اختصاصی: مقایسه کیفیت دوربین اکسپریا XZ در اندروید 6.0 مارشمالو و اندروید 7.0 نوقا

78
۱۴,۹۷۰

xperiaxz
در هفته ای که آن را پشت سر گذاشتیم، سونی به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا را برای دستگاه های با پردازنده اسنپدراگون 820 عرضه کرد. اکسپریا XZ و اکسپریا X Performance که هر دو مجهز به پردازنده اسنپدراگون 820 هستند این به روزرسانی را به صورت گسترده برای هر دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت دریافت کردند.

در همان ابتدا، بررسی کوتاه و اجمالی این نسخه را با مهمترین تغییرات مشهود برای شما قرار دادیم. اما طبیعی است که بعضی از تغییرات نیازمند گذشت زمان و بررسی های بیشتر است.

طبق وعده ای که داده بودیم، امروز به سراغ دوربین رفتیم و عملکرد اکسپریا XZ را در دو نسخه اندروید 6.0 مارشمالو و اندروید 7.0 نوقا با هم مقایسه کردیم. به روزرسانی اندروید 7.0 که یک آپدیت مهم برای اکسپریا XZ محسوب میشود، نیازمند تغییرات اساسی و گسترده است. این تغییرات در قسمت های مختلف دستگاه به خوبی مشاهده شده اما دوربین باید با بررسی دقیق تر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در این مقایسه، تنها به بخش دوربین عکاسی توجه شده است که در آن سعی کردیم تا در شرایط مختلف عملکرد دوربین عکاسی مورد بررسی قرار بگیرد. این مقایسه توسط دو دستگاه اکسپریا XZ، یکی با اندروید 6.0 و یکی با اندروید 7.0 در کنار هم به صورت همزمان انجام شده تا شرایط کاملا برای یک مقایسه عادلانه مهیا باشد. اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی از تجربه خود با اندروید 7.0 داشته باشیم، به نظر دوربین بعد از آپدیت اندروید 7.0 نسبت به قبل دستخوش تغییر نشده است!

همچنان مهمترین نقد وارد شده به دوربین اکسپریا XZ همان نویزهای آزار دهنده است که در اندروید 7.0 نیز مشاهده میشود. البته تصاویر کاملا شفاف، کنتراست بالا و عکس ها به واقعیت بسیار نزدیک هستند. در ادامه تصاویر مربوط به این مقایسه را مشاهده میکنید. عکس اول نمای کلی منظره و عکس های دوم و سوم نیز به ترتیب مربوط به اندروید 6.0 و اندروید 7.0 هستند.


dsc_0828

dsc_0443

dsc_0828


dsc_0832

dsc_0447

dsc_0834


dsc_0851

dsc_0453

dsc_0852


dsc_0857

dsc_0455

dsc_0856


dsc_0830

dsc_0445

dsc_0830


dsc_0845

dsc_0451

dsc_0845

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

78 دیدگاه ها

  1. دهن این سونی سرویس
    گوشی نوکیا ۵۲۳۳ قدیمیم رو برداشتم
    عکس گرفتم
    بی اغراق و دروغ از خیلی جهات نزدیک بود z2

    خودم باورم نمیشد، شما هم قطعا باورتون نمیشه
    ولی واقعیه
    بعدا عکسهارو میذارم خودتون ببینید

    فقط دوربین ۵۲۳۳ بخاطر قدیمی و محدود بودنش بعضا ضعفهایی داشت
    وگرنه خیلی تمییز و نزدیک به سونی عکس میگیره، حداقل نویز سونی رو نداره!!!

    موندم این سونی، مدیراش عقل ندارن، تخصص ندارن، چی ندارن که اینطوری دوربین تولید میکنن

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۰

    عزیزم پس به نظر شما باید یک دوربین دیجیتال چطوری عکس بگیره؟
    مثلا فرض کن یک دوربین ۸ مگاپیکسل دیجیتال داری که روی انواع گوشی ها هست ، این ۸ مگاپیکسلها چطور قراره عکس رو پردازش کنند و بگیرند؟ اولا ، سایز تمام اینها یکی هست. چیزی که هست دریچه دیافراگم و موتور پردازش عکسی هست که روی هر کدام قرار گرفته و اندازه پیکسلهایی که ثبت میشه و لنز دوربین. مگه قراره مثلا فلان دوربین گوشی قدیمی عکس غیر واقعی بگیره؟ خوب عزیز من، اونم دوربین دیجیتال هست با لنز و موتور پردازشی که عکس واقعی میگیره. دوربین C905 گوشی خودم که قبلا داشتم (درایورشو ادیت کرده بود) عکسهایی میگرفت که saturation بسیار بالایی داشت و دوستانی که Iphone 5 هم داشتن وقتی با من مقایسه میکردن (مقایسه میکردن چون به کیفیت عکساشون شک داشتن) میدیدن که مال سونی اریکسون من بهتره و نویز نداره اصلا.
    دوربین دیجیتال هر چی که باشه ، مال هر برندی که باشه ، قرار نیست بهشت رو به تصویر بکشه. هر چیزی که روبروش باشه ، دقیقا همون تصویر رو ثبت میکنه.
    این دست ماست که :
    ۱- لنز را کاملا تمیز کنیم تا برق بزند.
    ۲- تنظیمات کاملا دستی باشد.(اتوماتیک عکس رو خراب میکنه)
    ۳- برای عکاسی به صفحه دوربین نگاه نکنید.اول به فضای محیط نگاه کنید تا رنگ و وایت بالانس رو ببینید و طبق اون ببینید که کدوم وایت بالانس میتونه مناسب تر باشه. چون وایت بالانس اتوماتیک همیشه نمیتونه تنظیم کنه خودشو.
    ۴- نور محیط رو تنظیم کنید.
    ۵- HDR رو هر جا لازمه روشن کنید.
    ۶- stabilizer را اگر میبینید دستتون میلرزه روشن کنید. البته روشن کردنش باعث میشه کمی تصویر جمع تر شود.
    ۷- اگر از جای خاصی عکس میگیرید حتما از صحنه ها استفاده کنید.
    ۸- اگر نمیتونید جایی رو فوکوس کنید، از یک جای دیگر کمک بگیرید(جایی که همفاصله باشه) و سپس به موقعیت مورد نظر ببرید و عکستون رو بگیرید.
    ۹- همیشه فلش رو در حالت اتومات قرار ندهید. بعضی وقتا با وجود اینکه فلش زده نمیشه ولی لازمه. اینو باید عکاس تشخیص بده. مثلا دارید از یه جای سفید در شب عکس میگیرید، اینجا فلش در حالت اتومات نمیزنه چون میبینه نور زیادی داره وارد میشه(نور سفید) و نمیزنه و عکستون نویز دار میشه پس باید خودتون فلش رو بزنید.
    ۱۰- خطوط grid line میتونه در گرفتن عکس ها خیلی کمک کنه.
    گرفتن عکس خوب اول به عکاس بستگی داره و بعدا به دوربین ربط داره. دوربینهای سونی عالی هستند. و واقعا عکسهای باکیفیتی ثبت میکنند منتها باید خوب تنظیم بشوند.
    واسه همینه که سونی شعارش همیشه اینه که میگه واسه بهترینهای شما.
    باهاش حرفه ای کار کنید. صرفا یه دکمه رو واسه عکس نزنید. حالت اتومات فقط واسه اینه که شما یه لحظه حساس رو از دست ندید و سریع بگیریدش نه واسه عکاسی واقعی و حسابی.
    پس دلیل نمیشه بیایم بگیم فلان گوشی قدیمی از فلان گوشی جدید بهتر میگیره یا در حد هم هستند. تکنولوژی بلوتوث نیست که پیشرفت کرده باشه. یه دوربین دیجیتال هست که از موتور پردازشی و لنز و … تشکیل شده. ما هم که قرار نیست عکس رو برای زوم بگیرم که یکم نویز اذیتمون بکنه. این نویز هم ناشی از نور ناکافیست. با نور کافی هیچ نویزی دیده نمیشود. من خودم تست کردم و کیفیت فوق العادشو دیدم و همچنین در dxomark هم نوشته که در نور ناکافی کمی نویز دیده میشه.
    با تنظیمات دستی و تنظیم رنگ و نور بهترین عکس ها رو میشه با سونی گرفت.
    با تشکر

    پاسخ

    C++ گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۷

    من اینقدر هم بی سواد نیستم دیگه دوست من!!!
    فرق اتوماتیک و دستی رو بخوبی میدونم و حالتهای مختلف عکس گرفتم! شرایط نوری رو هم متوجه میشم!
    گربه نیستم که کور رنگ باشم و بخوبی شرایط و نور و رنگ و …. رو تشخیص ندم! 😐
    کلا سونی، عکسش نویز داره، زوم هم نکنی بازهم این نویز حس میشه
    عکسی که با سونی میگیری یا فیلمی که ضبط میکنیم اصلا دلچسب نیست…
    شما کافیه با آیفون و سامسونگ و هواوی مقایسه کنی،
    بله کیفیت سونی خیلی خوبه، اما به نسبت بقیه افتضاحه، من گوشی بعدیم رو هم احتمال قوی سونی میخرم، قصدم کوبوندن یک برند نیست،
    خودتون هم میتونید این ادعای من رو بررسی کنید
    نکته بعد اینکه:
    بالاخره، یک گوشی ۱۰۰تومنی که مال ۵ سال پیشه، با یک گوشی ۱۵۰۰ که مال ۲ سال پیشه، نباید دوربینشون خیلی فرق کنه؟!
    بالاخره فناوری ساخت دوبین تغییر نکرده؟! پیشرفت نکرده!؟

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۲

    مگه به شما توهین شده؟
    شما لطفا یک بار دیگه کامل نظر من رو بخون و ببین آیا من خدای نکرده به کسی توهین کردم؟
    من نمیدونم چرا همه افراد وقتی وارد فضای مجازی میشوند، همیشه باید یا افراطی باشن یا تفریطی.
    یعنی اگر فرضا من نوعی یه مطلب آموزشی رو بگم ، همه میخوان با غرور بگن ” این که چیزی نیست ، ما صد سال پیش میدونستیم!”.
    من اومدم گفتم که برای عکس گرفتن بهتره اینکار ها رو بکنید ، توهین کردم؟
    خیلی راحت بگو من تنظیمات دستی رو انجام دادم و بازم به نتیجه نرسیدم.
    مطلب آموزشی تا اونجا که من میدونم تشکر داره.
    من مخصوصا گوشی خودم Z3+ رو به صورت اتفاقی با galaxy edge در دوربین تست کردم و روی مانیتور کامپیوتر مقایسه کردم،
    ۱- در شرایط نوری تاریک با فلش کاملا برتری با گوشی من بود.
    ۲- در عکس از سبد میوه galaxy edge رنگها رو کمی واقعی تر گرفته بود.
    ۳- جزئیات تصویر و کیفیت در اتاق با نور مهتابی و آفتابی بدون فلش ، با گوشی من بیشتر بود
    ۴- کنتراست عکس از اتاق با نور لامپ کم مصرف سفید(عمدا این نور رو انتخاب کردم) در galaxy edge بیشتر بود.
    در کل ، من نویزی که اذیت بکنه ندیدم. در ضمن همون galaxy هم در زوم نویز داشت ولی کمتر. این نویزها خیلی کمه و اذیت نمیکنه. من حتما نمونه عکس از گوشیم میزارم تا دوستان ببینن که کیفیت دوربین سونی عالیه به شرط رعایت همه اصول. در نور آفتاب و نور زیاد کیفیت دوربینهاش فوق العاده میشه.
    گوشی هوآوی و اپل هم همون سنسور سونی هست. خیلی عالی هستند. سامسونگ هم سنسور سونی هست ، چرا بد باشه؟ این دیگه به پردازش عکس ربط داره. با یه اسم هوآوی ، دلیل بر این نیست که مثلا چون هوآوی هست پس باید خیلی بد باشه.
    (قسمت پایین رو با شما نیستم جناب C++)
    ………………………………..
    من خطاب به تمام بچه ها میگم:
    خداوکیلی تو این دوره زمونه که بچه ۴-۵ ساله داره با انواع وسایل کامپیوتری ور میره و از همون دوران دبستان(غیر از کلاسهای متفرقه) کتاب درسی کامپیوتر میخونن، اصلا زشت نیست که ماها که سنی ازمون گذشته و بعضیمون موی سفید داریم، بیایم بگیم و ادعا کنیم که ما میتونیم با این وسایل کار کنیم؟ زشت نیست؟ خیلی زشته. ابزار زندگی ما کامپیوتری شده، و ما میایم با غرور میگیم که بلدیم باهاشون کار کنیم. واقعا زشته.
    قشنگ اونه که هر کس با توجه به درسی که خونده راجب قسمتهای مختلف همین گوشی های موبایل و راههای بهتر شدنش نظر بده. مثلا طراحی، ساخت ، جنس ، برنامه نویسی و … ، نه اینکه مثلا با افتخار بگیم میتونیم حالت دستی عکاسی کنیم.(والا به خدا با تو نیستم C++ بهت برنخوره دوباره مصیبت بشه).
    وقتی هنوز بعضی بچه ها نمیدونن به خاطر قیمت دلار ، قیمت لوازم الکترونیک بالا میره و اونو به سونی ربط میدن ، چه میشود گفت. همین افراد چه ادعاهایی که نمیکنند.
    ………………………………
    با تشکر

  2. واقعا باکیفیته دوربین این گوشی .. تو مقتیسه ببینید دوستان دست اندر کار تنهاااا ۱۰ درصد از مساحت کلی عکس روکراپ کردن و برای مقایسه گذاشتن وتواونتکسهای کراپ شده سطح جزییان رو‌ببسنید یا حتی مقدار نویز رو واقعا با کیفیت.

    پاسخ

  3. من که از اول گفتم نویز سخت افزار یه و با آپدیت خوب نمیشه ولی انتظار داشتم دقت رنگ بیشتر بشه که اونم نشد متاسفانه.
    البته تو گوشی های قبل بعد اولین آپدیت اساسی کیفیت دوربین خیلی بهتر میشد که اینبار نشد.
    اینم به دوستان عزیزی که حرف از قدرت واقعی imx300 میزنن بگم که برخلاف تصورتون این سنسور بجز فوکوس تشخیص فاز سریع و عالی هیچ قدرتی نداره و یه سنسور پر نویز که فقط رزولوشن توش زیاد شده، البته لنز واید و اندازه دیافراگم هم توی این نویز ها بی تاثیر نیست.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۰۷

    برخلاف نظر شما که معلوم است طرفدار چه برندی هستی بهتره بدانی که دقت رنگ در دوربین اکسپریا ایکس زد خیلی بهتر از دوربین پرچمداران سامسونگ و اپل هست بقیه هم که مالی نیستند که با دوربین سونی مقایسه کرد… در این شرایط عکاسی قسم میخورم که نویز آیفون ۷ و گالکسی ادج ۷ با ایکس زد برابره در بهترین حالت اگر ایکس زد بهتر نباشد
    در مورد کنتراست و گرمی رنگ ها در عکس های دوربین ایکس زد بهتر از حتی همه گوشی های دنیا هست نه تنها سونی بلکه همه گوشی های دنیا،، اینها را خودم خیلی دقیق با سایر پرچمداران مقایسه کردم که میگویم.. در مورد کیفیت فیلمبرداری اکسپریا ایکس زد با توجه به فناوری های بسیار پیشرفته تر نسبت به رقبا با اختلاف بهتر از سایر پرچمداران هست
    ولی دوربین این گوشی پتانسیل بسیار بالاتری نسبت به الان داره که با اپدیت اندرپید ۷٫۱ همه قدرت واقعی آن را خواهند دید هر چند که برای حرفه ای ها و علاقه مندان عکاسی همین حالا هم دوربین ایکس زد بهترین گزینه ممکن است
    ولی در مورد نویز متاسفانه بعضی ها در مورد گوشی های سونی بزرگنمایی میکنند و با مخفی کردن ایرادات مختلف دوربین های اپل و سامسونگ مثل مشکلات در تشخیص رنگ ها و ایرادات مختلف دوربین آنها مثل غیر واقعی بودن عکسها و همچنین داشتن نویز در شرایط نوری مختلف سعی در بزرگنمایی مشکلات کوچک دوربین گوشی های سونی که همیشه با اپدیت های حرفه ای کاملا رفع میشود، دارند
    الان به جرات میگم که دوربین زد۵ پرمیوم بهترین ها و کاملترین دوربین فعلی دنیا است که با اپدیت های حرفه ای سونی کامل شده و از لحاظ نویز و کیفیت کلی عکاسی خیلی بهتر از پرچمداران پرمدعا ولی تو خالی برندهای دیگر است که از طریق سایت ها و بعضی ها همیشه عیب های بزرگ این پرچمداران اپل و سامسونگ مخفی میشود ولی خدا رو شکر ایرادات اینها دیگه آنقدر زیاد شده که حتی سایت های دست بوس و نوکر و همچنین جوجه ترول ها و نوچه های تازه به دوران رسیده هم نمیتوانند ایرادات وحشتناک اپل و سامسونگ را مخفی کنند مثل منفجر شدن تقریبا همه گالکسی نوت ۷ های تولید شده در جهان و همچنین ایرادات مختلف پرچمداران اپل در قسمت های مختلف گوشی مثل خرابی سخت افزاری باطری های آیفون ۶اس و همچنین کیفیت بسیار بد بدنه آیفون ۷ پلاس رنگ جت بلک که بعد از اولین جعبه گشایی دهها و صد ها خط و خش وحشتناک پشت بدنه فلزی گوشی میفته و خریداران بیچاره را ناامید میکنه به خصوص وقتی زیاد افسرده و ناراحت میشوند که یادشان میفته ۵ میلیون تومان به این گوشی که در همین ثانیه های اول پر از خط و خش شده داده اند!!!!!!!
    حالا بگذریم ایرادات مختلف در جاهای دیگر گوشی که ناامید کننده است

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۴

    باشه باو سونی خوبه دوربین اکس زد رو تو بازار تست کردم اصلا در حد ایفون ۶اس و اس ۷ نیست

    پاسخ

    Sajjadm گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۴۴

    منم تست کردم دقیقاً همینه

    deeppoint گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۰

    فن بوی ها یا چشماتون ک.و.ره یا اصلا ایکس زد دست نگرفتین !!!! ایفون ۸ برابر سونی نویز داره ! سامسونگم با نویز زیادش عکسو تار و بی جزئیات میگیره ! همین جا هم میشه فهمیددوربین چقدر بهتره شده انسبت به نسخه قبلی اندروید ! میشه گفت تمام نویز هاش رفته و نسبت به رقباش کمترین نویز رو داره ! (اشاره به ایفون !)

    forgotten.man گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۹

    موافقم rad007 دقیقا زدی توو خال

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۵

    جناب راد من تعصب شما به برندتون رو تحسین می کنم ولی متاسفانه غیر واقعی ترین نظرات مال شماست.
    من کاری به سایر گوشی ها ندارم چون همیشه سونی داشتم و نمیدونم چرا شما همیشه سعی می کنی با نشر اکاذیب سایر برندهارو آشغال جلوه بدی ولی بنظرم دوربین ایکس زی میتونست با بهره گیری از یه سنسور جدیدتر خیلی بهتر باشه هرچند که الانم جزو پنج دوربین برتر اسمارتفون هاست.
    شما هم یکم اطلاعاتتون روبیشتر کنید بد نیست

    پاسخ

  4. نمیگم به اینی ک هست راضی هستم کلا انسان کمال گرا هست هرچند ایده ال نیست این گوشی ولی خدایی کیفیتش عالی بوده عالی تر شده شما دقت کنید چقدر عکس هارو زوم کردن لامصب دوربین dslr رو هم اینقدر زوم کنی بلاخره خراب میشه یه جایی کیفیتش، اینم بگم سونی اپدیت های دوربین رو توی اپدیت های جزئی ارائه میده نه توی اپدیت های کلی منتظر اپدیت های بعدی و تغییرات بعدی باشید

    پاسخ

  5. مدیر محترم
    یک درخواست دارم
    انشالله دفعه بعد یه مقایسه دوربین خواستین بزارین یه عکسم با یک دوربینdslr اضافه کنید بعنوان شاخص
    اینطوری تشخیص تعقرات راحتره
    و میشه پیشرفت و پسرفت حس کرد

    پاسخ

  6. انگار با ما مشکل داشت اپدیت نوقا رو نداد 😐 (z3) هر چی اپدیت داد یکی از یکی بیخود تر بود هیچ تغییری حس نکردم این نوقا رو میداد حداقل خواستم بفروشم بتونم تز بیام بگم اخربن اندروید روشه البته من بزودی گوشیمو عوض میکنم راحت میشم از دست سونی

    پاسخ

  7. من مطمئنم SONY با یک آپدیت کوچولو مشکل این نویز رو برطرف میکنه.
    دوستان کسی میدونه RX100V کی ایران میاد؟ یا اومده من خبر ندارم؟؟

    پاسخ

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۹

    شاید هیچوقت …
    دوربین هایِ سونی خیلی کم شدن تو بازار کشور .

    پاسخ

    X.....A گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۰۹

    سلام آقای پایدار ممنون که جواب دادین .
    حیف شد . کم شده ولی خاصه .
    تشکر.

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۹

    بابا این نویز مشکلنیییست !!! با رفع نویز جزییات از دست میره اما وقتی که فقط درهنگام زوم کردن زیاد بشه اون نویز بیخود رو‌دید چهدلیلی داره حذفش کنه و جزییات کلی هم از دست بره ..

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۷

    با رفع نویز جزئیات از دست میره ؟ 😐 اینارو از کجا خوندی ؟ 😐

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۲

    اره با رفع نویز جزییات از بین میره و باید با یه سری الگوریتم جزییات از دست رفته تا حدی بازیابی بشن .. اما چون سونی فکر میکنه کیفیت این دوربین انقدر زیاده که نیازی به این کارها نیست و تصویر رو خیلی نزدیک به همون چیزی که سنسور اسکن میکنه تحویل میده که به مزاق خیلیها خوش نمیاد .

  8. به نظر من باید بلد باشید از سنسور سونی استفاده کنید و تنظیمات رو شب و هم اگه هشت مگا پیکسلی بندازید و یه زره رنگ و لعابو کنترل کنید نتیجه مطلوب میشه من خودم با z5 premium یه عکسایی انداختم خودمم باورم نمیشه با گوشی افتاده اصلا خارقالعاده است هر کس خواست براش بفرستم ایدی تلگرامم

    پاسخ

    X.....A گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۱۶

    منم باهات موافقم .
    تنظیمات دستی سونی معرکست . من همیشه چه فیلم چه عکس میخام بگیرم میزارم رو دستی.

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۹

    یکی از قوانین عکاسی اینه که همیشه با بیشترین رزولوشن عکس بگیر ! سنسور ۲۳ مگاپیکسل داریم چرا باید مجبور شیم با ۸ عکس بگیریم ؟ چرا همینو درست نمیکنه تا روی ۲۳ هم درست حسابی عکس بگیره ؟
    خیلی قانعین شما ! این همه سنسور و اینا رو گذاشته تو دوربین رزولوشنم ۲۳ آخرشم میگین با ۸ عکس بگیر کیفیتش خوبه 😐 دلیلشم اینه که ۲۳ تو شب کیفیتش خوب نیس 😐 خُب این مشکل ما نیس! سونی باید بفکر رفع این مشکل باشه ! واقعا جالب نیس تو تبلیغات انقد رو دوربین و سنسور ها مانور بدی آخرشم این بشه !تازه رو عکاسی در شب بیشتر مانور داد تو تبلیغاتش !!!

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۴

    چون طبق تجربه ی من معمولا رو گوشی های سونی،رزولوشن پایین تر،با نویز کمتری توی شب عکس میندازه.
    این قوانین عکاسی رو هم نمیدونم از کجا اوردید.اگه میخواید زوم کنید و بازم جزئیات ببینید،رزولوشن بالا نیازه.وگرنه اگه عکاسی رو واقعا بلد باشید و شرایط دیگه(مث دیافراگم و شاتر اسپید و ایزو …) مهیا باشه،با ۲ مگا پیکسلی

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۵

    هم میشه عکسای واقعا زیبایی گرفت.

  9. سنسور عالی داره این دوربین ولی همین نویز باعث میشه اونجوری که باید ظاهر نشه
    مخصوصا عکسا تو شب خیلی نویز داره

    خیلی دوس داشتم این گوشی رو داشته باشم ولی به نظرم نسبت به قیمتش امکانات زیادی نداره
    من این طراحی لوپ رو خیلی پسندیدم اگه یکم درصد نمایشگر نسبت به بدنه رو بالا ببره(حاشیه هارو کم کنه) می تونه از این هم زیباتر بشه

    به نظرم بهتره سونی از سری ایکس فقط برای تلفن های بالا رده اتسفاده کنه و برای گوشی های میانرده یا پایین رده از یک سری دیگه استفاده کنه ولی من مثل سامسونگ که صدتا مدل داره
    و اینکه سونی نباید نگران گرون شدن گوشی هاش باشه اگه امکانات خیلی بیشتری نسبت به قیمتی که داره ارائه بده صد در صد مورد استقبال واقع میشه
    مثلا همین مادون قرمز یا شارژر سریع داخل جعبه یه هدفون خوب یه نر افزار غنی بهتره سونی از این رابط کاربری دس بکشه و از صفر یه رابط دیگه شروع کنه

    یه ایده که توسمت چپ صفحه ی قفل یه منوی quick access اضافه کنه که بشه به برنامه های مورد علاقه مخاطبین و پلی لیست ها دسترسی داشت

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۷

    آدم رو گوشی قفل میزاره که کسی به مخاطبین و این چیزا دسترسی نداشته باشه ! اگر قرار باشه همه اینارو بدون قفل تو صفحه قفل بیاره که چه فایده داره پس 😐 😐
    یه چیزایی میگینا :))

    پاسخ

    _NIRVANA_ گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۸

    سنسور اثر انگشت برگ چغندره پس !!!
    قبل از این که هر کدوم از برنامه های اجرا بشه یا با مخاطب تماس گرفته بشه نیاز به اسکن اثر انگشت هست
    اگه اثر انگشت ست نکرده باشه هم از پترن و پین و روش های قفل گذاری دیگه استفاده میشه

    پاسخ

  10. توی زوم زیاد نویز داره ولی انصافا جزئیات خیلی زیادی هم داره.
    تاجایی که خودم مقایسه کردم با بقیه برند ها، بیشترین جزئیات رو ارائه میده…

    پاسخ

  11. در اندروید ۷ فقط کمی تصاویر روشن تره!
    نویزش که هنوز(از z بگیر تا الآن!) سر جاشه!
    سنسور هاش که عالی بوده و هست. نمیدونم چرا یه فکری به حال این نویز نمیکنن!؟؟؟
    اگه این نویز ها رو کم کنن دوربین xz بهترین دوربین بین تمام اسمارت فون ها میشه!

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۳

    نه داداش این حرف چیه نویز از زد وان تا زد ۵ تغییر نکرده و الله تو xperia x خیلی خوب شده بود نسبت به Z5 خودم تست کردم و همچنین رنگ ها کمی اشباعش بشتر بود تو xperia x البته شما میتونید ببینید نمره نویز Z1 تا Z5 توdxo فرقی نکرده ولی تو ایکس دو خط تز نویز کم شده به خاطر تغییر ورودی نور در سنسور imx300 تو اکسپریا ایکس

    پاسخ

  12. بچه ها همیشه یادتون باشه نویز در کنار جزییات معنی میده شما میتونید برنامه FIX BLUR رو نسب کنید و نویزو تا جایی که میشه کم کنید از بروبچ XPERIAN هم خواهش دارم با برنامه FIX BLUR کار کنن و اگه خواستن یه مقاله راجع بهش بنویسن البته این برنامه هم نویزو کم میکنه هم مقداری از جزییات در واقع یه جورایی ماس مالی میکنه که بهتر به نظر برسه یه جورایی تو مایه های عملکرد دوربین برخی برند ها باتشکر

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۷

    *نصب

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۸

    البته برای کار با تین برنامه میبایست رزولوشن رو ۲۰ مگاپیکسل باشه

    پاسخ

  13. واقعا این سنسور پتانسیل اینو داره که عکس هایی شفاف و زیبا با کمترین نویز ممکن بگیره.پس این گروه نرم افزاری دوربین سونی چه میکنه؟
    البته من واقعا وقتی با xz کار کردم،از دوربینش خوشم اومد مخصوصا سرعتش.ولی خب انتظار بیشتری دارم.
    یه سری ایده هم داشتم ولی گفتم خب طراحان سونی بهتر از من میدونن.
    ایدم این بود که سونی یه گوشی،با سنسور سه گانه،و دوربین سه گانه بسازه!
    ۱.نورمال ۲۷ میلی متری
    ۲.تله فوتو(مث آیفون) ۸۰ میلی متری(البته چون تو گوشی جا نمیشه مثل آیفون همون ۵۰ هم میشه.)
    ۳.واید(مث الجی) ۱۸ میلی متری.
    اینجوری میتونه تعداد مگاپیکسل هر سنسور رو پایین بیاره (مثلا ۱۲ یا ۱۳) و اینارو اگه بعد از عکس برداری با هم ادغام کنه،میشه یه عکس بزرگ،با کیفیت،که هر چی زوم میکنی کیفیت پایین نمیاد.
    همچنین با هر سه سنسور میتونی جداگونه هم عکس برداری کنی.
    خواهش میکنم اقلا مسخره نکنید و یه ذره فکر کنید.
    قیمت بالا میره،ولی تجربه ی خوب و کیفیت هم به همون اندازه بالا میره.
    شرمنده زیاد شد.
    باتشکر.

    پاسخ

    Ali.SH گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۰

    طرح خیلی خوبیه ولی سونی الان حتی به دوگانه هم فکر نمیکنه ، سه گانه پیشکش

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۹

    لنز خود سونی واید هست لنز تله کافیه

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۱۰

    اینی کن شما میفرمایید تصاویر رو با هم ادغام کنه به این راحتی ها نیست اصلا !!! یا اصلا شدنی نیست

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۰

    میگم.باید از رم ۳ واقعااااا دست بکشه و یه نسخه پریمیوم بده با این مشخصات و با رم ۶!
    تا بتونه بکشه.

    پاسخ

  14. اندروید ۷ بیشترین تغییر رو، روی باتری داشته و واقعا قابل ملاحظه س، دوربین تغییر آنچنانی نداشت، فقط نویز تو شرایط مختلف کمتر و حتی بعضی شرایط کمتر ک نشده هیچ بیشتر هم شده!!!!البته این تو تنظیمات خودکار صدق میکنه

    پاسخ

  15. سلام دوستان من گوشی z5دارم xzاز نظر من فقط دوربینش فرق اساسی با گوشی من کرده میشه راهنمایی کنین که عوضش کنم یا نه

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۰

    اره دقیقا منم Z5 دارم بهتر شدهXz رنگ ها گرم تر شده نویزشم به مراتب کمتر شده فک نکنم جز تو شب آزار دهنده باشه

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۶

    بنظر من عوض نکن،اگه خواستی عوض کنی یه نگاهی به برندای دیگه هم کن

    پاسخ

  16. دمتون گرم که اولش راستشو گفتید دستخوش تغییرات دوربین نشده ولی مقداری روشن تر عکس میگیره.یکی از ضعغای بزرگ دوربین سونی اچ دی آر هست که تغییر نمیکنه عکس ولی الجی جی فور وجی۵ بهترین اچ دی آر دارن در بین پرچمدارها

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۷

    نکسوس ۶پی HDR+ داره ک بی نظیر البته بجز نکسوس جدیدا عکس اچ دی ار میگیره.

    پاسخ

  17. سلام آقای معراجی عزیز
    مشکل درست عمل نکردن قابلیت tab to wakeup یا همان دو بار ضربه برای بیدار کردن گوشی از حالت خواب حتی بعد از آپدیت اندروید ۷ در XZ همچنان باقی است. آیا مشکل نرم افزاریه؟

    پاسخ

    Eisakh گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۲

    خیلی خوب عمل میکنه،چطور واس شما اینطوریه!!
    گوشی موقعی ک روی میز یا سطح دیگه ای باشه برای بیدار کردن مشکل داره ولی وقتی ک گوشی توی دسته ب محض دریافت دو ضربه فعال میشه و هیچ مشکلی نداره، ک خیلی منطقی هست مشکل روی میز چون باعث جلوگیری از فعال شدن تو جیب میشه،این مشکل و با زد۳ داشتم ولی ایکس زد ن

    پاسخ

  18. به جز عکس سوم تو بقیه عکس ها رنگ ها شفاف تر و روشن تر شده بودن
    از نظر من تو این درصد از زوم این مقدار نویز خیلی مشکل ساز نیست و میشه باهاش کنار اومد

    پاسخ

  19. اندازه تبلیغاتی که شد برای دوربین ،هنوز کیفیت نداره …
    این ۳ سنسور و ۵ سنسور کجا میخوان خودشونو نشون بدن؟؟؟؟؟

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۱۵

    والا بخدا ، پدرمارو در آورده این سونی

    پاسخ

  20. هادی جان کاشکی تو شبم عکس میگرفتید
    همچنین با حالت دستی و حالت های مختلف!
    درکل بهتر بود تعداد عکسا بیشتر و سوژه هاتون یه مقداری متنوع تر میشد
    الان تنها چیزی که من از این مقایسه دیدم اینه که تو اندروید ۷٫۰ یه مقدار روشن تر شدن عکسا!
    در صورتی که از چند نفر از دوستان شنیدم که گفتن نویز دوربین تا حد زیادی کم شده و توی شب میشه عکسای فوق العاده ای گرفت!

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۰

    نه داداش من خودم همین امشب کلی عکس گرفتم تو پارک ملت مشهد برفم اومده ، ولی واقعا نسبت به این همه تبلیغ و سنسور و رزولوشن تعریفی نداره، نمیگم بده ولی با این مشخصات و سنسور خیلی بهتر باید باشه، ولی ویدیو در شب عالیه ،جذب نور خیلی خوبی داره،

    پاسخ

  21. یه اپ برای z5p با حجم ۸۱.۹ مگابایت اومد پوشش بدین

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۵

    برا منم اومده این اپدیت
    اما اون اپدیت قبلی برام نیومد

    پاسخ

    Sajad Askari گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۶

    ۳ روز پیش پوشش دادیم
    شما بی خبری!

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۸

    داش سجاد شاید منظور شما اون ۱۶۰ مگا بایتی باشه که کلا برا من نیومد
    اما این اپ دیروز برا من اومد ۸۰ مگا بایته

    پاسخ

  22. فرق چندانی نکرده ک بخاد جلب توجه کنه
    تو عکس نمای ساختمون که سرباز ایرانی هست اندروید ۶ واقعااا بهتر بود
    تو عکس رینگ ماشین میشه گف که ۷ بهتر شده…البته اونم شاید یه لحظه نور بیشتری رسیده ب دوربین یا….

    پاسخ

  23. با تشکر بابت این مطلب اختصاصی، لطفا هرچه سریعتر یک بررسی تخصصی مربوط به وضعیت باتری که تو اون ویدئو هم سونی روی دوام باتری تاکید داشت،متتشر کنید.

    پاسخ

  24. ببین لامصب با نرم افزار چقدر میشه تغییر ایجاد کرد!!!
    ولی به نظرم باز هم نمیتونه قدرت کامل این سنسور را به رخ بکشه و میتونه خیلی بهتر از اینا باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here