CES_BusShelter_banner_B
یکی از راه های موثر در معرفی اهداف شرکت ها، داشتن یک شعار کوتاه و تاثیر پذیر است. شعارهای تبلیغاتی راهی مطمئن و سریع برای ایجاد ارتباط با مشتریان است که در دهه های گذشته بین شرکت های مختلف به صورت گسترده دیده شد.

از حدود دهه 60 – 70 میلادی به بعد، شرکت های مختلف سعی در انتخاب شعارهای تبلیغاتی کوتاه داشتند تا بدینوسیله مشتریان را از اهداف خود آگاه سازند. شعارهای تبلیغاتی معمولا به تنهایی معنای خاصی ندارند اما وقتی در کنار نام یک شرکت قرار میگیرند میتواند بر مشتریان تاثیر گذار باشند.

طبیعی است که سیاست شرکت ها در گذر زمان و بنا بر نیازهای هر دوره دستخوش تغییر میشود. از همین بابت تغییر شعار تبلیغاتی نیز در گذر زمان به خصوص برای آن دسته از شرکت ها که سعی در نوآوری و همسو شدن با تکنولوژی های روز را دارند امری طبیعی است. سونی یکی از این شرکت ها است که در طول پیش از نیم قرن فعالیت، خود را با چند شعار مختلف به مشتریان معرفی کرده است.

سونی از ابتدا تا امروز چهار شعار تبلیغاتی برای خود انتخاب کرده که اگر شعارهای تبلیغاتی این شرکت در ایالات متحده آمریکا را به آن اضافه کنیم مجموعا شش شعار تبلیغاتی در دهه های اخیر توسط سونی استفاده شده است.

در سال 1959 و زمانی که نام “سونی” به عنوان یک نام تجاری معتبر در سرتاسر جهان شنیده شد، این شرکت شعار “Research Makes the Difference” را در زیر لوگوی خود حک کرد. این شعار به معنای، تحقیقات باعث ایجاد تفاوت ها است کاملا با حال آن روزهای سونی در نیمه قرن گذشته سازگاری داشت.

دهه هفتاد و هشتاد میلادی، سونی شعار “The One and Only” به معنای یکه و تنها را برای خود برگزید. این شعار زمانی انتخاب شد که سونی با عرضه محصولاتی نظیر واکمن دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

پس از این نوبت به “It’s a Sony” رسید تا خود را در تاریخ به عنوان یکی از سومین شعار این شرکت پر سابقه ژاپنی معرفی کند. این یک سونی است … شعار جدید سونی بود که در دهه 90 میلادی برای معرفی سونی از آن استفاده شده بود.

فاصله انتخاب و تغییر شعارهای تبلیغاتی سونی در قرن گذشته نسبتا زیاد بود اما با شروع قرن جدید سونی در یک بازه زمانی تقریبا 10 ساله سه بار شعار تبلیغاتی خود را تغییر داد. در سال 2005 شعار “like.no.other” به معنای مثل هیچ کس برای سونی انتخاب شد.

در سال 2009 سونی باور مشتریان خود را هدف قرار داد. انتخاب شعار “Make.Believe” با معنای تقریبی باور کن شاید ماندگارترین شعاری است که همه ما از سونی سراغ داریم.
light_of_make_believe_by_mig2107-d4k03z5

سونی در خصوص این شعار گفته بود: make.believe یک دعوت و یک تعهد است. ما به شما متعهدیم تا به هر آنچه که می اندیشید جنبه ی حقیقت ببخشیم و این معنای واقعی make.believe می باشد. چطور این تعهد را عملی می سازیم ؟ با استفاده از قدرت تخیل و تصور خود در بازگشایی قدرت تخیل شما، عمیق ترین تجربه ها را پدید آوردیم. پس شما می توانید از تکنولوژی، فکر و روح خلاقیت ما استفاده کنید تا رویا پردازی، بازی، خلق و اختراع کنید. از موسیقی مورد علاقه تان تا فیلم های تکان دهنده و بازی هایی که شما را از تکنولوژی به هیجان می آورد، ما همه ی این ها را پدید آوردیم تا نهایت تجربه و لذت سرگرمی را احساس و تجربه کنید. مفهوم نقطه در make.believe چیست؟ نقطه ای که make.believe را به هم پیوند می دهد در حقیقت مکان تلاقی خیال و واقعیت است.

Make.Believe تا سال 2014 در کنار نام سونی درخشید تا اینکه در این سال سونی جدیدترین شعار تبلیغاتی خود را برای ورود به دنیایی تازه تر معرفی کرد. “BE MOVED” آخرین شعار تبلیغاتی سونی تا به امروز است که نشان تحول و تغییر در این شرکت با سابقه ژاپنی دارد. این شعار را که شاید بتوان به “انتقال یافته” تعبیر کرد، نشان از ورود به یک فصل جدید در دنیای تکنولوژی دارد.

SONY_FULL_DROP_181213_01163