اَندروید نوقا اینجاست: تغییرات این نسخه از اَندروید را از زبان سونی بشنوید.

19
۱۸,۰۹۹

sony-xperia-xz1

اگر با ما بوده باشید، حتماً مطلع هستید که امروز و پس از تقریباً 24 ساعت پس از انتشار اَندروید 7.0 نوقا برایِ گوشی اکسپریا X Performance، این نسخه از اَندروید برایِ دومین گوشی سونی، پرچمدار جدید این کمپانی اَصیل ژاپنی، گوشی محبوب اکسپریا XZ نیز منتشر شد و هم اَکنون به صورت OTA در منطقه خاورمیانه نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

سونی همانطور که پیشتر اعلام کرده بود، اینبار گوشی هایِ با پردازنده هایِ یکسان را در مراحل مختلف بروزرسانی خواهد کرد و از آنجا که هر دو گوشی اکسپریا X Performance و اکسپریا XZ از یک پردازنده واحد بهره میبرند، در مرحله اول این دو گوشی هوشمند سونی بروزرسانی اَندروید 7.0 نوقا را دریافت کرده اند و در آینده سایر گوشی ها نیز به ترتیب جدولی که پیشتر منتشر کرده بودیم این بروزرسانی را تجربه خواهند کرد.

اما شاید شما هم مثل ما کنجکاو باشید که چه چیزهایی در اَندروید نوقا برایِ گوشی هایِ اکسپریا تغییر کرده اند. سونی علاوه بر انتشار ویدئویی که در زیر مشاهده خواهید کرد، لیستی از تغییرات رسمی اَندروید 7.0 نوقایِ خود برایِ گوشی هایِ اکسپریا را منتشر کرده است، که با هم مروری بر آنها خواهیم داشت:

– پشتیبانی از حالت چند پنجرگی: هم اَکنون میتوانید از حالت دو پنجره در گوشی اکسپریایِ خود بهره ببرید. این کار بسیار ساده و با 2 برنامه قابل انجام میباشد و برایِ جابجایی سریع بین 2 برنامه میتوانید از دکمه برنامه هایِ اَخیر استفاده کنید.

– مصرف باتری بهبود یافته: حالا میتوانید با حالت DOZE ارتقا یافته در اَندروید 7.0 نوقا و سیستم اختصاصی استامینامود سونی، که نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است، از عمر باتری بیشتری بهره ببرید.

– تغییرات اساسی در برنامه پیام رسان اکسپریا: هم اَکنون میتوانید با چند کلیک ساده، حالات، روحیات و وضعیت خود را به صورت عکس یا حتی ویدئو از طریق برنامه پیام رسان اختصاصی اکسپریا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

– تنظیمات پیشرفته دستی در بخش دوربین: تنظیمات پیشرفته دستی دوربین که تا پیش از این تنها در اختیار گوشی هایِ اکسپریا XZ و اکسپریا X Compact قرار داشت، هم اَکنون با بهبودهایی در دسترس کاربران گوشی اکسپریا X Performance نیز قرار گرفته است.

– لانچر اختصاصی و هوشمند اکسپریا: با نسخه جدید لانچر اختصاصی اکسپریا به همراه پشتیبانی از دستیار شخصی گوگل، حالا میتوانید کارهایِ خود را به صورت هوشمند و بهتر از قبل مدیریت کنید.


 

[ برایِ تماشایِ این ویدئو با کیفیت بالاتر، میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید ]

این بروزرسانی همانطور که گفته شد با سرعت بسیار بالایی در مناطق مختلف دنیا منتشر شده و اَکنون در منطقه خاورمیانه نیز در دسترس کاربران قرار دارد و برخلاف گذشته، این بروزرسانی علاوه بر در دسترس بودن از طریق برنامه اختصاصی Xperia Companion سونی، بسیار سریع به صورت OTA ( یا Over The Air ) نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

سونی هنوز زمانبندی خاصی را برایِ انتشار این نسخه از اَندورید برایِ سایر گوشی هایِ اکسپریا اعلام نکرده است، اما اگر بر اساس زمانبندی اعلام شده قبلی بخواهیم برنامه ریزی سونی را تشریح کنیم، باید تا حدود 1 ماه دیگر این بروزرسانی برایِ گوشی هایِ اکسپریا X و اکسپریا X Compact منتشر شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

19 دیدگاه ها

  1. ای کاش مشکل نویز دوربین حل بشه تا من راضی بشم بخرم اینو

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۳۵

    نویز دوربین گوشی های سونی خیلی وقته رفع شده (از زد۳ ببعد ) از سیر در قدیم باید بیای بیرون !

    پاسخ

  2. بهبود عملکرد دوربین چطوره نویز چه وضعیتیه؟دوستانی که اپدیت میکنن تغییرات بگن

    پاسخ

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۴

    نویز واسه من خیلی خیلی کم شده. البته کمتر بود توی XZالآن خیلی کم شده خیلی.

    پاسخ

  3. امیدوارم لاک اسکرین و تنظیمات دستی دوربین xz به سری z5 هم بده

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۴۰

    خدا کنه واقعا زد فایو حقشه بخصوص پریمیومش اگه بده چی میشه

    پاسخ

  4. خسته نباشه این حجم از تغییرات بی سابقست
    حتی مارشمالو هم تغییرات توی اپلیکیشن دوربین داشت
    البته من ک پشتیبانی گوشیم تموم شد و لازم نیست حرص بخورم
    چند ماه بعدم ک نسل جدید گوشی های بی حاشیه اومد یکی میخرم و از دست این کارای سونی راحت میشم

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۷

    برو دیگه برنگردی

    پاسخ

    Eisakh گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۲۹

    :-/
    حرص نخو خوب نی:-D

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۹

    به سلامت درم پشت سرت ببند لطفا هوا سرده !

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۸

    حتما

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۸

    برو پشتتم برنگردی نگاه کنی سونی چرته اره برو

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here