آیفون X پر فروش ترین گوشی دنیا در سال 2018

1
۳,۷۲۰

موسسه تحقیقاتی Counterpoint به تازگی نتایج ارزیابی و تحقیقات خود را در رابطه با پر فروش ترین گوشی های هوشمند در دنیا و به خصوص در چین منتشر کرده است. برنده پر فروش ترین گوشی دنیا در سال 2018 محصولی نیست جز آیفون X؛ در این نمودار سه گوشی دیگر از شرکت اپل رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند و گوشی شیائومی Redmi 5A در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در کشور چین اما، شرایط کمی متفاوت است؛ پر فروش ترین گوشی محصول R15 از شرکت اوپو بوده و آیفون X در رتبه دوم قرار می گیرد؛ اما اوپو دو محصول دیگر نیز دارد که در رتبه های سوم و چهارم جا خوش کرده اند؛ میان رده ای به نام اوپو A5 و یک گوشی بسیار خوش قیمت با نام اوپو A83.

نتایج تحقیقات موسسه Counterpoint به یکباره و بدون توضیحات اضافی در اکانت آنها در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد. ما از این نمودار نتیجه می گیریم که سه گوشی پر فروش آیفون دست کم 100 میلیون به فروش رفته اند؛ در حالی که گوشی های آیفون XS Max و آیفون XR هر کدام تنها 16 میلیون فروش داشته اند. در حالی که شرکت اپل با 6 گوشی و شرکت سامسونگ با 3 گوشی در این لیست جهانی فروش حضور دارند، می توان به وضوح این را مورد را متوجه شد که پرچمداران سال 2017 بسیار موفق تر از جانشینانشان در سال 2018 عمل کرده اند.

این آمار حاکی از متنوع بودن بازار در کشور چین می باشد. متاسفانه، فروش گوشی های هوشمند در کشور چین تحت سلطه تولید کنندگان همین کشور است و 8 مدل از پر فروش ترین گوشی های دنیا محصول کشور چین هستند؛ در حالی که استثناعا دو گوشی آیفون X و آیفون 8 پلاس نیز در جمع این محصولات قرار دارند.

نکته جالب این آمار، عدم حضور گوشی های شرکت هواوی در نمودار های فروش است. دومین سازنده بزرگ گوشی های تلفن همراه در کشور چین به قدری بازار را از گوشی هایی با مدل های متنوع پر کرده است که هر خریداری می تواند بسته به نیاز خود یک مدل از گوشی های این شرکت را داشته باشد. موسسه Counterpoint اما شفاف سازی کرده و می گوید که پر فروش ترین گوشی هواوی مدل P20 Lite بوده که چیزی در حدود 13 میلیون از آن به فروش رفته است؛ اما این رقم بسیار کمتر از آن است که در لیست 10 گوشی پر فروش دنیا قرار بگیرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here