اندروید بازار تبلت ها را از iOS می گیرد

0
۴,۷۶۱

Android-Tablet-vs-iPad-narenji-20130928
و اما بخوانید از احتمال جا به جایی قدرت در سرزمین تبلت ها: تبلت آیپد اپل که موجودیتی به نام تبلت با آن پا به دنیای ما گذاشت اریکه را به ربات سبز گوگل واگذار کرده.

بعضی بررسی ها این موضوع را صحه می گذارند و کارشناسان بازار سه نشانه را به عنوان عوامل جا به جایی تاج پادشاهی تبلت ها ذکر کرده اند:

نخست اینکه شرکت اپل در حالی سه ماهه دوم ۲۰۱۳ را به پایان برد که برای اولین بار از آغاز عصر تبلت ها با فروش ۱۴.۵ میلیون آیپد، پشت سر اردوی رقیب با ۳۰.۵ میلیون تبلت اندرویدی قرار گرفت.

در ثانی این بار هر چند با اختلاف نه چندان زیاد ولی بیشتر سود بازار تبلت به جیب سازندگان اندرویدی رفته؛ در واقع از ۱۲.۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد شده از فروش تبلت ها در فصل دوم ۲۰۱۳ کمتر از ۵۰ درصد به حساب های اپل واریز شده؛ اندروید نیز قدری بیشتر از نصف پول ها را به جیب زده؛ دیگر خودتان حساب سهم تبلت های ویندوز ۸ و ویندوز آر تی را بکنید.

و نشانه سوم اینکه قیمت میانگین آیپد ظرف سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته اما در همین مدت تبلت های اندرویدی ۱۷ درصد به میانگین قیمت خود افزوده اند. برخی کارشناسان این کم شدن فروش و تسخیر جایگاه آیپد توسط تبلت های اندرویدی را نشانه ای برای از دست رفتن موقعیت سابق آن می دانند.

البته عده ای دیگر معتقدند بررسی این آمارها بدون در نظر گرفتن آیپد مینی نمی تواند دید درستی نسبت به واقعیت موجود بدهد. آنها بر این باورند که کاهش فروش آیپد نه به خاطر رقبای اندرویدی که به خاطر برادر کوچکش، آیپد مینی است. تبلت ۷.۹ اینچی اپل در سه ماه دوم ۲۰۱۳، شصت درصد از تبلت های فروخته شده این شرکت را به نام خود ثبت کرد و ۴۹ درصد از عایدی اپل از بازار تبلت ها را رقم زد.

وقتی به قضیه جامع تر نگاه کنیم می بینیم که کاهش میانگین قیمت آیپد هم نه از باب تنزل حاکمیتش بر سرزمین تبلت ها بلکه به واسطه تمایل بازار به اندازه های کوچک تر و بالطبع ارزان تری مثل آیپد مینی ست.

پس منصفانه باید گفت که هنوز آیپد یکه و تنها در برابر فوجی از تبلت های اندرویدی، محکم ایستاده؛ اگر آمار فروش را به تفکیک شرکت ها مد نظر قرار دهیم کماکان اپل با ۱۴.۵ میلیون دستگاه در صدر قرار می گیرد و سامسونگ با ۸.۱ میلیون تبلت، نزدیک ترین تعقیب کننده آن محسوب می شود.

نظر شما درباره این آمارها چیست؟ فکر می کنید آیپد اپل به زانو درآمده و دیگر دور، دورِ ربات سبز است؟ یا در مقابل چنین نظرهایی به یک زهرخند اکتفا می کنید؟
Phonearena
به نقل از نارنجی

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here