اضافه شدن اکسپریا Z3 به پروژه AOSP

10
۷,۵۵۴

 

در حالی که بیش تر تولیدکنندگان موبایل اهمیتی به رام های کاستوم نمی دهند بعضی با انجام فعالیت هایی شگفت انگیز در این مسیر تصویری قابل توجه از خود در  مقابل توسعه دهندگان به جای می گذارند و سونی به عنوان پیشگام این مسیر به تازگی آقای alin jerpelea توسعه دهنده اصلی رام های FreeXperia Project را به عنوان مدیر روابط عمومی انجمن توسعه دهندگان سونی استخدام کرده است که از زمانی که این فرد استخدام شده شاهد فعالیت های زیادی در تیم توسعه دهندگان سونی و همچنین افزایش اهمیت به پروژه متن باز اندروید یا همان AOSP بوده ایم.

پیش از این سونی کرنل واحدی برای گوشی های پرچمدار سری Z منتشر کرد که در ابتدا فقط شامل اکسپریا Z1 می شد. به تازگی با تغییرات ایجاد شده در کرنل جدید ترین پرچم دار سونی یعنی اکسپریا Z3 نیز توسط این کرنل واحد پشتیبانی می شود. این کرنل بر روی هر یک از دستگاه های سونی که بر پایه پلتفرم Qualcomm MSM8974 باشد سازگاری دارد. همچنین این کرنل بر پایه کد  Qualcomm’s LNX.LA.3.5.2.2-03010-8×74.0 است و شامل همکاری هایی در توسعه این کد از طرف کاربران XDA است.

دانستن این که تولیدکنندگان مویایل مثل سونی اینچنین اهمیتی به توسعه دهندگان می دهند بسیار خوشحال کننده و امیدوار کننده برای آینده اندروید و سونی می باشد. توسعه دهندگان برای پیشبرد و کمک به این پروژه باید ابتدا بوتلودر گوشی اکسپریا Z3 شان را باز کنند که باید خطر احتمالی خراب شدن عملکرد های پیشرفته دوربین(مثل AR Effect و Instant Editing و …) را بپذیرند. اطلاعات بیشتر در مورد خطرات احتمالی را از اینجا کسب کنید.

شما میتوانید کد این کرنل واحد را در  صفحه رسمی سونی در Github یعنی در اینجا پیدا کنید همچنین توصیه می شود برای دریافت اطلاعات در این باره به اینجا مراجعه کنید که توضیحات کاملی در مورد کرنل و AOSP و دیگر موارد مشابه ارائه نموده است.

xda-developers

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

10 دیدگاه ها

  1. اپدیت زد۲ همین الان واسم اومد

    پاسخ

    dani گفته:
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۴۸

    kodoom update???
    nagoo in 4.4.4 daram zogh mikonm..khyli montazeraaaaaam

    پاسخ

    MEHDI009 گفته:
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۱۷

    کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوست عزیز کجا

    پاسخ

    Dr.ZeD گفته:
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۳۸

    ای دوست عزیز کجا کجا، با ما اینجوری نباش :|||
    اره برا منم اومد

  2. قشنگ معلومه سونی یه برنامه ی بلند مدت ریخته و داره یکی یکی پله هارو برای رسیدن به هدفش طی می کنه.فقط خدا کنه یه فکری هم به حال جعبه های گوشی های هوشمندش بکنه که جذابیت وزیبایی جعبه های سونی اریکسون رو نداره.قبول دارید خدایی؟جعبه های زیبای گوشی های سونی اریکسون رو یادتونه؟

    پاسخ

    Sony گفته:
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۱۶

    چرا داری با نام کاربری من کامنت میزاری؟هر چند نام کاربری شما با حروف بزرگ نوشته شده ولی خواهشا تغییر بدید.

    پاسخ

    SONY گفته:
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۲۶

    شرمنده توجه نکرده بودم.چشم تغییر میدم

    پاسخ

    Hamed گفته:
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۳۷

    پس اگه احیانا اسم شناسنامه ایش هم مث شما بود تغییر بده که نکنه تو اجتماع اشتباه بگیرنتون 😐

    پاسخ

    Sony گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۰

    احتیاج نیست.تو به فکر خودت باش عزیز.در ضمن هیچ کس از شما نظر نخواست.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here