آیا گوشی های دو سیم کارته اَرزش خرید بالاتری نسبت به گوشی های تک سیم کارته دارند؟

57
۳۴,۹۰۵

Sony-Xperia-Z5-Premium-Dual-SIM-Price-Specs-Availability-chrome

روزی روزگاری بود که مردم بیش از هر زمانی گوشی هایِ دو سیم کارته برایشان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بود، آن هم به یک دلیل ساده: وقتی دو سیم کارت داشته باشی و قصد استفاده از هر دو سیم کارت را داشته باشی، خیلی راحت تر است که هر دو سیم کارتت را در یک گوشی دو سیم کارته جای دهی تا اینکه دو بار هزینه کنی و دو گوشی با خود حمل کنی!

اما حالا اوضاع شاید به نحوی برای بعضی از کاربران متفاوت شده است. اینکه چرا برخی از کاربران گوشی هایِ هوشمند اصرار به خرید نسخه هایِ تک سیم کارته بعضی از پرچمداران دنیا دارند هنوز مشخص نیست. بعضی از این تفکرات نشأت گرفته از یک خاطره بد میباشد، یا شاید بسیاری به دلیل عدم آگاهی اصرار نابجایی برای تهیه نسخه تک سیم کارته گوشی هایِ پرچمدار دارند.

بهتر است کمی وارد جزئیات شویم. سونی برای اولین بار در پرچمدار نیمه دوم سال 2014 خود از یک نسخه دو سیم کارته در کنار نسخه تک سیم کارته بهره برد. اکسپریا Z3 اولین پرچمدار سونی بود که مجهز به نسخه ای دو سیم کارته شد. شاید بتوان مقصر اصلی شکل گیری خاطرات بد پیرامون نسخه دو سیم کارته پرچمداران سونی را همین گوشی دانست.

سونی به دلایل نامعلومی، قبل از عرضه بروزرسانی اَندروید 5.1 برای نسخه دو سیم کارته گوشی اکسپریا Z3، یک نوع تمایز اساسی بین نسخه دو سیم کارته و تک سیم کارته گوشی اکسپریا Z3 قائل شد. بروزرسانی محصولات برای کاربران محصولات اکسپریا از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، چون سونی در بروزرسانی هایِ خود معمولاً بهبودهایِ زیادی را لحاظ میکند. از همین جهت و به مناسبت دیر عرضه شدن بروزرسانی هایِ پیش از اَندروید 5.1 برای نسخه دو سیم کارته گوشی اکسپریا Z3، بسیاری به نسخه هایِ دو سیم کارته پرچمداران بعدی سونی بدبین شدند. اما سونی پس از گوشی اکسپریا Z3 و در گوشی اکسپریا +Z3 این مشکل را به صورت کامل مرتفع کرد، تا جایی که نسخه دو سیم کارته گوشی مذکور در بسیاری از مواقع همراه نسخه تک سیم بروزرسانی هایِ مشابهی را دریافت کرد.

حالا و با عرضه محصولات خانواده Z5 سونی و با توجه به عرضه 2 محصول از دو نسخه دو سیم کارته از گوشی هایِ Z5 و اکسپریا Z5 Premium، تجربه نشان داده که مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته تفاوت خاصی در دریافت آپدیت ها ندارند و معمولا فریمورهای مختلف را به طور همزمان دریافت میکنند. حتی سونی یک بار زودتر از نسخه تک سیم کارته یک بروزرسانی جدید برای نسخه هایِ دو سیم کارته اش عرضه کرد!

نکته دوم که شاید بعد از بروزرسانی برای انتخاب کاربران نسخه دو سیم کارته گوشی را جایگزین نسخه تک سیم کارته نکند، فاکتوری به نام مصرف باتری است. از لحاظ علمی و عملی ثابت شده است که دو سیم کارته بودن گوشی هایِ هوشمند امروزی به دلیل بهینه سازی هایِ سیستم عامل اَندروید و پشتیبانی رسمی از گوشی هایِ دو سیم کارته بعد از عرضه اَندروید 5.1 توسط گوگل، دیگر جایِ نگرانی پیرامون مصرف باتری از خود به جای نمیگذارد.

این نگرش بسیار غلط میباشد که بگوییم گوشی هایِ دو سیم کارته نسبت به نسخه هایِ تک سیم مصرف باتری بسیار بالاتری دارند، چون عملاً اینگونه نیست. چرا که مصرف روزانه باتری به صدها عامل بستگی دارد که یکی از آنها مصرف شبکه های موبایل است. به جز این عامل که نسخه دو سیم و تک سیم کارت با یکدیگر تفاوت دارند در تمامی موارد دیگر هیچ تفاوتی بین گوشی تک سیم و دو سیم وجود ندارد! همان صفحه نمایش، همان پردازنده و … در بین هر دو گوشی یکسان است.

در مجموع در بین سیکل ترکیبی مصرف باتری، شبکه های موبایل تاثیر آنچنان محسوسی ندارند. بر طبق آزمایشاتی که در لابراتوار تخصصی ما انجام شد، میزان مصرف باتری نسخه دو سیم کارته در هر 48 ساعت شاید 2 ساعت بیشتر باشد! یعنی نسخه دو سیم کارته با دو سیم کارت همزمان فعال اگر در باند کاری 3G تا 48 ساعت دوام بیاورد، نسخه تک سیم کارت 50 ساعت دوام خواهد آورد، که بسیار ناچیز است! به همین خاطر است که صحبت سونی در خصوص دو روز مصرف باتری برای گوشی ها چه برای مدل تک سیم و چه دو سیم همواره تاکید میشود.

علاوه بر این عوامل، در اکسپریا Z3، سونی یک تفاوت دیگر بین گوشی تک سیم کارت و دو سیم کارت خود قائل شده بود که آن هم عدم پشتیبانی از شارژر سریع برای گوشی دو سیم کارت است. اما از اکسپریا Z3 Plus به بعد ما شاهد این هستیم که سونی در این خصوص نیز هر دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت را به این فناوری مجهز کرده و در این خصوص نیز دیگر نباید نگران عدم پشتیبانی از شارژر سریع برای نسخه های دو سیم کارت اکسپریا Z3 Plus، اکسپریا Z5 Premium و اکسپریا Z5 باشیم.

در مجموع میتوان گفت این عوامل اصلی ترین دلایل برخی کاربران برای انتخاب نسخه تک سیم کارته پرچمداران سونی نسبت به نسخه تک سیم کارته بود و دلیل قانع کننده دیگری برای تمایز بین این 2 نیست؛ چه اینکه نسخه دو سیم کارته برتری هایِ من جمله استفاده از هر 2 سیم کارت به صورت همزمان را در اختیار کاربر قرار میدهد، که نسخه تک سیم از آن بی بهره است.

اگر به روند ساخت گوشی های پرچمدار در نسل های اخیر نگاهی داشته باشیم متوجه توجه بیشتر به نسخه دو سیم کارته در نقاط مختلف دنیا خواهیم شد. به طور مثال اکسپریا Z3 که اولین تجربه پرچمداران دو سیم کارته سونی بود، به جز کشورهای معدود آسیایی و آفریقا، تنها در دو کشور اروپایی یعنی روسیه و اوکراین عرضه شد. اما نسخه دو سیم کارته آخرین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا Z5 هم اکنون در نزدیک به 10 کشور اروپایی مثل فرانسه، پرتغال، لهستان، روسیه، اوکراین و … عرضه شده است.

دلیل این پراکندگی بیشتر نسخه دو سیم کارته در سطح دنیا، میزانِ تقاضایِ بازار آن مناطق برای نسخه هایِ دو سیم کارته پرچمداران مطرح دنیاست. امروزه نه تنها سونی، بلکه شرکت هایِ بزرگ دیگری چون سامسونگ و ال.جی نیز نسخه هایِ دو سیم کارته پرچمداران خود را برای بازارهایِ خاصی که تقاضایِ بیشتری برای نسخه دو سیم کارت دارند عرضه میکنند.

روز به روز تعداد پرچمداران دو سیم کارته کمپانی ها در حال افزایش است و کمپانی هایِ بزرگ دنیا دریافته اند که نیاز بازار بر رویِ نسخه هایِ دو سیم کارته میچرخد، مگر در یک مورد نادر، که مربوط به اُپراتورهایِ بزرگ دنیا در برخی از کشورها میباشد و بر اساس ماهیت خود، گوشی هایِ با قرارداد و به صورت تک سیم کارته در اختیار کاربران خود قرار میدهند.

اما اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم، به این نتیجه میرسیم که سونی تلاش زیادی برای اعتبار بخشیدن به نسخه دو سیم کارته پرچمداران خود دارد و به مدل های Dual نیز همان توجهی را دارد که به نسخه های اصلی داشته که این موضوع را میتوانیم در به روزرسانی های همزمان این گوشی ها نیز به خوبی مشاهده کنیم. درباره مصرف باتری هم که گفته شد نسخه هایِ تک سیم و دو سیم کارته یک گوشی هوشمند تفاوت زیادی در عمر باتری ندارند و بخاطر بهینه سازی هایِ انجام شده در سیستم عامل اَندروید گوگل پس از اَندروید 5.1، دیگر جایِ هیچ نگرانی ای وجود ندارد.

پس میتوانیم چنین نتیجه گیری کنیم که گوشی های دو سیم کارته، نه تنها هیچ چیزی از نسخه های تک سیم کارته کمتر ندارند، بلکه در یک زمینه آن هم پشتیبانی از دو سیم کارت از مدل های تک سیم کارته برتری دارند. پس کاملاً معقول و منطقی است که در هنگام خرید گوشی های هوشمند پرچمدار، انتخاب گوشی دو سیم کارته میتواند گزینه مناسبتری برای کاربر باشد. اگر کاربر قصد استفاده از دو سیم کارت را دارد، کار برای او با انتخاب نسخه Dual راحت میشود و اگر هم قصد استفاده از یک سیم کارت را دارد، با انتخاب مدل دو سیم کارت چیزی را از دست نمیدهد! نظر شما همراهان همیشگی در این خصوص چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

57 دیدگاه ها

  1. سلام
    میخواستم بدونم موقع مکالمه در گوشی سونی z5 dual وقتی سیم 1 در حال مکالمه باشه سیم 2 هم فعال هست که در صورت تماس پشت خطی نمایش بده یا از دسترس خارج میشه ؟

    پاسخ

  2. دوستان بیزحمت اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه!
    پریمیوم z5 و اگه نسخه تک سیمشو از دبی تهیه کنم تو ایران به مشکل میخورم؟!
    یعنی چون واسه ایران فقط نسخه 2سیم وارد میشه اگه تک سیمشو از دبی بگیرم امکانش هست که مشکل رجیستر داشته باشم؟

    پاسخ

  3. دوستان من فقط تک سیم میخرم..
    در ضمن در بازار موجود شده راحت میشه تهیه کرد،گول تبلیغات سونی ایران نخورید، برید تک بخرید.
    انتخاب حق مشتری.

    پاسخ

  4. بعداززد۳ که دوسیم بود الان نوت ۵ دوسیم گرفتم ،توزد۳ همیشه موقع تماس سوال میشد که سیم ۱ یا۲ که این موقع تماس های مکررتوطول روزدردسرمیشد وبعضی وقتا درست عمل نمیکرد،ولی تونوت ۵ میشه تماسارو به یکی ازسیم کارتا دادو سویچ کردنم خیلی راحته ،درکل دوسیمه نوت ۵ ازنظرشخصی سازی وراحتی خیلی بهترازسونیه ،خودتون یه بار امتحان کنید

    پاسخ

  5. سلام.آقا سینا. قبلا در نسخه تک سیم کارت گوشی های میان رده داشتن قابلیت 4G برتری خاصی نسبت به مدل 2 سیم کارت همان گوشی داشت! ولی امروزه نسخه ی دوسیم کارت گوشی ها هم از قابلیت 4G ساپورت میشن! این یک تفاوت خیلی زیاد بین گوشی دوسیم و تک سیم بود که الان رفع شده. گوشی من c3 دو سیم هست موقع خرید خیلی دنبال تک سیم(4G) گشتم ولی پیدا نکردم. اما الان از این که نسخه دوسیم خریدم راضیم

    پاسخ

  6. آگه تک سیم و دوسیم فرقی نداره پس چرت هنوز آپدیت حل مشکل حفره امنیتی واسه z3 dual نداده؟ داره ی ماه میشه که تک سیم حل شده. ؟؟؟

    پاسخ

  7. تو ایران همین که گوشی سالم سر جاش باشه و رفرش نباشه و کابل و شارژر و هندزفری اصل باشه باید کلات بندازی بالا 😐
    الان کسانی که تک سیم میخوان تکلیف چیه ؟ 😐
    در ضمن دو سیم Z4 از شارژ سریع پشتیبانی نمیکنه 😐 🙁

    پاسخ

  8. سلام
    من z3 dual دارم و داداش بزرگZ3+ دو سیم و اون یکی داداش دیگم هم Z2 تک سیم همین جور خانوم داداشم Z1 و…….
    خلاصه ما خونواده سونی هستیم و همگی از برند گوشیمون خیلی راضی هستیم و من z3 دو سیم خودم رو مدام تو شرایط مختلف با ما بقی مدلهای سونی دور برم مقایسه دارم واقعاً از نظر کارکرد نرم افزار بین دو سیم و تک سیم هیچ فرقی نیست
    ولی خرید یک گوشی با قابلیت ارتباط با دو سیم کارت رو داره مخصوصا سونی که هر دو سیم 4G رو ساپورت میکنه

    پاسخ

  9. حالا که انقدر دقیق بررسی کردید یه تفاوت های ریزی هم هست که بد نیست بهش اشاره کنیم
    یکی تفاوت وزن هستش که اصولا باید چند گرمی نسخه دو سیم سنگینتر باشه هم به دلیل خود سیم هم اسلات سیم، که البته خیلی ناچیزه
    یکی دیگه که مهمتره ولی هنوز تو ایران بی استفاده است نوع شبکه LTE هستش که نسخه تک سیم از LTE CAT6 300Mbps پشتیبانی میکنه اما دو سیم از همان شبکه قبلی LTE CAT4 150Mbps پشتیبانی میکنه
    که باز هم تو ایران سرعت اینترنت 4G به حدی نرسیده که برای ما محسوس باشه
    چون خیلی دقیق بررسی کردین گفتم به فرمایشاتتون اضافه کنم
    در کل بهتره تو هر منطقه‌ای هر دو مدل باشه و مجبور نباشیم که حتماً دو سیم یا تک سیم بخریم
    ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

  10. عزیز جان هایی که تکسیم و دو سیم بهونه میکنن z5 بخرن همش پول ندارن بخرن حرف مفت میزنن.شرایط تکسیم و دو سیم یکسانه.اگه دپسیم دوس نداری یه سیم بنداز گوشیت.در مورد td lte هم هنوز 3g تو کشور ما درست حسابی کار نمیکنه چه برسه این.همون 4g جواب میده

    پاسخ

  11. دو برابر شدن ضرر امواج رادیویی رو هم باید به معایب دو سیم ها اضافه کرد…

    پاسخ

    Unknown گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۰

    در ضمن با طرحی که اجرا میشه به راحتی و بدون توجه به سیم کارت میشه بین اپراتور ها سوییچ کرد و خیلی از بهانه ها از بین میره

    پاسخ

  12. خب تقصیره سونی چیه؟؟ وقتی نمایندگی ها و وارد کنندگان توی ایران اکثرا نسخه دو سیم رو میارن ؟!
    تازه بعضیها هم رنگ های خاص رو گرونتر میدن در صورتیکه همشون یک قیمت دارن..
    بعضیها هم شارژر و هندزفری اصلی گوشی رو جداگونه میفروشن …!!!!!!!

    پاسخ

  13. اگه دو سیم بهتر بود سونی نسخه های دو سیم رو میفرستاد کشور های پیشرفته و اروپایی
    ولی داره نسخه های دو سیم رو به کشور های جهان سوم میفرسته

    پاسخ

    SONY BE MOVED گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۱۷

    تو همون کشورهای پیشرفته اروپایی-امریکایی هم گوشیهای دوسیم سونی موجوده!
    هیچ تفاوتی بین نسخه تک و دو سیم وجود نداره ولی من خودم توصیه میکنم همیشه گوشی تک سیم بگیری اگه ادم حرفه ای هستی …

    پاسخ

  14. اِیول ســـــــــونـــــــــــی، از پسر عمه ام پرسیدم که چرا گوشی دو سیم کارت نگرفتی بهم گفت که دو سیم کارت ها زودتر به هنگ میافتند، من میخواستم بهش بگم که سونی اصلا اینطور نیست ولی گفتم من هنوز سه ماهه که این گوشی رو دارم پس نباید زود قضاوت کنم ولی خدا رو شکر هنوز هنگی ازش ندیدم و امیدوارم که تا سالیان سال نبینم چون من به سونی اعتماد کامل دارم.
    سایت اکسپرین و سونی ازتون سپاس گزارم که خیال منو از بابت آپدیت و باتری راحت کردین، دغدغه فکری من بود!
    زنده باد سونی
    زنده باد اکسپریَن

    پاسخ

  15. آقا سینا پایدار من کوییک 10 دارم گوشیم زدتری هست سا پورت میکنه شما برو سایت کوالکام خود سایت گفته چه گوشی ساپورت میشه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۱۵

    بله پردازنده ساپورت میکنه ولی نرم افزار ممکنه ساپورت نکنه شارژ سریع (مود اضافه کردن شارژ سریع برای گوشی هایی مثل Z2 اومده) یا شاید مثلا باعث مشکل بشه برای گوشی

    توی سایت خود سونی کلا Z3 رو نزده ولی Z3 کامپکت رو زده

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۱۸

    از کجا آوردی؟

    پاسخ

    Saeed king گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۸

    دارم برای فروش

    پاسخ

    SONY BE MOVED گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۲۲

    بله هم زد 3 کامپکت هم زد3 هر دو ساپورت میکنن شارژره QCH10 رو…

    پاسخ

    ali731 گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۴

    سلام عزیز زدتری فقط نسخه ژاپنیشو سارپورت میکنه کویک شارژکه همون auهست

    پاسخ

  16. من میخوام xperia z3 بخرم ، تک سیم بخرم یا دو سیم؟ چرا؟

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۱۵

    تک بخر دوست عزیز
    تا مدتی که من داشتم هم سریعتر آپدیت میشد هم آپدیتای بیشتری گرفت علاوه بر اون از نظر من این Dual که کنار اسم گوشی قرار میگیره خیلی ضایعِ.

    پاسخ

  17. ازنظر نویسنده درسته…
    ولی مهم ترین تفاوت نسخه های تک سیم و دو سیم کارت در پشتیبانی دولوپرها برای ساپورت از گوشیه،بطور مثال بخاطر اینکه ویرایش و ساخت کرنل برای دوسیم کارت دشواری زیاد داره تعداد معدودی سمتش میرن و اکثرا و غالبا روی تک سیم مانور میدن. همچنین برای ساخت مود هم کار دولوپرها رو سخت تر میکنه،
    ترجیحا نسخه های تک سیم برای حرفه ای ها کارامد تره….

    پاسخ

  18. اقا من جدا خسته شدم از بس منتظر موندم
    مگه نگفتین نهایتا تا نیمه اذر؟؟؟؟؟ خب بیارین رنگ کرومشو دیگه :-
    ایمیل دادم تو اینستا گامنت گذاشتم اینجام چندبار خواهش کردم ازتون
    یکی از سایتا اول میداد۲۹۰۰ الان میده ۲۷۵۰ در حالی که میدونیم این قیمت واقعیش نیس
    لطفا توجه کنید به خواسته ها و نظراتمون
    ممنون

    پاسخ

  19. کاملا منطقی بود،
    ولی مهم ترین تفاوت نسخه های تک سیم و دو سیم کارت در پشتیبانی دولوپرها برای ساپورت از گوشیه،بطور مثال بخاطر اینکه ویرایش و ساخت کرنل برای دوسیم کارت دشواری زیاد داره تعداد معدودی سمتش میرن و اکثرا و غالبا روی تک سیم مانور میدن. همچنین برای ساخت مود هم کار دولوپرها رو سخت تر میکنه،
    ترجیحا نسخه های تک سیم برای حرفه ای ها کارامد تره.

    پاسخ

    behzad 007 گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۳۹

    ***
    اتفاقا زیاد کار شاخ و سختی نیست برای دولوپر ها !!
    .
    تک سیم و دو سیم فقط تو تنظیمات شبکه و بیس باند رام باهم فرق دارن ، اینم میشه با یکم دستکاری تو کاستوم رام ، رام رو قابل استفاده برای دو سیم کرد
    ***

    پاسخ

  20. الان نسخه دوسیم z5 برای ایران خیلی بهتره شما الان سیم کارت ایرانسلو برای خدمات خوب اینترنتیش میخری ولی در عوض ایرانسل آنتن دهی خیلی خیلی خیلی بدی داره ینی خیلی بده بد مجبوری یه همراه اول کنارش بخری واقعا نسخه دو سیم بهتره

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۱۷

    منم یکیش رو ایرانسل و اون یکی رو رایتل انداختم،
    اینترنت از ایرانسل، گفت و گو و پیامک از رایتل.
    چون قیمت بسته های اینترنتش به صرفه هست!

    پاسخ

  21. مهمترین دلیل برای من اینه که
    نسخه ی جهانی که اکثر توسعه‌دهنده های دنیا روش کار می کنند، با نسخه ی خاورمیانه (دو سیم) فرق داره
    به نظر من باید سونی حق انتخاب می داد و هر دو نسخه رو وارد کشور ما می کرد…

    پاسخ

  22. ممنونم بابت مطلب

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۳۶

    البته نسخه دو سیم یک فرق دیگه هم با تک سیم داره
    در Z5 و Z3 پلاس تک سیم از LTE مدل Cat 6 پشتیبانی میکنند اما مدل دو سیم کارت Cat 4 در نتیجه LTE در نسخه دو سیم کارت نهایتا تا 150 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود رو ساپورت میکنه اما نسخه تک سیم تا 300 مگابیت بر ثانیه!

    شاید برای ما خیلی مهم نباشه ولی خب این هم یک فرق تاحدودی مهمه (برای خارجی ها)

    پاسخ

    حسین گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۱

    به نکته خیلی مهمی اشاره کردی
    دقیقا همینطوره و این مهمترین فرقیه که نسخه تک سیم و دو سیم با هم دارند

    پاسخ

    Snn96 گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۱

    مهمترین تاثیر از بابت آپدیت واسه کسایی هس که با رام کاستوم کار میکنن. چون تو رام های رسمی تحت هر شرایطی دیر یا زود آپدیتی جهت رفع مشکلای احتمالی پیش اومده میدن. ولی کسایی که کاستوم میزنن از این نظر اذیت کنندس. دلیلیشم توسعه 90% رام های مناسب توسط افرادی هس که رو تک سیم کار میکنن.
    مصرف باتری مورد حادی نیس که بخواد شخص خود منو منصرف کنه. ولی این نوع آپدیت هنوز واسم توجیه پذیر نیس…
    درکل هرکسی بسته به تعریفش از استفاده از گوشی باید انتخاب کنه…

    پاسخ

    شما گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۱

    جدای از مسائل فنی ادم تو دو سیمکارت سردرگمه مدام چشمه به نوشته ریزه ببینه این تماس یا پیام از کدام سیمکارت بوده__بنظر من خاطره بد دو سیمکارتها به خیلی قبل تر از اینها برمیگرده زمانی که تنها گوشی های دو سیمکارته شرکت های چینی بودند اونم مدل کپی َشده از مدل های محبوب بازار

    پاسخ

    ya30n_kqz گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۳۹

    دیگه حالم از مصرف بالای باتری گوشیم به هم میخوره
    همش باید استند بای باشه تا بتونه 2 روز نگه داره اونم تازه با استامینا

    کاش زودتر اندروید 6 بیاد راحت بشیم

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۵۱

    واللا چی بگم این طور که همه میگن دو سیم اصلا خوب نیست خصوصا الان که دیگه استفاده از سیم کارت خیلی کمتر شده .
    ی سوال از دو سیم دارا
    میتونید انتخاب کنید که یک سیم کارت آفلاین باشه و یکی دیگه کار کنه یا نه جفتش باهم میره رو حالت پرواز؟

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۱۰

    آره میشه
    من خودم Xperia Z3 Dual دارم.

    اشکان z3 گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۰۵

    من در گذشته به علت داشتن یک سیم کارت دایم پ یک ایرانسل مجبور بودم دوتا گوشی دستم بگیرم و برام خوشایند نبود و حملشون سخت ،
    منم حسه خوبی به گوشی دوسیم کارت نداشتم تا اینکه حدود ۱۰ ماه پیش زد۳ دوسیم گرفتم ،و خیلی راضیم ازش و دیدم نسبت به دوسیم کارته کاملا عوض شد و الان هم میخوام زد۵ دوسیم بگیرم ،دوستان دوسیم کارته های الان مثل گذشته نیست و واقعا عالی شدن یا حق

    amirzoly گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۱

    خب لامصب چرا دوسیم کارت میدی هردو رو بده ایران هر کی دوس دره دوسیم میخره هر کی دوس دره تک سیم تمان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here