گوشی Redmi K30 اولین گوشی مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686

8
۶۱,۳۸۳

گوشی Redmi K30 یکی از مورد انتظار ترین گوشی های هوشمند دنیاست که به واسطه شرکت شیائومی این روز ها سر و صدای زیادی به پا کرده است. ما تنها چند هفته دیگر تا رونمایی این گوشی فاصله داریم و به تازگی مشخص شده است که در بخش دوربین این گوشی، شیائومی تصمیم گرفته است تا از یک دوربین با رزولوشن بالا استفاده کند.

گوشی Redmi K30 اولین محصول میان رده شیائومی خواهد بود که به حالت دو گانه (NSA-SA) و پشتیبانی از فناوری 5G مجهز خواهد شد. این محصول قرار است تا در تاریخ 10 دسامبر سال 2019 در کشور چین رونمایی شود و انتظار می رود که اوایل سال 2020 نسخه جهانی آن به بازار عرضه شود. تصاویر و تیزر های مختلفی از این گوشی به بیرون درز کرده است که ایده اصلی آنچه را که ما باید از این گوشی هوشمند انتظار داشته باشیم به ما نشان خواهد داد.

گوشی Redmi K30 اولین گوشی مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686

آقای Lu Weibing، مدیر برند ردمی و از زیر مجموعه های شرکت شیائومی به تازگی در شبکه اجتماعی Weibo چین در مورد گوشی Redmi K30 اعلام کرده است که این گوشی به

“اولین سنسور رزولوشن بالای دنیا”

مجهز خواهد شد. شرکت شیائومی در حال حاضر در حال نمایش قدرت های سنسور 108 مگاپیکسلی خود در گوشی Mi CC9 Pro است اما به نظر می رسد که در این میان در مورد مگاپیکسل های بیشتر حرفی زده نمی شود، بلکه این اشارات به اولین سنسور رزولوشن بالاست که تا کنون در هیچ گوشی هوشمندی در دنیا استفاده نشده است.

و این سنسور چیزی نیست جز سنسور 64 مگاپیکسلی جدید شرکت سونی یعنی IMX686. هنوز اطلاعات بالایی از این سنسور توسط شرکات سونی فاش نشده است اما به نظر می رسد که این سنسور قادر است تا تصاویری در رزولوشن 9248 در 6944 پیکسلی را ثبت کرده و اندازه آن 1/1.7 میکرو اینچ بوده و هر پییکسل آن نیز 1.6um است.

گوشی Redmi K30 اولین گوشی مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686

در اطلاعات دیگری که به تازگی از این گوشی لو رفته است اشاراتی شده است که این گوشی جدید از پردازنده اسنپدراگون 765 و سیستم روی چیپ مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 620 استفاده می کند که اولین پردازنده مجهز به فناوری 5G شرکت کوالکام در رده پردازنده های میان رده به شمار می رود. گوشی Redmi K30 همچنین صفحه نمایش درازی داشته که بر روی آن دو سوراخ برای قرار گیری دوربین سلفی به چشم می خورد، یک مورد دیگر که برای اولین بار توسط شرکت شیائومی و به صورت اختصاصی برای این گوشی در نظر گرفته شده است، استفاده از پنل LCD به همراه امکان رفرش ریت 120 هرتزی می باشد که با مدل های پرچمدار امروز بازار همخوانی دارد.

در همین زمان، شرکت های Realme، Oppo و Vivo نیز برای سال آینده گوشی هایی را خواهند ساخت که مجهز به فناوری 5G بوده اما در رده گوشی های ارزان قیمت قرار خواهند گرفت.

[تعداد: 4    میانگین: 4.3/5]

8 دیدگاه ها

  1. دوستانی که میان نظر میدن اولا یه گوشی سامسونگ هم رده یه گوشی سونی بیارید مقایسه کنید میبینی دوربین سامسونگ بهتره ولی وقتی دو تا عکس گرفته شده با جفت گوشی میفرستی رویtv بعد میبینی کلا عکس گرفته شده با سامسونگ مثل عکسهای گوشی های ۵ سال پیشه و اینجاست پی میبری که کیفیت سونی بهتره اونم بخاطر صفحه نمایش سامسونگه چون واقعا اغراقنمایی میکنه بعدشم یه سری دوستان میان میگن شیاومی ولا من شیاومی نوت ۸ پرو خریدم با ۴ تا دوربین بخدا در حد گوشی سونی زد وان ۷ سال پیشم کیفیت نداره صفحه نمایششم واقعا افتضاحه ولی با توجه بو قیمتش با ارزشه یا یه هواوی گرفتم جز اینکه باطری خوبی داره واقعا اصلا کیفیت صفحه نمایششون در حد ضایع هستش، از تمام شرکتا گوشی داشتم بخدا قسم هیچ گوشی سونی نمیشه، اولا هیچوقت شکسته نمیشه، باطریش خراب نمیشه سرعتشم افت نمیکنه، فقط ای کاش سونی طراحی جلویشو عوض میکرد و از یه برنامه خوبتر واسه دوربینش استفاده میکرد

    پاسخ

  2. شیاعومی پیشرفت خوبی کرده البته بهتره بگیم شیاعومی فقط یک مونتاژ کار خوب است چونکه دوربینش مال سونی است صفحه نمایش مال سامسونگ پردازنده هم مال کوالکوم و شیاعومی فقط این قطعات را مونتاژ میکنه و اتفاقا همین هم بهتره چون چینی ها به هیچ وجه نمی توانند در حد سونی دوربین تولید کنند یا صفحه نمایشی در حد OLED های سامسونگ داشته باشند و همچنین پردازنده ای در حد شرکت کوالکوم ندارند ولی آنها علاوه بر اینکه مونتاژ کار خوبی هستند نرم افزار نویس خوبی هم هستند و این را میشه از نرم افزار دوربین گوشی هاش و همچنین رابط کاربری سریع شیاعومی فهمید هر چند که رابط کاربری شیاعومی و هواوی همیشه رنگ و بوی چینی داشته و داره

    پاسخ

    میثم گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۳:۲۴

    دوست عزیز شیائمی توان تولید داره اما چون هزینه زیادی براش در میاد از دیگر شرکت ها خرید می‌کنه مثال تلویزیون های led شیائمی ،درضمن مثل سونی یه قسمت تم در گوشی هست که شما میتونید گوشی خودتون را به هر برندی تبدیل کنید،اونم به صورت رایگان نه پولی من خودم تم گوشیمو اکسپریا ۱ کردم حتی زمانی که گوشی از حالت خاموش روشن میشه لگو اکسپریا میاد نه شیائمی ،شیائمی بزرگترین تولید کننده لوازم صوتی و برقی در چین هستش،به غیر از گوشی و تلویزیون در هر زمینه ای که فکر کنی فعالیت داره حتی کیف و کفش هم تولید محصول داره.

    پاسخ

  3. دوتا گوشی سونی داشتم ، RAY و SP
    جفتشون دو ماهه سوختن ( هارد بریک شدن ) البته تعمیرشون کرذم ولی باز هم مشکل دار شدن و قیدشون زدم .
    الان سه ساله یه گوشی ارزون قیمت شیائومی دارم ، صد برابر ازش راضی ترم

    پاسخ

    علی گفته:
    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۲:۴۶

    اخه دوتا گوشی پایینرده هم داشتی! حالا sp میانرده ولی جفتشون جزو ارزون ترینا و گوشیای اول سونی بود!
    دلیل نمیشه سونی بد باشه! البته دیگه وارد نمیشه و منم شیاومی دارم اما همچین حرفی نمیتونی بزنی!

    پاسخ

  4. شیائمی خیلی پیشرفت داشته و میتونم بگم یکی از برندهای عالی موبایل هستش ،من خودم m9se را خریدم اولش میترسیدم چون همیشه سونی به دست بودم و به برند چینی اعتماد نداشتم ولی کیفیت ساخت بالا و قطعات عالی که تو گوشی به کار رفته علل خصوص لنز ۴۸ سونی که تو این گوشی محشره ،واقعا از خریدم راضی هستم ،یه تم اختصاصی اکسپریا ۱ هم روش گذاشتم حس داشتن یه گوشی عالی را دارم ،زمانی که سونی خودش از لنز دوربیناش نمیتونه توی اکسپریا استفاده کنه شیائمی با این لنزها سروری می‌کنه ،به امید زنده شدن دوباره اکسپریا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here