از فروش بالای کنسول پلی استیشن 5 تا دزدی کنسول توسط کارکنان آمازون

2
۱۵,۴۲۰

بلاخره و بعد از دو هفته از آغاز عرضه رسمی کنسول پلی استیشن 5 سونی ، اطلاعات فروش این کنسول در اینترنت منتشر شد و اکنون می توان فهمید که چقدر تقاضا برای این محصول شگفت انگیز بالاست چرا که بسیاری از فروشگاه ها با کمبود کنسول مواجه شده اند و این به خاطر فروش 1 میلیون و 483 هزار و 910 دستگاهی پلی استیشن در هفته اول فروشش است. لازم به ذکر است که کنسول پلی استیشن 5 در هفته اول تنها در 6 کشور فروشش آغاز شده: آمریکا ، ژاپن ، استرالیا ، نیوزلند ، سنگاپور و کره جنوبی.

باید اشاره کنیم که شایعات اخیر می گویند که سونی قصد دارد تا به پایان رسیدن سال 2020 تنها 6 میلیون نسخه از کنسول جدیدش را تولید کند و یک چهارم این رقم در چند روز ابتدایی عرضه اش به بازار به فروش رفته است. هر چند که بعدا مشخص شد که برنامه سونی این است تا پایان سال بتواند بیش از 10 میلیون کنسول را به بازار عرضه کند. در همین راستا دامنه فروش جغرافیایی کنسول نیز از تاریخ 19 نوامبر (29 آبان) گسترش پیدا کرده است. در ادامه باید بگوییم که فقط در کشور آمریکا به قدری کنسول جدید ژاپنی ها فروش داشته است که اکنون هیچ فروشگاه به صورت فیزیکی این کنسول را در اختیار ندارد و تقاضا برای تهیه آن به شدت بالاست. به طوری که عده ای کنسول را در فروشگاه هایی مانند eBay به مبلغ 1500 دلار برای فروش گذاشته اند و از این موقعیت سو استفاده می کنند. در سایر کشور ها نیز کمبود کنسول کاملا به چشم می آید.

می خواهید بدانید تقاضا برای کنسول پلی استیشن 5 چقدر بالاست؟ برای درک ساده و درست این مطلب بگزارید نگاهی داشته باشیم به فروش کنسول های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری است. در طول هفته اول فروش این دو کنسول ، مایکروسافت موفق شده تا بیش از 1 میلیون و 345 هزار و 386 عدد از هر دو ورژن کنسول ها را به فروش برساند. قطعا این بزرگترین عرضه کنسول های ایکس باکس در تاریخ است ، چرا که نسخه سال 2013 یا همان ایکس باکس وان در زمان عرضه و فقط در هفته اول تنها 1.1 میلیون به فروش رفته بود. البته نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که ، هر دو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S در بیش از 40 کشور برای فروش عرضه شده اند و در مجموعه نسبت به پلی استیشن 5 که فقط در 6 کشور عرضه شده نیز کنسول های کمتری از برند ایکس باکس به فروش رفته است.

جالب اینجاست که در همه کشور های موج اول عرضه کنسول پلی استیشن 5 به اندازه مدل قبلی محبوب نبوده است. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، استرالیا و نیوزیلند ، کنسول جدید فروش بهتری را نسبت به کنسول پلی استیشن 4 تجربه کرده است. اما در کشور های کره جنوبی ، سنگاپور و به طور شگفت آوری در خانه خودش یعنی ژاپن ، پلی استیشن 5 در فروش در روز های نخست از کنسول پلی استیشن 4 عقب افتاده است.

در گوشه دیگری از از این قضیه کمبود کنسول ها ، اخیرا مشکلاتی با وب سایت آمازون نیز پیش آمده است. اوایل این هفته ، گزارش هایی منتشر شده بود که مسئول تحویل آمازون جعبه های کنسول پلی استیشن 5 را با غذای حیوانات و جاروبرقی جایگزین می کند و به دست مشتریان می دهد. اکنون ، گزارش های جدیدتری به دست ما رسیده که می گوید ماموران تحویل شرکت آمازون قصد دزدی کنسول های سونی را دارند. ظاهرا این قضیه هفته پیش رخ داده و ما تصویر ضبط شده این کارمند آمازون را که دوربین های مدار بسته ثبت کرده اند در اختیار داریم. کاربری با نام dickidub@ در توییتر این گزارش را به همراه تصاویر دوربین های مدار بسته ثبت کرده که راننده “فرم تحویل را خودش اسکن کرده و سپس کنسول را در ون انداخته و فرار می کند.”

از فروش بالای کنسول پلی استیشن 5 تا دزدی کنسول توسط کارکنان آمازون

پس از ارسال گزارش به انبار محلی شرکت آمازون ، اکنون این شرکت کارمند خاطی را اخراج کرده است. این غول فروش به سرعت برای مشتری یک کد ووچر 5 پوندی ارسال کرده است. هر چند که ، آنها بعدا این رقم را تا 50 پوند افزایش داده و گفته اند که تحقیقاتشان را در زمینه این حادثه آغاز خواهند کرد. و در نهایت ، شرکت آمازون کنسول پلی استیشن 5 ربوده شده را به این خانواده بر می گرداند.

آمازون در بیانیه عمومی در وب سایت خبرگزاری “Oxford Mail” گفت:

“ما استاندارد های بسیار بالایی برای ارائه دهندگان خدمات تحویل و نحوه ارائه خدمات آنها به مشتریان داریم. این دستیار تحویل دیگر نماینده ما نخواهد بود”.

به نظر می رسد که چنین وضعیتی در این شرکت اخیرا رایج شده است. این اولین باری نیست که آمازون مجبور می شود با این نوع شرایط کنار بیاید. اخیرا پنج کارمند آمازون در اسپانیا با آیفون هایی به ارزش بیش از 500000 دلار از یک مرکز لجستیکی در مادرید دستگیر شدند. این شرکت مجبور شد تحقیقات داخلی را آغاز کند تا به دنبال مقصر بگردد. آنها قبل از شروع عملیات ، متوجه تغییر قابل توجهی در وزن چندین جعبه آیفون شده بودند.

همکاری آمازون با دولت ایالات متحده برای بررسی محصولات غیرقانونی

آمازون روز سه شنبه اعلام کرد که به طور مشترک با سازمان های نظارتی دولت آمریکا بازرسی های تقلبی انجام می دهد. این آخرین تلاش پلتفرم تجارت الکترونیکی برای حل مشکل محصولات تقلبی است. آمازون گفت این شرکت با “مرکز ملی هماهنگی مالکیت معنوی تحت سرویس مهاجرت و اجرای گمرک ایالات متحده” همکاری خواهد کرد تا “تجزیه و تحلیل داده ها و انجام بازرسی های هدفمند برای جلوگیری از ورود محصولات تقلبی به زنجیره تمین ایالات متحده” را انجام دهد. هرگونه مدرکی از بازرسی ها برای تحقیقات در حال انجام حیاتی است. همچنین به ردیابی مجرمان نیز کمک خواهد کرد.

این عملیات تحت عنوان “عملیات تحقق اجرا” توسط اداره جرایم جعلی آمازون انجام می شود. این تیم متشکل از دادستان های سابق فدرال ، بازرسان و تحلیل گران داده است که اطلاعات موجود در وب سایت ها را استخراج می کنند و با دادستان های فدرال نیز همکاری دارند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[تعداد: 4    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

  1. عالی به نظرم مایکروسافت بهتره ایکس باکس۵۰دلار بفروشه از ورشکستگی خیلی بهتره البته با قیمت ۵۰الی ۶۰دلار شاید فروشش بره بالا شاید هم نباشه
    شاهد باشین مایکروسافت طوری ورشکست میشه که تولید کنسول به کل متوقف میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here