احتمالا پلی استیشن 4 سونی با قیمت 349 دلار و ایکس‌باکس وان مایکروسافت با قیمت 399 دلار وارد بازار خواهند شد

2
۱۷,۸۵۳

ps41
برآوردهای گوناگون و ضد و نقیضی از بهای نهایی دو کنسول پرچم‌دار بازار، یعنی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 به گوش می‌رسد، اما در این میان، عقیده دو تن از سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران این صنعت یعنی ودباش مورگان و مایکل پچر بیشتر منطقی به نظر می‌رسند.آقای مورگان برای پلی‌استیشن 4 قیمتی 349 دلاری را پیش‌بینی کرده که در مقایسه با بهای 599 دلاری پلی‌استیشن سوم، کاهش قابل توجهی یافته است.

اما از سوی دیگر، مایکل پچر، یکی از تحلیل گران صاحب نام درطی مصاحبه‌ای در نمایشگاه E3 برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به ترتیب مبالغ275 و 325 دلار را برآورد کرده است.

اما به هر حال با نگاه به نظر هر دو نفر، قیمت بیشتر ایکس‌باکس وان در مقایسه با پلی‌استیشن 4 محتمل‌تر به نظر می‌آید. در هر صورت مشتریان ایکس‌باکس وان باید با توجه به قیمت بیشتر قطعات استفاده شده در محصول مایکروسافت و اشتراک محصولات و خدمات اینترنتی و همچنین هزینه‌های سرویس دهندگان اینترنت (ISPها)، انتظار هزینه‌ی نهایی بیشتری را داشته باشند. زیرا از قرار معلوم، بخش غیر قابل انکاری از لذت کار با نسل جدید ایکس‎باکس، در استفاده از خدمات اینترنتی آن نظیر تماشای شبکه های تلویزیونی و استریم مستقیم آهنگ و فیلم نهفته است که کاربر را خواه ناخواه به سوی هزینه های بیشتر سوق می‌دهند.

البته معمولا شاهد اهدای یک اشتراک طلائی یک ساله شبکه لایو ایکس‌باکس، از سوی مایکروسافت بوده‌ایم که به خودی خود می‌تواند برخی از هزینه‌ها را پوشش دهد. امکان ارائه همچین خدماتی از سوی سونی برای شبکه پلی‌استیشن نتورک نیز وجود دارد.

و قطعا شرکت نینتندو نیز در مصاف با چنین رقیبان قدرتمندی، باید نمایش بسیار خوبی را از خود در نمایشگاه E3 امسال به‌جای بگذارد. محصول Wii U ، کنسول خلاقانه و جالبی است، اما باید دید که محتوا و بازی های آن، تا چه حد نظر مخاطبان را جلب خواهند کرد.

برای علاقه مندان به خرید کنسول های نسل قبل نیز خبر‌های خوشی در راه است؛ احتمالا هر یک از دو کنسول ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 حدود 50 دلار تخفیف خواهند خورد که برای گیمر‌های ایرانی، مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

به نظر شما قیمت نهایی این دو کنسول قدرتمند، آن هم در فضایی چنین رقابتی چطور خواهد بود؟
Zoomit

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here