفی پرچمدار جدید سونی شنیده شود.

این نامه چه بوده و سونی در آن چه درخواستی از کمیسیون ارتباطات فدرال داشته است؟ حتماً میدانید که گوشی های هوشمند پیش از رسیدن به دست من و شما باید از چند مرجع قانونی مجوزهای لازم را کسب کنند که یکی از آنها کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) است. سونی چند هفته قبل مجوز یک گوشی هوشمند جدید را از این مرجع دریافت کرده بود اما هفته گذشته با ارسال نامه ای به این مرجع درخواست لغو مجوز قبلی را داشته که دلیل این درخواست نیز تغییر در طراحی محصول عنوان شده است.

درخواست تغییر در طراحی اینگونه نشان میدهد که احتمالاً سونی در کنگره جهانی موبایل که هفته اول اسفند برگزار میشود، تصمیمی برای معرفی پرچمدار خود نخواهد داشت و یا به عبارتی با توجه به تغییر در طراحی پرچمدار جدید سونی شانسی برای حضور در این رویداد ندارد. اما ماجرا چیست؟ آیا سونی به کلی تصمیم به بازطراحی پرچمدار جدید خود خواهد داشت؟

در متن این نامه، دلیل لغو درخواست فقط عنوان تغییر طراحی (Design change) آمده است. تغییر طراحی واژه ای بسیار عمومی است که دامنه آن بسیار گسترده است. این واژه نه تنها طراحی ظاهری گوشی را شامل میشود، بلکه طراحی درونی گوشی نیز در محدوده همین عبارت قرار میگیرد. پس اصلا ممکن است که سونی در قلب این دستگاه قصد ایجاد یک تغییر کوچک را دارد که به همین خاطر نامه ای به کمیسیون ارتباطات فدرال برای لغو مجوز قبلی صادر کرده است.

انتشار این نامه و شایعات پیرامون سونی در هفته گذشته آنقدر زیاد بود که آقای Roland Quandt، از فعالان این حوزه و درز دهنده مشهور دنیای فناوری نسبت به آن واکنش نشان داد. او عنوان کرد که: امیدوارم مردم متوجه این موضوع شوند که تغییر طراحی لزوماً به معنای طراحی بیرونی دستگاه نیست، بلکه ممکن است به موارد ارتباطاتی در درون دستگاه بستگی داشته باشد که در ظاهر قابل مشاهده نیست.

اما نکته دیگری که در هیچ مرجع خبری پس از انتشار این نامه به آن اشاره نشده و ما لازم دانستیم که آن را بیان کنیم این است که کسب مجوز FCC برای معرفی یک محصول ضرورتی ندارد! بلکه این مجوز برای عرضه آن ضروری است. به عبارت دیگر فاصله کسب مجوز FCC تا معرفی محصول که احتمالاً 10 روز دیگر است، اصلا جای نگرانی ندارد. سونی حتی میتواند بدون کسب مجوز یک محصول را رونمایی کند و تا زمان عرضه آن به بازار مجوزهای لازم را بدست آورد.

از آنجایی که معمولاً فاصله معرفی تا عرضه پرچمداران نیمه اول سال برای سونی زیاد است، اصلا عجیب نیست که سونی یک نمونه اولیه از این محصول را معرفی کند و تا زمان عرضه رسمی چند تغییر کوچک را (به شرطی که کلیت محصول را دستخوش تغییر نکند) اعمال نماید. پس طبق روال گذشته ما میتوانیم منتظر باشیم که سونی در کنگره جهانی موبایل از محصولات جدید خود با قدرت و طبق یک برنامه ریزی دقیق رونمایی کند. هر چند که این موضوع قطعی نیست و حتی احتمال عدم معرفی در رویداد مذکور و به تاخیر افتادن آن هم همچنان وجود دارد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

26 دیدگاه ها

  1. بابا سونی داره چیکار می کنه؟ ای بابا
    درضمن قسمت «مطالب مرتبط»تون خیلی قدیمیه تیتراش. لطف کنید چیزای جدید و جذاب بذارید تو این قسمت.

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۰۵

    برو بابا این جا مرجع سونیه از اینجا زودتر کی میزاره اخه تو همچ

    پاسخ

  2. بعید میدونم طراحی کلی گوشی باشه چون معمولاً سونی از قبل طراحی گوشی های آیندشو مشخص می‌کنه مگر اینکه مدیرعامل جدید نگاه متفاوت و مثبت تری به بخش اکسپریا داشته باشه و بخاد با یه محصول جدید و نوآورانه به بازار شوک بده.
    من راضیم دیرتر معرفی بشه ولی یه محصول آس و فوق‌العاده باشه

    پاسخ

  3. سونی جان دفعه بعد ی گوشی بزن هنگام زمین خوردن با پشتش بخوره زمین ما هروقت گوشیمون خورد زمین زارتی از شیشه خورد خب ادم کل وجودش میریزه!
    از ۳ طبقه پله خورد زمین همش با شیشه جالبیش این بود چیزیش نشد ولی اون استرسی ک وارد کرد بهم بعدا تو پیری بیشتر خرج میزاره رو دستم….

    پاسخ

  4. به نظرم خیلی بعید بود که اخرین لحظات سونی بخواد ظاهر رو تغییر بده
    چون تغییر طراحی به منزله تغییرات خیلی زیادیست که شاید چندین ماه طول بکشه
    فکر نکنم که تاخیری وجود داشته باشه تو معرفی گوشی جدید سونی…

    پاسخ

  5. سال ۲۰۱۹ بهترین زمان هست برای خرید گوشی جدید از طراحی معماری ۷ نانومتری ساخت پردازنده ۸۵۵ اسنپدراگون بگیر که مصرف باطری خیلی چشم گیر کاهش پیدا میکنه تا مودم های ۵G که زندگی وارد بعد جدیدی میکنه برای یه تغییر نسل بزرگ همچنین دوربین های دوگانه لرزشگیر اپتیکال…. بهترین زمان برای خرید میشه سال ۲۰۱۹ یه خرید که چندین سال میتونه شما راضی کنه

    پاسخ

    ᴬᴹᴵᴿ ᴵᴺᶠᴱᴿᴺᴼ گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۴۹

    اون موقع کم کم قیمت دلار تو ایران میشه ۷ هزارتومان و دسته کم همین مشخصاتی که شما گفتید بین ۴ میلیون تا ۵ میلیون قیمت داره 🙂 عاره داداچم اوضاع رو عمقی ببین 😀

    پاسخ

    mehranq گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۰

    درود بر صدام یزید کافر!

    پاسخ

  6. امیدوارم یک تغییر کوچیک بوده باشه و دوباره همین روز ها درخواست مجوز برای دستگاه اصلاح شده بدن و سریعتر معرفی و عرضه بشه
    هیچ چیزی بدتر از عرضه چند ماه بعد از معرفی نیست!! اتفاقی که برای XZP، Z2، سری Z5 و سری اکسپریا ایکس افتاد!

    پاسخ

  7. به شخصه از الان خودم رو دارم آماده میکنم که اگه پرچمدار جدید چیزی بود که انتظارش رو داشتم حدود سه میلیون به بالا هم باشه براش هزینه کنم امیدوارم چیز توپی باشه 🙂

    پاسخ

  8. شاید این تغییر برای اون باشه ک اثر انگشت زیر صفحه معرفی کنه اگه اینطور باشه ک ارزشش رو داره امیدوارم برای این تاخیرش علت خوبی داشته باشه مثلا ی چیز جدید

    پاسخ

  9. اقا چرا فکوس هیبریدی گوشی xz premium بعد از ارتقا به اندروید ۸ کند شده؟

    پاسخ

    mehranq گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۳

    به اغاز کند شدن و ضعیف شدن باطری خوش اومدی…
    این یک سیاستی است که در همه شرکت ها وجود داره تنها اندرویدی که میشه بهش اتکا کرد همون استوک گوشیه… اپدیت شاید ی چیزایی اضافه کنه ولی در اصل باعث ضعیف شدنش میشه

    پاسخ

    Dalman گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۶

    نه بابا قبلا z5 داشتم هر اپدیت بهتر می شد.

    پاسخ

  10. دوستان برای اینکه با nfc اطلاعات و اسکرین و صدا بفرستیم به لب تاپ باید چیکار کنیم ؟
    اکسپریا ایکس
    وایو پرو
    لطفا کسی که وارد هست راهنمایی کنه ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here