اندروید 5 ساله شد!

0
۴,۶۳۲

آپلود سنتر سایت تخصصی اکسپریا

یاد گوگل فون بخیر، همان دستگاه راز آلودی که شایعه های حضورش کمی بعد از معرفی آیفون توسط اپل به گوش رسید. ۵ سال پیش در چنین روزی گوگل از سیستم عامل موبایل خود با نام اندروید پرده برداشت.

Des Smith یکی از اعضای تیم اصلی اندروید از خاطرات روز عرضه می گوید: «ماه ها بود که در ساختمان شماره ۴۴ مانتین ویو (مقر دفتر مرکزی گوگل) کار می کردیم. آنقدر هیجان زده بودم که شب خوابم نبرد.»

تقریباً هیچ کس نمی دانست که چه انتظاری از گوگل باید داشته باشد. بعضی می گفتند که گوگل یک تلفن معرفی خواهد کرد ولی عده دیگری هم بودند که فکر می کردند احتمالاً یک سیستم عامل از دخمه های گوگل بیرون خواهد آمد.

اولین تلفن اندرویدی با نام G1 (عکس بالا) دیگر از یادها پاک شده اما اندروید روز به روز قدرت و نفوذ بیشتری کسب می کند. سیستم عامل باز متنی که در بیش از یک میلیارد دستگاه جولان می دهد و هیچ مرزی برای خود نمی شناسد: دوربین، تلویزیون، ساعت هوشمند، کنسول بازی، عینک هوشمند و کلی دستگاه دیگر، همگی از اندروید نیرو می گیرند و هوشمندی خود را به آن مدیونند.

وقتی تیم اندروید به گذشته خود نگاه می کند قطعاً در مجموع احساس رضایت دارد؛ امروز کودک نوپای آنها پر استفاده ترین سیستم عامل تلفن هوشمند شده و به قول آقای Smith «این تازه شروع کار است.»

به نقل از نارنجی

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here