اندروید Q عمر باتری گوشی شما را افزایش خواهد داد

0
۶,۶۵۴

قصد نداریم راجب به حالت تاریک تمام سیستمی در اندروید Q صحبت کنیم، وقتی پای صحبت کردن با تلفن همراه به میان می آید، قدرت دکل های LTE در کنار مواردی مانند ارتباط بی سیم رادیویی باعث می شود تا باتری گوشی شما به صورت مداوم خالی شود، حتی در زمانی که وای فای گوشی اقدام به اسکن برای شبکه های در دسترس می کند.

تمام این موارد باعث می شود تا باتری گوشی شما به سرعت خالی شود و اولین و مهم ترین هدف شما باید از بین بردن این پروسه باشد. لازم است بدانید که گوگل به صورت پیشفرض و حتی در زمانی که بلوتوث و وای فای گوشی شما خاموش است نیز اقدام به اسکن گوشی می کند که این مورد فقط شرایط را برای شما سخت تر خواهد کرد.

در صفحه تنظیمات گوشی کلمه “Improve accuracy” را جستجو کنید و سپس قابلیت های اسکن بلوتوث و وای فای را خاموش کنید. در همان صفحه کلمه “Locating method” را جستجو کنید و سپس حالت GPS گوشی خود را بر روی “Phone only” قرار دهید.

زمانی که قصد دارید تا Pokemon Go بازی کنید، مسیریابی کنید و یا کار دیگری انجام دهید که نیازمند دقت بالای GPS است، می توانید تنظیمات را به حالت قبل برگردانید و شارژ باتری گوشی خود را تا قطره آخرش مصرف کنید! با این حال اکنون سیستم عامل اندروید نسبت به گذشته دسترسی ها را بهتر مدیریت می کند.

در سیستم عامل اندروید Pie، گوگل تعداد دفعات تلاش برای جستجو در برنامه های باز را هر 30 ثانیه قرار داد و برای برنامه های اجرا شده در پس زمینه نیز این عدد به 30 دقیقه تغییر داده شد. با اینکه این حرکت باعث اعتراض بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های این سیستم عامل شده است و صدای اعتراض آنها را به خاطر محدودیت قدرت سیگنال در محیط های بسته در آورده است، شرکت گوگل همچنان در اندروید Q نیز تصمیم دارد تا محدودیت های اسکن بخشی جدا ناپذیر از این سیستم عامل باشند:

یک بار دیگر، از شما بابت ثبت درخواستتان متشکریم، پس از صحبت با تیم مهندسان محصولمان به این نتیجه رسیدم که به درخواست شما در این زمان نمی توان پاسخی داد، در سیستم عامل اندروید Q، در بخش تنظیمات توسعه دهندگان یک دکمه برای قابلیت مهار کردن حالت محدودیت اسکن وجود دارد که می توان در صورت روت کردن گوشی آن را فعال کرد.

در حالیکه ما برای توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی متاسفیم که دچار چنین مشکلی شده اند، نمی توانیم گوگل را برای این تصمیم سرزنش کنیم، چرا که قابلیت جستجو وای فای به شکل دیوانه واری شارژ باتری گوشی را مصرف می کند و این مورد در نسخه های قبلی سیستم عامل اندروید به شدت محکوم می شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here