اپل از هدفون رو گوشی AirPods Max مجهز به ویژگی نویز کنسلینگ رونمایی کرد

0
۱۵,۸۴۶

از مدت ها قبل مشخص بود که تعدادی هدفون روی گوشی پرمیوم از سمت شرکت اپل آن هم با قیمت بالا در حال آماده سازی است. با اینکه اعلام شده بود اپل قرار است عرضه این هدفون ها را تا سال 2021 به تاخیر بیاندازد ، اما اکنون یکی از آنها به صورت رسمی معرفی شده است. با هدفون AirPods Max آشنا شوید.

با پرداخت مبلغی معادل 549 دلار یا 600 تا 620 یورو یا 549 فرانک و 59 هزار روپیه بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید ، یک هدفون رو گوشی به شما تحویل داده می شود که مجهز به حذف نویز فعال (ANC) ، اکولایزر تطبیقی (Adaptive EQ) و صدای high-fidelity special audio است که در ادامه همه این ها را توضیح خواهیم داد. تمامی این ویژگی به لطف چیپست H1 اپل و استفاده از فناوری بلوتوث 5.0 برای تجربه بهتر صدا فراهم شده اند. همچنان شاهد یک پورت فیزیکی روی بدنه هدفون هستیم ، یک پورت قدیمی لایتنینگ برای شارژر کردن باتری دستگاه که گفته می شود با یک بار شارژ تا 20 ساعت باتری آن دوام می آورد که می توانید در این مدت از میان ویژگی های ANC یا spatial audio یکی را استفاده کنید.

به بررسی فیزیکی محصول می پردازیم ، اپل در این محصول از ترکیب بسیار خوب دکمه های کنترل کننده فیزیکی و سنسور های پیشرفته استفاده کرده است. یک دکمه دایره ای و چرخشی موسوم به Digital Crown که طراحی آن از ساعت هوشمند Apple Watch الهام گرفته شده است و به کاربر امکان تغییر شدت صدا را در کنار قابلیت پخش یا متوقف کردن موسیقی و عقب و جلو کردن ترک ها یا پاسخ دادن و به اتمام رساندن مکالمات را می دهد و در نهایت می تواند دستیار هوشمند صوتی Siri را فعال کند. این عملکرد ها را می توان با لمسی تکی ، دوگانه یا سه گانه یا لمس و نگاه داشتن دست بر روی دکمه Digital Crown روی هدفون فعال کرد.

اپل از هدفون رو گوشی AirPods Max مجهز به ویژگی نویز کنسلینگ رونمایی کرد

اپل همچنین یک دکمه مخصوص ویژگی حذف نویز را بر روی این هدفون تدارک دیده است که کاربر می تواند با لمس آن بین دو حالت حذف نویز فعال (ANC) و حالت شفاف (Transparency mode) جا به جا شود. حالت شفاف به این معنی است که می تواند صدای محیط اطراف را قدرت ببخشد. اگر این مورد به اندازه کافی برای شما عجیب نیست ، باید بدانید که به نظر می رسد به هیچ حالت صدای عادی فرای این دو حالت اشاره نشده است. یک مورد عجیب دیگر درباره این هدفون این است که ساکنان کوپرتینو هیچ دکمه ای را برای خاموش و روشن کردن هدفون جدیدشان در نظر نگرفته اند.

در عوض ، اپل هدفون AirPods Max را به سنسور های اپتیکال مبتنی بر موقعیت (optical and position sensors) مجهز کرده است که می توانند بر روی سر گذاشتن هدفون را تشخیص دهند. ساده بگوییم که بلند کردن یکی از کاپ های هدفون از روی گوشتان باعث می شود تا موسیقی پخش شده متوقف شود. علاوه بر این ، هدفون AirPods Max داده های زیادی را از زاویه و موقعیت سر کاربر جمع آوری می کند که اپل به لطف همین داده ها روی ویژگی های Spatial Audio و Adaptive EQ خود مانور می دهد.

هدفون AirPods Max اپل در کل دارای 9 میکروفون است که شیش عدد از آنها مخصوصا برای ویژگی حذف نویز فعال استفاده می شوند و یکی از آنها برای ضبط صدای کاربر و دو عدد دیگر نیز وظایفی دوگانه دارند.

اما ویژگی Adaptive EQ چیست؟ این فناوری به صورت آنی یا real time صدا را درون کاپ های رو گوشی و بین منبع صدا و نویز محیطی که کاربر در آن قرار دارد تنظیم می کند.

ممکن است اما کاربران گوشی های آیفون و آیپد با ویژگی Spatial Audio از قبل آشنا باشند. گفته می شود این فناوری با شبیه سازی و پویا سازی منبع صدای پخش شده در فضا یک حالت صدای تئاتر گونه را ایجاد می کند. این بدین معناست که که هدفون می تواند با محتوای ضبط شده به صورت 5.1 کاناله یا 7.1 کاناله و فناوری Dolby Atmos کار کند. برای این کار اپل از سنسور ژیروسکوپ و سنسور شتاب دهنده درون هدفون AirPods Max خود استفاده کرده است که از این فناوری در آیفون ها و آیپد ها به عنوان منبع صدا هم استفاده شده بود.

اپل از هدفون رو گوشی AirPods Max مجهز به ویژگی نویز کنسلینگ رونمایی کرد

طبیعی است که برای یک تجربه بی نقص از هدفون های AirPods Max باید از اکوسیستم دستگاه های اپل استفاده کنید. به طور رسمی ، این هدفون ها نیازمند سیستم عامل iOS نسخه 14.3 یا iPadOS نسخه 14.3 یا MacOS نسخه Big Sur 11.1 و watchOS نسخه 7.2 و در انتها tvOS 14.3 یا جدیدتر هستند. با استفاده از این محصولات می توانید به ویژگی هایی مانند اتصال سریع و بی درنگ ، جا به جایی خودکار بین دیوایس های مختلف ، اشتراک صدا بین دو AirPods و توانایی های همیشه فعال Siri جا به جا شوید. در واقع ، مشخصات رسمی دستگاه هیچ اشاره ای به توانایی هدفون های AirPods Max در اتصال به دستگاه های خارج از حوزه اکوسیستم اپل نکرده اند. البته زمانی که چیپ H1 هسته اصلی این هدفون باشد نمی توان انتظار داشت که هدفون های جدید شرکت اپل از منابع ثرد پارتی پشتیبانی کنند.

در بحث فیزکی ، هدفون های AirPods Max محصولی هستند که اپل آن را “طراحی آیکنیک” می نامد و ما نیز با توجه به ظاهر این محصولات این قضیه را تایید می کنیم. یکی دیگر از توضیحات کوپرتینو ها در وصف محصول جدیدشان “custom acoustic design” است که ظاهر پولیش خورده و نفسگیر هدفون را توصیف می کند. این هدفون وزنی معادل 385 گرم دارد (برای مقایسه هدفون سونی XM4 تنها 254 گرم است) و با فضای زیادی که اشعال می کند باعث شده تا وزن کمتری را روی سر خودتان احساس کنید. در داخل آن یک قاب فولاد ضد زنگ قرار دارد که تلسکوپی است و به کاپ های گوشی اجازه می دهد تا به طور مستقل و آزادانه چرخش داشته باشند. در این بخش شاهد استفاده از سوراخ های ریزی هستیم که هوا را به سمت سر کاربر هدایت می کنند تا سر در حین استفاده از هدفون خنک باقی بماند.

یک مکانیزم تاشو نیز برای این هدفون ها در نظر گرفته شده است که نکات قابل توجهی دارد. شما تنها می توانید کاپ های هدفون را به صورت صاف قرار دهید. هر چند که اپل همچنان یک قاب محافظ با نام slim Smart Case را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از آن هدفون خودتان را به هر کجا که خواستید ببرید. با قرار دادن هدفون درون این قاب ، به صورت اتوماتیک حالت کم مصرف یا همان ultralow power فعال می شود.

اپل از هدفون رو گوشی AirPods Max مجهز به ویژگی نویز کنسلینگ رونمایی کرد

رنگ های ارائه شده برای این محصول شامل خاکستری فضایی ، نقره ای ، آبی آسمانی ، سبز و صورتی است. پیش فروش هدفون از امروز شروع خواهد شد و عرضه هدفون از تاریخ 15 دسامبر (25 آذر) آغاز خواهد شد.

نظر شما درباره این محصول گرانتر از پلی استیشن 5 و حتی هدفون های سونی چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here