اسنپدراگون 875: پشتیبانی از شارژر 100 واتی و گرانتر شدن گوشی های بعدی

0
۱۹,۸۹۰

یکی از نکات کلیدی پردازنده اسنپدراگون 875 پشتیبانی از شارژر سریع 100 واتی است، این را افشاگری از Digital Chat Station می گوید. این مسئله می تواند برای موبایل های مخصوص گیمینگ بسیار حائز اهمیت باشد چرا که باتری بزرگ آنها سریعتر شارژ می شود.

انتظار می رود که شرکت کوالکام این پردازنده را در ماه دسامبر معرفی کند تا برای گوشی های سه ماهه اول سال 2021 بتواند آنها را تامین کند. گفته می شود که این چیپ هم اکنون توسط شرکت TSMC و با لیتوگرافی 5 نانومتری در حال ساخت است. به نظر می رسد که از هسته جدید Cortex-X1 به عنوان هسته اصلی این پردازنده در کنار سه هسته Cortex-A77 برای هسته های بزرگتر CPU این چیپ استفاده شود.

در این بین، این کمپانی قرار است تا پردازنده اسنپدراگون +865 را ماه بعدی عرضه کند. در این پردازنده هسته های اصلی به سرعت 3.09 گیگاهرتز اورکلاک شده اند و با توجه به فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتزی پردازنده اسنپدراگون 865، شاهد افزایش بهره وری اندکی در آن هستیم.

با اطمینان می توان گفت که هسته های جدید تر و قدرتمند تر در کنار افزایش فرکانس کاری پردازنده گرافیکی و پشتیبانی از شارژر صد واتی باعث خواهد شد تا قیمت این پردازنده افزایش یابد و در نهایت قیمت کلی گوشی ها نیز بیشتر از چیزی که اکنون هست شود. کوالکام تنها شرکتی نیست که بر روی فناوری شارژر 100 واتی کار می کند، سال گذشته شیائومی از این شارژر رونمایی کرد و پس از آن Vivo یک شارژر 120 واتی معرفی کرد و اخیرا سامسونگ هم یک شارژر 100 واتی یو اس بی را در دست ساخت دارد.

اسنپدراگون 875: پشتیبانی از شارژر 100 واتی و گرانتر شدن گوشی های بعدی

شایعات می گویند که قیمت تمام شده پردازنده اسنپدراگون 875 قرار است زیاد باشد و برخی از شرکت های شاید ترجیح بدهند تا برای سال بعدی هم از نسخه 865 یا حداقل 865 پلاس استفاده کنند. بر اساس آخرین گزارشات کوالکام مجبور شده است تا قیمت این پردازنده را افزایش دهد. این گزارش ادعا می کند که قیمت پردازنده 220 تا 260 دلار خواهد بود. هر چند، آقای پن جیوتانگ، شریک دپارتمان سرمایه گذاری صنعت شیائومی می گوید که ما شاهد هیچگونه افزایش هزینه ای نخواهیم بود. علاوه بر این، ایشان می گویند که اگر افزایش هزینه ای هم باشد، مدل های قدیمی این پردازنده به مراتب ارزان خواهند شد.

به گفته جیوتانگ، این شایعه عمدتا متناقض است. در ابتدا، یکی از کاربران در انجمن چینی Weibo اعلام کرد که این پردازنده با قیمت 220 دلار به فروش خواهد رسید. هر چند، این رقم تا 250 و 260 دلار افزایش پیدا کرد، چرا که اعلام شد قرار است این چیپست 100 دلار گرانتر از مدل 865 باشد. گزارش هایی می گوید که پردازنده اسنپدراگون 865 هم اکنون به قیمت 150 تا 160 دلار به فروش می رسد.

اسنپدراگون 875: پشتیبانی از شارژر 100 واتی و گرانتر شدن گوشی های بعدی

پن جیوتانگ با اعتماد به نفس می گوید که این افزایش قیمت هیچ دلیل عقلانی ندارد. در واقع، ما شاهد کاهش قیمت هم خواهیم بود چرا که بسیاری از تولید کننده های کره ای هیچ فروشی نداشته اند. گوشی های پرچمدار از پردازنده های سری 8 استفاده می کنند و این قضیه کوالکام را مجبور می کند تا قیمت نهایی را کاهش دهد. رقابت به شدت بالا گرفته است و مدیاتک به عنوان رقیب دیرینه کوالکام کارش را به خوبی انجام می دهد. گفته می شود که امسال قیمت مودم های 5G نسبت به آخر سال قبل کاهش خواهد داشت.

با اینکه این فرد اشاره ای نکرده است که این تولید کنندگان کره ای چه کسانی هستند، می توان حدس زد که منظورش سامسونگ بوده است. از دید این شخص، به نظر می رسد که فروش پرچمداران جدید خانواده گلکسی طبق انتظارات پیش نرفته است. سامسونگ از بزرگترین خریداران این پردازنده است و عملکرد فروشش بر قیمت این چیپست می تواند تاثیر گذار باشد. آقای جیوتانگ تصور می کند که عدم فروش مناسب سامسونگ به خاطر قیمت پردازنده اسنپدارگون 865 است. مشخص است که با افزایش قیمت پردازنده جدید ممکن است که برخی از شرکت ها سفارش خود را کم کنند.

با توجه به تمام شایعات پیش آمده به نظر می رسد که حرف های آقای پن جیوتانگ از جهاتی درست است. ایشان به قیمت پردازنده جدید و قدیمی اشاره ای نکرده اند اما از نظر او افزایش قیمت صد دلاری بعید است. به هر حال تصور کنید که هم اکنون گوشی هایی مانند گلکسی S20 Ultra قیمتی در حدود 1100 دلار و سونی اکسپریا وان مارک 2 قیمت 1200 دلاری دارند. این قیمت ها در صورت گرانتر شدن پردازنده می توانند تا 1300-1400 دلار افزایش یافته و فروش کلی آنها را مختل کرده و مشتریان را ناراضی کنند.

[تعداد: 2    میانگین: 4.5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here