اکسپریا XZ Premium هیچگونه محدودیتی در ضبط ویدئوهای 4K ندارد!

45
۱۰,۸۲۷

قابلیت فیلمبرداری 4K یکی از قابلیت هایی است که در طی چند سال اَخیر در گوشی هایِ هوشمند بسیار رایج شده است. این فناوری از گوشی اکسپریا Z2 وارد دنیایِ گوشی هایِ اکسپریا شد و تا به امروز در تمامی پرچمداران اکسپریا از آن بهره گرفته شده است و برخی از گوشی هایِ خاص همچون اکسپریا M5 نیز از این ویژگی بهره میبرند.

اما یکی از معضلات اساسی و مهمی که کمپانی ها با پیشرفت تکنولوژی آنرا تجربه کرده اند، داغ شدن گوشی هایِ هوشمند و بعضاً انفجار برخی از آنها بوده است. سونی از دیرباز بر رویِ بحث امنیت باتری گوشی هایِ هوشمند اکسپریا فعالیت مستمری داشته است و در نسل هایِ جدید، سونی رو به استفاده از لوله هایِ خنک کننده برایِ پایین آوردن دمایِ باتری و سیستم رویِ یک چیپ آورد.

سونی از گوشی اکسپریا Z2 از لوله هایِ خنک کننده در گوشی هایِ اکسپریا استفاده کرد و در خانواده Z5 این لوله هایِ خنک کننده به اوج خود رسیدند. اما در اولین پرچمدار خانواده X، سونی به نحوی تغییر رویه داد و ما شاهد کنار گذاشته شدن لوله هایِ خنک کننده بودیم، چون معضل گرما تا حدود بسیار زیادی با چیپست اسنپدراگون 820 کوآلکام حل و به دست فراموشی سپرده شد.

معمولاً برایِ مشخص شدن میزان داغ شدن گوشی هایِ هوشمند، راحت ترین راه ثبت ویدئوهایِ 4K با دستگاه مذکور میباشد، چون فشار بسیار عظیمی بر پیکره گوشی هوشمند و چیپست آن وارد می آورد. حال یکی از اصحاب رسانه دست به مقایسه 8 گوشی هوشمند اکسپریا در کنار هم زده است تا ببینیم کُدام یک از این گوشی هایِ هوشمند میتوانند در این تست دوام بیشتری بیاورند.

کمپانی هایِ مختلف سیاست هایِ بسیار خاصی را درباره ضبط ویدئویِ 4K برایِ کاربران خود در نظر میگیرند. من باب مثال سونی دست کاربر را باز میگذارد و تا جایی که گوشی در حال گرم شدن است به شما اجازه ثبت ویدئویِ 4K را میدهد و اگر به هشدار مورد نظر توجه نکنید، پس از چند دقیقه برنامه دوربین برایِ آسیب نرسیدن به باتری، چیپست و در مجموع قطعات گوشی هوشمند بسته میشود.

در این ویدئو ما 2 تست بسیار جالب را میبینم که موضوع بسیار مهمی را برایِ ما روشن میکند. در تست اول گوشی هایِ مورد تست در حالت Black Screen یا در حالتی که دوربین گوشی بر رویِ سطح صافی قرار گرفته و پوشیده شده است به ثبت ویدئویِ 4K پرداخته میشود و در تست دوم از یک ویدئویِ در حال پخش ویدئو ضبط میشود.

در تست اول تمامی گوشی هایِ سونی که تا پایان سال 2016 تولید شده اند حجم هایِ بسیار بالایی را برایِ ثبت ویدئویِ 4K از خود به جای میگذارند، اما 2 گوشی هوشمند اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium در این بخش بهینه عمل میکنند. در این تست به خوبی مشخص است که با ضبط ویدئو در حالت Black Screen حجم ویدئوهایِ ذخیره شده بسیار پایین می آید، که این موضوع هوشمندتر شدن دوربین اختصاصی اکسپریا را نشان میدهد.

همانطور که شاید بتوانید حدس بزنید، اکسپریا XZ Premium سونی بهترین عملکرد را در بین تمامی گوشی هایِ مورد تست از خود نشان داده است و در قدم هایِ بعدی گوشی هایِ قدیمی سونی به ترتیب عملکردهایِ خاصی از خود به نمایش گذاشته اند. ما در اینجا نتایج تست هایِ انجام شده را به تفکیک برایِ شما قرار میدهیم و در ویدئویِ تست میتوانید نتایج را به خوبی مشاهده کنید.

نتایج تست ویدئویِ 4K در حالت Black Screen:

1. اکسپریا XZ Premium : حدود 2 ساعت و 34 دقیقه ( متوقف شده به صورت دستی )

2. اکسپریا XZs : حدود 1 ساعت و 23 دقیقه

3. اکسپریا Z5 : حدود 44 دقیقه

4. اکسپریا XZ : حدود 42 دقیقه

5. اکسپریا Z5 Premium : حدود 25 دقیقه

6. اکسپریا +Z3 : حدود 11 دقیقه

7. اکسپریا M5 : حدود 10 دقیقه

8. اکسپریا Z3v : حدود 3 دقیقه

 

نتایج تست ویدئویِ 4K در حالت عادی:

1. اکسپریا XZ Premium : حدود 1 ساعت و 42 دقیقه ( حافظه داخلی گوشی پر شد )

2. اکسپریا XZs : حدود 48 دقیقه

3. اکسپریا XZ : حدود 39 دقیقه

4. اکسپریا Z5 : حدود 32 دقیقه

5. اکسپریا Z5 Premium : حدود 16دقیقه

6. اکسپریا M5 : حدود 10 دقیقه

7. اکسپریا +Z3 : حدود 6 دقیقه

8. اکسپریا Z3v : حدود 3 دقیقه

همانطور که در جدول فوق مشاهده میکنید، اکسپریا XZ Premium در حالت Black Screen به صورت دستی متوقف شد و در حالت عادی نیز تا پر شدن حافظه داخلی با ما همراه بود. این نشان میدهد که سونی کار خود را به خوبی انجام داده است و بهینه سازی هایِ بسیار زیادی را در بخش دوربین گوشی اکسپریا XZ Premium ایجاد کرده است. در زیر میتوانید این ویدئو را به صورت کامل مشاهده کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

45 دیدگاه ها

  1. آخه چرا این گوشی که به صورت رسمی وارد بازار شده هنوز هیچ امتیازی چه از نظر پنج مارک یا امتیاز دوربین و یا تست مقاومت روش انجام نشده تا به صورت رسمی امتیاز بنی و ثبت بشه.

    پاسخ

  2. سلام، تو این فیلنی که گذاشتین گوشی زد فایو پریمیوم ۲۶ دقیقه ۴k گرفت تو حالت black screen که حجمش شد ۹ گیگ ۹۲۰ مگ که تو همین حالت من هم ۴k گرفتم با پریمیومم که ۳۴ دقیقه ضبط کرد که حجمش شده ۸٫۵ گیگ یعنی با وجود ۱۰ دقیقه بیشتر فیلم گرفتن حجمش حتی ۱ گیگ هم کمتر شده چون تو فرمت H.265 که بیشتر فشرده سازی میکنه گذاشتم و گفتین ایکس زد اس و پریمیوم بهینه تر شدن که شکی نیست اما شاید اونام رو حالت h.265 بودن که حجم فیلم کمتر شده
    http://up.xperian.ir/do.php?imgf=Screenshot-20170706-033518.png

    پاسخ

  3. سلام جناب معراجی عزیز
    ببخشید دیروز بود که گفتید در حال مذاکره با سونی هستید که مهلت کارت هدیه سیصد هزار تومانی رو تمدید کنند. ایا موفق شدید که راضی شون کنید؟
    متاسفانه قیمت این گوشی که وحشتناک شده و به ۱۶۴۰ تا ۱۷۵۰ رسیده در بازار! با توجه به اینکه فردا نیز اخرین مهلتش هست طبق اعلام قبلی ممنون میشم نتیجه صحبت هاتون رو بفرمایید تا اینکه تکلیف رو تا فردا برای خرید این گوشی بدانیم.
    سپاس

    پاسخ

    sepehr_sony گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۵

    بخاطر همین بد قولی ها و قیمت بالا از خریدش منصرف شدم

    پاسخ

  4. لومیا ۱۵۲۰ داشتم با اسنپ ۸۰۰ و یک ساعت ۴k گرفتم تا حافظش پر شده الان تقریبا همه گوشیا اینطورین چه خوشالید شما :))))

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۰۰

    داره میگه مشکل داشته قبلا ولی داره بهترمیشه!نظر دوستان روی xzپریموم بوده ک مثل قبلیها نیست!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۹

    خود s7egdeهم ده دقیقه ده دقیقه فیلمبرداری میکرد و فایل بندی میکرد

    پاسخ

  5. به به،
    خوشم میاد بعضیا اینجا کامنت نمیزارن بگن بدنش دورش پلی کربناته (البته آلیاژ پلی کربنات با فلز وشیشه) و حرفی برای گفتن ندارن، اقایونی که فکر میکنن همه چیز میدون رو میگم…
    الکی فقط بلدن بگن ماها مخالفیم فکر میکنن ماهم…..

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۵

    لایک 🙂
    واقعا یکی از بهترین کامنت هایی بود که اخیرا دیدم…
    ای کاش همه طرفدار “واقعی” سونی باشیم و مثل شما 🙂

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۰۰

    ممنون

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۷

    سلام رضا جان.
    اگر فکر می کنید طرفدار بودن از یک کمپانی تعریف الکی از تمام محصولات و پوشوندن نقاط ضعف با تعصبات الکی هست بهتر بدونید معنی هوادار با دشمن رو اشتباه گرفتید.
    از قدیم گفتن دوست میگه گفتم ولی دشمن میگه خواستم بگم.
    ما روز اول به فریم پلاستیکی اعتراض کردیم و گفتیم نمیخریمش دیگه نمیشه هر روز گفت.
    الان شما خیلی خوشحالی؟
    تا حالا تو عمرت ۲ساعت ۴کی گرفتی؟
    جالب اینجاست دوستان پر مدعا هر دو،سه سال یه بار گوشی می گیرن و خودشون رو عشق سونی نشون میدن و مایی که سالی دوبار گوشی سونی میخریم میشیم اخ 🙂
    دوست خوبم انتقاد سازنده یه حسن هست لطفاً کمی منعطف باشید.

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۸

    انتقاد سازنده. این نیست که فریم پلی کربناته، اول باید انتقاد رو یاد گرفت، xzp حس فوق‌العاده ای میده تو دست و مقاومتشم از موبایلهای سامسونگ و… خیلی بهتره

    Ali ti گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۴

    عاشقتم sonythebest… خوشم میاد یا داری مستقیم ب یکی گیر میدی یا الان هم ک جو آرومه به منتقدینی ک در آینده قراره بیان منفی بگن جواب میدی و پیش پیش شمشیرت کشیده شده و منتظری!

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۲۸

    بدنه پلاستیکی چه ربطی به فیلمبرداری داره آخه؟
    شما الان داری بند کفش رو به شقیقه ربط میدی فدات شم.
    ما گفتیم این گوشی بهترین هست ولی فریم بی کیفیت با سلیقه مون جور در نمیاد حالا چرا به شما زور اومده مهندس؟
    مرد بودی این کامنت رو زیر پست قوس داشتن عکس های xzp میزاشتی 🙂
    راستی بهتر بدونی که M5 هم با X20 و imx230 تا تموم شدن حافظه داخلیش ۴k میگیره (خبرش رو همین سایت گذاشت)ولی ضعف فریم پلاستیکی شو نپوشونده.
    #التماس_تفکر

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۳۰

    تصحیح می کنم با X10

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۲

    آقای دکتر، فریم پلی کربنات (نه پلاستیک معمولی) کافیه ی کم فیزیک بلد باشی تا بفهمی رسانش گرماییش سریع. تخلیه میشه، حالا بقیه چیزاش بیخیال…
    بنظرت دیوانس بیاد پلی کربنات بزاره بدون فایده یا مث بعضی از دوستان شاید بگی برای سود بیشتر. من نمیگم شما انتقاد نکن، نه پیج اینستاگرام خود من فقط انتقاد از سونی هست ولی انتقاد واقعی نه چیزایی که منطقی پشتش هست. بله منم به چیزای زیادی انتقاد میکنم ک شاید شما باور نکنی ولی انتقاد داریم تا انتقاد، آقای پایدار xa رو بررسی کردن، ولی با انتقاد واقعی نه چرند

  6. من قبول ندارم .
    من Z3+ دارم دوساله الان ولی خودم ۴K رو تست کردم. دقیقا مثل همین تست ، گذاشتمش روی میز و ۳۵ دقیقه فیلم گرفت تا حافظه داخلیش پر شد و حتی ارور داغ شدن هم نداد.
    درسته که حرارت زیادی داره و واقعا داغ میشه ولی این تست رو خودم انجام دادم و به همین خاطر میگم این غلطه. الان گوشیمو بزارم روی یه سطح سنگی و کولر روشن باشه در دمای اتاق و حافظه داخلی هم خالی باشه ، بدون ارور میره تا پر بشه.
    این چه تستیه دیگه؟

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۷

    من تو دمای بیرون تست کردم درست بود این تست 🙂

    پاسخ

  7. دیگه وقتشه بریم با گوشیهای سونی فیلم سینمایی بسازیم با کیفیت ۴K شاید در آینده‌ای نزدیک به عنوان مثال فیلم سریع و خشن ۹ رو با یکی از پرچمدارای سونی فیلم‌برداری کنن 🙂
    من موندم چرا از Z3 معمولی استفاده نمیکنن، من موقع تحویل سال ۹۶ تقریبا ۷ دقیقه با Z3 فیلم ۴K برداشتم! البته شاید دلیلش این باشه که حافظه‌ی داخلی Z3v بیشتر باشه.

    پاسخ

  8. متاسفانه برای XZ پریمیوم در هیچ سایت ایرانی بررسی منتشر نشده! مهلت کارت هدیه ۳۰۰ تومنیش هم فردا تموم میشه!
    و البته هیچ شایعه درستی هم از پرچمدار بعدی نیومده که آدم ببینه ارزش داره صبر کنه واسش یا همین رو بخره! چون کمتر از ۲ ماه دیگه رونمایی میشه!!

    من میخواستم این گوشی رو بخرم ولی به چند دلیل تقریبا منصرف شدم! اولیش افزایش قیمتش به بالاتر از ۲۶۰۰ هست دومین دلیلش عرضه بسیار دیر و محدودش هست سومین دلیلش هم حاشیه زیادشه! که حتی از گوشی های قبلی سونی هم حاشیه بیشتری داره! مطمئنا پرچمدار بعدی هم در شهریور کم حاشیه خواهد بود و این گوشی رو نخریده حس قدیمی بودن داری بهش!
    موارد دیگه هم هست که بگم بعضی دوستان میگن سامسونگی و…

    ولی خب اگر هم اینو نخریدم یا X میخرم یا XZ چون واقعا این دو گوشی هم خیلی کامل هستن و قیمت مناسب تری دارن

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۰۳

    سلام دوست عزیز. وا۳ شما حرف خاصی ندارم در مورد تجربم از xz، ولی واقعا پریموم ۱چیز دیگست از هر لحاظ!بااینکه هنوز مخم گیرِ، ولی ۱ سری نظرات و پیشنهادت از روز اول و بعدش نیومدن بررسی، توی انصرافم از خرید پریموم خیلی تأثیر داشت ک عجله نکنم و تاشهریور تحمل کنم،مخصوصا همین ظاهر مشابه نسبت ب گوشی خودم و احتمال تغییر در پرچمدار بعدی! ولی اگه قصد خرید دارید باوجود پریموم، بنظرم سمتxz نرید!ضمنا برای من مهمِ ک نظرات و تجربه دوستان بطور کامل گفته بشه، پس لطفا ب قضاوت دیگران توجه نکنید ک چی میگن!

    پاسخ

  9. زد۳ پلاس خیلی مدیریته سی پیوعه مزخرفی داره.با نصب کاستوم کرنل و پچ میشه زمان ضبط ویدیوعه ۴k رو بیشتر کرد.واقعا در حقه این گوشی ظلم شده.یعنی من موندم سونی چرا یه مشکل پخش فیلم و عکاسی اتونات در حالته ۲۰mp رو تو این گوشی رفع نمیکنه

    پاسخ

  10. سونی یعنی کیفیت و اصالت سونی یعنی اعتماد… من امروز این غولِ پدر تکنولوژی رو خریدم به محض موجود شدن در تکنولایف.. رنگ کروم گرفتم 🙂 چون مازندران هستم امیدوارم فردا بتونم بگیرمش و نشه واسه شنبه.. بیتابم واسه دیدنش 😀 امیدوارم همه بتونین بخرین عشق کنین باهاش [در انتظار نقد و بررسی مو هام سفید شد 😉 ]
    sony make believe

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۶

    سلام دوست عزیز. مبارک باشه. من ک بخاطر تبلیغاتِ پرچمدار اینده و تأخیر توی بررسیش تقریبا خریدم منتفی شده!از تکنولایف ساعت۱۱صبح سفارشمو ثبت کردم. غروب رهگیری زدم تحویل پست شده بود. ۸صبح اسم و عکس پستچی اومد برام! گوشی هم ۱۰صبح دستم بود گرگان!کلا۲۳ساعت. شک نکن فردا صبح باهاش داری کارمیکنی

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۰

    سلام خیلی ممنون. منم یه ذره مردد شده بودم اما واقعا انقدر کامل و عالی هست xzp که واقعا هیچ عیب و کاستی نداره که بگم صبر کنم! مطمئنا وقتی پرچمدار شهریور بیاد باز میگن این چیز خاصی نداره و.تا اسفند صبر کنیم پریمیوم جدید فلانه بهمانه 🙂 به قول یکی از دوستان تو سایت تکنولوژی داعم در حال پیشرفت هست و نمیتونیم پا به پاش بریم و باید از چیزی که هست لذت برد. البته اگر گوشی دارید خب مشکل نداره من چون باید گوشی میگرفتم بهترین گزینه بود واسم. TX و بعد ۴،۵ سال بازنشستش کنم 🙂

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۱۹

    خواهش. واقعا حرفتو قبول دارم مخصوصا بااین مشخصات منحصر ب فرد!!! ولی هم گوشیمxz هم اینکه دوربین۲گانه، حاشیه و اثر انگشت زیر صفحه، تقریبا باعث شک و انصرافم شد!حالا ب خودم میگم توی شهریور یکیش رو هم انجام بده، قانع کنندست برام وگرنه همین پریموم رو میگیرم بدون معطلی

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۲۸

    اهل مازندرانی؟؟ برار تره مبارکا منم اهل مازندرانم

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۸

    ته فدا برار 😀 ایشالا ته هم بَیری کیف هَکِنی 🙂

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۱۰

    ته قربون ته نازه خرمه، من زد فایو پریمیوم دارمه ایشالله دو سال دیگه باز نشست بونه تو حال هکن انگار مه دست دره

  11. من تاجایی که یادمه توی تست خودتون و سایت های دیگه Z5 پریمیوم حدود یکساعت فیلم میگرفت و بخاطر پر شدن حافظه قطع میشد! حالا چطور شده ۱۵ یا ۲۵ دقیقه؟!

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۸

    پسرفت کرده لابد خخخ منم یادمه زد ۵پریمیوم همین سایت اعلام کرد بی نهایت فورکی میگیره حالا شده ۲۵ دقیقه! در حالی که خودم تست کردم همه مدلاشو بهترینش همین زد۵ پریمیوم ۱۵ دقیقه زد۵ هم ۸دقیقه زد۴ هم ۴۰ ثانیه .فکر کنم اینا تو تستاشون میزارن یخچال!!!

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۳۳

    دقیقا خوب گفتی منم یادمه اون موقع زد فایو پریمیوم ۱ ساعت خورده فور کی میگرفت اما حالا میگن ۱۵ دقیقه جالبه حتما فور کی فرق کرده یا اونا اون موقع تو یخچال فیلم میگرفتن اما خودم امشب گرفتم با زد فایو پریمیوم ۳۴ دقیقه گرفت

    پاسخ

  12. راس میگه در حالت اسلوموشن از یه ثانیه به ده ثانیه امکان پذیر کنه منظورم فیلم برداری بار نرخ ۹۶۰ فریم مداوم که هر جا خواستی اسلوموشن کنی

    پاسخ

    -Saeed گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۴۷

    خوب روی دکمه اسلومو هی کلیک کن، هی فیلم میگیری هی اسلومو 😐

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۰۱

    مشتی نهایتش یک ثانیه هست یک ثانیه میفهمی

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۱۵

    یک ثانیه ای وجود نداره؟!
    ۰٫۱۸ ثانیه بصورت ۹۶۰ فریم ضبط میکنه که بعد از تبدیل شدن به ۳۰ فریم و موقع پخش میشه نزدیک ۶ ثانیه!

    -Saeed گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۲

    زرشک، اونوقت چقدر باید حافظه dram میزاشت واست. احتمالاً گوشی اندازه بخاری میشد، پُشتی. 😐

  13. خیلی گوشی خوبیه xzp کاش اینم ذکر میکردید که دمای گوشی در حالت فیلمبرداری ۴k عادی داغ نکرد و دمای گوشی در آخر فیلمبرداری ۳۷ درجه بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here