اپل رسماً از نسخه جدید سیستم عامل خود، با نام iOS 13 رونمایی کرد

    0
    ۱۳,۹۵۶

    کمپانی اپل در رویداد WWDC خود که هر سال آن را برگزار میکند، رسما از سیستم عامل iOS 13 رونمایی کرد؛ جدیدترین نسخه از پلتفرم موبایل این کمپانی که قرار است در پاییز سال جاری به صورت پیش فرض بر روی آیفون های جدید نصب شود.

    همانطور که شایعات اشاره کرده بودند، iOS 13 از حالت تاریک بهره میبرد و شما میتوانید برای ایجاد تنوع بیشتر در رابط کاربری آیفون خود آن را فعال کنید. در این حالت تاریک لزوماً قرار نیست تمام اپلیکیشن ها به رنگ مشکی دربیایند، اما همه ی اپلیکیشن های پیش فرض اپل به صورت خودکار از این قابلیت پشتیبانی میکنند. توسعه دهنگان اپلیکیشن ها میتوانند این ویژگی را در اپ های خود ادغام کنند، و کاربران نیز میتوانند حالت تاریک را به صورت خودکار بعد از غروب آفتاب یا در ساعت های مشخصی از شبانه روز فعال کنند. اگر آیفون شما به صفحه نمایش OLED مجهز شده است، با فعال کردن حالت تاریک میتوانید حداقل تا حدودی عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید.

    همچنین سرعت iOS 13 نیز در مقایسه با نسخه های قبلی بیشتر شده است. قابلیت تشخیص چهره ی کاربر 30 درصد سریعتر از قبل کار میکند و با تغییراتی که اپل در پکیج بندی اپ ها به وجود آورده است اپ ها دو برابر سریعتر از قبل اجرا میشوند. و زمانی که بخواهید اپلیکیشنی را دانلود کنید، دانلود 50 درصد کوتاه تر از قبل خواهد بود. حجم به روزرسانی های اپلیکیشن ها نیز 60 درصد کمتر از قبل خواهد بود.

    اپل کیبورد پیش فرض خود را به قابلیت سوایپ مجهز کرده است، چیزی که کیبورد های اندرویدی از چند سال پیش به آن مجهز شده بودند. تمرکز اپل بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران اکنون بیش از پیش شده است و شامل اپ هایی که اجازه ی ردیابی موقعیت شما را میگیرند نیز میشود. شما فقط یک بار میتوانید به یک اپلیکیشن اجازه دهید تا موقعیت شما را دریابد. همچنین کمپانی اپل هشدار های ردیابی در پس زمینه را نیز به سیستم عامل افزوده است، که به شما این امکان را میدهد که از چگونگی استفاده ی اپ ها از موقعیت شما اطلاع داشته باشید.

    علاوه بر این، اپل با معرفی امکان ورود به سیستم اپل، شما را قادر میسازد تا در iOS 13 با اکانت اپل خود به راحتی وارد اپ ها شوید، و همچنین میتوانید اقدام به تایید اعتبار FaceID و TouchID کنید. اپل برای یک اپلیکیشن به صورت رندوم یک ID ارسال میکند. اگر اپلیکیشن آدرس ایمیل شما را خواست، شما میتوانید ایمیل واقعی خود را وارد کنید، و یا میتوانید از ایمیلی که اپل به صورت رندوم و خودکار برای شما ساخته است استفاده کنید که قابلیت Forward نیز دارد ( و در واقع این ایمیل های ساختگی هر کدام برای یک اپلیکیشن هستند، این یعنی شما میتوانید فقط ایمیلی که به یک اپلیکیشن اختصاص دارد را پاک کنید).

    اپلیکیشن های پیش فرض اپل نیز در نسخه جدید iOS به روز خواهند شد. اپلیکیشن Maps از رابط کاربری جدیدی بهره خواهد برد، در قسمت پایین صفحه یک نوار وجود خواهد داشت که شما میتوانید موارد مورد علاقه ی خود را در آن ذخیر کرده و به جستجو بپردازید. همچنین این اپ به قابلیت Look Around مجهز شده است که در واقع نمونه دیگر آن را در حالت Street View کمپانی گوگل دیده بودیم. در پایان سال جاری، اپلیکیشن Maps نقشه ی جدیدی از ایالات متحده را دریافت خواهد کرد ( هم اکنون نیز برای برخی شهر ها و ایالت ها این نقشه ی جدید در دسترس است). از تغییرات مهم این نقشه ی جدید میتوان به پوشش بهتر جاده ها، ارائه ی بهتر اطلاعات برای عابرین پیاده، ارائه ی آدرس های دقیق تر و افزایش جزئیات در نمایش پوشش زمین اشاره کرد.

    در اپلیکیشن Messages شما میتوانید نام و یک Memoji از خود را به پیامی که میفرستید اضافه کنید، در این صورت کسانی که اطلاعات تماس شما را در تلفن خود ذخیره نکرده اند میتوانند شما را شناسایی کنند. خود Memoji ها و استیکر های Memoji را نیز میتوان بیشتر از قبل شخصی سازی کرد. شما میتوانید از آنها در اپلیکیشن های بیشتری استفاده کنید زیرا آنها بخشی از کیبورد سیستم عامل هستند. استیکر های Memoji بر روی تمام دستگاه هایی که به چیپست A9 و یا جدیدتر مجهز شده اند کار خواهد کرد، در حالی که Memoji فقط به دستگاه هایی که از دوربین FaceID بهره میبرند محدود خواهد بود.

    در اپلیکیشن Photos رابط کاربری بخش ویرایش از نو طراحی شده است، یک نمای جدید برای نمایش تصاویر در حالت پیش فرض وجود خواهد داشت، و به لطف الگوریتم های یادگیری ماشینی اپل، عاری از هر گونه آشفتگی و تکثیر بیهوده ی عکس ها میباشد. شما میتوانید عکس ها و فیلم های خود را در حالت های مختلف (مثلا بر اساس روز یا ماه) دسته بندی کنید. فیلم ها نیز به صورت خودکار پخش میشوند. دسته بندی کردن بر اساس سال کمی متفاوت خواهد بود، در این حالت اگر شما عکس تولد کودکی را تماشا کنید، عکس های کودک در سال های گذشته را هم میبینید. اگر الان در رویداد WWDC حضور دارید، اپلیکیشن عکس هایی که در رویدادهای قبلی WWDC به ثبت رسانده اید را نشان خواهد داد. اکثر ابزار ویرایش تصاویر برای فیلم ها نیز موجود است، بنابراین شما میتوانید فیلم ها را بچرخانید، بُرش بزنید و یا فیلتر های مختلفی را بر روی آنها اعمال کنید. افکت های نور دهی پرتره تنها از طریق اپلیکیشن دوربین قابل دسترسی خواهد بود.

    سیری باهوش تر شده است و از صدای بهتری بهره میبرد که کمتر حالت رباتیک دارد و تشخیص تفاوت آن از گوگل اسیستنت کمی دشوار است. هنگامی که شما از AirPod استفاده میکنید، سیری پیام هایی که دریافت میکنید را برای شما میخواند، و شما نیز در لحظه میتوانید از طریق گفتن متن مورد نظر خود به مخاطب تان پاسخ بدهید. سیری اکنون میتواند بیش از 100,000 ایستگاه رادیویی در سراسر جهان را به صورت زنده پخش کند. قابلیت Audio Sharing به شما این امکان را میدهد که تنها با نزدیک کردن موبایل خود با موبایل یکی از دوستانتان، فایل صوتی به اشتراک بگزارید.
    میانبر های سیری (shortcuts) اکنون بخشی از خود اپلیکیشن سیری هستند و یک صفحه از هوم اسکرین را به خود اختصاص داده اند. میانبر ها در واقع مجموعه از اعمال قدم به قدم هستند که شما میتوانید با استفاده از یک میانبر تمام آن ها را یک مرتبه انجام دهید. اپلیکیشن سیری میانبر های جدید را به شما پیشنهاد میکند و شما میتوانید تعیین کنید که کدام یک از اپ های جانبی نصب شده بر روی دستگاه اجازه ی استفاده از میانبرها را خواهد داشت.

    اپلیکیشن Reminders ظاهر جدیدی پیدا کرده است، همچنین CarPlay نیز آپدیت بزرگی را دریافت کرده است که شامل داشبورد نمایش موسیقی، نقشه ها و نمایش اطلاعات بیشتر در نمای تک نفره میشود. همچنین پشتیبانی از سیری و یک اپلیکیشن تقویم جدید برای Waze و Pandora را نیز میتوان به موارد فوق اضافه کرد. با اپلیکیشن Files میتوان فولدر ها را از طریق iCloud Drive به اشتراک گزاشت و میتوان از فلش درایور های USB و SD کارت ها به فایل ها دسترسی پیدا کرد.

    اولین نسخه ی پیش نمایش iOS 13 برای توسعه دهندگان از امروز برای کسانی که ثبت نام کرده اند در دسترس خواهد بود، و برنامه ی عمومی بتا نیز در اواخر ماه جاری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

    در کمال تعجب، iOS 13 فقط برای گوشی های آیفون و آیپاد تاچ ها عرضه خواهد شد، زیرا از این به بعد قرار است برای آیپد ها نسخه ی ویژه ای از iOS به نام iPadOS عرضه شود.

    [تعداد: 2    میانگین: 3.5/5]

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here