ارتش ایالات متحده قصد آزمایش یک سیستم GPS جدید را دارد

2
۱۴,۹۶۴

به زودی ارتش آمریکا سیستم GPS مقاوم به پارازیت را جهت رفع مشکلات احتمالی آزمایش می‌کند، علت این اقدام طبق گزارشات وبسایت Breaking Defense سوء ظن نسبت به ارسال پارازیت توسط روسیه به سیستم GPS در خاک اروپا و دیگر نقاط است.

اختلال در سیستم GPS می‌تواند مسئولیت سنگینی برای ارتش آمریکا و متحدانش داشته باشد، زیرا همه چیز از جابجایی نیروها گرفته تا شلیک موشک ها و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین به این سیستم بستگی دارد. پاییز گذشته ارتش ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی ناتو رزمایش مشترک بزرگی موسوم به TRJE18 (نیزه سه شاخ) در نروژ به منظور سنجش آمادگی نیروهای متحد و آموزش یک ائتلاف بزرگ چند ملیتی برگزار کردند.

در طول رزمایش مشترک نظامی مذکور ، ارتش متوجه شد که سیگنال های GPS توسط پارازیت مختل شده اند که مقامات رسمی فنلاند و نروژ آنرا به روسیه مرتبط دانستند. در آوریل سال ۲۰۱۸ نیز مقامات آمریکایی اذعان کردند، که ارتش روسیه بوسیله پهپادهایی که از داخل خاک سوریه هدایت می‌شدند، در کار سیستم GPS اختلال ایجاد کرده است.

اعضای دومین هنگ سواره نظام واقع در آلمان تا پاییز امسال تجهیزات لازم را دریافت خواهند کرد، همچنین ارتش آمریکا اعلام کرده در حال توسعه نسل جدیدی از سیستم ناوبری کمکی است تا در مواقع لزوم بصورت پشتیبان عمل کند. سرهنگ نیکلاس کیوتاس – مدیر پروژه توسعه موقعیت یابی، ناوبری و زمانبندی ارتش- در کنفرانس نظامی C4ISERnet که هفته گذشته در شهر آرلینگتون برگزار شد اعلام کرد، تحویل دستگاهای جدید به واحدهای عملیاتی در سریع ترین زمان ممکن ضروری است، و ارتش در تلاش است تا تجهیزات را در برنامه‌های تکراری کوچک تر بکارگیری کند.

به گفته وبسایت Breaking Defense، وقتی‌ که سیستم های تازه در دستان واحد های عملیاتی مانند هنگ دوم سواره نظام باشد این امکان بوجود خواهد آمد تا تکنولوژی جدید به سرعت مورد ارزیابی قرار گیرد و بهبود یابد اگر لازم باشد، بجای اینکه سال ها وقت صرف تحقیقات آزمایشگاهی شود و بعدها مشخص شود که کاستی هایی وجود دارد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here