اولین اطلاعات از چیپست اسنپدراگون 845 کوآلکام به بیرون درز کرد.

8
۶,۸۰۴

اوایل سال جاری میلادی اطلاعاتی در خصوص چیپست پرچمدار آینده کوآلکام با نام اسنپدراگون 845 به بیرون درز پیدا کرده بود. در اطلاعات درز پیدا کرده اشاره شده بود که چیپست مذکور بر اساس معماری 7 نانومتری به تولید خواهد رسید، که باعث افزایش کارایی آن بین 25 تا 35 درصد نسبت به چیپست اسنپدراگون 835 خواهد شد.

اما این اطلاعات بسیار سریع رد شد، چون بر اساس اطلاعات موجود فناوری ساخت 7 نانومتری تا سال آینده میلادی برایِ تولید اَنبوه در دسترس نخواهد بود. تا به امروز شایعات زیادی درباره نسل بعدی چیپست پرچمدار کوآلکام منتشر شده است. برخی اعتقاد دارند سامسونگ در پرچمدار بعدی خود به عنوان اولین بار از این چیپست استفاده خواهد کرد و برخی دیگر اعتقاد دارند که ال.جی در پرچمدار سال 2018 خود برایِ اولین بار از این چیپست بهره خواهد برد.

چیزی که بدیهی است، تمامی این شایعات بی پایه و اساس هستند، چون با توجه به اینکه سامسونگ کار تولید اَنبوه چیپست اسنپدراگون 835 را در خط تولید خود به انجام رسانده بود و گفته میشد که اولین گوشی هوشمند دنیا که به این چیپست مجهز میشود گلکسی S8 این کمپانی خواهد بود، اما کوآلکام به دنبال یار دیرینه اش رفت و بر اساس تأیید خودِ کوآلکام اولین گوشی هوشمند دنیا که مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 شد نهایتاً اکسپریا XZ Premium سونی بود.

تا به امروز تنها شایعاتی پیرامون چیپست اسنپدراگون 845 در فضایِ وب مطرح بود و کوآلکام هیچوقت درباره این چیپست سخنی به میان نیاورده بود. حال در مدارک مستند و لیستی که کوآلکام برایِ شکایت از اَپل به دادگاه ارائه داده است، نام چیپست اسنپدراگون 845 به خوبی به چشم میخورد و میتوانیم با قطع و یقین بگوییم که پرچمدار آینده چیپست هایِ کوآلکام اسنپدراگون 845 خواهد بود.

چندی است که کوآلکام با کمپانی اَپل درگیر مسایل حقوقی در خاک ایالت متحده میباشد و در این اَسناد کوآلکام به صراحت لیستی ارائه کرده است که در آن نام چیپست اسنپدراگون 845 با اسم رمز SDM845 به چشم میخورد. در زیر میتوانید به خوبی این سند و محتویات آنرا مشاهده کنید.

علی ایحال، چیزی که در اینجا مهم به نظر میرسد این است که اَکنون به صورت دقیق میدانیم که نام چیپست پرچمدار آینده کوآلکام چه میباشد. شاید امسال نیز کوآلکام باز هم سراغ سونی برایِ همکاری برود، چون سونی یکی از معدود کمپانی هایِ دنیا بود که با توجه به مشکلات عدیده چیپست اسنپدراگون 810 در کنار شرکت کوآلکام ماند و مشکلات این چیپست را با تفکرات خود تا حدود بسیار زیادی حل کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

8 دیدگاه ها

  1. امیدوارم روزی برسه که gpu هم مثل خود پردازنده ها قوی بشه که بشه نرم‌افزار های قوی طراحی مثل spss و بازی های گرافیکی pc رو با اسمارتفون ها انجام داد.
    این از فانتزی هامه که کارهای آنالیز داده ها و تدوین استراتژی رو با یه فبلت ultra یا premium سونی انجام بدم.

    پاسخ

  2. والا ما که فعلا زد ۵داریم اندروید ۷٫ داغ میکنه شددددیییددددد .خدا کنه سونی تو اپدیت بعدی درستش کنه .باطریشم ک تو این نسخه داغونه

    پاسخ

  3. یعنی تا کجا باید این نانومتر بیاد پایین
    به امید روزی که چیپست اسنپدراگون ۱ نانومتری بشه و مصرف انرژی و حرارت بیاد پایین تر
    به نظرم چیپست ها به تکامل ایده آل رسیدند، اگه شرکت ها روی باتری اسمارتفونها کار کنند خیلی عالی میشه
    جوری باشه که تا ۱۰ روز شارژ نگه داره
    تشکر آقای پایدار

    پاسخ

    mzm1989 گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۱

    لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایک

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۶

    باهات موافقم، سخت‌افزارایی مثل پردازنده‌ها و حافظه‌ها به حد ایدآل خودشون رسیدن همچنین دوربین رو هم میتونیم به حساب بیاریم ولی همه اینا منبع انرژی میخوان و اینجاست که باتری حرف اولو میزنه!

    پاسخ

    ali_8892 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۵

    یه روز میرسه وقتی گوشی تو دستته شارژ میشه،اون موقع منو شما تو خونه سالمندان چرت میزنیم،شرکتا اومدن رو شارژ سریع مانور دادن که خوبه ولی باید مواد باتری عوض بشه،لیتیوم یونی اگه ۵۰۰۰ هم باشه ۱ روزه تموم میشه

    پاسخ

    kian13 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۲۵

    همین فناوری های ۲۰ و ۱۴ و ۱۰ نانومتری خودش مصرف باتری رو تا حد زیادی کم میکنه
    ۷ که دیگه عالی میشه!

    پاسخ

    X.....A گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۶

    مرسی دوستان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here