افشای اطلاعات پردازنده پرچمداران سال آینده، اسنپدراگون 845

5
۷,۲۶۰


تنها چند ماه از زمان استفاده از چیپ اسنپدراگون 835 می گذرد و حالا اخباری مبنی بر انتشار مشخصات چیپ جدید کمپانی کوالکام، چیپ اسنپدراگون 845 منتشر شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، این چیپ قرار است تا با معماری 10nm FinFET عرضه شوند که این نشان دهنده ی تلاش این کمپانی برای ساخت چیپ هایی با لیتوگرافی کوچکتر می باشد.

چیپ اسنپدراگون 845 متکی بر هسته های کوالکام نخواهد بود اما از سری Cortex-A75 برای عملکرد آن استفاده خواهد شد. همچنین، این چیپ از حافظه ی پرسرعت UFS 2.1 و حافظه ی مموری LPDDR4X پشتیبانی خواهد کرد.

در دو نسل گذشته از چیپ های کمپانی کوالکام، شاهد استفاده از هسته های کوالکام در چیپ های اسنپدراگون 820 و 835 بودیم اما حالا و در 845 به نظر شاهد تغییراتی خواهیم بود. بر اساس مشخصات منتشر شده از این چیپ، در این چیپ از هسته های Cortex-A75 با معماری ARM استفاده خواهد شد. همچنین، از هسته های Cortex-A53 برای پردازش های سنگین مانند پخش ویدئو استفاده خواهد شد.

به احتمال زیاد در ابتدای سال 2018 باید منتظر عرضه ی این چیپ و پس از آن هم استفاده در پرچمداران این سال باشیم اما نکته ی قابل توجه در مورد این چیپ، استفاده از معماری 10nm FinFET LPE به جای پردازش LPP می باشد. البته نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این اخبار، اخبار قطعی نیستند و ممکن است در آینده شاهد تغییراتی در این چیپ باشیم.


برای بخش پردازش های گرافیکی هم کوالکام از پردازشگر گرافیکی مدل Adreno 630 در چیپ اسنپدراگون 845 خود استفاده خواهد کرد که توان پردازشی فوق العاده ای را در بخش گرافیک به گوشی های استفاده کننده از این چیپ خواهد داد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

5 دیدگاه ها

  1. به نظرم cpu موبایل ها الان خیلی خیلی پیشرفته تر از خود گوشی هست ولی در بخش gpu هنوز خیلی از pc فاصله دارند و باید بزودی gpu با فرکانس بالا ی یک گیگ بزنند تا برای گیمینگ عالی بشه.

    پاسخ

    جبار برگشته گفته:
    ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۸

    اصلاً گرافیک توی گوشی
    گیم توی گوشی معنایی نداره
    بیشتر شبیه مسخره بازیه
    و این جی پی یو و غیره برای رسیدن به کامپیوتر و کنسول احمقانه ترین رویاییه که آدم باید توی ذهنش بپروروندش
    این ارتقاء ها بیشتر از سر عادت و رقابته برای خالی کردن جیب مشتریای آماتور، که خیلی وقته برای حرفه ای ها به بمبست خورده
    اصلاً من نمیدونم گرافیک توی یه صفحه نمایش ۵اینچی یا حتی ۱۳ اینچی چه معنایی داره؟؟؟!!!
    واقعاً برام سواله
    گرافیک کامپیوتری همیشه یک قدم جلوتر
    و یه سروگردن بالاتر از گرافیک کنسولیه

    بقیه همونطور که گفتم مسخره بازیه بیشتر تا بازی، آدم حرفه ای و عاقل چشمشو به یه صفحه کوچیک که چیزی رو از هم نمیشه تشخیص داد نمیکنه چون حس و هیجانی نداره که بخواد به کاربرش انتقال بده
    اگر اهل بازی دائمی هستید یا به قولی خوره بازی هستید پلی استیشن پرو بهترین گزینه است
    البته ایکس باکس وان اسکورپیو (عقرب) هم عالیه از نظر گرافیکی اما خودتون میدونید که از لحاظ بازی انحصاری و به صرفه بودن تهیه بازی ها خیلی از پلی استیشن پرو عقبه

    پاسخ

  2. کاش سونی نسخه جدید X با اسنپدراگون ۶۶۰ رو معرفی میکرد و البته سنسور imx400 و قابلیت فیلمبرداری ۹۶۰ فریم بر ثانیه رو هم روش میزاشت، قیمتش هم بعد یکی دو ماه در حد همون XZ میشد خیلی خوب بود من حتما میخریدم

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۳

    منم باهات موافق هستم یه میان رده عالی هست سری x هم خوش دست هم خوش ساخت بهترین گوشی هست برای کسانی که استفاده گیم و کارهای سنگین ندارن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here