اطلاعیه در خصوص نحوه برگزاری مسابقه عکاسی سایت تخصصی اکسپریا

23
۱۱,۰۴۶

baner_akasi_J.P.G
همانطور که در جریان هستید سایت تخصصی اکسپریا با همکاری فروشگاه کالاجانبی یک دوره مسابقه عکاسی را برگزار میکند. فراخوان ثبت نام در این مسابقه هفته گذشته به کاربران ابلاغ شد و در نهایت حدود 1500 عکس از طرف 700 کاربر برای ما ارسال شد.

همانطور که پیش تر نیز گفته بودیم، با توجه به حجم بالای تصاویر ارسالی، این مسابقه در دو مرحله برگزار میشود که در مرحله اول تمامی تصاویر توسط یک هیئت داوری بررسی شده و در نهایت تصاویر منتخب به مرحله رای گیری عمومی وارد خواهند شد.

هیئت داوری این مسابقه متشکل از 5 نفر تمامی تصاویر ارسالی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت تصاویر منتخب را برای شرکت در این مسابقه انتخاب کرد. البته لازم است توضیحاتی در مورد نحوه انتخاب تصاویر خدمت دوستان عزیز عرض کنیم.

به تمامی تصاویر با توجه به برخورداری از 5 فاکتور مهم امتیاز داده شده است.
یک: کادر بندی و تراز: طبیعی است که یک عکس خوب آن است که در درجه اول از کادربندی مناسب برخوردار باشد. دقت در پوشش تمامی جزئیات در تصاویر از مهمترین فاکتورهای یک عکس برتر است.

دو: ذوق، سلیقه و خلاقیت: یک عکاس برتر کسی است که در عکاسی خلاقیت داشته باشد. خلاقیت و سلیقه عکاس در ثبت تصاویر یک امر مهم در عکاسی است.

سه: سوژه ها و اشیا مناسب: بدون شک انتخاب سوژه مناسب در عکاسی، مهمترین فاکتور برای ثبت تصاویر مجذوب کننده است. چه بسا که تصویر دیگر فاکتورها را به خوبی شامل نشود اما از سوژه ای ناب به ثبت رسیده باشد.

چهار: رنگبندی و نورپردازی: هنر عکاس تعادل نور و نمایش رنگ ها به بهترین نحو در تصاویر است. نورپردازی نامناسب میتواند تمام زحمات عکاس را از بین ببرد.

پنج: فاکتور پنجم یک فاکتور اختصاصی است که برای هر شاخه در نظر گرفته شده است.
پیام تصویر برای بخش آزاد: یک عکس گاهی میتواند با ما سخن بگوید. پیامی که در یک تصویر برای مخاطب در نظر گرفته شده در این بخش برای ما مهم است.
دقت در فوکوس برای بخش بکگراند دیفوکوس: فوکوس باید دقیق و بدون خطا باشد. ما گاهی شاهد آن هستیم که عدم فوکوس مناسب در یک عکس ضربه بزرگی به زیبایی آن میزند.
اتصال و یکنواختی تصویر در پاناروما: عکس برداری به صورت پاناروما در گوشی های اکسپریا با چرخش دوربین صورت میگیرد. لرزش دست باعث ایجاد موج ها و عدم یکنواختی در عکس میشود که این فاکتور نیز برای عکسهای پاناروما در نظر گرفته شده است.

برای هر فاکتور 20 امتیاز در نطر گرفته شده که مجموع آن 100 امتیاز را برای یک عکس شامل میشود. هیئت داوران این مسابقه در 5 فاکتور برای 1500 تصویر ارسالی امتیاز ثبت کرده که مجموعا نزدیک به 7500 مورد به عکس ها امتیاز داده شده است. امتیاز بندی در تمامی تصاویر با دقت انجام شده تا حقوق هیچ یک از شرکت کنندگان در این مسابقه ضایع نگردد.

نحوه برگزاری:
پس از پایان مراحل امتیاز بندی هیئت داوران 120 عکس را در سه شاخه برای شرکت در مسابقه انتخاب کرده است.
بخش آزاد 60 عکس
بخش بکگراند دیفوکوس 40 عکس
بخش پاناروما 20 عکس

بخش آزاد: 60 عکس منتخب در سه گروه 20 عکسی، تقسیم شده و به رقابت میپردازند. از هر گروه 8 عکس به مرحله نیمه نهایی رسیده و در این مرحله نیز 24 عکس منتخب در دو گروه برای رسیدن به فینال رقابت میکنند. فینال با شرکت 10 عکس انجام خواهد شد.

بخش بکگراند دیفوکوس: 40 عکس منتخب در دو گروه 20 عکسی تقسیم شده و از هر گروه 8 عکس به مرحله نیمه نهایی رسیده و در این مرحله نیز از بین 16 عکس منتخب 8 عکس برای شرکت در فینال انتخاب میشوند.

بخش پاناروما: با توجه به تصاویر کمتر در این بخش، 20 عکس منتخب در دو گروه تقسیم شده و از هر گروه 4 عکس برای شرکت در فینال انتخاب خواهند شد.

جدول برگزاری مسابقه نیز به صورت زیر میباشد.

mosabeghe

تصاویر منتخب داوران پیش از رای گیری در سایت برای کاربران به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

توجه: فروشگاه کالاجانبی به عنوان حامی این مسابقه علاوه بر سه دستگاه هدست بلوتوث SBH20 به عنوان جایزه ویژه، به تمامی کاربرانی که عکس های آنها در سه شاخه مورد نظر به مرحله نهایی رای گیری صعود کنند بن تخفیف ۱۵ درصدی خرید از این فروشگاه را برای تمامی محصولات خود اعمال خواهد کرد. علاوه بر این تمامی کاربران سایت تخصصی اکسپریا با اعمال کد تخفیف “xperian” میتوانند از تخفیف ۷ درصدی خرید از این فروشگاه برخوردار شوند

baner150X600(png)

برای ورود به سایت کالاجانبی بر روی عکس بالا کلیک کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

23 دیدگاه ها

  1. جناب معراجی

    متاسفانه به طور غیر عمد عکس ادیت شده با ( فتوشاپ) رُ برای این فستیوال فرستادم…… که کاملا غیر عمد بوده… می خواستم ببینم آیا راهی برای فرستاده شدن دوباره عکس وجود داره یا خیر؟ (همان عکس بدون ادیت و ویرایش)

    با احترام

    پاسخ

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۴

    دیگه دیر شده دوست عزیز
    داوری انجام شد و عکس ها هم انتخاب شدند
    متاسفانه ما عکس هایی که ویرایش شده بود رو حذف کردیم.

    پاسخ

  2. من روی این هدست حساب باز کردم. گرچه که میدونم دوستان خیلی عکس های بهتری فرستادن.خخدا رو چه دیدی شاید شانسم و کمک دوستان زد و من برنده شدم!

    پاسخ

    siavashhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh گفته:
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۴۰

    شانست نمیزنه عزیزم …………….

    پاسخ

    moh3n.f گفته:
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۹

    سیاوش لذت میبری از این که آدمارو نا امید کنی؟…
    شما که انقد ادعات میشه ببینیم چه گلی به سر خودت میزنی…
    بچه جون ترول بازی کار خوبی نیست

    پاسخ

    siavashhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh گفته:
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۰۲

    اقا محسن اینجا جای اقاجون بازی نیست حاجی برو عکستو بده …………….

    پوریا گفته:
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۴۵

    منم دقیقا نظر شما رو دارم دوست عزیز

    پاسخ

    پوریا گفته:
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۴۶

    منظورم به امیرحسین بودا

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۰۶

    خخخخخ کری خونی شروع شد 🙂

    Hossein z1 گفته:
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۰۷

    هدست واس ماس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here