اپل از آیپد پرو جدید مجهز به چیپست M1 ، فناوری 5G و پنل miniLED رونمایی کرد

1
۲۱,۸۴۹

از مدت ها پیش شایعات به این نکته اشاره می کردند که در تبلت جدید آیپد پرو شاهد استفاده از تراشه ای شبیه به تراشه استفاده شده در مک های جدید یعنی M1 را شاهد خواهیم بود اما در مراسم دیشب شرکت اپل مشخص شد که این تراشه شبیه به M1 نیست بلکه خود تراشه M1 است. در مقایسه با A12Z (پردازنده آیپد نسل قبلی) ، عملکرد پردازنده به میزان 50 درصد و عملکرد پردازشگر گرافیکی به میزان 40 درصد سریعتر شده است. می توانید این تبلت را با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی تهیه کنید (فضای ذخیره سازی نیز دو برابر سریعتر از نسل قبلی است).

از آنجایی که اپل رقابت ویژه ای را برای بیشتر شباهت داشتن آیپد ها با لپ تاپ ها در پیش گرفته است ، این بار شما یک درگاه Thunderbolt را نیز روی این محصول خواهید داشت. حداکثر سرعت انتقال اطلاعات با این پورت 40 گیگابیت بر ثانیه است و به شما امکان می دهد نمایشگر های خارجی با رزولوشن 6K و همچنین فضای ذخیره سازی فوق العاده سریع را متصل کنید و اگر به نوعی کابل 10 گیگابایتی اترنت داشته باشید ، این پورت از پس آن برمی آید.

در حالی که می توانید یک نمایشگر خارجی را به این محصول جدید متصل کنید ، ممکن از دیدن نمایشگر فوق العاده این محصول نیز اشک در چشمانتان حلقه بزند! شایعات درست بود ، اپل iPad Pro 12.9 را به یک صفحه مینی LED مجهز کرده است (مدل 11 اینچ هنوز از LCD معمولی استفاده می کند) .

اپل از آیپد پرو جدید مجهز به چیپست M1 ، فناوری 5G و پنل miniLED رونمایی کرد

کوپرتینو ها این نمایشگر را مانیتور Liquid Retina XDR می نامند ، همانند نمایشگر دسکتاپ Pro Display XDR. پنل این نمایشگر بسیار روشن است و حداکثر روشنایی آن به 1600 نیت می رسد و در حالت روشنایی تمام صفحه نیز 1000 نیت درخشندگی در اختیار شماست. نمایشگری که در این آیپد قرار داده شده است از تمام فرمت های تصویربرداری با کیفیت بالا (HDR10 ، Dolby Vision ، HLG) پشتیبانی می کند.

قلب مینی ال ای دی نور پس زمینه جدیدی است که شامل 10 هزار LED کوچک می شود که در 2500 منطقه local dimming قرار گرفته اند (برای مقایسه ، iPad Pro 12.9 قبلی فقط 72 LED داشت).

مدل های 12.9 اینچی و 11 اینچی از این آیپد جدید هر دو دارای فناوری ProMotion هستند ، که این فناوری به معنی سرعت تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز روی پنل نمایشگر است. پنل 11 اینچی ،از همان نمایشگر قدیمی لیکوئید رتینا بهره می برد ، با این وجود ، حداکثر میزان روشنایی آن 600 نیت است. در هر صورت این این پنل هنوز هم از فناوری نرخ رنگی True Tone پشتیبانی می کند و طیف رنگی DCI-P3 به طور کامل در آن ساپورت می شود.

اپل از آیپد پرو جدید مجهز به چیپست M1 ، فناوری 5G و پنل miniLED رونمایی کرد

در حالی که محصولات جدید اپل از نظر عملکرد می توانند با برخی از دسک تاپ ها رقابت کنند ، اما iPad Pro ها هنوز هم محصولات موبایلی هستند و اکنون از قابلیت اتصال 5G اختیاری برخوردار هستند که برای اولین بار در این سری شاهد حضور این فناوری در آنها هستیم. در ایالات متحده این فناوری شامل پشتیبانی از موج میلی متری mmWave است که در شرایط ایده آل می تواند 4 گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داشته باشد. اسلات 5G این محصولات از فناوری eSIM پشتیبانی می کند و بنابراین می توانید به سرعت یک پلن جدید را سفارش دهید.

iPad Pro جدید دارای یک دوربین TrueDepth به روز شده با یک سنسور 12 مگاپیکسلی و یک لنز با زاویه فوق العاده عریض است. میدان دید 122 درجه ای آن ، ویژگی را با عنوان Center Stage امکان پذیر می کند که این بدین معنی است که هنگامی که در یک تماس ویدیویی هستید ، تبلت شما می تواند به صورت دیجیتالی بزرگنمایی و متحرک سازی را بر روی چهره و بدن شما اعمال می کند تا شما را در مرکز قاب نگه دارد و اگر شخص دیگری در کنار شما بنشیند ، بزرگ نمایی خاتمه می یابد تا هر دو طرف در قاب قرار بگیرید.

دوربین دوگانه در بدنه پشتی این دستگاه پیشرفت های خاص خود را دارد. هنوز هم دارای یک ماژول 12 مگاپیکسلی برای سنسور اصلی و یک سنسور 10 مگاپیکسلی زاویه عریض به همراه اسکنر LiDAR است. بیشتر این پیشرفت ها از ISP و NPU سریعتر موجود در چیپست M1 حاصل می شوند. آنها Smart HDR 3 را فعال می کنند و در نور کم LiDAR به فوکوس خودکار کمک می کند. این تبلت همچنین می تواند تصاویر دیجیتال را وارد کرده و به عنوان پس زمینه نگه دارد تا محیط های مجازی چشمگیری ایجاد کند.

اپل از آیپد پرو جدید مجهز به چیپست M1 ، فناوری 5G و پنل miniLED رونمایی کرد

می توانید iPad Pro 11 اینچی و 12.9 اینچی را این جمعه را پیش خرید کنید. اولین دستگاه ها در روز جمعه در دسترس خواهند بود که البته قیمت های بسیار بالایی را نیز همراه با نام و فناوری های درونشان یدک می کشند.

اپل iPad Pro 12.9 جدید با قیمت 1100 دلار شروع شده و اتصال 5G آن 200 دلار هزینه اضافی را به همراه دارد. مدل کوچکتر 11 اینچی از 800 دلار شروع می شود. توجه داشته باشید که ظرفیت رم به انتخاب فضای ذخیره سازی گره خورده است. در زیر جزئیات جزئیات مربوط به قیمت گذاری را برای شما نوشته ایم:

آیپد پرو 12.9 اینچی:

نسخه 128 گیگابایت 1100 دلار

نسخه 256 گیگابایت 1200 دلار

نسخه 512 گیگابایت 1400 دلار

نسخه 1 ترابایت 1800 دلار

نسخه 2 ترابایت 2200 دلار

نسخه 5G به همه قیمت ها 200 دلار اضافه می شود

آیپد پرو 11 اینچی:

نسخه 128 گیگابایت 800 دلار

نسخه 256 گیگابایت 900 دلار

نسخه 512 گیگابایت 1100 دلار

نسخه 1 ترابایت 1500 دلار

نسخه 2 ترابایت 1900 دلار

نسخه 5G به همه قیمت ها 200 دلار اضافه می شود

نظر شما درباره آیپد های جدید اپل چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here