اولین ترکش افزایش عجیب قیمت گوشی های هوشمند در ایران: اعتصاب فروشندگان در تهران

30
۸,۷۲۴


موضوع افزایش قیمت گوشی های هوشمند در ایران، حاشیه های فراوانی را در هفته های گذشته داشته است. قیمت گوشی های هوشمند از ابتدای سال 97 ترمز برید و روز به روز بیشتر و بیشتر شد. اوج این افزایش قیمت را در شروع این هفته مشاهده کرده ایم که قیمت گوشی های پرچمدار اندرویدی به 6 تا 7 میلیون تومان هم رسید.

امروز قیمت گوشی سونی اکسپریا XZ2 در ایران تقریباً تا مرز 6 میلیون تومان اوج گرفت. قیمتی که در بین پرچمداران اندرویدی بالاترین نبوده و گوشی های نظیر گلکسی +S9 و یا حتی گوگل پیکسل XL را با قیمت نزدیک به 7 میلیون تومان بالاتر از خود میبیند. تمام این ها در حالی است که آیفون X حتی از مرز 10 میلیون تومان نیز فراتر رفته است.

از ابتدای این هفته، افزایش عجیب قیمت گوشی های هوشمند در ایران سبب نارضایتی فروشندگان شد. چرا که قیمت های جدید به هیچ وجه با توان مالی مشتریان همخوانی نداشته و نتیجه ای جز کاهش فروش و سود فروشندگان در پی نداشته است. اولین ترکش افزایش عجیب قیمت گوشی های هوشمند در این هفته، اعتصاب فروشندگان در پاساژ چارسو و علائدین بوده که امروز بعد از ظهر رخ داده است.

فروشندگان در تهران، نسبت به عدم ثبات قیمت ارز و افزایش قیمت گوشی های موبایل، مغازه های خود را بسته و با حضور در پاساژهای چارسو و علائدین، با سر دادن شعارهایی نسبت به مشکلات بوجود آمده در بازار موبایل واکنش نشان دادند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

30 دیدگاه ها

  1. خوشم میاد لیست شرکت هایی که ارز ۴۲۰۰ گرفتن اعلام شده و شرکت وارد کننده گوشی های سونی هم داخل این لیست بوده ولی گوشیاش رو با ارز هشت تومنی میفروشه. بعد میگن تحریمیم. تُف به غیرت و شرف واردکننده ها و شما که ازشون حمایت میکنید

    پاسخ

    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۰۸

    شرکت سامتل وارد کننده گوشی های سونی نیست. فقط خدمات پس از فروش سونی هست.
    سامتل گوشی های سامسونگ رو وارد میکنه اما سونی و نوکیا رو فقط خدمات میده بهشون.
    آخرین ارز ۴۲۰۰ تومانی هم که سامسونگ گرفته بود به همین واسطه بود. الان دیگه اون رو هم نداره و به خاطر همین گوشی های سامسونگ از این هفته قیمتشون بالا رفته.

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۲۴

    اقای معراجی
    گوشی ها سونی هم با ارز ۴۲۰۰ وارد شدند
    واردکنندگان اصلی از وضعیت ارز سو استفاده کردند و با قیمت ارز ازاد به خرده فروش ها « موبایل » فروختند

    پاسخ

    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۵۹

    ما نه فروشنده ایم، نه فروشگاهیم، نه به جایی وابسته ایم.
    پس دلیلی نداره که دروغ بگیم.
    گوشی های سونی با دلار آزاد وارد شدن. نه تنها سونی بلکه بعضی از برندهای دیگه مثل نوکیا هم همینطور بودن.
    و الان بقیه برندها هم با دلار آزاد وارد میکنن.
    دو هفته قبل مقاله نوشتیم و گفتیم چرا XZ2 گرانتر از بقیه است. چرا سامسونگ ارزونتره. یه عده گفتین فلان فلان. الان دیدین که سامسونگ هم قیمتهاش رفت بالا. برای این بود که اون موقع سونی با دلار آزاد وارد میکرد اما سامسونگ دلار ۴۲۰۰ تومنی داشت.
    وارد کننده سونی در ایران سامتل نیست!!! سامتل فقط خدمات میده. شرکتی که سونی رو وارد میکنه توی اون لیست که اعلام نشده نیست …

    Ehsan007 گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۲۵

    شما که اینقدر تاکید میکنید که شرکت وارد کننده گوشی های سونی داخل لیست نیست میتونی بگی کدوم شرکته!؟ لابد سامتل خُله که فقط خدمات پس از فروش سونی رو گرفته و گفته فلان شرکت تو وارد کن من خدمات میدم :))) یه حرفی بزنید که بگنجه

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۲۷

    اونایی که ۱۰ میلیون میدن آیفون ایکس آمریکای کثافت همین ها باعث بدبختی ما هستند مستقیم و غیر مستقیم

  2. ان شا الله بزودي با برخاستن مردم و بيرون كردن اين حرامخوارهاي مسلمان نما دو باره با كل دنيا دوست ميشيم و زندگي مي كنيم

    پاسخ

    HSDPA گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۴۵

    مساله خیلی بزرگ و پیچیده ای رو تو دو خط نوشتید!!!

    پاسخ

    D.M.F گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۰۵

    نه عزیز جان،
    مشکل با جهانی شدن حل نمیشه.
    مشکل اینجاس که یه عده به بهانه های واهی مثل جنگ و حصر و… به فردی غیر متخصص و عوام فریب رای دادن.

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۱۱

    بله متاسفانه اگر پرپکانی متخصص رای میاورد الان سوییس شده بودیم. حیف حیف که نشد واقعا..

    پاسخ

    babak.mita گفته:
    ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۱۸

    دوست عزیز و گرامی و محترم DMF شما متوجه عمق فاجعه نیستی کشور مشکل مدیریتی نداره بلکه مشکل های زیادی در تمام زمینه ها داره شما به فرد نگاه میکنید که کاملا اشتباه است کشور از هم پاشیده و دچار سکته شده شما میگی چرا سرم بهش وصل نیست

    پاسخ

  3. این درسته. کم کم با وضع افتضاح قیمت ها و رکود تمام بازاری ها میبندن چون صرف نمیکنه واسشون. تا کی باید چند نفر واسه ۸۰ میلیون تصمیم بگیرن و با تصمیم های نادرستشون مارو به بدبختی کامل بکشونن. ژاپن بمب هسته ای خورد ولی جای بمب ساختن انقدر پیشرفت کرد و که نیازمند تکنولوژیش باشن نیازمند خودرو هاش لوازم الکترونیکیش و.. بشن. این پیروزیه. راهی که کره شمالی رفت با همه قطع ارتباط و مردمش بدبخت. آخرش مجبور به عقب نشینی و مذاکره شد. چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه. مردم خودمون زیر فشار زندگی جون میدن ولی پولاشون خرج کشورای دیگه میشه.

    پاسخ

    D.M.F گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۱۶

    لطفاً از این حرفای تبلیغاتی نزنین.
    شما اطلاع دارین که الان توی ژاپن کاپیتولاسیون اجرا میشه و هر چند روز یه بار یه دختر ژاپنی طعمه ی هوسرانی سربازن آمریکایی میشه؟
    شما اطلاع دارید که ژاپن پنجمین کشور از نظر بودجه ی نظامیه اما حتی ارتش هم نداره؟
    شما اطلاع دارید که حتی تو دانشگاه توکیو
    حق ندارن کلمه ای از آمریکا و هیروشیما حرف نزنند؟
    اصلا شما از سیر تاریخی اقتصاد کره و ژاپن اطلاع دارید؟
    اطلاع دارید که اوایل تو مدارس کره هر کس که کالای خارجی می خرید اسمشو به عنوان خائن پای تخته می نوشتند حتی اگه کالای داخلیشون بسیار بد کیفیت بود.
    نه عزیز جان مشکل با این چیزا حل نمیشه مشکل با تغییر طرز فکر من و شما حل میشه.

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۳۷

    نخیر جناب مشکل اینه که تموم اینا بدترش توی ایران اتفاق میوفته ولی شما فقط بیرون و نگاه میکنی. اینجا هم مستعمره روسیه ست. گوش به فرمان پوتین. اینجا وقتی تعرفه ۱۰۰ درصدی خودرو و این دلار اجازه نمیده ماشین ایمن و بروز سوار شیم و اگر کمپینی زده میشه که نه به خرید خودرو سریع انگ خائن و ضد نظام و دشمن زده میشه بهمون. اگه کره ایا حمایت کرد از محصولاتشون با وجود کیفیت پایین چون پیشرفتش و میدیدن چون دزدی نمیدیدن توش. بله جناب هیچ جای دنیا بی عیب نیست اما ما که تو ایرانیم به عنوان تنها کشور جهان چهارمی! با تموم مشکلاتی که هست نمیتونیم در مورد بقیه حرف بزنیم و نقدشون کنیم. N تا کشور توی جهان باهم رابطه خوب دارن ماییم که خودمون دور خودمون حصار کشیدیم و دشمن تراشی کردیم و همه رو دشمن خوندیم. دشمن کشوری نیست که ۲۰۰۰ کیلومتر اونور تره دشمن کشورایی هستن که حق این مردم و دارن میخورن

    پاسخ

    D.M.F گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۰:۴۰

    نه خیر،
    ما مستعمره ی روسیه نیستیم ما مستعمره ی پدیده ی آقازادگی و رانت هستیم
    ما مستعمره ی جریانی هستیم که سنگ بنای اشرافیتو تو زمان خودشون گذاشتن.

    mohsenfathijoozdani2 گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۰۶

    نه دوست عزیز ایناهمش دروغه،چهل ساله دارنده به ملت دروغ میکند،بایدکارازریشه درست بشه،کاپیتالیسم الان توایران هم هست ببین چقدردخترایرانی به کشورهایی عرب صادرمیشه بایدنظام ایران تغییرکنه هیچ راهی دیگری نداره،تکنولوژی ژاپن حداقل ۳۰۰سال از ایران بالاتره دادا،من یک لحظه حاظرنیستم ثروت ملیم رایه عده بی سروپا به عربها بدندوملت خودم گرسنگی بکشند

    پاسخ

    D.M.F گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۰:۴۳

    #اجازه_نخواهیم_داد_ناآرامی_افراد_به_پای_نظام_نوشته_شود.

    babak.mita گفته:
    ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۲۰

    شا کاملا طرف حکومت و دولت ایستاده اید که بنده و امثالم با شما حرفی نداریم حتی اگه علمی و کاملا منطی حرف بزنیم

    پاسخ

    کوروش 12345 گفته:
    ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۳:۵۹

    خوشبختانه افراد وطن فروشی مثل D. M. F روز به روز دارن کمتر میشن

  4. سلام میکنم خدمت به هموطن های عزیزم دوستان وزیر ارتباطات امشب لیست شرکت هایی که دلار با نرخ دولتی گرفتن رو اعلام کرد….شرکت مدیا پردازش عزیر حدود ۲۲ میلیون یورو ارز دریافت کرده یعنی گوشی های الجی و برای گوشی های سونی پارس سامتل ۱۸ میلیون یورو دریافت کرده از مدیریت اکسپریان خواهش میکنم جواب سوال من و خیلی از دوستان رو از مدیر تکنولایف بگیره که چطور با دریافت این مقدار ارز توسط سامتل گوشیاش به ثانیه نمیکشه قیمتاش بالامیره و آپدیت میشن؟
    یادتون باشه گفتن یه سری ها ما ارز نگرفتیم و دلار جهانگیری هست برید از خودش بگیرید آیا ۱۸ میلیون یورو ارز کمی هست ؟
    بطور مثال همین هفته اعلام شده گوشی جدید الجی مدل جی ۷ عرضه میشه خب قیمت جی ۷ به یورو ۶۸۰ هست که ضرب در ۴۲۰۰ میشه ۲ میلیونو هفتصدو بیست هزار تومن و با ۱۶ درصد گمرک و عوارض که برای واردکنندگان ۱۵ درصد هست میشه ۴۰۰ هزار تومن و در نهایت قیمت گوشی باید بشه سه میلیونو هفتصدوبیست هزار تومن فقط شاهد باشید قیمت نهایی که مدیا پردازش اعلام میکنه و کافیه همینجور برید برای گوشی های دیگه حساب کنید و این رو هم در نظر بگیرید که این گوشی که مثال زدم با چه هدفون و جوایزی عرضه میشه و اینکه خرید برای دونه ای ۶۸۰ یورو هست نه اینکه چندین گوشی وارد بشه
    ببخشید طولانی شد

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۳۹

    سلام. شرکت مدیا پردازش، گوشی های آیفون، هواوی و نوکیا و الجی رو وارد میکنه و فقط الجی رو وارد نمیکنه. شرکت سامتل هم سامسونگ، هواوی، اچ تی سی و نوکیا رو وارد میکنه. سونی در حال حاضر توسط سامتل وارد نمیشه و سامتل فقط گارانتی سونی رو انجام میده. هر ارزی هم دریافت شده، برای سایر کالاها بوده. ضمنا در خال حاضر حدود ۴۰۰ هزار گوشی نوکیا در گمرک منتظر ترخیصه و اون ۷۵ میلیون یورو برای گوشی هایی بوده که ترخیص شدن. برای برند سونی، مجوزی برای دریافت ارز دولتی داده نشده. البته در کل از روز شنبه ارز دولتی به گوشی های بالاتر از ۳۰۰ دلار، تعلق نگرفت و نمیگیره. متاسفانه اینجور اطلاع رسانی های ناقص و غیرشفاف، فقط باعث انداختن توپ به زمین افراد دیگه میشه. لطف کنن و قیمت ارز رو مشخص و مدیریت کنن، تمام مشکلات حل میشه. تکنولایف هر خبری و متنی در اکسپریان منتشر کرده، تعداد زیادی توهین شنید اما حداکثر به فاصله ۱۰ روز، خبر به واقعیت تبدیل شد.

    گوشی همیشه باید با قیمت ارز روز تعیین بشه. اگه حتی سامتل هم ۱۰۰۰ تا گوشی رو با ارز ۴۲۰۰ تومانی بیاره اگه بدونه که ارز بعدی میشه ۸۰۰۰ تومن، اگه گوشی رو طبق همون ارز ۴۲۰۰ تومنی بفروشه، علاوه بر اینکه دفعه بعد با پولش می تونه ۵۰۰ تا گوشی بیاره و قدرتش در بازار کم میشه و کم کم حذف و ورشکست میشه، تعداد خیلی کمی از گوشی ها به دست مردم میرسه. یا دلال ها میان ازش میخرن و یا سایر موبایل فروش ها و همکارانش میان گوشی رو ازش میخرن، چون می دونن دفعه بعد باید با ارز ۸۰۰۰ تومنی وارد کنه و قیمت گوشی گرون میشه.

    بحث اصلی، نوسان قیمت ارز و مدیریت قیمت ارز هستش که باید مدیریت بشه.

    پاسخ

  5. دیدید گفتم 😐
    XZ2 بالا ۶ میلیون قیمت میخوره 😐
    اقا کسی به حرف ما گوش نکرد ….
    بهتون قول میدم تا شهریور ۹۷
    « اجرای تحریم ها امریکا » تمام قیمت ها ۲ برابر بشه 😐
    بعد از اون چی میخواهد سرمون بیاد خدا بدادمون برسه

    پاسخ

  6. سلام
    گوشی نخرید من شنبه از صبح بازار موبایل بودم، دیدم و شنیدم که بعضی فروشنده های موبایل مخصوصاً اونایی که سونی داشتن از خودشان قیمت تعیین می کردند و می خندیدند به مردم.
    حالا که این کارو کردند و مردم نخریدن و فروششان پایین آمد گیر کردند، امروز دست به تظاهرات زدند.

    پاسخ

  7. خدا بده برکت تنها سرگرمی مردم گوشی بود مچکریم رییس جمهور محترم

    پاسخ

    babak.mita گفته:
    ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۲۴

    بله درست ولی شما چرا قضیه رو به نفر یا جناح میگید نمیدونم !!! باید کشور رو درست کرد شما به فرد میچسبی

    پاسخ

  8. انشاءالله همه مردم ایران دست به دست هم بدیم و آینده کشورو اونجوری که میخوایم رقم بزنیم. هیچکس غیر از خودمون نمیتونه نجاتمون بده، منتظر هیچکس نباشید، امیدمون به خودمون باشه.

    پاسخ

    HSDPA گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۵۰

    لایغیر الله ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here