ozo-press-photo-cloud

سونی پیکچرز امروز رسماً اعلام کرد که برایِ تولید محتوی واقعیت مجازی با نوکیا همکاری خواهد کرد. بر اساس قرارداد همکاری رسمی و قانونی ای که امروز بین 2 کمپانی نام آشنا و قدیمی سونی و نوکیا امضا شده است، علاوه بر تولید محتوی واقعیت مجازی ، تصاویر زنده ویدئویی 360 درجه نیز به تولید خواهد رسید و کاربران میتوانند تمامی مراسم هایِ مربوط به سونی را به صورت 360 درجه و آنلاین تماشا کنند.

این قرارداد بخاطر دوربین هایِ بسیار حرفه ای 360 درجه کمپانی نوکیا که OZO نام دارد منعقد شده است، که به گفته کارشناسان قدرت بسیار زیادی در تولید محتوی واقعیت مجازی دارد. همچنین، سونی بخاطر راحتی کاربرانش، کیت توسعه این دوربین بسیار حرفه ای را که یکی از پتنت هایِ بسیار مهم کمپانی نوکیا میباشد در اختیار توسعه دهندگان برنامه Privilege قرار داده است، تا از این پس کاربران محصولات اکسپریا بتوانند از طریق این برنامه اختصاصی محتوی واقعیت مجازی و 360 درجه ضبط شده با دوربین هایِ OZO را تماشا کنند. معاون ارشد سرگرمی هایِ دیجیتال خانگی سونی، آقایِ Pete Wood درباره این همکاری میگوید:

همکاری تجاری با کمپانی هایی چون نوکیا که تکنولوژی هایِ برتری دارند برایِ سونی بسیار حیاتی و حائز اهمیت است، چون ما به تازگی وارد حیطه واقعیت مجازی شده ایم و تولید محتوی دیجیتال برایِ اولین هدست واقعیت مجازی سونی که Playstation VR نام دارد یکی از اولویت هایِ اَصلی و تنها دغدعه این شرکت میباشد.

نوکیا سال گذشته دوربین هایِ بسیار حرفه ای 360 درجه خود را با نام OZO به جهانیان معرفی کرد، که یک دوربین 360 درجه عادی همچون Samsung Gear 360 کمپانی سامسونگ نمیباشد که هر کس بتواند آنرا تهیه کنید. نوکیا برایِ هر واحد دوربین بسیار حرفه ای OZO قیمتی حدود 60.000 دلار در نظر گرفته است، که این موضوع مبین بیش از اندازه حرفه ای بودن این دوربین ها و کارایی بیش از اندازه آن دارد.

اما این تمام ماجرا نیست. سونی میتوانست به سادگی تعدادی از دوربین هایِ OZO کمپانی نوکیا را برایِ مقاصد تجاری خود تهیه کند، اما بدیهی است که بهینه سازی هایِ سیستمی به همراه این دوربین ها به فروش نمیرسند و تنها نوکیا است که میتواند از تمام پتانسیل این دوربین ها استفاده لازم را ببرد، که شاید در صورت استفاده از این تجربه نیاز به پرداخت صدها هزار دلار بود، اما با این همکاری تجاری به سادگی توسط سونی تصاحب شده است.

اینطور که مشخص است، سونی در نظر دارد بیش از سایر کمپانی ها بر رویِ هدست واقعیت مجازی خود سرمایه گذاری کند و آنرا از وسیله ای تنها برایِ بازی به سایر حیطه هایِ زندگی انسان ها تعمیم دهد. همکاری با نوکیا برایِ تصاحب حق استفاده از دوربین هایِ بسیار حرفه ای OZO و پتنت هایِ مربوط به آن نشان از عزم جدی سونی پیکچرز برایِ تولید محتوی بسیار حرفه ای واقعیت مجازی دارد و پیش بینی میشود در آینده ای نزدیک نظر بسیاری از کمپانی هایِ فعال در این حوزه به این همکاری جلب شود.

منبع: