اندروید 8.0 اوریو، همچنان سهم کمی از بازار را در اختیار دارد.

8
۴,۰۶۲


گوگل هر ماه گزارشی از توزیع نسخه های مختلف اندروید را ارائه میدهد، که نشان دهنده میزان نسخه های فعال اندروید به صورت دقیق بر روی دستگاههای اندرویدی دنیا میباشد. این موضوع از 2 جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه گزارشی برای همگان میباشد و دوم اینکه به توسعه دهندگان کمک میکند تشخیص دهند که برنامه خود را باید برای کدام محدوده از دستگاههای اندرویدی منتشر کنند تا بازخورد مثبتی داشته باشد.

در آخرین آمار ارائه شده توسط گوگل اندروید نوقا متشکل از دو نسخه 7.0 و 7.1 همچنان بیشترین سهم را در بین تمامی نسخه های اندروید در اختیار دارد. سهم نوقا در این آمار به 30.8 درصد رسیده تا نزدیک به یک سوم گوشی های هوشمند اندرویدی را شامل شود. اندروید مارشمالو یا همان اندروید 6.0 نیز با 26.0 درصد سهم قابل توجهی را در اختیار داشته و در رتبه دوم قرار گرفته است. در این جدول اندروید لالی پاپ هم با نزدیک به 23 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

نکته مهم در خصوص وضعیت توزیع نسخه های اندروید، سهم بسیار کم اندروید 8.0 است. اندروید 8.0 تا این لحظه بر روی تنها 4.6 درصد از کل گوشی های هوشمند اندرویدی فعال شده که شرایط ایده آلی به نظر نمیرسد. این آمار در حالی که 8 ماه پس از معرفی رسمی اندروید 8.0 بدست آمده که اندروید نوقا سال گذشته، در همین فاصله زمانی بیش از 9 درصد گوشی های هوشمند را به خود دیده بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

8 دیدگاه ها

  1. واقعا به این حرف یکی از دوستان که تو سایت کامنت گذاشت میگفت هرگوشی بهترین عملکردش در اندروید دیفالت خودش هست به لحاظ باتری مخصوصا رسیدم. Xzp تو اندروید ۷ واقعا محشر بود به لحاظ عمر باتری اما تو اندروید ۸ با هر آپدیت انگار کمتر و کمتر شد الان یک روز رو با استفاده عادی نگه میداره ولی واقعا سرعت خالی شدن باتری بیشتر شده و حس میشه کاملا

    پاسخ

  2. معلوم نیست سونی برنامه ای برای عرضه ۸٫۱ داره یا نه ؟
    الان چندتا شرکت برای گوشی هاشون عرضه کردن این نسخه رو. به روز رسانی های سونی عالیه . به خصوص اینکه نزدیک به اندروید اصلیه و خیلی سریع به روز می کنه . امیدوارم ۸٫۱ رو سریع عرضه کنه xz1

    پاسخ

  3. با این طراحی که امسال معرفی کرد سونی
    باید گفت خدافظ سونی…

    پاسخ

    miladkheyri گفته:
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۰۰

    کامنت شما چه ربطی به موضوع پست داشت؟!!!
    احتمالاً طراحی امسال سونی باعث شده سهم اوریو کاهش داشته باشه.

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۷:۳۱

    ربطش مهم نیست موضوعش مهمه که با این سبک وطراحی بخواد بره جلو سونی واقعا باید گفت خداحافظ
    من خودم عشق سونیم والانم xz1دارم اما احساس میکنم دیگه وقت کوچ کردنه من اگرم کوچ کنم میرم برند شیائومی بر میدارم به نظرم خیلی خیلی بهتر برند های دیگه است(جز سونی)

    پاسخ

    SonyMahan گفته:
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۷:۵۳

    من xa1 plus دارم.. وای فای گوشی را تا به مودم وصل میکنم دیگه خاموش بشو نیست به هیچ قیمت.. آندروید ۸، دو هفته است خربدم

  4. امسال شرکتهای بزرگ در ارائه نسخه جدید آندروید بسیار ضعیف عمل کردن(البته به غیر از سونی) اکثر گوشیهایی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ معرفی و عرضه شدن مجهز به آندروید ۸نبودن و تازه در حال دریافت این بروزرسانی هستند که باعث شده نسخه ۸ آندروید در مدت مشابه نسبت به نسخه ۷ سهم کمتری داشته باشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here