اکسپریا XZ Premium در تایوان پرفروش تر از گلکسی +S8 و HTC U11 بوده است.

20
۹,۸۶۴


کشور تایوان یکی از بازارهای کلیدی در قاره کهن را در اختیار دارد. بازار گوشی های هوشمند در این کشور بسیار داغ است به طوری که همواره اکثر کمپانی ها به این بازار توجه بسیار ویژه ای دارند.

در ماهی که گذشت، وضعیت فروش گوشی های هوشمند در کشور تایوان نشان از این دارد که اکسپریا XZ Premium محبوبیت بسیار بالایی در بین اسمارت فون های هم رده خود داشته است. محبوبیت اکسپریا XZ Premium در بین پرچمداران اندرویدی به حدی بوده که این دستگاه را از حیث فروش بالاتر از مدل هایی مثل گلکسی +S8 و HTC U11 قرار داده است.

پرفروش ترین گوشی هوشمند تایوان در ماه گذشته آیفون 7 پلاس بوده و چند مدل میان رده و شبه پرچمدار در رده های بعدی قرار دارند. اکسپریا XZ Premium با قرار گرفتن در رتبه هشتم بالاتر از گلکسی +S8 با رتبه نهم است. جالب اینجاست که HTC U11 در کشور خانگی خود تایوان آمار مناسبی را در اختیار نداشته و در رده هجدهم جای گرفته است. در این جدول نام اکسپریا XA1 سونی نیز در رده پانزدهم دیده میشود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

20 دیدگاه ها

  1. لطفا بدون تعصب روی نام برند بگین اس هشت پلاس سامسونگ بهتره یا ایکس زد پرمیوم سونی؟

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۴

    من ایکس زد پرمیوم را با ده تا گالکسی اس ۸ پلاس و آیفون ۷ پلاس عوض نمیکنم

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۵۵

    میخوای اس هشت پلاس بگیری،صبر کن نوت هشت بگیر

    پاسخ

  2. تایوان با یک چهارم جمعیت نسبت به ایران و این همه تنوع برند واسه سونی مهمه اما ایران با هشتاد ملیون جمعیت و تنوع کمتر برندها با توجه به این که سونی طرفدار زیاد داره و مورد اطمینان هست برا سونی زیاد مهم نیست به طوری که نمایندگی رسمی هاش انگشت شمارن نمایندگی شیراز هم که تعطیل شده و به جاش سامسونگ اومده هدایایی هم که به باقی کشورها میده و از جمله هدفون های گرون قیمتش تو ایران ازشون خبری نیست گوشی هاش هم که خیلی سخت تو بازار پیدا میشن واقعا چرا؟؟؟ هر جا تا اسم سونی رو میاری فروشنده میگه نه سونی فلانه و بسانه نمیاریم کیفیتش خوب نیست و از این حرف ها واقعا برام جای سواله چرا؟؟

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۲

    واقعا تعجبه سونی اینقدر کمیاب شده تو ایران مردم هم قبولش دارند ولی کم گیر میاد

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۲

    ۳روز پیش وا۳ دوستم xaگرفتم. قبلش رفته توی شهر آمار سونی رو دربیاره،گوشی سونی ک پیدا نکرده ولی طبق معمول همه گفتن سونی نگیر خراب میشه و مشکل داره!بعد ک گوشی دستش رسیده و ۲باره برده گوشی رو نشون داده همه از قشنگی و خوش دست بودنش تعریف کردن ولی ب نمایندگی و نبودن قطعات گیردادن باز!بنظرم چندسال قبل بعضی گوشیهای سونی مشکل پیدا کرده بوده و فکرمیکنن الان هم همینه ک همش همین حرفوتکرار میکنن! اصلا خانواده x رو نمیشناسن شهرهایی ک نمایندگی ندارن!ظاهرا فکرمیکنن سونیz5 رو زده و تعطیل کرده موبایلو

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۴

    دوست عزیز شما خودت جواب خودت رو میدی.
    تو ایران متاسفانه بخاطر سطح پایین سواد و تخصص فروشنده ها و بدگویی همشون از سونی آمار فروشش بسیار پایین و بالطبع سونی هم خیلی ارزش برای این بازار نمیزاره.
    توی قم اکثر فروشنده ها سونی ستیز هستند و جالب وقتی باشون بحث می کنم هیچ تخصصی توی پردازنده و سایر قسمت ها ندارند فقط همشون به تجربه تلخ اکسپریا c اشاره می کنند و میگن سونی هنگ می کنه

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۸

    بله داداش گل. من تاحالا چندبار ازاین موضوع گلایه داشتم و فقط بخاطر تکراری نبودن حرفم ۱ مثال هم زدم از احتمالِ طرز فکرشون!گوشیمو گذاشتم جلوش میگم xz رو میشناسی؟ میگه zx نهxz!بهش نشون دادم اسمشو میگه حالا اینxz زِد چنده!؟بنده حدسم ب این دلیل بود ک شاید واقعا حرفشون از ۱سری مشکلات چندسال قبلِ ک طوطی وار تکرار میکنن!وگرنه همش دارم میگم وقتی واقعا نمیشناسن سریx رو چرا سونی دست ب کار نمیشه ک بازار از دست رفته توی استانهارو پس بگیره! بااین بازار خوب موبایل، یعنی هیچکسی پیدانمیشه مثلا توی گرگان نمایندگیشو بگیره!کم کاری از خود سونیِ

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۰۸

    بله اینو قبول دارم کم کاری از سونی هست ولی این تبلیغات کم برنامه‌ریزی شدست مثلاً با توجه به ظاهر بینی شدید و عشق آپشن جدید بودن مردم ایران فقط با چندین بار تبلیغ سوپر اسلوموشن و صفحه نمایش ۴k hdr در تلوزیون و ماهواره فروش xzp به طرز غیرمعمولی میره بالا و قطعاً این فروش بالا روی محبوبیت برند سونی و رفتن فروشندگان به سمت اون تاثیر بسزایی داره ولی در حال حاضر استراتژی فروش سونی فقط حفظ مشتریان وفادار و رفتن به سمت علایق اونهاست و از اونجایی که مشتری ثابت نیازی به تبلیغ نداره و تبلیغات هم جزو بزرگترین هزینه های جانبی است سونی با کاهش زیاد این هزینه ها و همچنین هزینه های آنالیز بازهای مختلف توانسته به سوددهی برسه البته این خط مشی حفظ مشتری پس از سوددهی معمولاً به استراتژی توسعه بازار و یا تمرکز ختم میشه پس باید در سالهای آینده منتظر تبلیغات گسترده تر سونی موبایل و فروش بیشتر باشیم.(بنده ارشد MBA گرایش تدوین استراتژی دارم و اتفاقا موضوع پایان نامم استراتژی فروش و نمونه موردی سونی موبایل هست : )

    Ali ti گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۵

    امیدوارم هم توی تحصیلاتت موفق باشی هم همینطور ک میگید بازار سونی توی تموم شهرها نرمال بشه و مثلا واسه تعویض و خرید گوشی مجبور نشیم۱ استان دیگه بریم!

  3. طبق گفته دارندگان sony zxp ، این گوشی بیشتر از دو ساعت و بیست دقیقه طول میکشه تا صفر تا صد درصد برسه و این یعنی یه مشکلی وجود داره . لطفا در این مورد توضیح بدین

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۱۸

    شارژ از صفر تا هفتاد خیلی سریع هست ولی از هفتاد تا صد خیلی طولانی میشه و دلیلش هم طول عمر باتری هست و نرم افزار گوشی هوشمند هست طبق عادت شما باطری شارژ میشه اگر هم می خواهید غیر فعال شه stamina battery رو خاموش کنید

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۲

    کاری به پریمیوم ندارم و کلی میگم:
    شارژ در حالت عادی یعنی یونها از الکترود مثبت میرن و جذب الکترود منفی میشن. این عمل در ابتدا سریع انجام میشه و حرارت زیادی تولید میکنه ولی بعدش خیلی کند میشه چون باید به باتری صدمه ای وارد نشه. سریع شارژ شدن یعنی جریان زیادی وارد باتری میشه و اون باتری رو در یک زمان کوتاه تا ۶۰ یا ۷۰ یا ۸۰ درصد شارژ میکنه ولی در این مدت با حرارت و جریان زیاد همراه هست ، بقیه شارژ خیلی طولانی میشه ، به همین خاطر هست که شارژ سریع فقط زمانی به درد میخوره که عجله داشته باشیم. اگر یک باتری از ۰ تا ۱۰۰ بخواد با همون جریان زیادی که سریع شارژ میشد ، شارژ بشه ، قطعا آتش میگرفت.
    وقتی هم که شارژ تخلیه میشه یونها از الکترود منفی به سوی مثبت میان.
    در این نقل و انتقالات یونها (شارژ و دشارژ) در طولانی مدت ، برخی یونها با الکترودها واکنش میدن و جزئی از اون میشن ، در نتیجه از تعدادشون کاسته میشه و به همین خاطر هست که بعد از مدت خیلی طولانی میبینیم که باتری عملکرد اولیه رو نداره. ( در واقع میشه گفت کمی از ظرفیتش کاسته شده). دلیل اینکه برای هر باتری یک سیکل شارژ و دشارژ (عمر مفید) در نظر میگیرن هم همین موضوعه. البته سونی با باتری های جدیدش که از سری X به بعد روی کار آورد سیکل شارژ( عمر) باتریهاشو ۲ برابر کرد.( همون qnovo).
    خلاصه اگر باتری گوشی شما با این چیزایی که گفتم تطابق داره ، یک باتری کاملا سالمه و کاملا طبیعیه که این اتفاقات برای تمام باتریهای لیتیوم یون بیافته.

    پاسخ

  4. فقط دوتا سونی تو جدوله و پنج تا سامسونگ اینم خودش یه نکتست!! و اینکه خب اچ تی سی خیلی دیرتر وارد شد☺

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۳

    سامسونگ گوشی های پایین رده و میان رده ی زیادی داره، هر روز هم داره به تعدادشون اضافه میشه
    دلیلش همینه

    پاسخ

  5. فکر نمیکردم ایسوس بتونه انقدر خوب بفروشه!

    پاسخ

    Taha_sony_ گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۰

    ایسوس رو واقعا شرکت قوی و با موبایل های با کیفیت میدونم… زنفون ۳ و زنفون ۳ deluxe واقعا گوشی های عالی هستن..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here