اپراتور ژاپنی جای هواوی را در تامین تجهیزات مخابراتی انگلستان پر می کند

6
۱۳,۰۰۲

این روز ها نفوذ ژاپنی ها در جای جای جهان به وضوح دیده می شود ، از شرکت سونی گرفته که با محصولات فوق العاده و پلی استیشن هایش امان آمریکایی ها را بریده تا پاناسونیک ، شارپ و سایر شرکت های ژاپنی. دولت بریتانیا کبیر از زمانی که همکاری خودش را با شرکت هواوی در نصب تجهیزات نسل پنجم شبکه های ارتباطی قطع کرده است به دنبال مذاکره با سایر شرکت های مخابراتی بوده. نتیجه این قطع همکاری اکنون برابر با تخصیص 250 میلیون پوند بودجه دولت بریتانیا برای جایگزینی شرکت چینی هواوی با یک اپراتور قدرتمند دیگر در انگلستان است. پر واضح است که با مسدود کردن دسترسی شرکت هواوی به تجهیزات انگلستان ، بسیاری از اپراتور های بزرگ مخابراتی این جایگاه ویژه را مناسب دیده و برای پر کردن جایگاه هواوی به مبارزه با یکدیگر برخواسته اند. اکنون ، شرکت NEC ، یک شرکت تامین کننده تجهیزات مخابراتی ژاپنی که مهارت زیادی در یکپارچه سازی سیستم های مخابراتی نیز دارد ، اعلام کرده است که یک مرکز تبلیغات Open RAN در انگلستان ایجاد خواهد کرد. این اولین بار است که یک تولید کننده تجهیزات مخابراتی ژاپنی چنین مرکزی را در انگلستان افتتاح می کند.

این حرکت می تواند در راستای جایگزین کردن موقعیت شرکت هواوی و کمک به کشور انگلستان برای ساخت نسل جدید شبکه های 5G باشد. به اصطلاح NEC’s Global Open RAN Center of Excellence

“تسریع در پذیرش جهانی Open RAN است. آنها همچنین امیدوار هستند تا ساختار خود را بیشتر تقویت کرده و استقرار جهانی 5G را تسریع کنند.”

در توضیح استاندارد Open RAN باید بگوییم که ، Open RAN آخرین قطعه از پازل جدا سازی است که اپراتور های شبکه تلفن همراه را قادر می سازد از تجهیزات چندین فروشنده استفاده کنند و همچنان هم قابلیت همکاری آنها با یکدیگر را تضمین می کند.

استاندارد Open RAN به شرکت های مختلف این امکان را می دهد تا قسمت های مختلف شبکه ارتباط از راه دور را برای توسعه گزینه های چند فروشنده مانند اریکسون ، هواوی و تجهیزات 5G نوکیا را در نظر بگیرند.

اپراتور ژاپنی جای هواوی را در تامین تجهیزات مخابراتی انگلستان پر می کند

NEC می گوید که این مرکز مسئول توسعه تجارت آنها خواهد بود. همچنین به اجرای پروژه هایشان کمک کرده و پشتیبانی فنی برای تجارت NEC Open RAN را فراهم می کند. این شرکت برای کمک به ارائه دهندگان خدمات مخابراتی در راه اندازی شبکه های Open RAN در سراسر جهان ، از تجربه خود در پشتیبانی از استقرار تجاری Open RAN در ژاپن استفاده خواهد کرد.

پس از تحریم هواوی ، دولت بریتانیا از NEC دعوت کرد تا از ساخت شبکه 5G برای کشور انگلیس پشتیبانی کند. در مارس سال گذشته ، NEC و Rakuten Mobile ، چهارمین اپراتور ارتباط از راه دور تلفن همراه ژاپن ، اعلام کردند که تجهیزات شبکه Open RAN دومی در کارخانه NEC’s Fukushima شروع به تولید کرده است.

انگلستان هواوی را به رابطه با دولت کمونیستی چین متهم کرده است

گزارش اخیر دولت انگلیس ادعا می کند که کار هواوی ایمن نیست. براساس این گزارش ، شواهد روشنی مبنی بر تبانی هواوی با حزب کمونیست چین وجود دارد.

هواوی با انتشار پاسخی اعلام کرد که این گزارش غیر قابل اعتماد و مبتنی بر قضاوت است تا حقایق. این شرکت گفت ، “… مردم به این ادعاها نگاه می كنند و به یاد می آورند كه Huawei طی 20 سال گذشته چگونه به انگلیس كمك كرده است”.

طبق یافته های مجلس عوام انگلیس ، هواوی بودجه ای از دولت چین دریافت می کند که به این به شرکت اجازه می دهد محصولات خود را به نقل از انگلیسی ها “با قیمت بسیار مضحک” بفروش برساند. سخنگوی دولت همچنین استدلال کرده است که هواوی فعالیت های مختلفی در زمینه های اطلاعاتی ، امنیتی و مالکیت معنوی داشته است.

نظر شما چیست؟ نفوذ زیاد ژاپنی ها در اکثر کشور ها به جز ایران!

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

6 دیدگاه ها

  1. هواووی ی گوشی خوب و باکیفیت چینی هست. به امید اون روز که ایران هم ی گوشی تولید کنه. با این قیمت ها که دیگه نمیشه گوشی خارجی خرید.!!!

    پاسخ

  2. NEC شرکت بزرگی بود که البته مدتی در رشدش وقفه افتاد و مثلا بخش نیمه هادی اش با نام RENESAS هم اکنون به تولید آیسی ها ادامه میدهد. نمیدانم در این زمینه چقدر موفق عمل کند ولی اگر بجایش شرکت دوکومو وارد عمل میشد قطعا موفق تر عمل میکرد. ولی همینکه دست هواوی را کوتاه کردند جای خوشحالیست.

    پاسخ

    Moazez گفته:
    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۰:۵۳

    من از ماسفت ها و igbt های رنساس استفاده میکنم بسیار با کیفیت هستن. البته نمیدونستم رنساس الکتریک مالکش nec هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here